YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-09-03 20:14 Hidegindításkor "himbál" a motor

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?


a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó


én mindenképp azt mondom, hogy hidegen nem indul el csak 5 henger. valamelyik kihagy. ezt diaggal élő adattal meg lehetne nézni. nem ritka eset amúgy.
a másik meg nekem a DISA még mindig. bár meg lehetne nézni szintén élő adatban, hogy a MAF szenzor milyen értékeket mér. jobb ötletem nincs. de ettől te sem vagy előrébb. de biztos megoldást így senki nem ad. én ebbe az irányba indulnék el.

YELLOW Elküldve: 2021-09-03 19:33 Hidegindításkor "himbál" a motor

mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?


valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?

YELLOW Elküldve: 2021-08-31 19:35 Fék

panelsniper írta: Sziasztok,
mitől lehet az hogy ha benyomom a fékpedált akkor "ropogást" lehet hallani? Nem tudom szebben leírni, de tényleg ha megyek az autóval és fékezek akkor ahogy lenyomom a pedált, akkor ropog, illetve pattan valami. Mindegy hogy a motor jár vagy csak állóhelyzetben nyomom le a pedált. És ami még érdekes, hogy csak az első nyomásra jön elő ez a hang. Utána ha többször nyomom le a pedált akkor ez a hang megszűnik. Illetve ezt azután vettem észre, miután fékfolyadékot cseréltek az autón. Lehetséges hogy nem rendesen légtelenítették le a fékköröket?
Ha tudok akkor megpróbálok csinálni egy videót is róla.
Köszi!


hát ha utána jött elő, akkor lehetséges. én azt mondanám, az ABS tömb levegősödött fel valószínű. viszont ha ez van, akkor a sima légtelenítés már kevés. géppel, a megfelelő programmal, kell elvégezni, amikor is megmozgatja az ABS tömb minden szelepét. persze ugyanúgy, nyitni kell majd a légtelenítőt, de hozzá kell a gépes légtelenítő funkció.

YELLOW Elküldve: 2021-08-27 20:55 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alábbi jelenségre keresem a választ:
Miért van az hogy ha az autó több napot áll, (min3-4) akkor bemelegedés után is az első ujraindításig erőtlenebb a kocsi illetve jobban kerreg, mint ahogy szokott, talán a vanos mintha hangosabb lenne. Ha újraindítom hibátlan.


nem rángatózik a motor, mintha 3 hengerezne? mondjuk azt nagyon éreznéd...
de nekem inkább arra utal a dolog... vagy fellevegősödik a rendszer...

YELLOW Elküldve: 2021-08-26 17:42 Fogyasztásmérõ hiba?

Lando írta: Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában!


ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.
de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.

YELLOW Elküldve: 2021-08-25 21:04 Társalgó

Bitu79 írta: Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.


pedig ez tipikusan viasz szerű dolog, csak valami rossz anyag.
de lehet állítani a dőlésszöget a lapátnak. a "bosch" karra, ahogy visszahajlik J alakban, oda van egy spéci eszköz, amit oda kell rakni és egy szerszámmal lehet rajta tekerni. ezzel lehet szöget módosítani. vannak hivatalos értékek is. a neten találni ilyeneket.

YELLOW Elküldve: 2021-08-21 15:54 Kulcs hiány!

Pocses írta: Sziasztok!

Ha valakinek netán kulcs kellene, Győrben tudok szakit. Most csináltattam új rombusz kulcsot tokkal-vonóval 25papírért számlával garival.
De sok típushoz, márkához tud új kulcsokat, vagy akár javítja is őket.
20 perc alatt kezemben volt az új kulcs.


drága vót!

YELLOW Elküldve: 2021-08-19 17:35 Önindító

imreandris írta: Sziasztok!

Néha a gyújtás ráadásakor egy "nyekkenő" hangot ad szerintem a generátor. Főként ha reggel indítom először az autót. Utána semmi, viszont ha közel hallgatom egy kis kattogó, kattyogó hang szerű hallatszik. Én a generátor csapágyra gondolnék. A szerelőm még 2 hétig szabadságon van. Meddig lehet ilyen gonddal használnom? Töltéssel nincs probléma.
Autó: bmw e90 320i (2005-ös évjárat)
Köszönöm a válaszokat előre is! (Bocs hogy ide írtam, generátorral kapcsolatban nem találtam topicok)


gyanítom N46B20 a motorkód. az a baj nem tudom milyen a kattanás, amit hallasz. folyamatos, ütemesen érkezik, vagy random módon? mert lehet normális is. vagy korábban nem volt ez a hang?

YELLOW Elküldve: 2021-08-15 19:45 DPF

katonaza írta:
Noresz írta: Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni,"Partiler filter" ezt irja ki a bordon. Mivel probalkozzak? 50 km ert mentem 4000 fordulat szammal, de nem oldosott meg. Mikor elindulok nem jelzi de utanna kb 5 km utan megint jelzi.




BMW specifikus diagnosztikai programmal történő hibakód kiolvasással.
- Amit én ismerek és merek ajánlani: PC-re INPA, Mobilra pedig Carly.

Aztán lehet, elegendő lesz egy kikényszerített regeneráció.

Végső esetben üzemanyaghoz tölthető DPF tisztító.


szerintem meg már kuka a DPF. vagy benne sincs, csak a borítás körbe, csak nem írták ki.
nem tudjuk a km-t, bár az egy dolog mit mutat...

YELLOW Elküldve: 2021-08-14 20:00 DPF

Noresz írta: Sziasztok. Segitseget szeretnek kerni,"Partiler filter" ezt irja ki a bordon. Mivel probalkozzak? 50 km ert mentem 4000 fordulat szammal, de nem oldosott meg. Mikor elindulok nem jelzi de utanna kb 5 km utan megint jelzi.


hát, mert valószínű, hogy már cserélni kell. ha jól látom 2008-as autó, az esély már akár 2x is meg lehetett rá.

YELLOW Elküldve: 2021-08-14 16:30 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.


ideje volt, mert a %-os arányom erősen megy lefele. rosszul is aludtam már pár napja emiatt.

YELLOW Elküldve: 2021-08-12 19:43 Társalgó

Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...


szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.

YELLOW Elküldve: 2021-08-02 19:43 Motorolaj

kisskarex írta: Sziasztok.
Kis kérdésem lenne.A minap töltöttem olajat mert min közelében volt és hát sajnos megszaladt és sikerült max ig töltenem.
Eddig nem füstölt a kocsi de azóta halovány kék füstöt ereget.
Létezik ez a túltöltés miatt?


igen létezhet. majd elégeti. ha szerencséd van nem teszi tönkre a katalizátort. jellemzően ha picit töltöd túl, akkor nem gond. de akkor nem is füstöl.
kb 0,5 literrel ha túltöltöd nem jelent gondot. tehát igencsak többet töltöttél rá pluszban.

YELLOW Elküldve: 2021-08-02 19:06 Hibakód

panelsniper írta: Sziasztok,

tegnapi nap folyaman felvillant a Check Engine lampa es hibakod olvasas utan P0444 hibakodot dobott a computer.
Korabban a hibakod olvasas utan is meg volt ez a hiba, a tanklegtelenitö szelepet irta hogy hibas,de akkor a Check Engine lampa nem vilagitott.

Hibakod olvasas es törles utan a hiba nem jött elö, illetve a Check Engine lampa nem vilagit. Lehetseges hogy valami elektromos hiba okozta ezt a hibakodot?

Ki szeretnem cserelni ezt a szelepet, de nem talalok utangyartottat, csak eredetit.
A REAL OEM szerint a cikkszam 13907557923
Sima egyszerü M54B22 (E60)
Letezik hogy nincs hozza utangyartott?

Köszi!


igen, vannak olyan alkatrészek, amikből csak gyári van.

YELLOW Elküldve: 2021-07-27 20:09 320d Motor

Bitu79 írta:
Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog


szíjból Conti. Corteco a szíjtárcsa.