YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:45


ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...

hil írta:

Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:42


nekem gyári 7 éves akksi, és hiába zöld a kisablak, akkor sem indít már néha... attól, hogy gondozásmentes még nem zselés... mellesleg miért ne lehetne tölteni, mikor a generátor is tölt... (ez nem konkrétan neked szólt )

jencispy írta: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090325b/

e szerint a gondozás mentest is tölteni kell...

akkor holnap kiveszem és feltöltöm, az nm árthat.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:42


Hori írta:
jencispy írta: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090325b/

e szerint a gondozás mentest is tölteni kell...

akkor holnap kiveszem és feltöltöm, az nm árthat.



de a savat ne nézd meg benne mert zselés


Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:20


Hori írta:
de a savat ne nézd meg benne mert zselés


OK

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:04


jencispy írta: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090325b/

e szerint a gondozás mentest is tölteni kell...

akkor holnap kiveszem és feltöltöm, az nm árthat.



de a savat ne nézd meg benne mert zselés

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 21:03


http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090325b/

e szerint a gondozás mentest is tölteni kell...

akkor holnap kiveszem és feltöltöm, az nm árthat.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 20:32


jencispy írta: Lassan itt a hideg, ideje rendberakni az akksit.
Savszintet megnézni, feltölteni.

Jo lenne kivenni és ugy töltnei, de nem szeretnék mindent ujra beállítani (pl rádió)
Ha kiveszem az akksit, akkor miket felejt el a kocsi?


Véletlenül nem gondozásmentes aksink van? ha töltani kell akkor már régen rossz. de jövöre 6éves lesz az aksi akkor sztem meg amúgy is kuka


Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 20:15


jencispy írta: Lassan itt a hideg, ideje rendberakni az akksit.
Savszintet megnézni, feltölteni.

Jo lenne kivenni és ugy töltnei, de nem szeretnék mindent ujra beállítani (pl rádió)
Ha kiveszem az akksit, akkor miket felejt el a kocsi?


nekem gyári BMW akku van az autoba és pöc röf

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 20:06


óra, átlag speed, átlag fogy., megtehetõ km, napi km számláló...+egy két hibajelzés...

én semmiképp nem tölteném sarun keresztül, szerintem nerm i8gazán tesz jót a rendszeren lévõ fogyasztóknak, mégha éppen nem is aktívak, akkor is

jencispy írta: Lassan itt a hideg, ideje rendberakni az akksit.
Savszintet megnézni, feltölteni.

Jo lenne kivenni és ugy töltnei, de nem szeretnék mindent ujra beállítani (pl rádió)
Ha kiveszem az akksit, akkor miket felejt el a kocsi?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2009. október 01. csütörtök, 20:00


Lassan itt a hideg, ideje rendberakni az akksit.
Savszintet megnézni, feltölteni.

Jo lenne kivenni és ugy töltnei, de nem szeretnék mindent ujra beállítani (pl rádió)
Ha kiveszem az akksit, akkor miket felejt el a kocsi?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. szeptember 21. hétfő, 20:15


YELLOW írta: huhh köszi mindenkinek, ezt a listán majd holnap átböngészem!!!

Zolee írta:
YELLOW írta: senki nincs otthon az akksik körében? senki nem cserélt még? senki nem kapott még tanácsokat ez ügyben?

Az biztos h az Exide az egyik gyári beszállító. Az Exide-on belül a Premium kategória a legjobb ár/érték arányú. Árak: http://www.akkumulatorbolt.hu/...p?tip=szgk
(min. 60 Ah, minél nagyobb indítóáram)

Az akku élettartama sok mindentõl függ, ezen kívûl még a szerencsétõl is, bár elvileg 5 év kürül van. Volt egy A Vecim, újonan vettem, alig használtam, 10 évesen a gyári aksival adtam el és 70 000 (!) Km-el (de isten bizony), viszont az akksi állandóan csepptöltve volt. Ha az autót ritkán használod, az nem igazán tesz jót az aksinak ( ha nincs töltve közben), de, ha sokat, az sem (gyakori önindítózás, rázkódás, stb). És még jön hozzá a szerencse faktor... Ja, és bármilyen márkából kifoghatsz egy gyárilag gyengébb darabot, de igaz ez fordítva is, gyengébb márkából is lehet nagyon jól sikerültet kifogni.
hil

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2009. szeptember 21. hétfő, 19:43


huhh köszi mindenkinek, ezt a listán majd holnap átböngészem!!!

Zolee írta:
YELLOW írta: senki nincs otthon az akksik körében? senki nem cserélt még? senki nem kapott még tanácsokat ez ügyben?

Az biztos h az Exide az egyik gyári beszállító. Az Exide-on belül a Premium kategória a legjobb ár/érték arányú. Árak: http://www.akkumulatorbolt.hu/...p?tip=szgk
(min. 60 Ah, minél nagyobb indítóáram)


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. szeptember 21. hétfő, 18:54


YELLOW írta: senki nincs otthon az akksik körében? senki nem cserélt még? senki nem kapott még tanácsokat ez ügyben?

Az biztos h az Exide az egyik gyári beszállító. Az Exide-on belül a Premium kategória a legjobb ár/érték arányú. Árak: http://www.akkumulatorbolt.hu/...p?tip=szgk
(min. 60 Ah, minél nagyobb indítóáram)

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2009. szeptember 21. hétfő, 16:09


YELLOW írta: de a "gyári" akksikat is valami cég csinálja, csak ugye úgy matricázzák, ahogy a vevõ kéri gondolom... mert ha bemegyek a BMW-hez és mondom nekem gyári akksi kell, akkor kapásból le leszek húzva... vajon ki lehet a beszállító nekik?



A katalógus szerint Exide vagy Douglas, de szerintem más típus is nyugodtan használható. Mindez csak pénztárca függvénye, mert vannak különbségek az árakban.
Bosch, Banner, Varta, Perion, Black Flash, stb. Az a lényeg, hogy az autó elektromos rendszere rendben legyen, és friss legyen a cucc! A garancia idõ minél hosszabb, annál jobb

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. szeptember 21. hétfő, 15:28


YELLOW írta: de a "gyári" akksikat is valami cég csinálja, csak ugye úgy matricázzák, ahogy a vevõ kéri gondolom... mert ha bemegyek a BMW-hez és mondom nekem gyári akksi kell, akkor kapásból le leszek húzva... vajon ki lehet a beszállító nekik?


Azt nem tudom ki a beszállító. Az is biztos, hogy nem a bmw gyárt akkumulátort. De az off autómhoz sem láttam soha még hozzá hasonlót sem máshol a piacon.

Hogy bmw-ben ki a beszállító nem tudom, de 7 évente nekem megérte a gyári a másikban.