compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 21:05


YELLOW írta:
jlaci74 írta:
kundof1 írta: Sziasztok!
3-as Bmw szeretnék vásárolni a közel jővőben! Elöször Dizel párti lettem, nyomaték miatt, ültem már benne, vezettem is 150le E46-ot, tetszett is, emg eléggé jol megy, nyomatékos a blokk, de aztán számolgattam meg nézegettem, itt a javításokat, amik elszoktak romlani benne, turbó, kettős tömegű hát ezek nem olcsóak :S Maradok csak az E46 kaszninál, Csakis M-Paket kell nekem tetszik nagyon a sportosság benne... Nézegettem 320i-t! Azvna a kérdésem akinek azvan benzines... azzal a 170le-val milyent lép, meg mennyi a városi fogyasztása? Hibái vannak-e attól h benzines, ugye ezekbe már se turbó, se kettő s tömegű, nincsen, kevesebb a hiba lehetősége..


Turbo ugyan nincs, de kettőstömegű a 320i-ben is van , plusz még néhány alkatrész amivel lehet probléma : vanos, trafó, AC, lambdaszonda ( a 170Le-s M54-ben mindjárt 4 db ...) és nem fog 6 litert enni sosem ... Szóval nem lebeszélni akarlak, de alaposan tájékozódj mielőtt döntesz...



M54-ben szerintem nem annyira problémás a vanos mér. trafó db-ja jó áron max 8000 és márkás. AC ugyanúgy a dezsőben is tönkre megy. akkor sem anyni a költség, ráadásul valószínű kevesebbet is fut. és azokban is van még tartalék (lambda), sem megy hamarabb tönkre, mint egy dízelben a turbo. persze kirívó eset van hogy hamarabb. dízelből nehezebb is oylat kifogni, amire rövid időn belűl nem kell sokat költeni. de ez lerágott csont már.
szerintem elektromos autót kell venni, pl dodgem



Rövid ideig jártam ilyen motoros e46-al, nekem 9-13l között fogyasztott dinamikus használat mellett, de nem hajtósan!
Városban megfontoltan sem nagyon megy 10l alá.
Egyébként szimpatikus és elég jó motor sztem, de ha eléri a vég akkor erre is lehet költeni sajna.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 09. szerda, 21:08

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 20:50


jlaci74 írta:
kundof1 írta: Sziasztok!
3-as Bmw szeretnék vásárolni a közel jővőben! Elöször Dizel párti lettem, nyomaték miatt, ültem már benne, vezettem is 150le E46-ot, tetszett is, emg eléggé jol megy, nyomatékos a blokk, de aztán számolgattam meg nézegettem, itt a javításokat, amik elszoktak romlani benne, turbó, kettős tömegű hát ezek nem olcsóak :S Maradok csak az E46 kaszninál, Csakis M-Paket kell nekem tetszik nagyon a sportosság benne... Nézegettem 320i-t! Azvna a kérdésem akinek azvan benzines... azzal a 170le-val milyent lép, meg mennyi a városi fogyasztása? Hibái vannak-e attól h benzines, ugye ezekbe már se turbó, se kettő s tömegű, nincsen, kevesebb a hiba lehetősége..


Turbo ugyan nincs, de kettőstömegű a 320i-ben is van , plusz még néhány alkatrész amivel lehet probléma : vanos, trafó, AC, lambdaszonda ( a 170Le-s M54-ben mindjárt 4 db ...) és nem fog 6 litert enni sosem ... Szóval nem lebeszélni akarlak, de alaposan tájékozódj mielőtt döntesz...



M54-ben szerintem nem annyira problémás a vanos mér. trafó db-ja jó áron max 8000 és márkás. AC ugyanúgy a dezsőben is tönkre megy. akkor sem anyni a költség, ráadásul valószínű kevesebbet is fut. és azokban is van még tartalék (lambda), sem megy hamarabb tönkre, mint egy dízelben a turbo. persze kirívó eset van hogy hamarabb. dízelből nehezebb is oylat kifogni, amire rövid időn belűl nem kell sokat költeni. de ez lerágott csont már.
szerintem elektromos autót kell venni, pl dodgem

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 20:37


kundof1 írta: Sziasztok!
3-as Bmw szeretnék vásárolni a közel jővőben! Elöször Dizel párti lettem, nyomaték miatt, ültem már benne, vezettem is 150le E46-ot, tetszett is, emg eléggé jol megy, nyomatékos a blokk, de aztán számolgattam meg nézegettem, itt a javításokat, amik elszoktak romlani benne, turbó, kettős tömegű hát ezek nem olcsóak :S Maradok csak az E46 kaszninál, Csakis M-Paket kell nekem tetszik nagyon a sportosság benne... Nézegettem 320i-t! Azvna a kérdésem akinek azvan benzines... azzal a 170le-val milyent lép, meg mennyi a városi fogyasztása? Hibái vannak-e attól h benzines, ugye ezekbe már se turbó, se kettő s tömegű, nincsen, kevesebb a hiba lehetősége..


Turbo ugyan nincs, de kettőstömegű a 320i-ben is van , plusz még néhány alkatrész amivel lehet probléma : vanos, trafó, AC, lambdaszonda ( a 170Le-s M54-ben mindjárt 4 db ...) és nem fog 6 litert enni sosem ... Szóval nem lebeszélni akarlak, de alaposan tájékozódj mielőtt döntesz...



kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 13:10


Sziasztok!
3-as Bmw szeretnék vásárolni a közel jővőben! Elöször Dizel párti lettem, nyomaték miatt, ültem már benne, vezettem is 150le E46-ot, tetszett is, emg eléggé jol megy, nyomatékos a blokk, de aztán számolgattam meg nézegettem, itt a javításokat, amik elszoktak romlani benne, turbó, kettős tömegű hát ezek nem olcsóak :S Maradok csak az E46 kaszninál, Csakis M-Paket kell nekem tetszik nagyon a sportosság benne... Nézegettem 320i-t! Azvna a kérdésem akinek azvan benzines... azzal a 170le-val milyent lép, meg mennyi a városi fogyasztása? Hibái vannak-e attól h benzines, ugye ezekbe már se turbó, se kettő s tömegű, nincsen, kevesebb a hiba lehetősége..


lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 09:19


sika85 írta: Helló!

Bmw tulajdonosok a segítségeteket szeretném kérni! Veni akarok egy 2005-ös Bmw 320d. Ez már az újabb fajta. Mik az esetleges hibái ennek a kocsinak, mire figyeljek oda? Még soha nem volt Bmw Audi fan voltam, míg be nem fürödtem egy 2.4 V6-os benzines A6-al. Nemrég adtam el, előte 600000 Ft költöttem rá kb 4 hónap alatt. Légyszi írjatok, mindenki véleményére kiváncsi vagyok. Motor, futómű, bármi. Előre is kösz.


Szia! használd bátran a keresőt pl. van (E46) típushibák topik, 320d motor topik. Magam írtam egyet az E91 üzembentartásáról.. Ha ezeket átnézted végig és maradt még nyitott kérdés, akkor ne habozz. A 320d nagyon könnyen pénztemető lehet (turbó, injektorok, lendkerék, szívósor gond stb.) vigyázz. Sokan már megégették magukat vele.. csak szólok.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. október 09. szerda, 09:22

státusz sika85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 08:47


Helló!

Bmw tulajdonosok a segítségeteket szeretném kérni! Veni akarok egy 2005-ös Bmw 320d. Ez már az újabb fajta. Mik az esetleges hibái ennek a kocsinak, mire figyeljek oda? Még soha nem volt Bmw Audi fan voltam, míg be nem fürödtem egy 2.4 V6-os benzines A6-al. Nemrég adtam el, előte 600000 Ft költöttem rá kb 4 hónap alatt. Légyszi írjatok, mindenki véleményére kiváncsi vagyok. Motor, futómű, bármi. Előre is kösz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2013. október 09. szerda, 04:57


compact írta:
YELLOW írta: itt pedig ez a fő típushiba



Ez csak ezen az oldalon típushiba, hogy ilyen idétlen módon van megoldva a fórum és be lehet kavarodni egymás össze-vissza írásába és lehetetlen pár hét múlva visszakeresni ha volt vmi érdekesség!
+miből indult ki egy téma...




igen jeleztük már, több módon hogyan lehetne megoldani, úgy látszik az alap fórum motor maradt...


compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. október 08. kedd, 22:27


YELLOW írta: itt pedig ez a fő típushiba



Ez csak ezen az oldalon típushiba, hogy ilyen idétlen módon van megoldva a fórum és be lehet kavarodni egymás össze-vissza írásába és lehetetlen pár hét múlva visszakeresni ha volt vmi érdekesség!
+miből indult ki egy téma...





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 08. kedd, 22:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2013. október 08. kedd, 22:24


itt pedig ez a fő típushiba



compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. október 08. kedd, 22:21


neptunes4you írta:
compact írta:
Plk89 írta:
Plk89 írta:
neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.

es megvalami vegyel egy ilyet vagy sedant teso,es garantalom h nem fogod megbanni,en nem is gondolkodnek a golfon.........


Azért túlozni nem kell, valljuk be, hogy a BMW 1.6-osai gyengék, mint a harmat kb annyira, mint a golfok és astrák 1.6-osai, más márkánál ne is kutassunk ellenfeleket, mert mind megeszi a 316i-t.
Ha pedig csak az általad írt komplett első futómű felujítást nézzük akkor kb. negyedannyiból van meg egy Golf-nál ez a művelet, mint a BMW-nél.
Mivel írta, hogy ő BMW-ben gondolkodik, így felesleges neki hasonlítgatni, csak én nem vagyok híve az elvakult fan érzésnek és látom a fától az erdőt, ráadásul volt már jópár autóm így van mihez viszonyítani.
BMW-t az ember sosem a megbízhatóságért és olcsó fenntarthatóságért vesz/kivéve aki hisz a mesékben és az elvakultakban/.




Egy BMW egy BMW, és nem egy Golf. Nekem is ez a véleményem. Ha csak azt nézem, hogy egy BMW motor 94-től láncos, egy Golf meg szíjas, nekem ez már jelent valamit (itt ebben a dologban apám is egyetért velem). Lehet hogy hülyeséget beszélek, lehet hogy nem, de engem ezek a dolgok vezettek el a BMW-ig. Rengeteg továbbá a klímás modell, ami szintén jó, sőt viszonylag sok van akár digitklímával szerelve. Ez hogy BMW kell, nem első látásra dolog volt. Gondolkodtam A4-es Audin, 2-es Golfon, Honda Civicen, Roveren, Alfa Romeon, Ford Escort cabrion, de valahogy engem a bömös fogott meg. Hobbiautónak kell, és megkapná tőlem a gondoskodást, nem földútjáró lenne, hanem egy igényes, megvigyázott verda. Amit mondok szubjektív, lehet hogy nem mindenkinek fog tetszeni, de én ezt gondolom...



A láncos-szíjas dolog amit írtál az gyakorlatilag teljesen hülyeség és semmit nem jelent.
Látom azért volt baj már csak az autó kiszemelésén is, mert ami listát írtál az kb. a tűz és víz esete, nem értem, hogy kerül egy lapra egy audi a4 és egy escort cabrio.
Kb. olyan, mintha a Trabant és Porsche között gondolkodnál és a többi általad írt autó is eléggé üti egymást.
Jó autó a BMW nem véletlenül tértem én is vissza elég sok kitérő után, de azért eléggé túl van reagálva és közel sem annyira jó a konkurensekhez képest, mint amennyire sokan el vannak ájulva tőle. Kortól és használattól függően tele van típushibákkal, és prémium autó szégyenét okozó értelmetlen megoldásokkal és problémákkal, amikre ha az előző tulaj nem figyelt vagy azt hitte, hogy az autót megvenni lesz nehezebb nem fenntartani akkor neked akár a nyakadba zúdúlhat minden.
Sajnos a magyar használtautó piacot teljesen ellepte többek között a kint kidobott e36-ok, így vásárlásnál nagyon ésszel kell lenni és a legolcsóbb példányokat el kell felejteni!
Remélem azért tudtunk segíteni.
+még egy jó tanács: Ha hobbi autónak szánod akkor 316-tól ne várj nagy dolgokat ha csak nem vmi nagyon kis teljesítményű autóval jártál eddig.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17590

Elküldve: 2013. október 08. kedd, 19:03


neptunes4you írta:
Egy BMW egy BMW, és nem egy Golf. Nekem is ez a véleményem. Ha csak azt nézem, hogy egy BMW motor 94-től láncos, egy Golf meg szíjas, nekem ez már jelent valamit (itt ebben a dologban apám is egyetért velem). Lehet hogy hülyeséget beszélek, lehet hogy nem, de engem ezek a dolgok vezettek el a BMW-ig. Rengeteg továbbá a klímás modell, ami szintén jó, sőt viszonylag sok van akár digitklímával szerelve. Ez hogy BMW kell, nem első látásra dolog volt. Gondolkodtam A4-es Audin, 2-es Golfon, Honda Civicen, Roveren, Alfa Romeon, Ford Escort cabrion, de valahogy engem a bömös fogott meg. Hobbiautónak kell, és megkapná tőlem a gondoskodást, nem földútjáró lenne, hanem egy igényes, megvigyázott verda. Amit mondok szubjektív, lehet hogy nem mindenkinek fog tetszeni, de én ezt gondolom...


és az szerinted mit jelent, hogy a Lada láncos volt, aztán később az 1.3-asok szíjasak? ez rossz párhuzam csak szólok.
aze gy dolog, hogy előjöttek sokan a láncossal, de most megint a szíjasok felé hajtanak a gyárak. ennek is meg vannak a különböző okai, nem boncolgatnám. pl fater 2006-os astrája 1.6 szíjas, az 1.2-es meg láncos akkor mi van?
az tény, egy normális motor legyen láncos én ezt mondom, de ez nem mérvadó egy motornál, főleg nem jelent semmit, abban a párhuzamban, mire Te kivetítetted.

státusz neptunes4you

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. október 08. kedd, 18:33


compact írta:
Plk89 írta:
Plk89 írta:
neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.

es megvalami vegyel egy ilyet vagy sedant teso,es garantalom h nem fogod megbanni,en nem is gondolkodnek a golfon.........


Azért túlozni nem kell, valljuk be, hogy a BMW 1.6-osai gyengék, mint a harmat kb annyira, mint a golfok és astrák 1.6-osai, más márkánál ne is kutassunk ellenfeleket, mert mind megeszi a 316i-t.
Ha pedig csak az általad írt komplett első futómű felujítást nézzük akkor kb. negyedannyiból van meg egy Golf-nál ez a művelet, mint a BMW-nél.
Mivel írta, hogy ő BMW-ben gondolkodik, így felesleges neki hasonlítgatni, csak én nem vagyok híve az elvakult fan érzésnek és látom a fától az erdőt, ráadásul volt már jópár autóm így van mihez viszonyítani.
BMW-t az ember sosem a megbízhatóságért és olcsó fenntarthatóságért vesz/kivéve aki hisz a mesékben és az elvakultakban/.




Egy BMW egy BMW, és nem egy Golf. Nekem is ez a véleményem. Ha csak azt nézem, hogy egy BMW motor 94-től láncos, egy Golf meg szíjas, nekem ez már jelent valamit (itt ebben a dologban apám is egyetért velem). Lehet hogy hülyeséget beszélek, lehet hogy nem, de engem ezek a dolgok vezettek el a BMW-ig. Rengeteg továbbá a klímás modell, ami szintén jó, sőt viszonylag sok van akár digitklímával szerelve. Ez hogy BMW kell, nem első látásra dolog volt. Gondolkodtam A4-es Audin, 2-es Golfon, Honda Civicen, Roveren, Alfa Romeon, Ford Escort cabrion, de valahogy engem a bömös fogott meg. Hobbiautónak kell, és megkapná tőlem a gondoskodást, nem földútjáró lenne, hanem egy igényes, megvigyázott verda. Amit mondok szubjektív, lehet hogy nem mindenkinek fog tetszeni, de én ezt gondolom...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 08. kedd, 18:35

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. október 08. kedd, 12:37


Plk89 írta:
Plk89 írta:
neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.

es megvalami vegyel egy ilyet vagy sedant teso,es garantalom h nem fogod megbanni,en nem is gondolkodnek a golfon.........


Azért túlozni nem kell, valljuk be, hogy a BMW 1.6-osai gyengék, mint a harmat kb annyira, mint a golfok és astrák 1.6-osai, más márkánál ne is kutassunk ellenfeleket, mert mind megeszi a 316i-t.
Ha pedig csak az általad írt komplett első futómű felujítást nézzük akkor kb. negyedannyiból van meg egy Golf-nál ez a művelet, mint a BMW-nél.
Mivel írta, hogy ő BMW-ben gondolkodik, így felesleges neki hasonlítgatni, csak én nem vagyok híve az elvakult fan érzésnek és látom a fától az erdőt, ráadásul volt már jópár autóm így van mihez viszonyítani.
BMW-t az ember sosem a megbízhatóságért és olcsó fenntarthatóságért vesz/kivéve aki hisz a mesékben és az elvakultakban/.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2013. október 07. hétfő, 22:21


Plk89 írta:
neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.

es megvalami vegyel egy ilyet vagy sedant teso,es garantalom h nem fogod megbanni,en nem is gondolkodnek a golfon.........


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2013. október 07. hétfő, 22:18


neptunes4you írta:
compact írta:
neptunes4you írta:
YELLOW írta:
KOGE86 írta:
compact írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
neptunes4you írta:
dbtibi írta:
neptunes4you írta: Üdv! Úgy döntöttem tehát, hogy egy benzines E36-ost szeretnék venni, három jöhet szóba: 316i, 318i, 318is, compactba vagy sedanba, az igazából mindegy, de fiatalként egy compact jobb lenne. Mi az amit egy ilyen autónál figyelni kell ha vásárolsz? Mik az esetleges típushibák?


Szia,
nem tudom ITT vagy ITT esetleg utánaolvastál-e ?! Ez is segítség lehet ...


Már elolvastam az összes népítéletes véleményt is, de gondoltam itt is megkérdezem.


Népítéletet inkább neeeee....

316i,318i mindkettő teljesen rendben van 95-96 évjárattól nézd őket!
Nem igazán van típushibájuk alkatrészt olcsón lehet hozzá kapni.Én ajánlom.
IS sem rossz 318i felturbózott változata (na nem szó szerint),de akkor már talán 320i és ilyenkor jön az h 323i de akkor már 325i de legyen inkább 328i. Szóval maradj a 318i-nél,el van találva,olcsó fenntartás, persze hozzáértővel vásárolj.



és akkor már inkább sedan. compact jó, mert még olcsóbb futómű ügyileg, de én inkább a kifinomultabbat szeretem, az meg a sedan. a compact olcsó, E30 hátsó futóművel és arra hajazó belsővel, puritán kisautó. nekem mindenképp jobban tetszik a sedan, főleg, hogy majdnem egy árakon vannak a compact-tal, holott új korukban mondhatni szakadék volt közöttük.


318is szerintem toronymagasan jobb, mint a sima 1.8 főleg az 1.6., ráadásul fogyasztásban szinte semmi különbség nincs köztük.
A kasztni változatot neked kell eldönteni, te tudod, hogy mire kell az autó.



én csak annyit mondanék hogy compact-ot nem vennék mert az egy kicsit csajosabb versio.


én is akartam az asszonynak, de még neki sem tetszett


Apám nagy autőűrült, kamionsofőr 20 éve, sőt autószerelőnek tanult, úgyhogy lesz hozzáértő ember (mondjuk hetek óta vitázunk az autóvásáron mert ő 3-as Golf szerelmes, de nekem BMW kell). Természetesen mindenképp láncosra gondoltam, 94-től felfele. Nekem valahogy a compact jobban adja, úgyis egyedül fogom használni.


Hosszútávon és pénztárca szempontjából a G3-a nyerő, de ez BMW fórum, itt ilyet nem mondunk!



Persze, most ennyi év után ő 3-as Golfozna, de tudom hogy az öreg anno ugyanúgy csapatta a piros zsigával... Csak ugye most idősebb szemmel másképp látja. De egy BMW fiatalosabb sokkal véleményem szerint. Igazából hétvégi autó lesz, egy héten egyszer kétszer lesz használva, hacsak nem lesz ócsó a benzin. Márpedig nemigen lesz.


hello.hat nekem volt egy 316 i compactom egy 95 os evjarat,meg 2008 ban vettem nemetorszabgan.4evig szinte minden heten hazajartam vele az egyetemrol(oda visza 350 km).200.000 km volt benne mikor megvettem.4ev alatt 100.000 mentem vele.en nagyon meg voltam vele elegedve.tavaly agusztusban adtam tul rajta.hat mit is mondhatnek igazan komoly baja nem volt,pedig hajtottam rendesen.az elso futomuvet szinte az egeszet csereltem,hatso csapagyat.ujj hatso dobot,fekpofakat 4x,elol a hutonel azt a propelert ,es semmi mast.es ez nem rosz egy ilyen idos autonal amenyiben volt mar 300.000 km mikor eladtam.es meg az olajat akk sem ette.szerintem jo gep es a tobbi 1.6 gepeket ,golfot barmit siman alazza...en azota szerettem bele igazan a bmw.