YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 19:58


Coyote írta:
jrtom írta: Ajtóval azt csinálsz amit akarsz, az a lényeg, hogy a gyújtást rakd rá és kész, kb fél perc és elalszik.


Próbáltam, és nekem kurvára nem alszik el a LED.

Mi lehet a baj? Ennyire fos a fékem, vagy valóban maradandó kárt okoz a kopás a szenzornak, azaz nem lehet resetelni csere előtt?


ha már eccer bejelzett, és cseréltél betétet, akkor szenzort is kell cserélni, mert elszakadt benne a vezeték. a csere után alszik ki, majd. vagy meghekkeled a szenzort és rövidre zárod a csatinál, vagy a vezetéket.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 18:07


jrtom írta: Ajtóval azt csinálsz amit akarsz, az a lényeg, hogy a gyújtást rakd rá és kész, kb fél perc és elalszik.


Próbáltam, és nekem kurvára nem alszik el a LED.

Mi lehet a baj? Ennyire fos a fékem, vagy valóban maradandó kárt okoz a kopás a szenzornak, azaz nem lehet resetelni csere előtt?

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 18:00


YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Tudja valaki ki a fékbetét/tárcsa beszállítója a BMW-nek? (esetleg Textar?)



tudja.
ATE.


nem feltétlen. a fékrendszer tőle van, de a legtöbb típust JURID betéttel és tárcsával szerelték. legalábbis E46-nál. én pont azért vettem ATE-t, hogy legyen full az a fékrendszer. és még a gyári volt fent.


Azt áruld már el légy szíves, hogy honnan vetted, hogy a gyári féktárcsa az Jurid? Nálam már a 4. garnitúra első féktárcsa van fenn, ami gyári és soha, sehol semmi nyomát se láttam, hogy ki a gyártója. A fékbetétbe be volt ütve, hogy Jurid, abban semmi kétségem sincs. De az első féktárcsa nekem rejtély. A hátsó nem túl érdekes, mert 245e km-t kibírt, így szerintem alig van valami terhelése, Lemfördert vettem igen ócsóért - 10900 pénz volt darabja.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 15:19


ZoliE36Compact írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Tudja valaki ki a fékbetét/tárcsa beszállítója a BMW-nek? (esetleg Textar?)



tudja.
ATE.


nem feltétlen. a fékrendszer tőle van, de a legtöbb típust JURID betéttel és tárcsával szerelték. legalábbis E46-nál. én pont azért vettem ATE-t, hogy legyen full az a fékrendszer. és még a gyári volt fent.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. május 30. szerda, 15:08


Sziasztok!

Tudja valaki ki a fékbetét/tárcsa beszállítója a BMW-nek? (esetleg Textar?)[/quote]




tudja.
ATE.


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 17:08


Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.


most akkor, hogy működik a kopásjelző?
már olvastam itt, hogy akkor jelez be, amikor a jelző hozzáér a tárcsához, ekkor a jelzőben megszakad egy vezeték, mert elpotatja a tárcsa, és ezért jelez be. mármint a rendszer szakadást érzékel (nagy ellenállás) ebből következtet a kopásra. viszont a Te verziódat is hallottam már. de akkor a jelzőben van valami fesz, ami ha a tárcsához ér leföldel ez ad jelzést.


Grafit alapú anyagból van a kopásjelző, ha hozzáér a tárcsához, földjelzést ad az elektronikának, amíg nem ér hozzá addig az egy szép kövér szakadás


Műanyagból van, benne vezetékkel (minden elromlott/cserélt alkatrészt szétszedek, mert szeretem tudni mi van belül)
Nekem jelzett, cseréltem betétet, viszont nem jött meg időre az új kopásjelző. Összezártam a 2 vezetéket és nem jelzett (csak mert zavart a lámpa, de már bent van az új kopásjelző)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 13:29


YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.


most akkor, hogy működik a kopásjelző?
már olvastam itt, hogy akkor jelez be, amikor a jelző hozzáér a tárcsához, ekkor a jelzőben megszakad egy vezeték, mert elpotatja a tárcsa, és ezért jelez be. mármint a rendszer szakadást érzékel (nagy ellenállás) ebből következtet a kopásra. viszont a Te verziódat is hallottam már. de akkor a jelzőben van valami fesz, ami ha a tárcsához ér leföldel ez ad jelzést.


Grafit alapú anyagból van a kopásjelző, ha hozzáér a tárcsához, földjelzést ad az elektronikának, amíg nem ér hozzá addig az egy szép kövér szakadás


vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 09:23


csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Ilyet még nem hallottam! Lehet, titokban kicserélte a fékbetéteket az autón... Egyébként attól függetlenül, hogy elaludt a visszajelző, minél hamarabb cseréltesd le a fékbetéteket. Ha teljesen lekopik a betét akkor a fém a fémmel érintkezve pár száz km alatt megeszi a féktárcsákat is!

Fékbetétből: Textart vagy Ate-t vennék. Ha kell egy profi bmw szerelő: www.muha.hu (Lőrincen...)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 08:57


Csacsa12 írta:
csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.


most akkor, hogy működik a kopásjelző?
már olvastam itt, hogy akkor jelez be, amikor a jelző hozzáér a tárcsához, ekkor a jelzőben megszakad egy vezeték, mert elpotatja a tárcsa, és ezért jelez be. mármint a rendszer szakadást érzékel (nagy ellenállás) ebből következtet a kopásra. viszont a Te verziódat is hallottam már. de akkor a jelzőben van valami fesz, ami ha a tárcsához ér leföldel ez ad jelzést.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 08:40


csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 29. kedd, 08:23


Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 29. kedd, 08:24

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 13:27


Coyote írta:
b_imi írta: Azért a csere előtt célszerű megnézni: milyen gumi van az autón, milyenek a lengéscsillapítók, fékfolyadék típus/állapot, stb.
Pl. egy szar, gagyi gumi/kiváló, drága fék páros nem biztos, hogy jobb lassulást eredményez egy gyári fék/prémium gumi párosnál.


lengéscsillapító Sachs, novemberben cserélve, gumik ContiSportContact 3, júniusban cserélve... nem hiszem, hogy lehetne ennél jobb állapotban a futómű, a féktől eltekintve A fékfolyadék cseréje a fékcserével együtt megy majd.


Mint a HIFI-nél. Amilyen a leggyengébb eleme, olyan az egész.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 13:21


b_imi írta: Azért a csere előtt célszerű megnézni: milyen gumi van az autón, milyenek a lengéscsillapítók, fékfolyadék típus/állapot, stb.
Pl. egy szar, gagyi gumi/kiváló, drága fék páros nem biztos, hogy jobb lassulást eredményez egy gyári fék/prémium gumi párosnál.


lengéscsillapító Sachs, novemberben cserélve, gumik ContiSportContact 3, júniusban cserélve... nem hiszem, hogy lehetne ennél jobb állapotban a futómű, a féktől eltekintve A fékfolyadék cseréje a fékcserével együtt megy majd.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 13:17


Azért a csere előtt célszerű megnézni: milyen gumi van az autón, milyenek a lengéscsillapítók, fékfolyadék típus/állapot, stb.
Pl. egy szar, gagyi gumi/kiváló, drága fék páros nem biztos, hogy jobb lassulást eredményez egy gyári fék/prémium gumi párosnál.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. május 28. hétfő, 13:00


Coyote írta:
YELLOW írta:
nekem is Power van. viszont nekem az Unix-tól lett rendelve, és ráz. mondjuk most már nem annyira. hallottam, hogy sok gagyi van belőle. fogni fog, azzal nincs baj. szerintem M.Attilától rendelj.


Köszi a szavazatokat.

A legfontosabb kritériumok:

1. A gyárival egyenlő mértékben, vagy annál jobban fogjon (érezhetően, nem "elméletileg")
2. NE RÁZZON
3. NE NYIKOROGJON
4. ne kopjon jelentősen jobban a gyárinál (azaz ne feleannyit bírjanak a betétek)

Értelemszerűen a tárcsához passzoló betéteket vásárolnám hozzá. A durvább kopást még feláldozom a hatékonyság oltárán, de a rázást vagy nyikorgást nem tolerálnám...


-nekem rázott
-jobban fogott, mint a gyári
-nincs hangja
-viszont a power disc-hez való fékpofa marha drága, én éppen ezért nem azt vettem, hanem a negyed annyiba kerülőt, ami így is 13ezer körül volt. ez a betét keményebb, viszont a tárcsát jobban eszi. ezt úgy értem jobban mint a drága, ami puha, de ott a betét fogy el jobban. nem úgy kell érteni, hogy 10ezer km alatt. műszakin így is bőven jó értéket produkál. nekem egyszer el is kérték a számlát a beépítésről műszakin. a puhább betéttel meg valszeg fejre állnál mint a jancsiszeg