TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 22:08


YELLOW írta:
TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.


nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.



Igen ez érdekes, mert nekem a téli szettel nem csinálta (vagy csak nem vettem észre....), és gumishoz hordom mindig, szóval centírozva is van meg minden. Énis vágyom már egy újabbra egyébként, de jó ez még 2-3 évig úgy gondolom. E60/61-et szeretnék majd valamikor venni.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 21:59


TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.


nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 21:19


TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.

Akkor valszeg ott lesz a hiba. Ennek olcsóbb a javítása, házilag megoldható, én is úgy tettem



TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 20:07


hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 19:40


TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2020. április 30. csütörtök, 11:10


Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 17:35


pot írta: Én a nagy szilenteket ugy szoktam megnézni, hogy első kerék, ráteszem a kerék anya kulcsot a kocsi hátulja felé kezdem huzni és ha nagyon kileng akkor nagyszilent probléma.Valaki irjamá meg ,hogy milyen márkájú g szűrőt vegyek a kocsiba. Köszi


nevesebb márkát vegyél. Mahle, Knecht, Mann
de arról megint nem írsz voltál-e futóműállításon. mert fura, hogy ki lettek cserélve elmondásod szerint sok minden és az óta van. nem jó a beállítás. sőt ahogy most írsz a szilent ellenőrzésről gyanítom magadnak cserélted. gyanítom mindent megemelve húztál meg. kár, hogy nekünk kell találgatni mi volt. ha jó a feltételezés, menj el futóműveshez.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 13:06


Én a nagy szilenteket ugy szoktam megnézni, hogy első kerék, ráteszem a kerék anya kulcsot a kocsi hátulja felé kezdem huzni és ha nagyon kileng akkor nagyszilent probléma.Valaki irjamá meg ,hogy milyen márkájú g szűrőt vegyek a kocsiba. Köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. február 21. péntek, 08:33


pot írta: Szerintem a lengőkar hátsó szilentek jók mert nem olyan rég cseréltem a futómű, és a gumik is jók , a lengés csillapitókra gondolok , de nem adnak hangot és nem is folynak .nem tudom mi lehet. lehet hogy nem ide tartozik de gázolajszűrő topikot nem találok azt akarom még kicserélni de annyi fajta van, nem tudom milyet érdemes belerakni . Válaszokat előre is köszi.


semmit nem jelent. milyen szilent került bele? elmondom, én 2007-ben műszaki előtt cseréltem nagy szilenteket, mert a jobbos ki volt szakadva. Febi Bilstein ment bele. kb 500km-t mentem vele a műszakiig. és ott azt mondta a csóka, hogy lóg a szilent. teszem hozzá, hogy km-t nem olyan sokat, évi 5ezerkm-t megyek általában, de több műszakin sem látták próblémának. sőt ott sem, mert 2 év múlva ugyanoda mentem. na de miért lényeges ez? Mert még 2007-ben vettem ATE PowerDisc tárcsákat. majd pár év múlva elkezdett rázni. ugye volt egy híre, hogy el tud vetemedni a tárcsa. én sosem fékeztem el, szóval paráztam. de inkább finomabb fékezésnél volt jellemző. persze autót megemelve semmi nem ért bele a tárcsába. majd megelégelve, a nagy szilenteket poliuretánra cseréltettem. teszem hozzá alig bírták levenni a Febit, nem úgy tűnt, mint ami rossz. na de a poliuretán szilent után megszűnt a rázás. tehát volt valami köze hozzá ezek szerint. még, jó, hogy nem féket kezdtem el cserélgetni. azóta is minden ok.
a másik dolog, azt írod, vagyis gondolom azt akarod írni, hogy volt első futómű felújítás. gondolom sok dolog cserélve és bontva lett. voltál futómű állításon? gyanítom, hogy nem. na ez a baj. mert kerékösszetartás problémának tűnik. ha a lengéscsillapító rossz, az marha egyszerű, elmész és beméreted padon. nem is kell itt kérdezni. sőt totál egyértelmű, mi látatlanba nem tudjuk ezt megmondani. de a pad nem hazudik. elméletileg. gyakorlatilag sok mindent láttam már. de beállított guminyomással kell mérni. ha rossz a lengéscsillapító akkor autót tornyoknál megnyomva hintázik fel le, nem érezni nem csillapít, csak a rugó rugóztatja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 22:49


Szerintem a lengőkar hátsó szilentek jók mert nem olyan rég cseréltem a futómű, és a gumik is jók , a lengés csillapitókra gondolok , de nem adnak hangot és nem is folynak .nem tudom mi lehet. lehet hogy nem ide tartozik de gázolajszűrő topikot nem találok azt akarom még kicserélni de annyi fajta van, nem tudom milyet érdemes belerakni . Válaszokat előre is köszi.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 15:06


pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy 80 van nál kanyarba elkezd járkálni az autó eleje rossz úton. Válaszokat előre is köszi


Rossz szilent, nem jól beállított futómű, félrekopott gumi, stb. Meg kell nézni mindent.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pot

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 82

Elküldve: 2020. február 20. csütörtök, 00:02


Sziasztok olyan problémám lenne ,hogy 80 van nál kanyarba elkezd járkálni az autó eleje rossz úton. Válaszokat előre is köszi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. február 06. csütörtök, 22:18


oldwarrior írta: ahoj
olyan kérdésem lenne
jobbra húz az auto, 60 felett leginkabb
100 felett enyhe kormàny rezgéssel párosulva
nyári gumikkal nem tapasztaltam csak miutan nemrég télire lett cserélve
centirozás megtörtent(papirforma szerint)
egy hete voltam generator felujitason és emlitettem hogy huz jobbra az auto, ha már megemelik nézzenek rá a futóműre
állításuk szerint a bal oldali motortartó bakom cserére szorul
És emiatt húz az auto és remeg a kormany
Lehetséges ez?
Vagy inkabb vigyem el futoműveshez h pillantson rá a szilentekre lengôkarra , ujabb centir stb...


még a remegés talán, de a húzáshoz nincs köze a motortartónak. ha cseréled célszerű mindet.
téli/nyári szett külön felniken van? mert felni is okozhat ilyet. futóműbe pedig bármi, amiben szilent van, tehát kormányösszekötő (axiál), lengőkarok szilentjei, stabilizátorok. van amit észre sem venni.
ha meg van emelve az autó, nem fog be a jobb oldali fék?
de a húzás lehet az út miatt is. jellemzően az utak jobbra lejtenek ezért húzza arra. még kis gumival is. off autónál is ez van.
de biztos csak a futóműves a jó megoldás. bár ha nem súlyozza le az autót, akkor mindegy. sokan nem kínlódnak a súlyokkal.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz oldwarrior

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2020. február 06. csütörtök, 22:06


ahoj
olyan kérdésem lenne
jobbra húz az auto, 60 felett leginkabb
100 felett enyhe kormàny rezgéssel párosulva
nyári gumikkal nem tapasztaltam csak miutan nemrég télire lett cserélve
centirozás megtörtent(papirforma szerint)
egy hete voltam generator felujitason és emlitettem hogy huz jobbra az auto, ha már megemelik nézzenek rá a futóműre
állításuk szerint a bal oldali motortartó bakom cserére szorul
És emiatt húz az auto és remeg a kormany
Lehetséges ez?
Vagy inkabb vigyem el futoműveshez h pillantson rá a szilentekre lengôkarra , ujabb centir stb...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2019. április 23. kedd, 21:07


Sziasztok! Valakinek vélemény m-es lengőkar ar kapcsolatban? Mennyivel másabb illetve jobban bírja mint a sima?