fux22 írta:
Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!
az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.