- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 22:08
YELLOW írta:TomyMU írta:hil írta:TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.
Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil
Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.
nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.
Igen ez érdekes, mert nekem a téli szettel nem csinálta (vagy csak nem vettem észre....), és gumishoz hordom mindig, szóval centírozva is van meg minden. Énis vágyom már egy újabbra egyébként, de jó ez még 2-3 évig úgy gondolom. E60/61-et szeretnék majd valamikor venni.