bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. szeptember 26. vasárnap, 13:15


BarG írta: Tele van a hócipőm ezzel az ékszíj tárcsával!!!
Tavaly cseréltem - 40 000 km - és mivel nyikkan a motor leállításkor, voltam szerelőnél, aki ékszíjcserét javasolt, valamint megnézte a szíjtárcsát is és azt mondta, hogy már nem tökéletes. Pedig gyári lett tavaly feltéve. Most bele kell törődni, hogy egy fos konstrukció, vagy lehet valamit tenni? Láttam már, hogy van cég Mo-on, akik felújítják, vagyis ha a fém sértetlen, akkor megvulkanizálják - valaki csináltatott már ilyet? Vagy ismer valaki tartósabb konstrukciót?


Ha tavaly volt cserélve és gyári, akkor még garanciás.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. szeptember 26. vasárnap, 12:35


Tele van a hócipőm ezzel az ékszíj tárcsával!!!
Tavaly cseréltem - 40 000 km - és mivel nyikkan a motor leállításkor, voltam szerelőnél, aki ékszíjcserét javasolt, valamint megnézte a szíjtárcsát is és azt mondta, hogy már nem tökéletes. Pedig gyári lett tavaly feltéve. Most bele kell törődni, hogy egy fos konstrukció, vagy lehet valamit tenni? Láttam már, hogy van cég Mo-on, akik felújítják, vagyis ha a fém sértetlen, akkor megvulkanizálják - valaki csináltatott már ilyet? Vagy ismer valaki tartósabb konstrukciót?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 22:33


norbibmw1 írta: Sziasztok!

Van két óriási problémám! E46 320d, 136 le, 255e km. Kipufogó meghegesztve, görgök, szíj, főtengelytárcsa cserélve ( alapjáraton csattogás miatt), mondjuk sajna csak után gyártottra. Olaj szintén cserélve. 3000-3500 fordulat fölött kerepelő, berregő ( hidrotöke hangra hasonló ) hang jön ki a kocsiból. Minden sebfokozatban kb. ugyan akkora fordulatnál kezdődik és csak akkor lehet hallani, ha folyamatosan nyomom a gázt, vagy megtartom a fordulatot. Ha elveszem a gázt egyből elhallgat. Álló helyzetben csak néha-néha jön elő a hang, a megadott fordulaton, akkor sem olyan hangos, mint terhelés ( menet ) közben. Generátor és klímacsapágy elméletileg rendben van!
MITŐL VAN?????
A kuplung elégé ki van már 5-be néha megcsúszik! Lehet ez, vagy a zsír új (1500 km-es) után gyártott főtengelytárcsa, vezérműlánc feszítő, talán turbó???

Másik problémám leállításkor megrándul a motor, mit ha ki akarna esni és egy ku… hülye csattanó hangot ad ki. Motortartó, illetve váltótartó bakok gyárira cserélve, 2000 km-esek.

A segítséget előre is köszönöm.



"Másik problémám leállításkor megrándul a motor, mit ha ki akarna esni és egy ku… hülye csattanó hangot ad ki."

ez biza lendkerék kopás!!!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz norbibmw1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2010. július 27. kedd, 22:19


Sziasztok!

Van két óriási problémám! E46 320d, 136 le, 255e km. Kipufogó meghegesztve, görgök, szíj, főtengelytárcsa cserélve ( alapjáraton csattogás miatt), mondjuk sajna csak után gyártottra. Olaj szintén cserélve. 3000-3500 fordulat fölött kerepelő, berregő ( hidrotöke hangra hasonló ) hang jön ki a kocsiból. Minden sebfokozatban kb. ugyan akkora fordulatnál kezdődik és csak akkor lehet hallani, ha folyamatosan nyomom a gázt, vagy megtartom a fordulatot. Ha elveszem a gázt egyből elhallgat. Álló helyzetben csak néha-néha jön elő a hang, a megadott fordulaton, akkor sem olyan hangos, mint terhelés ( menet ) közben. Generátor és klímacsapágy elméletileg rendben van!
MITŐL VAN?????
A kuplung elégé ki van már 5-be néha megcsúszik! Lehet ez, vagy a zsír új (1500 km-es) után gyártott főtengelytárcsa, vezérműlánc feszítő, talán turbó???

Másik problémám leállításkor megrándul a motor, mit ha ki akarna esni és egy ku… hülye csattanó hangot ad ki. Motortartó, illetve váltótartó bakok gyárira cserélve, 2000 km-esek.

A segítséget előre is köszönöm.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318tds
Évjárat: 1997

státusz bostongrun

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. július 22. csütörtök, 10:35


sziasztok!nekem mostanában "csipogó" hangot ad melegen alapjáraton a motortérből valami.olyan ékszíj hangja van.igaz elég laza is a szíj azt mondták a rezgéscsillapítót cseréljem ki.de hallottam olyat aki kicserélte és maradt a hang.valami sufni tuningal oldotta meg.érdemes kicserélni a cuccot?mert nem túl olcsó.:

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 15:46


Robinson írta: Sziasztok!

Úgy emlékszem, van itt valaki, akinek van egy fölös ékszíjtárcsája 99-es 20d-be. Ha jól emlékszem, és még megvan a cucc, a tulaj legyen kedves asap felkeresni! Kereshet rajta!


már nem érdekes, köszi

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2010. július 05. hétfő, 21:44


Sziasztok!

Úgy emlékszem, van itt valaki, akinek van egy fölös ékszíjtárcsája 99-es 20d-be. Ha jól emlékszem, és még megvan a cucc, a tulaj legyen kedves asap felkeresni! Kereshet rajta!



Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2010. június 24. csütörtök, 16:28


Sok idő eltelt már azóta, de leírom a tapasztalatom, hátha másoknak segít.

Igazad volt, a csörgést a vízpumpa hibája okozta, ugyanis tönkrement és kotyogott. Persze ez az egyik szíjfeszítőt és a mechanikáját is tönkrevágta.

Még egyszer köszi a tippet!

Tom_Sawyer írta:
Tano írta:
Tom_Sawyer írta: SZiasztok!

Nem pont ékszíjtárcsával kapcsolatos a dolog, de szerintem legjobban ide illik a téma. Bocs, ha már ki volt beszélve, de nem találtam errõl semmit.

A probléma ott kezdõdött, hogy alapjáraton marha hangos volt a kocsi (nem mindig, de elég sokszor), olyan csörgés féle hang jött belõle. Ékszíjtárcsa kizárva, mert azt már cseréltem fél éve. Mikor belenéztem a motortérbe, azt láttam, hogy az egyik szíj (szerintem nem az ékszíj, hanem a klíma, de ez nem tuti), rezeg, vibrál, nem egyenesen fut. Néha abbahgyja, és akkor a motor is normál hangot ad ki.

Mi lehet ez szerintetek?Szíjfeszítõ-görgõ?

Kösz elõre is atippeket!


Szerintem egyik esélyes a vízpumpa. Múltkorában nekem is az volt cserés. Csörgõ hang, és mozgó ékszíj jelenség megvolt. Igaz nekem nem csak alapjáraton csörgött, de leginkább akkor lehetett hallani. Figyeld meg, hogy mozog-e a tengelye mikor jár és mozog a szíj.


jaja, körülbelül nekem is az a helyzet, hogy amúgy is csörög, csak ha magasabb a fordulatszám, akkor azt annyira nem lehet hallani. Köszönöm a tippet.

Lehet, hogy kurva nagy baromság amit kérdezek, de ha a vízpumpa rossz, akkor lehet, hogy emiatt nem melegszik rendesen a motor (illetve a hûtõvíz)?? Eddig azt hittem termosztát, de mostmár nem tudom ...




Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 06. szombat, 11:59


Tom_Sawyer írta: Lehet, hogy kurva nagy baromság amit kérdezek, de ha a vízpumpa rossz, akkor lehet, hogy emiatt nem melegszik rendesen a motor (illetve a hûtõvíz)?? Eddig azt hittem termosztát, de mostmár nem tudom ...


Jól írta hil, csak nem látszik. Szóval ha rossz a vízpumpa, akkor inkább túlmelegszik. De amikor így csörög, akkor még forog a pumpa, szóval keringeti a vizet, csak a tengelye már kikopott, és ezért kotyog, és így mozgatja az ékszíjat is, mert ugye az hajtja meg.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. február 05. péntek, 21:59


Tom_Sawyer írta:
Tano írta:
Tom_Sawyer írta: SZiasztok!

Nem pont ékszíjtárcsával kapcsolatos a dolog, de szerintem legjobban ide illik a téma. Bocs, ha már ki volt beszélve, de nem találtam errõl semmit.

A probléma ott kezdõdött, hogy alapjáraton marha hangos volt a kocsi (nem mindig, de elég sokszor), olyan csörgés féle hang jött belõle. Ékszíjtárcsa kizárva, mert azt már cseréltem fél éve. Mikor belenéztem a motortérbe, azt láttam, hogy az egyik szíj (szerintem nem az ékszíj, hanem a klíma, de ez nem tuti), rezeg, vibrál, nem egyenesen fut. Néha abbahgyja, és akkor a motor is normál hangot ad ki.

Mi lehet ez szerintetek?Szíjfeszítõ-görgõ?

Kösz elõre is atippeket!


Szerintem ha rossz a vízpumpa, akkor nagyon melegszik a motor
Szerintem egyik esélyes a vízpumpa. Múltkorában nekem is az volt cserés. Csörgõ hang, és mozgó ékszíj jelenség megvolt. Igaz nekem nem csak alapjáraton csörgött, de leginkább akkor lehetett hallani. Figyeld meg, hogy mozog-e a tengelye mikor jár és mozog a szíj.


jaja, körülbelül nekem is az a helyzet, hogy amúgy is csörög, csak ha magasabb a fordulatszám, akkor azt annyira nem lehet hallani. Köszönöm a tippet.

Lehet, hogy kurva nagy baromság amit kérdezek, de ha a vízpumpa rossz, akkor lehet, hogy emiatt nem melegszik rendesen a motor (illetve a hûtõvíz)?? Eddig azt hittem termosztát, de mostmár nem tudom ...


Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2010. február 05. péntek, 21:53


Tano írta:
Tom_Sawyer írta: SZiasztok!

Nem pont ékszíjtárcsával kapcsolatos a dolog, de szerintem legjobban ide illik a téma. Bocs, ha már ki volt beszélve, de nem találtam errõl semmit.

A probléma ott kezdõdött, hogy alapjáraton marha hangos volt a kocsi (nem mindig, de elég sokszor), olyan csörgés féle hang jött belõle. Ékszíjtárcsa kizárva, mert azt már cseréltem fél éve. Mikor belenéztem a motortérbe, azt láttam, hogy az egyik szíj (szerintem nem az ékszíj, hanem a klíma, de ez nem tuti), rezeg, vibrál, nem egyenesen fut. Néha abbahgyja, és akkor a motor is normál hangot ad ki.

Mi lehet ez szerintetek?Szíjfeszítõ-görgõ?

Kösz elõre is atippeket!


Szerintem egyik esélyes a vízpumpa. Múltkorában nekem is az volt cserés. Csörgõ hang, és mozgó ékszíj jelenség megvolt. Igaz nekem nem csak alapjáraton csörgött, de leginkább akkor lehetett hallani. Figyeld meg, hogy mozog-e a tengelye mikor jár és mozog a szíj.


jaja, körülbelül nekem is az a helyzet, hogy amúgy is csörög, csak ha magasabb a fordulatszám, akkor azt annyira nem lehet hallani. Köszönöm a tippet.

Lehet, hogy kurva nagy baromság amit kérdezek, de ha a vízpumpa rossz, akkor lehet, hogy emiatt nem melegszik rendesen a motor (illetve a hûtõvíz)?? Eddig azt hittem termosztát, de mostmár nem tudom ...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. február 04. csütörtök, 20:28


Tom_Sawyer írta: SZiasztok!

Nem pont ékszíjtárcsával kapcsolatos a dolog, de szerintem legjobban ide illik a téma. Bocs, ha már ki volt beszélve, de nem találtam errõl semmit.

A probléma ott kezdõdött, hogy alapjáraton marha hangos volt a kocsi (nem mindig, de elég sokszor), olyan csörgés féle hang jött belõle. Ékszíjtárcsa kizárva, mert azt már cseréltem fél éve. Mikor belenéztem a motortérbe, azt láttam, hogy az egyik szíj (szerintem nem az ékszíj, hanem a klíma, de ez nem tuti), rezeg, vibrál, nem egyenesen fut. Néha abbahgyja, és akkor a motor is normál hangot ad ki.

Mi lehet ez szerintetek?Szíjfeszítõ-görgõ?

Kösz elõre is atippeket!


Szerintem egyik esélyes a vízpumpa. Múltkorában nekem is az volt cserés. Csörgõ hang, és mozgó ékszíj jelenség megvolt. Igaz nekem nem csak alapjáraton csörgött, de leginkább akkor lehetett hallani. Figyeld meg, hogy mozog-e a tengelye mikor jár és mozog a szíj.

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2010. február 04. csütörtök, 19:30


SZiasztok!

Nem pont ékszíjtárcsával kapcsolatos a dolog, de szerintem legjobban ide illik a téma. Bocs, ha már ki volt beszélve, de nem találtam errõl semmit.

A probléma ott kezdõdött, hogy alapjáraton marha hangos volt a kocsi (nem mindig, de elég sokszor), olyan csörgés féle hang jött belõle. Ékszíjtárcsa kizárva, mert azt már cseréltem fél éve. Mikor belenéztem a motortérbe, azt láttam, hogy az egyik szíj (szerintem nem az ékszíj, hanem a klíma, de ez nem tuti), rezeg, vibrál, nem egyenesen fut. Néha abbahgyja, és akkor a motor is normál hangot ad ki.

Mi lehet ez szerintetek?Szíjfeszítõ-görgõ?

Kösz elõre is atippeket!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. december 29. kedd, 17:44


steve01 írta:
Áááá értem, és azt én látom ha összekapcsolja ha mondjuk szólok a havernak h kapcsolja be én meg nézem vagy felejtõs? Csak azért mert már annyira szerencsétlen vagyok ezzel az autóval h kitelik még az is h állandóan össze van kapcsolva. Lassan kezdem feladni a harcot ezzel a géppel a klímától függetlenül....


Igen, látod!
hil

steve01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1996

státusz steve01

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2009. december 29. kedd, 17:41


hancurozo írta:
steve01 írta:
ducati113 írta:
Theo írta: Nem lehetne ezt fixben legyártani, gumi nélkül? Én bevállalnám szakmámból eredõen ha valakinek kell és kapok mintát. és akkor ez örök életü. Nem tudom mennyi rezgést csillapít az a gumirozás rajta, egy próbát lehet megérne, és akkor féláron lehetne örököset gyártani


Nem csak az a szerepe,hogy rezgést csillapít.Sajnos akinek automata klímája van az sûrûbben cserélheti.Védi a klíma indítását,különben a klíma menne tönkre.A motor forog 2-3ezret közben kibe kapcsolja a termosztát a klímát.Gondolhatod mekkorát ránt a motor a klímán mikor indul.Ezért jobb a manuális klíma!Menet közben kuplung a motor vissza alapjárat, bekapcs a klíma és vissza a kuplung.A kisebb fordulat miatt kisebb az igénybevétel.

Micsoda???? Nekem mindig hajtja a klímát a motor, az külön szíjon megy nekem (e36) digiklíma, ha be van kapcsolva ha nem. Akkor homok a gépezetben?

igen az e46-ban is külön szíj van, de csak a klíma külsõ gyûrûje forog a klímakompresszor tengelyét elektromosan kapcsolja össze. az e36-on is.

Áááá értem, és azt én látom ha összekapcsolja ha mondjuk szólok a havernak h kapcsolja be én meg nézem vagy felejtõs? Csak azért mert már annyira szerencsétlen vagyok ezzel az autóval h kitelik még az is h állandóan össze van kapcsolva. Lassan kezdem feladni a harcot ezzel a géppel a klímától függetlenül....