- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320i
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2017. augusztus 06. vasárnap, 12:48
Mokus23 írta: Sziasztok!
Egy kis segítségért fordulok hozzátok, találkozott már valaki az alábbi hibával?
a külföldi fórumokat olvasgatva a 227 és 228 as hibakódok egyidejű jelenléte a vákum rendszer hibájára utal, itt csak a 227 van jelen, akkor ez az 1 es szamu szonda hibaja lehet ?
a motor M54B22
Köszi előre is
https://goo.gl/photos/5Q2AcARLVUuGKAJt6
Szia. Vákuum hibára szokta hozni a BANK1 BANK2-t kat. előtti oldalról.
Illetve sűrűn a MAF-ot is. De a vákuumot könnyen tudod ellenőrizni, pl hallgatózással, illetve 3csövet kell átnézned. Ha komoly a lyuk, vagy leesik a szívócső a nagy pillangóról, 3000ről letilt üresben is, tehát kb semeddig nem mész vele. Ha csak kis lukat talál, pl a DISA gyűrűjén, akkor meg ingadozik a fordulat ha pici gázokat adsz üresben állva 7-8-900 és 1100 körül. De ha kiveszed a disát láthatod, ha megvan lapulva vagy repedve a gyűrűje. Ez a hibajelenség jellemzően pár perc járó motor mellett megszűnik a hőtágulás miatt.
Ha nagyon nem találod de vákuum bajra gyanakodsz veszel egy szivart és megszívatod a MAF-fal van fent tutorial jutubon.
szerk.:
érdemes nézni élő adatokat, mert keverék előállítási gond miatt is hozhat OX szenzor hibát. pl injektor tűk elkoszolódásánál.
Jhm, OX szenzor teszt, ha már van INPA egyszerű. Beindítod, hagyod járni a motort vagy 5percet, hogy tuti befűtse mindet 350fokra. Maj élőadat. Kis gázadások, majd nagyobbak a 2 OX-nek teljesen hasonló értékeket kell mérnie, ha nem, vagy ellentétesen mozgnak, nyilván az egyik sz r.
Kiszerelve macerásabb egy PWM-el vezérelve kell adni neki fűtést majd gázégővel melegíteni és mérni multival a feszültség változást. Sokan csak adnak neki fűtésnek 12voltot,sajna ilyenkor melegszik túl és megy tönbkre az addig jó szonda is.
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. augusztus 06. vasárnap, 12:51