Golyotajti írta:
Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.
Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.
Tisztelttel: Nandori Gabor
Nekem a 320d-m 150lovas, kb háromegyed éve vettem 20.000-et beletettem hiba nélkül. Én speciel azért sem vettem 136lovasat mert az még nem faceliftes kasztniban van és nekem az sokat számított, mind kinézetre mind az eladásnál számít hogy újabb.
Lendkereket ki lehet szűrni hamar, turbó 1700tól kell töltsön minél feljebbről húz annál öregebb a kocsi. Olyan 400e környékén már csak 2100-2200tól tol rendesen, aki ezt tapasztalja annak ennyi van a kocsijában. Ugyan ennél a kilóméternél kezd el a kettőstömegű is csattogni (300+). Porlasztókat meg lehet nézni diaggal, ha valamelyik kiugróan sokat vagy keveset adagol az rögtön látszik a kis bárgráfokon.
Egyáltalán nem kell megilyedni a 300+ kilómétertől, ugyan már ne legyünk naívak hogy kifogunk egy 180at futott 20d-t amiben újkorában az első 3 évben tettek bele ennyit
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
Ha rendesen van cserélve az olaj és nem kerül bele semmi piszok, sokáig bírja a turbó is. A turbó halálát leginkább a karbantartás hiánya okozza, magyarul megfő a turbó mert nem hül rendesen. Szokásos turbótilos dolgokat nem is említem.
Szóval szerintem egész jól utána lehet járni ennek a dolognak.
Aki ilyen autót vesz ne sajnáljon egy 10.000Ft-ot előre beruházni egy DIAG kábelre később úgyis jóljön. Nagy fegyver ha az ember laptoppal rá tud nézni a kocsira. Nemrég feltöltött az 1ik kollége egy INPA logger programot azzal ha kiloggolja az ember a kocsit, szerintem itt kap segítséget kiértékelni.
Ennyi az én tanácsom.
Fogyasztásról: Nekem Bécs oda vissza 120 tempomattal 4.8 (számolva)
Normális használatnál: 6-6.5L
Autópálya 130: 5.5-5.8L
Nyáron városban klímázva nagyon küldve: 7.3L
Ha ennél többet eszik szerintem valami baja van, mert én igen is oda szoktam neki taposni eléggé keményen és vezetem minden tankolás blokkján a fogyasztást.
Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2012. november 30. péntek, 12:44