- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2014. február 02. vasárnap, 12:03
rece65 írta:jodamester12 írta:laleeboy írta:YELLOW írta:Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?
mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.
Azért ez nem ennyire egyszerű
A kocsikat úgy állítják be hogy (kis túlzással) működjön az Északi sarktól Afrikáig és tengerszint alatt és felett is jóval.
Ha okosan csinálják akkor be lehet állítani úgy hogy az extrém körülményekre fent tartott pluszt használják ki az adott körülmények között (valószínűleg nem fogsz a Szaharában autózni és Szibériában sem) így elérhető a teljesítmény növelése esetlegesen a fogyasztás csökkentésével úgy hogy még az élettartam sem csökken.
2 példa
Az egyik ismerősöm egy olyan vállalkozónál dolgozik akinek sok kisebb egyforma diesel teherautója van ő mindet optimalizáltatta amivel kb 2-3 l/100 km üzemanyag megtakarítást ért el ami az éves kb 100000 km feletti futásnál elég meggyőző összeg (kb 3 hónap alatt megtérült) Összehasonlítva a gyári (érintetlen) autóval a gyorsulása is jobb volt a "csippes" kocsinak
Hogy ne csak diesel példa legyen
Nemrégen az USA-ba ment egy Japán(?) drift csapat bemutatót tartani. A Japánban tökéletesen üzemelő versenyautók ott be sem indultak , csak kb 1 napos programozás után hozta a korábbi teljesítményt sőt még többet is mert mása tengerszinthez mért magasság...
Nem értek egyet, előtte pasat volt AFN motorkódu 110-ról 138-ra chip évi 80000km heti Bécs oda vissza plusz itthon 320000km eladtam olajat sose kellet tölteni utána pöcintésre indult végig chippel 15000FT. Szeptember óta Bmw 320d 192000Km vettem azóta Legkisebb al racing chip a fogyasztás miatt 177le 0,5 liter 20000Ft nél kevesebb nincs turbó lyuk. Vélemény kiváló nagyobb nem kell, meg kinti gázolaj ami lényegesen jobb. Egr takaritva örvénylapka KISZEDVE.
Ez a hsz. csak nekem tűnik kissé össze-visszaságnak?
A mester tényleg kódolva van!
Ez a téma nekem is aktuális. Egyet értek laleeboy hozzászólásával. A mostani két 46 320d-m előtt csak népautóim, és négykarikások voltak. Mindet chippeltettem, és egyiknek sem volt soha semmi baja. Azt nem tudom, hogy a 20d-vel mi lesz chip után,meddig fogja bírni. Pl az egyik 1,9TDI golfom 90LE-ről 120LE re lett húzva. Iszonyatosan ment, a turbónyomás a gyári 0,85bárról, 1,5-re lett írva, és egy évig semmi baja sem volt, ekkor adtam el. Természetesen a nyomáshoz lett írva minden tábla. Nyomaték, előtöltés stb. Így evett 6L alatt.
A 105LE PD motor nem csak a programjában tér el a 130LE motortól. Más a turbó, és a PD elemek is, de valóban csereszabatosak.
A 20d-t nem akarom nagyon feszegetni, de a turbója(VNT15) szerintem épp hogy kiszolgálja az autót. Tudja valaki, hogy a 30d turbója rá megy-e, egy az egyben? Mert a 2260-as mindjárt más lenne!