- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i 1.6
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2011. január 28. péntek, 14:39
Mici írta: Az én drága Dögöm átélt már egy s mást, nem keveset futott, volt már cabrio a tűzoltók mentésétől, oldalán ment, stb., aztán hozzám került. A környék összes pénzéhes autószerelőjével összehozott a sors. Sok mindent rendbe tettem rajta, de valami még mindig nem stimmel, nem tudunk rájönni, mi hibádzik.
Légyszi segítsetek!
A következő a problémám:
Ha egyedül, vagy ketten elől, esetleg 4-en ülünk benne, vagy csak vezető ülés+jobb hátsó ülés terhelt, akkor kijön a bal hátsó kerék irányából valami kegyetlen csattogás, én géppisztoly ropogáshoz hasonlítanám. A szerelő szétszedte a hátsó kereket, nem talált semmit. Aztán elvittük egy körre, hogy végre meghallgassa, hátha rájön. Természetesen mikor beült, elkussolt a kocsi...
Én hátul ültem, párom és a szerelő elől. Mikor kitettük a szerelőt, újra kezdte. Arra gyanakszunk, hogy a bal hátsó lengéscsillapító kopott annyira, és amikor kiegyensúlyozódott, hogy elől ketten, én hátul jobb oldalt ültem, elmúlt a zaj.
Egyébként sebességet tekintve 40-70km/h között jön ki legjobban a hang, 100 felett kevesebbet "pattog". Előzésnél megbízható, a teljesítménye egyenletes, de nagyon zavaró. Kerékcsapágyra is tippeltek már.
Mi a véleményetek?
A másik: gyárilag 15" felni való rá, mi már 16"-al vettük, picit nagy rá, de brutál jól néz ki Viszont korántsem olyan dinamikus az autó, mint ahogy az, egy 1.6-os motortól elvárható lenne. A légtömegmérő is gyanús, hogy nem az igazi... elképzelhető, hogy a nagyobb kerék annyira visszafogja?
Nekem is volt hasonló problémám. Kb. 60 és 90 km/h között morgó és csattogó hang jött a futómű felől 100 felett szinte teljesen elhalkult. Kerékcsapágycsere megoldotta a dolgot.
Jah és nekem 15ös felni van rajta és így se mondanám dinamikusak, kevés bele az 1.6os motor