Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 14:01


Coyote írta:
Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .


csekkolnivaló, saját tapasztalat alapján (nem csere, ha nem kell):
Ékszíjak, ékszíjtárcsa állapota (ha csere, akkor görgőkkel persze)
Fékek
szilentek
akkufeszültség (tipikus "sose nézek rá, egyszercsak beszarik" kategória)
én a hűtővizet nem bolygatnám, de ez csak az én véleményem.

Irigyellek, hogy 120ezernél jársz csak


Az ékszíj az jó tipp, köszi! A tárcsa állapotát szemmel meg lehet mondani?

Fékeim újak, szilenteket eddig egyszer cseréltem, kicsit nyomvájús már a lelkem, de amíg nem kopog, addig nem nyúlok hozzá.

Hűtővizet azért gondoltam, mivel még gyári...nem érdemes cserélni?

50.000-el vettem kb 4,5 éve Persze, mivel anyuka autó volt, ezt inkább csak a műszaki állapot mutatta, egyébként ahova csak kéz nyúlhat, mindenhol gyűrűnyomok, karcolások vannak/voltak, kormányt is emiatt újrabőröztettem.

Kérdés: vízpumpát ne cseréljek?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 12. kedd, 14:23

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 13:50


Alesi írta: Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .


csekkolnivaló, saját tapasztalat alapján (nem csere, ha nem kell):
Ékszíjak, ékszíjtárcsa állapota (ha csere, akkor görgőkkel persze)
Fékek
szilentek
akkufeszültség (tipikus "sose nézek rá, egyszercsak beszarik" kategória)
én a hűtővizet nem bolygatnám, de ez csak az én véleményem.

Irigyellek, hogy 120ezernél jársz csak

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. június 12. kedd, 13:39


Készülök a közeli napokban egy nagyszervízt csinálni az autón, és tanács kellene, szerintetek ezeken kívül van-e valami, amit csináltassak/nézessek meg az autón (a KM állás kb. 120.000).

A következőkre gondoltam én:

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, kartergázszűrő csere
Váltóolaj csere
Hűtőfolyadék csere

Egyelőre ennyi, már elkezdtem beszerezni a dolgokat, de bármi tanács bárkitől még jól jöhet .



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 12. kedd, 13:41

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 17:06


YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
csbalu írta:
Mivel eddig csak automata 20d-t vezettem másikat ezért nem tudom összehasonlítani másikkal. Mi a véleményetek, ez lehet valós probléma vagy csak ennyire gyenge a motor alapjáraton.



Mivel ez egy relatíve "kicsi" motor ezért az alapjárat környékén még elég harmatos. Ahogy írtad is, kb 1600 után kezd el éledezni...
Szóval nem hiszem, hogy bármi baja lenne a technikának de ha úgy vagy nyugodt akkor szaladj el pestlőrince Muha Attilához vagy az Nt Autóhoz akik csinálnak hibatároló lekérdezést.




de dízellel lefulladni??? ahhoz nagy tudomány kell. én még eddig bármilyen dízelbe ültem, akár először életemben, sosem fulladtam le. benyással annál inkább


Nekem is ez volt az első mondatom.. bmeg de ügyes vagyok dízellel lefulladok... Mondjuk a pdtdi-vel 2-esben tényleg simán lefulladsz alacsony sebességnél.. Amíg nincs valamennyi turbónyomás halottak ezek a motorok.....

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 16:44


YELLOW írta:
lalada írta: 1x egy Passatot próbálj ki 2005 utáni PDTDI, azzal 2-esben is simán lefulladhat az ember, ha nem nyomja padlóig..vagy nem érzéssel csúsztat
Idézet: de dízellel lefulladni??? ahhoz nagy tudomány kell. én még eddig bármilyen dízelbe ültem, akár először életemben, sosem fulladtam le. benyással annál inkább






akkó én annak ellenére, hogy nem szívlelem a dízelt, jobb érzékem van hozzá


ez tényleg igy van van egy kis fáziskésés

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 16:42


lalada írta: 1x egy Passatot próbálj ki 2005 utáni PDTDI, azzal 2-esben is simán lefulladhat az ember, ha nem nyomja padlóig..vagy nem érzéssel csúsztat
Idézet: de dízellel lefulladni??? ahhoz nagy tudomány kell. én még eddig bármilyen dízelbe ültem, akár először életemben, sosem fulladtam le. benyással annál inkább






akkó én annak ellenére, hogy nem szívlelem a dízelt, jobb érzékem van hozzá

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 16:37


1x egy Passatot próbálj ki 2005 utáni PDTDI, azzal 2-esben is simán lefulladhat az ember, ha nem nyomja padlóig..vagy nem érzéssel csúsztat
Idézet: de dízellel lefulladni??? ahhoz nagy tudomány kell. én még eddig bármilyen dízelbe ültem, akár először életemben, sosem fulladtam le. benyással annál inkább






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 11. hétfő, 16:38


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 15:00


vivaladiesel írta:
csbalu írta:
Mivel eddig csak automata 20d-t vezettem másikat ezért nem tudom összehasonlítani másikkal. Mi a véleményetek, ez lehet valós probléma vagy csak ennyire gyenge a motor alapjáraton.



Mivel ez egy relatíve "kicsi" motor ezért az alapjárat környékén még elég harmatos. Ahogy írtad is, kb 1600 után kezd el éledezni...
Szóval nem hiszem, hogy bármi baja lenne a technikának de ha úgy vagy nyugodt akkor szaladj el pestlőrince Muha Attilához vagy az Nt Autóhoz akik csinálnak hibatároló lekérdezést.




de dízellel lefulladni??? ahhoz nagy tudomány kell. én még eddig bármilyen dízelbe ültem, akár először életemben, sosem fulladtam le. benyással annál inkább

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 14:41


vivaladiesel írta:
csbalu írta:
Mivel eddig csak automata 20d-t vezettem másikat ezért nem tudom összehasonlítani másikkal. Mi a véleményetek, ez lehet valós probléma vagy csak ennyire gyenge a motor alapjáraton.



Mivel ez egy relatíve "kicsi" motor ezért az alapjárat környékén még elég harmatos. Ahogy írtad is, kb 1600 után kezd el éledezni...
Szóval nem hiszem, hogy bármi baja lenne a technikának de ha úgy vagy nyugodt akkor szaladj el pestlőrince Muha Attilához vagy az Nt Autóhoz akik csinálnak hibatároló lekérdezést.




Igen csak nekem fura, mivel Fater 1.9pdtdi-jénél nem tapasztaltam ilyen jelenséget, pedig az sem húz 2000 alatt...
Nincs ilyen jellegű hibám ha csak az izzítógyertya nem okozhat ilyet, de nem hiszem
Majd az 1ik talin elkérem valakinek a kocsiját kipróbálni.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 11. hétfő, 14:42

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 14:13


csbalu írta:
Mivel eddig csak automata 20d-t vezettem másikat ezért nem tudom összehasonlítani másikkal. Mi a véleményetek, ez lehet valós probléma vagy csak ennyire gyenge a motor alapjáraton.



Mivel ez egy relatíve "kicsi" motor ezért az alapjárat környékén még elég harmatos. Ahogy írtad is, kb 1600 után kezd el éledezni...
Szóval nem hiszem, hogy bármi baja lenne a technikának de ha úgy vagy nyugodt akkor szaladj el pestlőrince Muha Attilához vagy az Nt Autóhoz akik csinálnak hibatároló lekérdezést.




csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. június 11. hétfő, 13:58


Sziasztok!

Van egy kis problémám, illetve nem tudom hogy probléma-e egyáltalán vagy másoknál is ez a jelenség áll fenn.
Mikor megvettem a kocsit folyamatosan lefulladtam vele, olyan erőtlen alapjáraton. Ha kicsit intenzívebben engedem fel a kuplungot lefulladok vele. Már megszoktam nem gond, de most hogy volt ez a dög meleg pénteken klímáztam, és ismét sikerült 2x lefulladnom vele, még a kompresszor terhelése is rajta volt alapjáraton. Az alapjárati szabályzóm valószínűleg jó, mivel ha még akár 4-esben sem engedi lefulladni a kocsit alapjáraton a pedálok érintése nélkül megy kb 35-el.
Mivel eddig csak automata 20d-t vezettem másikat ezért nem tudom összehasonlítani másikkal. Mi a véleményetek, ez lehet valós probléma vagy csak ennyire gyenge a motor alapjáraton.
1600-tól kezdve nagyon szépen húz már ilyen 1900tól pedig eléggé erősen tehát mással nem hiszem hogy gond lenne.
Előre is köszi a segítséget.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. június 11. hétfő, 13:58

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 20:01


bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
mrdani írta:
bmw320d4 írta:
mrdani írta: Helló Mindenkinek.
Olyan problémám lenne,hogy vater 320d-be hol indul hol nem a kocsi.
Az önindítót megnéztük működik és a bendix is.
Volt egy vékony vezeték a bendixre csatlakoztatva és az a test.Amikor ezen voltn em indult, de máshonnan hoztunk testet neki és a vezeték nagyon füstölt indításnál.Viszont beindult.
Most olyan probléma áll fent hogy abszulut ( 10-3 )szor indul el.
Arra gyanaxunk hogy nincs poztiv kapcsolat a bendixnek de minden a helyén van.
5let?


És kinek támadt az a fantasztikus ötlete, hogy TESTET vigyetek az indítóhoz?


Volt és van neki vezeték ami rá volt kötve eredetileg is de ha rákötjük meg se moccan az önindító.Mivel az negativ vagy test teljesen mindegy ezért kötöttük közvetlen testre.
Igy ment is nem vol baj amig a vezeték el nem olvadt.
Ha visszakötjük az eredetire akkor ott vagyunk hogy meg se moccan a kocsi...


(nekem nincs akkora tipusismeretem mint bmw320d4-nek) de a bendixre csak pozitív (vékony) vezérlő szál megy és a pozitív (vastag) főkábel. A testet a csavarokon keresztül kapja a motorról. Indításnál pozítívat ad a bendixnek (vezérlőszálon) ami az indítómotor fogaskerekét elmozdítja a fogaskoszorúhoz (a mozgatást az elktromágnes végzi) és a zárja az önindító főkábelét a motor kábelével. (a bendix végén lévő 2db nagy csavar)


Úgysem fogja elhinni..


Nem kértem piszkálódást!
Amugy meg elhiszem és mi abba ahitbe voltunk hogy külön + külön -!
Viszont rájöttünk hogy az a számítógépből jött a bendixre asszem már nem tudom pontosan mert régen szedtük ki.
A hibára is rájöttünk, hogy a szénkefék már elkoptak, vagy a forgosrsézt kell kitakarítani de ezt csak 7végén tudjuk megnézni.
U.I. Pár célzott ütés mérve az önindítóra, pöcre indul a gép...

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. május 01. kedd, 20:57


hancurozo írta:
mrdani írta:
bmw320d4 írta:
mrdani írta: Helló Mindenkinek.
Olyan problémám lenne,hogy vater 320d-be hol indul hol nem a kocsi.
Az önindítót megnéztük működik és a bendix is.
Volt egy vékony vezeték a bendixre csatlakoztatva és az a test.Amikor ezen voltn em indult, de máshonnan hoztunk testet neki és a vezeték nagyon füstölt indításnál.Viszont beindult.
Most olyan probléma áll fent hogy abszulut ( 10-3 )szor indul el.
Arra gyanaxunk hogy nincs poztiv kapcsolat a bendixnek de minden a helyén van.
5let?


És kinek támadt az a fantasztikus ötlete, hogy TESTET vigyetek az indítóhoz?


Volt és van neki vezeték ami rá volt kötve eredetileg is de ha rákötjük meg se moccan az önindító.Mivel az negativ vagy test teljesen mindegy ezért kötöttük közvetlen testre.
Igy ment is nem vol baj amig a vezeték el nem olvadt.
Ha visszakötjük az eredetire akkor ott vagyunk hogy meg se moccan a kocsi...


(nekem nincs akkora tipusismeretem mint bmw320d4-nek) de a bendixre csak pozitív (vékony) vezérlő szál megy és a pozitív (vastag) főkábel. A testet a csavarokon keresztül kapja a motorról. Indításnál pozítívat ad a bendixnek (vezérlőszálon) ami az indítómotor fogaskerekét elmozdítja a fogaskoszorúhoz (a mozgatást az elktromágnes végzi) és a zárja az önindító főkábelét a motor kábelével. (a bendix végén lévő 2db nagy csavar)


Úgysem fogja elhinni..

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 01. kedd, 09:48


mrdani írta:
bmw320d4 írta:
mrdani írta: Helló Mindenkinek.
Olyan problémám lenne,hogy vater 320d-be hol indul hol nem a kocsi.
Az önindítót megnéztük működik és a bendix is.
Volt egy vékony vezeték a bendixre csatlakoztatva és az a test.Amikor ezen voltn em indult, de máshonnan hoztunk testet neki és a vezeték nagyon füstölt indításnál.Viszont beindult.
Most olyan probléma áll fent hogy abszulut ( 10-3 )szor indul el.
Arra gyanaxunk hogy nincs poztiv kapcsolat a bendixnek de minden a helyén van.
5let?


És kinek támadt az a fantasztikus ötlete, hogy TESTET vigyetek az indítóhoz?


Volt és van neki vezeték ami rá volt kötve eredetileg is de ha rákötjük meg se moccan az önindító.Mivel az negativ vagy test teljesen mindegy ezért kötöttük közvetlen testre.
Igy ment is nem vol baj amig a vezeték el nem olvadt.
Ha visszakötjük az eredetire akkor ott vagyunk hogy meg se moccan a kocsi...


(nekem nincs akkora tipusismeretem mint bmw320d4-nek) de a bendixre csak pozitív (vékony) vezérlő szál megy és a pozitív (vastag) főkábel. A testet a csavarokon keresztül kapja a motorról. Indításnál pozítívat ad a bendixnek (vezérlőszálon) ami az indítómotor fogaskerekét elmozdítja a fogaskoszorúhoz (a mozgatást az elktromágnes végzi) és a zárja az önindító főkábelét a motor kábelével. (a bendix végén lévő 2db nagy csavar)

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. május 01. kedd, 09:37


bmw320d4 írta:
mrdani írta: Helló Mindenkinek.
Olyan problémám lenne,hogy vater 320d-be hol indul hol nem a kocsi.
Az önindítót megnéztük működik és a bendix is.
Volt egy vékony vezeték a bendixre csatlakoztatva és az a test.Amikor ezen voltn em indult, de máshonnan hoztunk testet neki és a vezeték nagyon füstölt indításnál.Viszont beindult.
Most olyan probléma áll fent hogy abszulut ( 10-3 )szor indul el.
Arra gyanaxunk hogy nincs poztiv kapcsolat a bendixnek de minden a helyén van.
5let?


És kinek támadt az a fantasztikus ötlete, hogy TESTET vigyetek az indítóhoz?


Volt és van neki vezeték ami rá volt kötve eredetileg is de ha rákötjük meg se moccan az önindító.Mivel az negativ vagy test teljesen mindegy ezért kötöttük közvetlen testre.
Igy ment is nem vol baj amig a vezeték el nem olvadt.
Ha visszakötjük az eredetire akkor ott vagyunk hogy meg se moccan a kocsi...