YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-12-04 15:33 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kathy83 írta: Sziasztok! Tudnátok ajánlani autóvillamossági szakembert, aki utána tudna nézni a központi zár létezésének? Tudom, így hülyén hangzik a kérdés, de leírnám a hozzátartozó történetet. Történt ugyanis, hogy hozzám került egy e36 316i compact (életem első autója, amit saját pénzből vettem és csak az enyém), szerelem első látásra, ami tudom, öreg hiba. Számtalan hibája van, köztük leledzett a "csak elemet kell cserélni a kulcsba főnök" is. Az elem cseréje megtörtént, mondanom sem kell, hogy a probléma még mindig fennáll. Hála a fórumnak, és több óra olvasásnak, meg autóbontásnak, rájöttem, hogy nincs is benne a modul. Azt is megtudtam, több hét, hónap nyomozás után, hogy egyes compactok modulja sokat ér, köztük az enyém is, és valószínűleg kibelezték. Mindig is a gyári megoldásokat, és az eredetiséget tartom szem előtt, de most kivételt kell tennem, mert nem rendelkezem a modul és a hozzá tartozó vezetékek, riasztó (sziréna megvan, hozzá tartozó kábelköteg hiányzik) f...m-f...k összegével. Ezért utángyártott valamit kellene belerakni, mert félek, hogy a cilinder zár nem sokáig bírja már. Bocsánat a zavaros történetért.


nem egy nagy kunszt bekötni egy utólagos szettet. szerintem bármelyik autószerelő is be tudja kötni. csak mert BMW, nem kell atomfizikusnak lenni hozzá.
ha van egy kis affinitásod, még magad is meg tudod csinálni. egy normálisabb szetthez van jó szerelési leírás.
illetve, hogy ajánljon bárki bármit, mikor nem tudni melyik környékről. gondolom 300km-t nem utazol egy ilyen apró bekötés miatt.

YELLOW Elküldve: 2021-11-27 07:41 Akkumulátor

Tibus1 írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!


vagy kiveszed az akksit és úgy töltögeted, vagy rajtahagyod a sarukat és úgy.
bárhonnan töltheted.
ha tud fenntartó töltést, akár rajta is maradhat.
de én azt mondanám 2 hetente, legkésőbb havonta tölteném. ilyenkor egy 24 órát rajta lehet hagyni.
persze sok minden függ az akku állapotától, mennyi idős, korábban hogy volt használva.
szerk.: egyéb praktika? talán fel lehet bakolni, kerekeket levenni. így nem húzza a futóművet annyira le. vagy csak annyira alábakolni, hogy a kerék még ne lógjon a levegőben, de az autó súlya se legyen rajta. egyéb esetben, érdemes meggurítani néha, ne torzuljon el a gumi. ha olyan a garázs, akkor szellőzés céljából, az ablakot is le lehet engedni picit. műanyag tank lévén a teletankolás nem lényeges. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2021-11-26 20:21 xenon próbléma.

Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 az alany
Ma vettem észre, hogy a fényszóró rosszul állítja be magának a szintet. Mikor indítom a kocsit, látszik hogy szintezi magát (le-fel mozog) viszont a vetítési kép kissé felfelé mutat. Távolsági az rendben van, annak maradt ugyanaz a szintje (nem kanyarkövetős, ugyanaz az izzó a tompított és a távolsági is). Voltam vele hosszabb úton, senki sem villogott hogy vakítana, viszont szeretnék utána járni hogy ez vajon mitől lehet. És mindkét fényszórót egyszerre állítja. Szintszabályzó hiba lehet? A kocsi minden esetre hibát nem dob.
Plusz: nemrég volt műszakin, ott beállították és eddig rendesen tartotta a magasságot.


refin nem fogod észre venni, ha magasabbra világít. de egyszerre állítja mindkettőt. mármint a tompított és a refi "fejet" is.
attól, hogy xenon és automata, ugyanúgy manuálisan lehet állítani.
van leírás, hogy kell megterhelni az autót. ekkor kézzel be kell állítani a jó értékre. aztán a többit terheléstől függően végzi az automata.
ha rosszul állítják be, mondjuk üresen, akkor terhelve csinálhat anomáliát.
de talán lehet kell diag, amivel rögzíteni kell a lámpamodulnak, hogy a szenzorok a beállításkor alapértéket vegyenek fel, az legyen az alap.

YELLOW Elküldve: 2021-11-25 15:52 Futómû és hibái

TomyMU írta: Közben megvolt a csere, Exide 64ah-sat vettem. A futúműhöz később nyúlok majd, de leírom hogy mit kellett cserélni. Első-hátsó szilentem már volt cserélve, akkor azt mondta a szerelőm, hogy a következő az teljes lengőkar csere lesz, szval erre készülök lelkiekben



azt kell cserélni, amit rossz... ez ilyen találgatás gyanús a szerelő részéről

YELLOW Elküldve: 2021-11-23 16:58 Futómû és hibái

kisskarex írta: Sziasztok!
Lehet nem a legjobb helyre irok de steretnék egy kis tanácsot kérni.
Vizsgán ugyan nem mondták de én szeretnék egy első lengőkar hátsó szilentjét kicserélni.
Biztos tudjátok mire gondolok az a kis alu hüvely amibe bele van préselve a gumi és két csavar fogja a padló lemezhez.
Namost találtam gumi csapágyast és hidro csapágyast is.
Arra lennék kiváncsi melyiket vegyem és pl miért?
A futásteljesitmény egyébként évi 4-5 ezer km tehát nem agyonhasznált darab ilyenkor már téli álmot alszik.
Tehát melyik jobb vagy rosszabb és miért?
Előre is köszönöm!


csinálnak egyedileg poliuretánt, többen sok helyen. érdemes azt.

YELLOW Elküldve: 2021-11-18 20:20 N46 és N42 motorok

imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.

YELLOW Elküldve: 2021-11-14 18:28 N46 és N42 motorok

Csajty2 írta: Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)


a jelenséget simán okozhatja az excentertengely kopása.
légtömegmérő csere után illik adaptációtörlést csinálni.
ha városi igáslovat akartál, akkor ez rossz választás volt erre a célra. 310ezer km pedig nem csoda a jelenség, meg a kopás.

YELLOW Elküldve: 2021-11-13 17:01 E46 M futómû

Bmwe46fan írta: Hali. 20 éve S226 Sport Suspension Settings felszereltséggel jött ki az autóm. 2002 facelift 320d Touring E46 BMW. A két első lengőkart most kéne cserélnem, viszont mivel Sport felszereltség az autó, nem tudom kell e hozzá a sport felfüggesztéses Lengőkar vagy sem. Én úgy tudom, hogy elvileg ez csak egy olyan felszereltség, hogy gyárilag lentebb van az autó. Vagy mégsem? Nem találok sehol rá választ. Sport lengőkar kell bele vagy sem?


én nem tudok róla, hogy a lengőkarban lett volna változás. szerintem a szilentek sem keményebbek. csak a rugót és a gátlót érinti a változás szerintem.
lengőkarban, ha tartósat akarsz, akkor Meyle HD.

YELLOW Elküldve: 2021-11-13 14:46 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

Még nem vettem ki a gyertyákat, csak egy diagot csináltam.
1 hibakód volt benne

Illetve megnéztem az élőadatokat a vanosnál illetve a lambdaszondáknál, viszont nem láttam semmi különöset a mért értékekben



Jól vettem észre?
Köszi!


a fojtószelepre panaszkodik. kellene törölni a hibát, megnézni, hogy visszaírja-e.
levenni a szelep elől a csövet, és megnézni, hogy nem marad-e folyamatosan nyitva, normálisan mozog-e, nem akad-e gázpedál nyomásra. ha jó, még a DISA szelepet is meg lehet nézni. ha minden rendben, akkor adaptációtörlés kellene. INPA-ban meg tudod csinálni. de meg nem mondom, hogy hol van. utána nyilván nem lesz tökéletes egy darabig. vagyis előfordulhat.
ha nem javul meg, akkor lehet fojtószelepet kell cserélni. nem érzékeli az állását az elektronika.
ha meg van egyáltalán a szelep még....

YELLOW Elküldve: 2021-11-12 17:28 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

YELLOW Elküldve: 2021-11-12 15:34 Vanos

panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

YELLOW Elküldve: 2021-11-12 15:00 Vanos

panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?

YELLOW Elküldve: 2021-11-09 22:17 Futómû és hibái

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát


akksin túlestem nyár elején kb. kivételes. igaz pont annyival kevesebbet bírt, mert nekem is most lett volna esedékes, figyelve a előzőeket.


Milyen akksit ajánlanál hozzá? Én ezt néztem hogy jó lenne. Baren volt benne de nem vagyok azzal a márkával megelégedve.
https://alkatreszek.hu/ea640_hr


ez már másik téma ugyan, de a "nagy" Exxide elég olcsónak tűnik. hát nem tudom meddig állhat már ott. én évek óta MonBat-ot veszek. 5-6 évet kibírnak, és én rövideket mentem eddig, meg sok indítással többségében. Premium-ot vettem az enyémbe nyáron, asszonyéba sima, a D jelzésű. igaz az 55Ah-s. én a 63-ast 20ezer körül vettem. mikor legelőször vettem 2009-ben, akkor vagy 16ezer körül volt. aztán 2015-ben 18e. aztán fateréba is vettem valamikor. de én egy olyan település, most már alkatrész boltjából veszem, ami régen akksi kereskedés volt speciel. csak azzal foglalkoztak, de nem túl sok márkával. Banner, MonBat, Varta, Exxide, újabban TAB. de bármit be tudtak szerezni. de pl. kollégámnak a Banner is elment 8 évet legalább. persze hallani rosszakat is. biztos vannak nem túl jól sikerült akksik is, de sokan rosszul bánnak vele. ha olyan a használat, bizony tölteni kell. de nem mindegy hogy. tehát sok múlik ezen is.

YELLOW Elküldve: 2021-11-08 16:44 Futómû és hibái

TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.


Köszönöm! Megnézetem természetesen szerelővel csak kiváncsi voltam, hogy merre kell keresgélni. Most aksi csere jön, tegnap megadta magát


akksin túlestem nyár elején kb. kivételes. igaz pont annyival kevesebbet bírt, mert nekem is most lett volna esedékes, figyelve a előzőeket.

YELLOW Elküldve: 2021-11-07 18:25 Futómû és hibái

TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Mikor kissebb nagyobb kátyúba megyek, vagy csak alapból rossz úton, nagyon visszaüt a kormány, és ráz, nagyot koppan. Stabilizátor cserélve lett rajta, lengéscsillapító, toronycsapágy másfél éve, lengőkar szilent is két éve lett cserélve. Mitől csinálhatja? Elég idegesítő Én axiál csuklóra gondoltam.


akár az is lehet, de simán a kormánymű fogasléc is.vagy épp a kerékagy. de a lengőkar talpas része is.