YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-02-06 07:33 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.

YELLOW Elküldve: 2022-02-06 07:29 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom.


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon.

YELLOW Elküldve: 2022-02-05 19:23 Fékjavítás

Aladin32 írta:
YELLOW írta:
Aladin32 írta: Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.


fura, hogy nem ír hibát, mert ez a menetdinamikai rendszer inaktívságát jelzi. olyan, mintha mindig ki lenne kapcsolva.
lehet egy bizti is, de lehet a DSC vagy DTC gomb van beragadva és folyamatosan kilövi.
hogy nincs hiba, hát attól függ mivel olvastad ki... ha nem fér hozzá a DSC vezérlőhöz, akkor nem is fog belőle olvasni, és nem is minden tud belőle olvasni.
lehet éppen a kormányszög jeladó nem jó. lehet csak kalibrálni, adaptálni kell a DSC, hogy az értékeket kinullázza magába. (géppel) és vízszintes talaj kell, egyenes kormányállás.
az is lehet a motortól nem kap meg valami jelet a DSC vezérlő. lehet itt hiba bőven.

Delphy diaggal és programmal lett olvasva. (Van aki azt mondja ki kell dobni de igazábol nekem nincs vele gondom.)
Amiket irtál holnap megnézem
Az a baj hogy énsem tudom az előzményeket hogy törtênt e valami amikor kivillant vagy csak magátol. Igy kicsit macerásabb az egész.
Neked pedig ismét köszönöm a gyors választ. És segitséget.


az a baj, hogy egy olyan hiba esetén, amit több alkatrész meghibásodása is okozhat és esetleg egy rakat dolgot meg kellene nézni diaggal a hiba feltárásához, nehéz mit tanácsolni. mert vagy beletrafálunk vagy sem. a valóságban sok autószerelő így működik, ha nála az autó, hátha bejön valamelyik, max kimagyarázza, de én nem szeretnék még online sem más pénzéve játszani.
olyan ez, mint a termosztáthiba. ugye jellemzően van 2 legalább, de van, ahol 3. és mindegyik beleszól a motor bemelegedésébe is. és az esetek 90%-ban nem a rosszat cseréli ki az ember, vagy épp mindkettő/mindhárom rossz volt valamilyen szinten. ezért a tanács pl, hogy cserélni kell mind. mert ha épp jó is valamelyik, úgy is kell majd.
szóval vannak ilyen hibák, amikor konkrétabb tanácsot nem érdemes javasolni. de tapasztalat szerint, mindenki fog írni több hibalehetőséget, ami a saját esetére igaz volt, de lehet egyik sem fog egyezni egymással. mindenkinek igaza van, de ettől a kérdező nem kerül közelebb a megoldáshoz. max tudja hol tapogatózzon.

YELLOW Elküldve: 2022-02-05 16:33 Fékjavítás

Aladin32 írta: Sziasztok
A problémám a következő.
Világit az abs lámpa és a kézifék lámpa is sárgán
Fékolaj szint okes.
Elvileg fékerőszabályzora lehet gyanakodni.
De azért várom az ötleteket
Kinek volt már ilyen?
Diag nem ir rá semmit.
Csináltam már jopár autot épitettem is autokat
De az mind régebbi auto és más irànyzat.
Ez az első bmw ami e századi.
Ezért ilyen sok a kérdésem
De ugy vagyok inkább kérdezek mint hogy elcsesszem.


fura, hogy nem ír hibát, mert ez a menetdinamikai rendszer inaktívságát jelzi. olyan, mintha mindig ki lenne kapcsolva.
lehet egy bizti is, de lehet a DSC vagy DTC gomb van beragadva és folyamatosan kilövi.
hogy nincs hiba, hát attól függ mivel olvastad ki... ha nem fér hozzá a DSC vezérlőhöz, akkor nem is fog belőle olvasni, és nem is minden tud belőle olvasni.
lehet éppen a kormányszög jeladó nem jó. lehet csak kalibrálni, adaptálni kell a DSC, hogy az értékeket kinullázza magába. (géppel) és vízszintes talaj kell, egyenes kormányállás.
az is lehet a motortól nem kap meg valami jelet a DSC vezérlő. lehet itt hiba bőven.

YELLOW Elküldve: 2022-02-04 21:53 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. Azóta is emlegetem e szép nevet. Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?

YELLOW Elküldve: 2022-02-04 19:40 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.

YELLOW Elküldve: 2022-02-04 17:52 Ködzáró fény

Aladin32 írta: Biztik átnézve
A mai napon azt a tippet kaptam hogy a világitás vezérlő modul lehet a rossz.
Hogy ne kelljen apro darabokra szednem az autot valaki megtudja mondani hogy hol találom merre keressem
(Számomra leg kézenfekvőbb a csomi volt de ott csak egy pdc modult találtam viszont mellette volt 3 csatlakozo szabadon. Reményeim szerint nemitt kellene lenni. De ha mégis akkor lehetséges hogy a modul hiányában minden más világitás működik?


a modul a lámpakapcsolónál van. a kapcsoló rész, a modul része.
én szerintem nem azzal lesz gond. de próba szerencse. lehet. bármi lehet.

YELLOW Elküldve: 2022-02-03 20:03 Ködzáró fény

Aladin32 írta: Sziasztok.
Tulajdonomba vettem egy x5 e53 3.0D autot
A problémám a következő.
Műszerfalon hátso lámpa hibát jelez.
A csomagtérajton lévő lámpák nem is működnek. Se jobb se a bal oldal.
Alap dolgokat végigvettem:
Izzok jók
Foglalatok jók
Test hiba nincs
Átvezető kábel sérülésmentes
Van külön valami vezérlése vagy külön bizti vagy relé esetleg?
Vagy bárkinek bármi ötlete?
Előre is köszönöm


a biztosítékokat nézd meg mindenképp. neme gy körön van az össze izzó.
azt nem tudom melyik tartozik hozzá, de szemmel nem nagy dolog meglesni az összeset se. ami rossz, azt látni fogod. talán neked már hátul is van biztitábla a kárpit mögött a csomagtérben.

YELLOW Elküldve: 2022-02-03 20:01 N46 és N42 motorok

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.

YELLOW Elküldve: 2022-02-02 22:09 N46 és N42 motorok

kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.

YELLOW Elküldve: 2022-02-02 22:05 Ékszíj tárcsa

Gergo1975 írta: Sziasztok, szeretnék érdeklődni hogy M52TUB28 típusú motor (sorhatos 2.8as motor van a Z3 coupémban) vezérműszíj, vagy lánc van? 9 éve vettem az autót 120.000km-el kb most 145000 van benne, de ha szíjas akkor időszerű lehet cserélni a kora miatt ugye? köszönöm!


ha beírod a motorkódot a google-ba rögtön kiderült volna.
láncos a motor. de van szíj is, ami a kiszolgáló részeket hajtja, mint generátor, klíma (ha van), kormányszervo.

YELLOW Elküldve: 2022-01-29 18:42 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Sziasztok
Adott egy 2007 es e90 n46b20b motorral!
Nem régen kapott 4db új gyertyát 4db új trafót!
Trafó Bosch gyertya ngk
Alapjáratom meleg motor mellett is ingadozik 800-1000-1200 de van még hogy 1500 ig felmegy és megáll!

Illetve második probléma ezt a mai nap kezdte, hogy ha áll a kocsi 1-1.5 órát és beindítom a kocsit a piros olajkanna bevillan (olaj szint jó)
A check menü alatt nincs hiba! Ha csak addig állítom le amíg pl a boltba megyek akkor nem löki fel a piros olajkannát!


a fordulatszám ingadozásnak több oka lehet. én első körben a főtengely jeladót vizsgálnám. de mondom marha sok lehetőség lehet.
piros olajkanna olajnyomást jelöl. rossz olaj, rossz olajpumpa, dugult szűrő, rossz szenzor, vagy annak vezetéke.

YELLOW Elküldve: 2022-01-29 18:38 ablakmosó folyadékok

Noresz írta: Sziasztok.
Egy kerdesem lenne.
Folyik el az ablakmoso folyadek es nagyon gyenge a nyomas. Valakinek valami otlete hogy mi lehet? Elrepedt volna valami?


hát bármi lehet. végig kell nézni a tartálytól kezdve a spriccolóig. ha van lámpamosó, akkor abba az irányba is.
tartály is repedhet, motor is engedhet, vagy annak tömítése, a csövek.

YELLOW Elküldve: 2022-01-26 22:02 N46 és N42 motorok

TomyMU írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Most cseréltem ill. cseréltettem CCV szelepet az autóban, ami ugye a forgattyúsház szellőztetéséért felelős, vákuumvezérelt membránszelep(olajleválasztó). Amikor legutóbb cserélte 4 éve,akkor az olajbetöltő sapka levételével, megingott az alapjárat, gondolom a vákuum miatt. ( a nívópálca kihúzásánál is) Azért gondoltam, hogy eljött a csere ideje, mert már elment 60 ezret, és már nincs ilyen vákuumos jelenség, hanem ha leveszem a sapkát, hidegen kicsit, melegen pedig eléggé veri kifele az olajat. A szerelő kicserélte, de ugyanúgy megamaradt a jelenség. Rossz kartergázszűrőt vettem volna bele? Minden csöve is ki lett cserélve ismét! Vagy lehet, hogy nem lett kicserélve?


mivel ott megy a lánc, persze, hogy veri ki az olajat.
minimális vákuumnak kell lennie. persze nem olyannak, hogy a kupak nyitásakor süvítsen. ha ilyen hidegben, pici gőzölgés van, az is normális.

YELLOW Elküldve: 2022-01-26 17:45 Hűtővíz..:S

DDD írta: Jaja, néztem, nem tétel... Csak, hogy szedem ki? Van rá valami trükk?


hát én lapos csavarhúzót hevítettem fel, aztán nyomtam bele. de a másik úgy tört le, hogy egy szeggel ki tudtam tekerni.
vagy vékony szárral belefúrni, aztán pici facsavar.