lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 16:52



nekem 66e közös km alatt 6,46-ot evett meg átlagosan.
a legnagyobb kiadásom a turbó cseréje volt ami kb 200e-rel terhelte meg a tárcám.
(olaj, tréler, cseredarab)
Idézet: Fogyasztásról: Nekem Bécs oda vissza 120 tempomattal 4.8 (számolva)
Normális használatnál: 6-6.5L
Autópálya 130: 5.5-5.8L
Nyáron városban klímázva nagyon küldve: 7.3L



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 12:39


Golyotajti írta: Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor




Nekem a 320d-m 150lovas, kb háromegyed éve vettem 20.000-et beletettem hiba nélkül. Én speciel azért sem vettem 136lovasat mert az még nem faceliftes kasztniban van és nekem az sokat számított, mind kinézetre mind az eladásnál számít hogy újabb.
Lendkereket ki lehet szűrni hamar, turbó 1700tól kell töltsön minél feljebbről húz annál öregebb a kocsi. Olyan 400e környékén már csak 2100-2200tól tol rendesen, aki ezt tapasztalja annak ennyi van a kocsijában. Ugyan ennél a kilóméternél kezd el a kettőstömegű is csattogni (300+). Porlasztókat meg lehet nézni diaggal, ha valamelyik kiugróan sokat vagy keveset adagol az rögtön látszik a kis bárgráfokon.
Egyáltalán nem kell megilyedni a 300+ kilómétertől, ugyan már ne legyünk naívak hogy kifogunk egy 180at futott 20d-t amiben újkorában az első 3 évben tettek bele ennyit
Ha rendesen van cserélve az olaj és nem kerül bele semmi piszok, sokáig bírja a turbó is. A turbó halálát leginkább a karbantartás hiánya okozza, magyarul megfő a turbó mert nem hül rendesen. Szokásos turbótilos dolgokat nem is említem.
Szóval szerintem egész jól utána lehet járni ennek a dolognak.
Aki ilyen autót vesz ne sajnáljon egy 10.000Ft-ot előre beruházni egy DIAG kábelre később úgyis jóljön. Nagy fegyver ha az ember laptoppal rá tud nézni a kocsira. Nemrég feltöltött az 1ik kollége egy INPA logger programot azzal ha kiloggolja az ember a kocsit, szerintem itt kap segítséget kiértékelni.
Ennyi az én tanácsom.

Fogyasztásról: Nekem Bécs oda vissza 120 tempomattal 4.8 (számolva)
Normális használatnál: 6-6.5L
Autópálya 130: 5.5-5.8L
Nyáron városban klímázva nagyon küldve: 7.3L
Ha ennél többet eszik szerintem valami baja van, mert én igen is oda szoktam neki taposni eléggé keményen és vezetem minden tankolás blokkján a fogyasztást.






Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2012. november 30. péntek, 12:44

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 11:15


nekem az előző kocsim épp a 150 lovas mocis volt, és most is lényegében ugyanez van: 204d4-es a motorkód, csak erősebb eletronikus Mitsu turbóval (163le). ahogy írták többen ez egy CR motor,szervizigényesebb mint a régebbi, viszont jobban is megy. nekem nem tűnik hangosnak, persze ez az üzemmódjából adódik (közvetlen befecskendezés) ez okozza a kopogósabb üzemmódot, de hidd el bentről szinte semmi nem hallatszik, csak ha 3500 fölé pörgeted.
rá kell tenni gépre a kiszemeltet, és megnézni mik a problémái. injektorokat meg kell nézni gépen, kuplungot, kettőstömegű lendkereket, ezt menet közben. meg a pillangószelepeket a szívósorból kiszedni, mert beszippanthatja sajnos. erre mindenképp kérdezz rá a korábbi gazdánál volt-e ezzel munka vagy nem?

Idézet: Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?


vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 08:17


Golyotajti írta: Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor



A közös nyomócsöves 150 lóerős motorral nagyobbat lehet szívni mint az adagolóssal... Pillangószelep, ékszíjtárcsa, porlasztó, AC stb. Tehát könnyen felszállhat vele az ember a szopórollerre! Arról nem is beszélve, hogy a 136 lovas verzióhoz képest eléggé hangos a 150 lovas. Nem tudom ennek az okát de hangos.

A 136 lovas egyetlen gyenge pontja az adagoló. Viszont ha meleg motornál is könnyen (hosszú "tekerés") nélkül indul a motor akkor nincs gáz vele.
Szóval én a 136 lovas verziót ajánlom. Nem éppen egy 911-es Porsche de a mindennapi közlekedéshez elég.
Ja, és az itthoni példányokat felejtsd el mert többnyire egy bontószökevény az összes.
Ha Ausztriából behozol egyet akkor olcsóbban kapsz jobb autót mint itthon. (105 000ft a regadó az adagolós 320d-re)


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. november 29. csütörtök, 19:33


Golyotajti írta: Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor




136le- adagoló, kettőstömegűvel
150le- cr diesel, szintén kettőstömegűvel.

Szerintem a szerviztapasztalatok eloszlóak!

Nekem bejött a 136Le-s változat, a 150le-t kihagyom, majd talán már csak újabb lesz.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Golyotajti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2012. november 29. csütörtök, 18:53


Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 29. csütörtök, 18:55

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. szeptember 29. szombat, 18:00


valter320d írta:
Adagolótérkép,menge?


Kezdésnek




valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 29. szombat, 17:43


bmw320d4 írta:
ignasow írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy 136 LE-s E46 320-ben a Bosch Vp44 adagolót lehet állítani, hogy többet kapjon az autó? Üdv.


Szia!


Csak szoftveresen állítható 10%-al több mennyiség, de kormolni fog tőle.


Ok, köszi! Azért kérdezem, mert elég gyenge a gép, nem rég vettem de haveré 2x ennyit tud és alap 320d motor mind2. Megnézettem, turbóm jó, cooler okés, légtömegmérő és a map szenzor új, vákuumcsövek újak, porlasztócsúcsok fel lettek újítva. Már fogalmam sincs mi lehet.........



Biztos van valami oka, hogy nem megy rendesen.


Adagolótérkép,menge?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. szeptember 29. szombat, 17:30


ignasow írta:
bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy 136 LE-s E46 320-ben a Bosch Vp44 adagolót lehet állítani, hogy többet kapjon az autó? Üdv.


Szia!


Csak szoftveresen állítható 10%-al több mennyiség, de kormolni fog tőle.


Ok, köszi! Azért kérdezem, mert elég gyenge a gép, nem rég vettem de haveré 2x ennyit tud és alap 320d motor mind2. Megnézettem, turbóm jó, cooler okés, légtömegmérő és a map szenzor új, vákuumcsövek újak, porlasztócsúcsok fel lettek újítva. Már fogalmam sincs mi lehet.........



Biztos van valami oka, hogy nem megy rendesen.

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. szeptember 29. szombat, 16:23


bmw320d4 írta:
ignasow írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy 136 LE-s E46 320-ben a Bosch Vp44 adagolót lehet állítani, hogy többet kapjon az autó? Üdv.


Szia!


Csak szoftveresen állítható 10%-al több mennyiség, de kormolni fog tőle.


Ok, köszi! Azért kérdezem, mert elég gyenge a gép, nem rég vettem de haveré 2x ennyit tud és alap 320d motor mind2. Megnézettem, turbóm jó, cooler okés, légtömegmérő és a map szenzor új, vákuumcsövek újak, porlasztócsúcsok fel lettek újítva. Már fogalmam sincs mi lehet.........



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. szeptember 29. szombat, 16:46

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. szeptember 29. szombat, 14:49


ignasow írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy 136 LE-s E46 320-ben a Bosch Vp44 adagolót lehet állítani, hogy többet kapjon az autó? Üdv.


Szia!


Csak szoftveresen állítható 10%-al több mennyiség, de kormolni fog tőle.

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. szeptember 29. szombat, 11:02


Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy 136 LE-s E46 320-ben a Bosch Vp44 adagolót lehet állítani, hogy többet kapjon az autó? Üdv.

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 12:40


YELLOW írta: motortartóbakok is tudnak ilyen nagy bólintást produkálni, igaz akkor indításnál is.

indításkor is van némi, de nem számottevő, legalábbis a leállítás utánihoz képest.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 12:21


K_Gergo írta: sziasztok,

egy ismerősöm múlt héten vett egy 320d-t, az autó egy kis sárvédő ív rohadástól eltekintve nagyon egyben van, egy dolog csípi a szemem: leállítás után ránt egyet az autó, nem is kicsit, ami szerintem nem üzemszerű. elvileg nemrég volt cserélve a lendkerék, de nekem ebben gyanús, hogy 170K HUF-ba hogyan fért bele egyéb szerelésekkel/alkatrész cserékkel is. Műszakin volt a kocsi vétel előtt (ott volt az új tulaj is), márkaszervizben átvizsgáláson viszont nem...
valami tipp, mi lehet, mivel kell számolni?

köszi


a rántás nem feltétlen lendkerék, az csörögni is szokik már olyankor. motortartóbakok is tudnak ilyen nagy bólintást produkálni, igaz akkor indításnál is.

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. szeptember 17. hétfő, 12:18


sziasztok,

egy ismerősöm múlt héten vett egy 320d-t, az autó egy kis sárvédő ív rohadástól eltekintve nagyon egyben van, egy dolog csípi a szemem: leállítás után ránt egyet az autó, nem is kicsit, ami szerintem nem üzemszerű. elvileg nemrég volt cserélve a lendkerék, de nekem ebben gyanús, hogy 170K HUF-ba hogyan fért bele egyéb szerelésekkel/alkatrész cserékkel is. Műszakin volt a kocsi vétel előtt (ott volt az új tulaj is), márkaszervizben átvizsgáláson viszont nem...
valami tipp, mi lehet, mivel kell számolni?

köszi