Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. május 17. kedd, 18:57


Technoise írta: Sziasztok!
Help kellene! Autóm nem futott stabilan, vitte a nyomvályú stb.. Ami hibás volt az a héten ki lett cserélve, mint pl.: lengőkar szilentek, stab rudak, lengéscsillapítók, többi mind rendben van, nem lóg semmi. Ezután futóműves, ahol a legmodernebb 3D-s műszerekkel dolgoznak, akármit is jelentsen ez Nos, nagy bizakodva neki indultam utamnak és azt tapasztaltam h nem sokat változott a dolog.. tehát kátyú elrántja a kormányt, nyomvályú elviszi a kocsit, út hibáit visszaadja a kormány, kanyar után nem húz vissza rendesen a kormány, abszolút nem érzem stabilnak az autó futását Ja és a gumik/felnik rendben vannak. Miért lehet ez?


Ezek jó dolgok,hogy helyre hoztad,csak lehet nem ez a baj! Mekkora kereked van és milyen gumik vannak rajta,mekkorák? Az enyém 18-as 255-ös hátul,és nagyon durván viszi a nyomvályút,de hát ez természetes ilyen adatokkal


Technoise
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Technoise

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2011. május 17. kedd, 18:39


Sziasztok!
Help kellene! Autóm nem futott stabilan, vitte a nyomvályú stb.. Ami hibás volt az a héten ki lett cserélve, mint pl.: lengőkar szilentek, stab rudak, lengéscsillapítók, többi mind rendben van, nem lóg semmi. Ezután futóműves, ahol a legmodernebb 3D-s műszerekkel dolgoznak, akármit is jelentsen ez Nos, nagy bizakodva neki indultam utamnak és azt tapasztaltam h nem sokat változott a dolog.. tehát kátyú elrántja a kormányt, nyomvályú elviszi a kocsit, út hibáit visszaadja a kormány, kanyar után nem húz vissza rendesen a kormány, abszolút nem érzem stabilnak az autó futását Ja és a gumik/felnik rendben vannak. Miért lehet ez?

Gatinho
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Gatinho

Újonc

Elismertség: 7% (4 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2011. április 10. vasárnap, 12:12


Sziasztok!

http://www.szucsgumi.atw.hu/

Ez egy nagyon jó firma, sokan hozzák ide az autót még messzebbről is. Árakkal sincs elszállva.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 29. kedd, 20:07


Nem tud vki véletlenül egy megbízható és hozzáértő futóművest Tatabánya, Győr v Székesfehérvár közelében? Feltettem a nyári kerekeket, de kíváncsi vagyok h milyen lesz az autó futóműállítás után.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 27. vasárnap, 20:00


csifamil írta: Sziasztok!

Egy 320d E91-ről(2006-os Touring) lenne szó a következőkben. A kocsi hátuljától kb 100-as tempótól egyre erősödő búgó hangot hallok, ami inkább jobb kanyarokban hallható. Egyenesben csak elvétve, balra kanyarodás közben pedig egyáltalán nem! Visszaolvasva néhány topicot a csapágyra tippelnék. Van valakinek ilyesmi tapasztalata ezzel a modellel? Mert amiket láttam hozzászólásokat, javarészt az előző modellekről szóltak. Első gondolatom a téligumi volt, de ma felrakattam az gyári alufelniket a nyári gumival (centírozás megvolt) és a hang még szinte erősebb lett. Arra gondoltam,hogy a nyári gumim defekttűrő és a nagyobb lengőteher miatt nagyobb zajjal is járhat a hátul kialakuló rezonáció/búgás miatt.

Köszönettel,
Zsolt


először is autó felemel, kerék megpörget... a diffi miatt nagyon figyelni kell a hangra, mert bezavar és lehet nem hallod ha rossz a csapágy. ahogy írtad is nagy valószínűséggel csapágy lesz... pedig még fiatal autó!



csifamil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz csifamil

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2011. március 27. vasárnap, 19:54


Sziasztok!

Egy 320d E91-ről(2006-os Touring) lenne szó a következőkben. A kocsi hátuljától kb 100-as tempótól egyre erősödő búgó hangot hallok, ami inkább jobb kanyarokban hallható. Egyenesben csak elvétve, balra kanyarodás közben pedig egyáltalán nem! Visszaolvasva néhány topicot a csapágyra tippelnék. Van valakinek ilyesmi tapasztalata ezzel a modellel? Mert amiket láttam hozzászólásokat, javarészt az előző modellekről szóltak. Első gondolatom a téligumi volt, de ma felrakattam az gyári alufelniket a nyári gumival (centírozás megvolt) és a hang még szinte erősebb lett. Arra gondoltam,hogy a nyári gumim defekttűrő és a nagyobb lengőteher miatt nagyobb zajjal is járhat a hátul kialakuló rezonáció/búgás miatt.

Köszönettel,
Zsolt

woodstock
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1996

státusz woodstock

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 53

Elküldve: 2011. március 26. szombat, 14:36


SOS!!!

Sziasztok!

Ma olyat vettem észre ahogy behajtottam lendületesen egy körforgalomba h amikor balra kanyarodok akkor valami iszonyatos súrlódó hangot hallani jobb első keréktől!! olyan mintha gumi beleérne a kerékívbe de nem az mert meglestem jobban és semmi nyoma plusz ez fémes hang mintha valami fém érne bele másik fémbe....Mi lehet ez?? csapágy kezd elhalni vagy fékkel valami???
Másik irányba kanyarodva semmi hang...szóval a bal oldalról nem jön hang!!

Ja igen a hang nem folyamatos súrlódás hanem mint amikor 8as van a bicikliben és a féket érinti időközönként(bocs de jobban nem tudtam leírni)

Szerk: Sikerült megoldanom... a védő lemez volt a hibás beleért a fékrárcsába!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 26. szombat, 15:38


bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2011. március 23. szerda, 09:32


seta írta: valamelyik topic-ban szó volt róla h téli/nyári kerék/gumi csere után érdemes a futóművet megnézetni és ha kell beállítattni. A kérdésem az lenne h mit kell látnom a futóművesnél, mit csinál ha tényleg beállítja, és nemcsak megrángatja a padon... Illetve miylen adatokat kell ilyenkor beállítani? Bocsi a hülye kérdésekért, de nem vagyok járatos a témában, csak érdekel... Meg persze nem akarom h átverjenek h "ja persze beállítottam.. 8 csillió forint lesz" aztán mégis ráz a kormány...
Előre is köszi a konstruktív hozzászólásokat


Üdv!
Én rugót és szilentet cseréltem úgyhogy elvittem beállításra. Sokkal jobb lett az úttartás és egyenesfutás. 5500ft ér csinálták. Számítógépen látszott az eltérés de szerintem ne merülj el benne majd tudják ők! Hátul sok állítanivaló nincs megérte! A futóműben ha valami rossz az nem fog megjavulni beállítás után sem!

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. március 22. kedd, 21:12


valamelyik topic-ban szó volt róla h téli/nyári kerék/gumi csere után érdemes a futóművet megnézetni és ha kell beállítattni. A kérdésem az lenne h mit kell látnom a futóművesnél, mit csinál ha tényleg beállítja, és nemcsak megrángatja a padon... Illetve miylen adatokat kell ilyenkor beállítani? Bocsi a hülye kérdésekért, de nem vagyok járatos a témában, csak érdekel... Meg persze nem akarom h átverjenek h "ja persze beállítottam.. 8 csillió forint lesz" aztán mégis ráz a kormány...
Előre is köszi a konstruktív hozzászólásokat

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. március 21. hétfő, 22:24


YELLOW írta: egyszer már kérdeztem, de normális választ nem kaptam rá.
szóval akinek konkrét tapasztalata van ez ügyben (mert elméleteim/elképzeléseim nekem vannak) az ne tartsa magában!

ugye ha egy autót műszakira viszel, akkor ott alvázszám, vagy típus szerint, egy adott adatbázishoz, referenciaértékhez képest mérik a futóművet, és egyebet. na most amikor lengéscsillapító mérése van, akkor ugye puhább gumival jobb értékeket lehet produkálni. ebből következik, hogy a rugó keménysége is befolyásolja a mérést. ugye egy rugó rugalmassági együtthatója, vagy milye, azért eléggé állandó, csak hosszú idő után változik, akkor is puhul, tehát csak jobb érték lehet (mintha a gumiabroncs levegőjét engednék le). szóval ez alapján állapítják meg, hogy a teló jó vagy rossz.

a konkrét kérdésem, hogy kb egy keményebb ültető rugó, kb hány százalékkal ronthatja le a mérést?

ugye a referencia érték azonos, de a futómű változott a rugó végett (de akár keményebb komplett futóműre is nézhetnénk)
ergó lehet rossz értéket kapsz, de valójában csak a rugó miatt. ha pl egy M3 ref. értékéhez mérnék, akkor lehet nem is lenne annyira drasztikus a dolog... vélemény?


Szerintem! Ha maga a lengéscsillapítód és a rugóid jók - keménységtől függetlenül - akkor nem szabadna sok százalékot romlania!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 21. hétfő, 21:54


egyszer már kérdeztem, de normális választ nem kaptam rá.
szóval akinek konkrét tapasztalata van ez ügyben (mert elméleteim/elképzeléseim nekem vannak) az ne tartsa magában!

ugye ha egy autót műszakira viszel, akkor ott alvázszám, vagy típus szerint, egy adott adatbázishoz, referenciaértékhez képest mérik a futóművet, és egyebet. na most amikor lengéscsillapító mérése van, akkor ugye puhább gumival jobb értékeket lehet produkálni. ebből következik, hogy a rugó keménysége is befolyásolja a mérést. ugye egy rugó rugalmassági együtthatója, vagy milye, azért eléggé állandó, csak hosszú idő után változik, akkor is puhul, tehát csak jobb érték lehet (mintha a gumiabroncs levegőjét engednék le). szóval ez alapján állapítják meg, hogy a teló jó vagy rossz.

a konkrét kérdésem, hogy kb egy keményebb ültető rugó, kb hány százalékkal ronthatja le a mérést?

ugye a referencia érték azonos, de a futómű változott a rugó végett (de akár keményebb komplett futóműre is nézhetnénk)
ergó lehet rossz értéket kapsz, de valójában csak a rugó miatt. ha pl egy M3 ref. értékéhez mérnék, akkor lehet nem is lenne annyira drasztikus a dolog... vélemény?

DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. március 18. péntek, 18:06


BarG írta:
Koko13 írta: Letezik esetleg olyan "sport" rugo ami nem ultet az auton? Mert az itteni "terepviszonyokra" nem szeretnek ultetest viszont szivesen tennek be valami jobbat a gyarinal, mar ha letezik ilyen


Létezik egy kicsit ültetős rugó, gyári sportfutóművekben lelhető. 1-2 cm-rel kerül lejjebb az autó és jó a hangolása. Nem M-es.



Olyannyira létezik, hogy az enyémben is az van. Már ez is a fekvőrendőrök óvatos megközelítésére ösztökél, pláne utasokkal. Amúgy meg nem rossz.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. március 17. csütörtök, 22:27


m_attila írta: Szia

Ugyanez a bajom Nekem is.

Nyári gumit felraktam, katasztrófa. Olyan mintha jobbra balra egyszerre akarna menni, sőt másképp viselkedik az autó jobbra kanyarodáskor, mint balra kanyarodáskor.
Balra kanyarodva nagyon jó, talán túlzottan is, jobbra kanyarodva, már úszik a hátulja.
Vizes úton éreztem ezt. (nyilván )

Tavaly ősszel állították a futóművemet, mikor bekerült az állítható magasságú szett. Igaz akkor is már furcsálltam, de elég nagy negatívot kapott...elöl-hátul. Pedig az e36 ot hátul lehet állítani, elöl mondjuk nem.

Téli 205 55 16
Nyári 225 40 18

Szerintem elállítódott a futómű, és nem is akárhogy mert az a kanyarodási dolog az elvileg attól lehet, hogy egyik oldalt előbbre van az egyik kerék mint a másik oldalon, talán ezt a szaknyelven után futásnak hívják.

m_Attila

BarG írta: Hadd meséljek el egy kis történetet.
Vagy két-három hónapja toronycsapágycsere lett esedékes, ha már lúd alapon cserélődött mind a 4. Szerelő javallatára elmentem futóművet ellenőriztetni. Beállítás megvolt, a téli kerekeimhez. Meglepődve tapasztaltam, hogy stabilabb lett az autó a téli kerekekkel. Örültem. Na most a hosszú hétvégén visszaraktam a nyári kerekeket és bizony azt éreztem, hogy valami nem ok. Az autó idegesebben viselkedett, nem volt olyan stabil, mint szerettem volna, vagy amilyen régen volt. Megint elmentem futóműveshez - hát állítani kellett! Vagyis a kétféle kerékhez kicsit más beállítás az optimális. A szép az egészben, hogy mindkettő gyári felni, csak a szélességük és az et számuk különbözik kicsit. Téli: 205/50/17, nyári 225/45/17.
Van valakinek hasonló betegsége?
Eddig a télre átálláskor való stabilitáscsökkenést betudtam a téli gumi kisebb szélességének és a lamellázottság miatt kisebb tapadásnak.




Itt miskolciában több helyen is lehet futóművet állíttatni. Az egyik helyen dolgozik egy szerelő, aki guru szinten ért a futóművekhez, általában egy hét kell, míg bekerülhet az ember a napirendjébe. Ő csinálta a téli felnire való kihegyezést. Vele próbálkoztam a mostani beállításnál is, de csak a jövő hétre tudta volna vállalni, engem viszont olyan szinten zavart a probléma, hogy mentem máshova, azonnalra. Ott elővakarták a kocsi katalógus beállítsait - összehasonlították a mérttel, megállapították, hogy kilóg a tűrésből és kb 3 perc alatt beállították. Amennyit ma mentem vele, egyből jónak tűnt. De ezek gyári felnik, a gond ott lehet, ha erősen más méretet tetetsz fel. Ekkor jobb, ha guru szintű futóművest tudsz keresni és találni, nem csak beállíttatni "robotokkal" egy gyári értéket, ami esetleg az adott felnihez nem megfelelő, sőt ha magasság is változott, akkor halmozottan hátrányos a helyzet. Ez tudtommal csak szóbeszédek alapján terjed.



m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. március 17. csütörtök, 20:35


Szia

Ugyanez a bajom Nekem is.

Nyári gumit felraktam, katasztrófa. Olyan mintha jobbra balra egyszerre akarna menni, sőt másképp viselkedik az autó jobbra kanyarodáskor, mint balra kanyarodáskor.
Balra kanyarodva nagyon jó, talán túlzottan is, jobbra kanyarodva, már úszik a hátulja.
Vizes úton éreztem ezt. (nyilván )

Tavaly ősszel állították a futóművemet, mikor bekerült az állítható magasságú szett. Igaz akkor is már furcsálltam, de elég nagy negatívot kapott...elöl-hátul. Pedig az e36 ot hátul lehet állítani, elöl mondjuk nem.

Téli 205 55 16
Nyári 225 40 18

Szerintem elállítódott a futómű, és nem is akárhogy mert az a kanyarodási dolog az elvileg attól lehet, hogy egyik oldalt előbbre van az egyik kerék mint a másik oldalon, talán ezt a szaknyelven után futásnak hívják.

m_Attila

BarG írta: Hadd meséljek el egy kis történetet.
Vagy két-három hónapja toronycsapágycsere lett esedékes, ha már lúd alapon cserélődött mind a 4. Szerelő javallatára elmentem futóművet ellenőriztetni. Beállítás megvolt, a téli kerekeimhez. Meglepődve tapasztaltam, hogy stabilabb lett az autó a téli kerekekkel. Örültem. Na most a hosszú hétvégén visszaraktam a nyári kerekeket és bizony azt éreztem, hogy valami nem ok. Az autó idegesebben viselkedett, nem volt olyan stabil, mint szerettem volna, vagy amilyen régen volt. Megint elmentem futóműveshez - hát állítani kellett! Vagyis a kétféle kerékhez kicsit más beállítás az optimális. A szép az egészben, hogy mindkettő gyári felni, csak a szélességük és az et számuk különbözik kicsit. Téli: 205/50/17, nyári 225/45/17.
Van valakinek hasonló betegsége?
Eddig a télre átálláskor való stabilitáscsökkenést betudtam a téli gumi kisebb szélességének és a lamellázottság miatt kisebb tapadásnak.




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2011. március 17. csütörtök, 20:26


Hadd meséljek el egy kis történetet.
Vagy két-három hónapja toronycsapágycsere lett esedékes, ha már lúd alapon cserélődött mind a 4. Szerelő javallatára elmentem futóművet ellenőriztetni. Beállítás megvolt, a téli kerekeimhez. Meglepődve tapasztaltam, hogy stabilabb lett az autó a téli kerekekkel. Örültem. Na most a hosszú hétvégén visszaraktam a nyári kerekeket és bizony azt éreztem, hogy valami nem ok. Az autó idegesebben viselkedett, nem volt olyan stabil, mint szerettem volna, vagy amilyen régen volt. Megint elmentem futóműveshez - hát állítani kellett! Vagyis a kétféle kerékhez kicsit más beállítás az optimális. A szép az egészben, hogy mindkettő gyári felni, csak a szélességük és az et számuk különbözik kicsit. Téli: 205/50/17, nyári 225/45/17.
Van valakinek hasonló betegsége?
Eddig a télre átálláskor való stabilitáscsökkenést betudtam a téli gumi kisebb szélességének és a lamellázottság miatt kisebb tapadásnak.