MenyusBMW írta:
bmw320d4 írta:
hil írta:
Woockie írta:
Zsomby írta:
A besz..asztók, meg talán csak irigyek.
Termeszetesen irigy vagyok, nincs 50e HUF-om egy csiptuningra es ezert fikazom.
Meg ostobák is vagyunk, mert nem látjuk be azt az egyszerû tényt, hogy a pl. 130 Le-re méretezett pl kuplung szerkezet vidáman kibír még akár plusz 30-50 Le átvitelét is károsodás nélkül. Tudott dolog, hogy a tervezõk csak ugatják a szakmát és emiatt olyan tartalékkal saccolnak (nem méreteznek), hogy az még.
Bocsánat a szûklátásért!
Ezen az oldalon (chiptuning) olvastam a referenciákban, hogy az 1,6 Ti a tuningolás után olyan erõs lett, hogy "bátran kielõzhet" ezek után, stb. Én úgy gondolom, hogy azt a + 8Le-t észre sem lehet venni.
Olvastam, hogy a motorok úgy vannak tervezve, hogy 2-2,5 szörös telj. növelés is lehetséges. Gondolkozzatok. ez azt jelentené, (a hozzászólás írója szerint, aki ezt még komolyan is gondolja), hogy a 150 Le-s motorból simán ki lehet hozni 300, de akár 380Le-t is mivel így és erre van méretezve. VICC!
De tényleg hagyjuk már ezt a témát......
Aki tanult gépészetet az tudja, hogy egy tengelykapcsolónak 4 feladatot kell ellátnia: Zárás, nyitás, csúsztatás a nagyon kis sebességû haladáshoz, és oldania kell túlterhelés esetén(meg kell hogy csússzon!)
De ez egy elhanyagolható dolog a chipesek szerint, és nem õk, hanem a gyártó mérnökei a tudatlanok.
Lenne pénzem chipre, sõt, fizetnem se kellene érte, de nekem nem kell!!
Ez megint mekkora egy hülyeség!
Nézzél már utána vagy kérdezz meg egy mérnököt, esetleg írjál a BMWnek egy levelet, hogy mekkora túlterhelést KELL kibírnia a motor komponenseinek! Tervezéskor erõsen túlméreteznek mindent még egy suzukiban is.
Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.
A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.
Te mondd csak, hány gépalkatrészt méreteztél már életedben? hány technológiai utasítást írtál már le? hány mûszaki dokumentációt?
általános esetben 1,2-max 1,5ös biztonsági tényezõvel méretezünk. nyilván ez változik a gépalkatrész fontossága, ára, biztonsága függvényében. pl ha egy biztonsági alkatrészrõl van szó, akkor azt akár többszörös biztonsági tényezõvel is illik méretezni, a baleset elkerülése miatt.
véletlenül se gondold, hogy feleslegesen tulmeretezett alkatreszek vannak az autokban. minek?
pl van egy csapagy, melyben ebred X newton radialis, Y newton axialis ero ezt a megfelelo biztonsagi tenyezovel meretezik szilardsagilag es varhato elettartamra aztan szevasz. X és Y newton erot Z uzemoraig el tud viselni, EL KELL tudnia viselni, ettol tobbet nem kell. erre van meretezve es pont. es a kutya se foglalkozik azzal, hogy mivan, ha MenyusBMW user ezt nagyobb terhelessel terheli meg... Ja kerem? hat akkor Menyusbmw vagy vesz egy masikat ami adott terhelesre van meretezve vagy MenyusBMW szarul jar, ha esetleg nem birja ki azt a terhelest amit Õ raadott. Senkit nem erdekel, hogy ki hogyan hasznal adott alkatreszt. Van egy adott terheles, amit el kell viselnie, aztan koszonjuk.
mielott felreertened az 1,2 biztonsagi tenyezo nem azt jelenti, hogy akkor peldaul 20%kal nagyobb nyomatekot kepes elviselni. Az alkatrészben ébredõ feszültségre méreteznek. tehat ha pl egy adott alkatresznek el kell viselnie 100Nm nyomatekot, akkor nem a 120Nm igenybevetelre mereteznek, hanem ha 100Nm mellett 150MPa feszultseg ebred, akkor 150*1,2MPa feszultsegre meretezik, utana pedig ellenorzik kifáradásra, élettartamra! es bizony szilardsagilag birja a nagyobb terhelest mondjuk, de az elettartama csokken nyilvanvaloan, hiszen elettartamra tervezik!
arrol nem beszelve, h minden a penz korul forog, kinek kellene egy tobbszorosen tulmeretezett valami tobbszoros aron? minek vegyem meg X-et, ha Y feleannyiba kerul? vagy a masik oldalrol? hogy adjak el valamit ami tobbszorosebe kerul, mint amennyi a masik gyartonal? es ugyanarra valo, csak husszor annyi anyagot raktam bele......
es gondlj bele, ha sokszorosan tul vannak meretezve az alkatreszek, akkor minek van mindenbol kulon sportra kifejlesztett? hiszen akkor birnia kell a gyarinak is.... KOPP
lehet nem volt tul vilagos, de nem is az volt a lenyeg, remelem az uzenet atjott: ne beszelj olyanrol amihez total nem is ertesz.
semmilyen alkatresznek SEMEKKORA TULTERHELEST NEM KELL KIBIRNIA!! van egy max terheles, amire mereteznek, ami normal uzemi korulmenyek kozt fellephet, ettol tobbet nem kell birnia, mert ettol tobb nem tud fellepni.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. március 13. szombat, 15:57