AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. február 02. vasárnap, 12:03


rece65 írta:
jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?




A mester tényleg kódolva van!

Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.

A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz rece65

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 321

Elküldve: 2014. február 02. vasárnap, 11:18


jodamester12 írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?



jodamester12
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2003

státusz jodamester12

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2014. február 02. vasárnap, 10:56


laleeboy írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...


Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2013. október 30. szerda, 14:56


YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.



Azért ez nem ennyire egyszerű

A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.

Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.

2 példa

Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak

Hogy ne csak diesel példa legyen

Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. október 30. szerda, 12:14


ember84 írta: Azzal a 20 d-vel eleg gond lehet,ha lenyomja mindenben a vócvágen!Csip-csip csoka motoroptimalizalas meg nepbutitas,ha beszarik,akkor az adott marka lessz hibas,aki csinalta a csipcsip csokat,az meg mossa kezeit.


Igazad van,nagyon szar az Én 20d-m mind műszakilag mind esztétikailag.Húzza az olajat kéket füstől ,erőtlen le is adom a rendszámot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 30. szerda, 08:13


zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


na valószínű ez az a blokk ami 105LE-re lett visszabutítva, amit fentebb írtam


Tévedsz..........Nem, pumpe düse diesel-ről beszélek.Gyári 90 le-s TDI az asszony autója.


A vőmnek is gyári TDI 90 LE volt a 4-es Golfja. Még a villanygázt is átszerelte hagyományos bowdenesre mert nem szereti. Most örül az új gazdája neki. Aki megvette tőle, a 2-es Golfját is ő vette meg anno azzal + a neje jár.



A 2-es különdíjat nyert "labancoknál" Whörthersee-n a 3-ast sajna ellopták nagyfaluba asszem Hungexpón a parkolóból.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 30. szerda, 08:19

haka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2003

státusz haka

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 222

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 23:55


YELLOW írta:
....
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Nem akartam minden idézni..
Én pedig azt gondolom, ha majd egyszer minden kész lesz a kocsin akkor biztosan rakatok rá valami ésszerű normális tuningot.
Nem örök életre veszek 10 éves autót.
Nem is hajtom mint az állat, de biztosan jobb élmény lesz vezetni.
Ha valaki 10 évre akar kocsit venni az ne 10 éveset vegyen.
Itt már mindegy, hogy 200k múlva hall be valami, vagy 170k szvsz.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 23:29


Azzal a 20 d-vel eleg gond lehet,ha lenyomja mindenben a vócvágen!Csip-csip csoka motoroptimalizalas meg nepbutitas,ha beszarik,akkor az adott marka lessz hibas,aki csinalta a csipcsip csokat,az meg mossa kezeit.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 22:55


YELLOW írta:
zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


na valószínű ez az a blokk ami 105LE-re lett visszabutítva, amit fentebb írtam


Tévedsz..........Nem, pumpe düse diesel-ről beszélek.Gyári 90 le-s TDI az asszony autója.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 15:12


zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


NEm azért mennek tönkre a motorok mert csipsz van benne, hanem azért mert valaki sokat használja ki a csipsz álltal biztosított plusz lóerőket és nyomatékot. Ha egy autót alapból folyamatosan taposol hamarabb tönkremegy, ha erre ráteszel még azzal hogy erősebb is lesz, akkor még hamarabb.
Nagyon jó példa, a chiptuning létjogosultságára a mezőgazdasági gép motortuning, itt akár 3-400NM nyomatékot is nyernek, így jelentős üzemanyag megtakarítást érnek el. Na most egy kombájnba nem 40.000 a porlasztó. Nyilván nem csinálnák ha ez ekkora veszélyeket jelentene mint ahogy ezt túlmisztifikálják.
A 15.000Ft-os univerzális tuningbox egy szar, de egy jól megírt rendes szoftverrel lehet pluszt nyerni. Én utánaszámoltam ha átlagosan fél literrel csökkenne a fogyasztásom az is évi 63.000Ft-os üzemanyag megtakarítást eredményezne!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 15:09


zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


na valószínű ez az a blokk ami 105LE-re lett visszabutítva, amit fentebb írtam

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 14:47


Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 14:40


Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


igen amit Te írsz az oké: "amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot". tehát a blokk szét lett kapva, amit kellett az ki lett cserélve erősebbre, könnyebbre. ez más tészta pont ezt írom. de aki egy mezei blokkra, ami full gyári, rátesz egy 50ezres csipet, az csak fejben elhiszi, hogy erősebb. a drágább csippel, ami valóban jó, azzal meg a gyári alkatrészek nem fogják addig bírni. eleve egy értelmes turbónyomás emeléshez, kell nagyobb intercooler, erősebb hajtókarok, dugók, na meg jobb esetben egy nagyobb turbó. arra célzok a gagygi hirdetések, cégek, ugyanazt az egyen szöveget hazsnálják. nagyobb teljesítmányt és kevesebb fogyasztást igérnek. ez kamu. lehet olyan progit felrakni amivel kevesebbet fogyazst, de akkor nem megy. na de nem akarom újra leírni amit az előbb...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 12:11


YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 11:36


Sparta írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Hát köszi a választ, kb nekem is ez a véleményem erről a dologról, csak kíváncsi voltam mások véleményére...


fúúú most nézem mennyire össze-vissza írok. na erre oda kell figyelnem, így olvasva én sem értem mit is akartam írni sorry, de talán érthető nagyjából.