Sparta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Sparta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 11:31


YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Hát köszi a választ, kb nekem is ez a véleményem erről a dologról, csak kíváncsi voltam mások véleményére...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 11:20


Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.

Sparta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Sparta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 10:58


Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?

Striker
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Striker

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 12:19


BetyarKing írta:
Striker írta:
BetyarKing írta: Sziasztok kéne nekem egy olyan ember aki csinált már átalakított benzines szívó motort kompresszorosra és a motor vezérlőt hozzá tudja írni .

és olcsón dolgozik és megbízható ,


Üdv : Betyár

köszönöm válaszotokat


Szia
Sztem ő megtudja oldani ott van az elérhetősége:
http://www.onlinetuning.hu/


köszönöm Striker , mindenképp felkeresem

lemaradt hogy nekem az autó mechanikusan kész " titánszikronos váltó , szintertárcsa ,1-tömegű lendkerék, m50 szívófej ,kompresszor, cooler, 80mm csövezés, 78mm direkt lefujo és egy 50mm lefújó vákumal szabályzott stb " minden alakítva semmi sem gyári
0,4baron (leszabályozva) "(ha direkt kötöm szabályzás nélkül akkor 1200 fordulaton van 1.3bár tölt eaton m112-es érdekeségböl iram )" mert induláskör 2,65sperr (6 csavaros ) megforgatja a 20"krom kereket ami 275széles és 3-dikba még nyikkantja kuplung nélkül
és forgatás közbe : 3 szor törte el a difi felfogató csavarját ami elöl van és nyírásba (M10 és 12,9 szakítószilárdságú) difit átfúrtam M12 és átmenővel rögzítettem 12,9 szakítót tettem bele eddig ez a megoldás jónak bizonyult,


lényeg:

a probléma a következő van benne egy afr mérő és látom 3000-es fordulat felet elfogy a benzin és torpan az autó pedig az injektor 250cm2-es próbálom e85 jobban pörög többet kell kapnia 30% "az megvan", kíméletesebb a motorral de se hogy se jó ha benzinnel megy köpi a gyertyákat ,"szedhetem szét" megoldás a motorvezérlő írása
szerintem erre kéne ember .



Üdv Betyár


Sztem meg tudja oldani ferráritól kezdve cross autóba sokmindenbe írt már programot az enyémbe is ő írta!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 1991

státusz BetyarKing

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 10:34


Striker írta:
BetyarKing írta: Sziasztok kéne nekem egy olyan ember aki csinált már átalakított benzines szívó motort kompresszorosra és a motor vezérlőt hozzá tudja írni .

és olcsón dolgozik és megbízható ,


Üdv : Betyár

köszönöm válaszotokat


Szia
Sztem ő megtudja oldani ott van az elérhetősége:
http://www.onlinetuning.hu/


köszönöm Striker , mindenképp felkeresem

lemaradt hogy nekem az autó mechanikusan kész " titánszikronos váltó , szintertárcsa ,1-tömegű lendkerék, m50 szívófej ,kompresszor, cooler, 80mm csövezés, 78mm direkt lefujo és egy 50mm lefújó vákumal szabályzott stb " minden alakítva semmi sem gyári
0,4baron (leszabályozva) "(ha direkt kötöm szabályzás nélkül akkor 1200 fordulaton van 1.3bár tölt eaton m112-es érdekeségböl iram )" mert induláskör 2,65sperr (6 csavaros ) megforgatja a 20"krom kereket ami 275széles és 3-dikba még nyikkantja kuplung nélkül
és forgatás közbe : 3 szor törte el a difi felfogató csavarját ami elöl van és nyírásba (M10 és 12,9 szakítószilárdságú) difit átfúrtam M12 és átmenővel rögzítettem 12,9 szakítót tettem bele eddig ez a megoldás jónak bizonyult,


lényeg:

a probléma a következő van benne egy afr mérő és látom 3000-es fordulat felet elfogy a benzin és torpan az autó pedig az injektor 250cm2-es próbálom e85 jobban pörög többet kell kapnia 30% "az megvan", kíméletesebb a motorral de se hogy se jó ha benzinnel megy köpi a gyertyákat ,"szedhetem szét" megoldás a motorvezérlő írása
szerintem erre kéne ember .



Üdv Betyár

Striker
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Striker

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2013. augusztus 04. vasárnap, 09:36


BetyarKing írta: Sziasztok kéne nekem egy olyan ember aki csinált már átalakított benzines szívó motort kompresszorosra és a motor vezérlőt hozzá tudja írni .

és olcsón dolgozik és megbízható ,


Üdv : Betyár

köszönöm válaszotokat


Szia
Sztem ő megtudja oldani ott van az elérhetősége:
http://www.onlinetuning.hu/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 1991

státusz BetyarKing

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2013. augusztus 03. szombat, 21:49


Sziasztok kéne nekem egy olyan ember aki csinált már átalakított benzines szívó motort kompresszorosra és a motor vezérlőt hozzá tudja írni .

és olcsón dolgozik és megbízható ,


Üdv : Betyár

köszönöm válaszotokat


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. július 14. vasárnap, 13:33


Szemy írta:
squierbandi írta:
ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.


Csak egy apro eszrevetelem lenne, termeszetesen a legnagyob tisztelet mellett: tökeletesen kiegyensulyozott forgo alkatresz nem letezik, mindegyiknek van egy gyartasi/szabalyozasi türese. A sikloagyazas temaba pedig inkabb bele se megyek...

Szemy


Balett táncosoknak és kőfaragóknak magyarázol !



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. július 14. vasárnap, 09:32


Chiptuning - kicsit másképp:


Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. július 11. csütörtök, 21:47


squierbandi írta:
ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.


Csak egy apro eszrevetelem lenne, termeszetesen a legnagyob tisztelet mellett: tökeletesen kiegyensulyozott forgo alkatresz nem letezik, mindegyiknek van egy gyartasi/szabalyozasi türese. A sikloagyazas temaba pedig inkabb bele se megyek...

Szemy

ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2013. július 11. csütörtök, 19:46


squierbandi írta:
ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz squierbandi

Újonc

Elismertség: 8% (2 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2013. július 11. csütörtök, 18:03


ateszka86 írta: nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,


a turbó forgórésze egy tökéletesen kiegyensúlyozott alkatrész.
Innentől elvileg a végtelenségig lehet emelni a fordulatszámát,gyakorlatilag meg addig amíg a centrifugális erő szét nem tépi molekuláira de ekkora fordulatszámra a kipufogógáz nem tudja emelni.


Siklócsapágyakkal rendelkezik.
elvileg fém a fémhez nem ér hanem olaj film van köztük.

szerintem 10-20 százalékos emelés belefér ha a megfelelő olajat teszed bele és mindig időben.
ha komolyabban meghajtod akkor leállítás előtt 1 perc járatás hogy lehűljön a turbó,illetve hidegen nem aprítod neki.

Bár a legideálisabb az lenne a turbónak ha saját olajzása lenne teljesn külön olajhűtővel és maga a turbó is hűthető lenne.
A hiba általában a felhasználókban van és nem a turbókban,ha tönkremennek.
Ezt egy neves turbófelújítással foglalkozó cég honlapján olvastam,nem én találtam ki.

Kétségtelen hogy más alkatrészek is jobban igénybe lesznek véve ha nyomást emelsz de itt most nem erről folyik beszélgetés.
Ez csak az én szerény véleményem és én sem cukrász vagy szobafestő vagyok.


ateszka86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz ateszka86

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (10 pont) | Hozzászólások: 390

Elküldve: 2013. július 10. szerda, 22:17


nem akarok ezen vitázni, örülök h szépen beállították, és sokkal jobban megy...nekem nem az utcára kellett gumit füstölni, amikro kell legyen ott az erő,

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. július 10. szerda, 21:53


ateszka86 írta:
ateszka86 írta:
valter320d írta:
BarG írta:
ateszka86 írta: ma emelünk 1-2 tized bárt a turbonyomason


Én ezt nem így mondanám. Hanem úgy, hogy "emeltünk néhány TÍZEZRET a TURBÓ FORDULATSZÁMÁN" , mert ez a véres valóság. Ha a konstrukcióban benne van ez a tartalék, akkor OK. Ha nincs, akkor RECCS.




Öööööö>.....igen és lerövidítetted a turbó csere intervallumokat!


1tized lett, emelve,a gyárirol


egyébbként motoroptimalizalasnak is hívják. ha normálisna ahzsnálod akkor semmi baja nem lesz, nem taposom meg rugom neki, előzésnél ha kell legyen ott az erő


Igen, motor optimalizálásnak hívják, mert az olyan divatos. Tanárok, fodrászok, ács-álványozók meg elhiszik.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 10. szerda, 21:27


ateszka86 írta:
ateszka86 írta:
valter320d írta:
BarG írta:
ateszka86 írta: ma emelünk 1-2 tized bárt a turbonyomason


Én ezt nem így mondanám. Hanem úgy, hogy "emeltünk néhány TÍZEZRET a TURBÓ FORDULATSZÁMÁN" , mert ez a véres valóság. Ha a konstrukcióban benne van ez a tartalék, akkor OK. Ha nincs, akkor RECCS.




Öööööö>.....igen és lerövidítetted a turbó csere intervallumokat!


1tized lett, emelve,a gyárirol


egyébbként motoroptimalizalasnak is hívják. ha normálisna ahzsnálod akkor semmi baja nem lesz, nem taposom meg rugom neki, előzésnél ha kell legyen ott az erő

Örülök az örömödnek Atesz