autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1997

státusz jedematik

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 23. szerda, 23:45


vzs05 írta: Sziasztok!

Hűtési problémáim vannak, nem találtam jobb topicot a kérdésemnek.
Szóval a kocsim forralja a vizet. Termosztát nemrég lett cserélve, de a diagnosztika alatt kiszereltem a hűtési körből. Fogyott a kocsiból a hűtővíz, először azt hittem, hogy megeszi a motor, de szépen jár, jól indul meg is találtam a szivárgás helyét. A hűtőből kilépő alsó cső nem melegszik, viszont a hengerfejből a hűtőbe jövő cső forró. Vízpumpa nem esett szét, kiszereltem szépen forog nincs beállva, lapátjai rendben vannak, kicsit lóg a tengelye de az még belefér. Hűtőventilátor nem kapcsol be, mert a hőgomba olyan helyen van ahol a hűtővíz nem forró (a hideg cső oldalán a hűtőn), viszont szerencsére a műszerfalra kötött hőmérséklet érzékelő a hengerfej olyan részére van rakva ahol valóban forr a víz (különben már nem lenne motorom). Rövidre zártam a 2. fokozat reléjét, így gyújtásráadásra azonnal forog a ventilátor, de ez sem segít igazán nagyon hamar felforr a víz. Ha a hűtő tetején beöntöm a vizet, az alján szépen kifolyik, nincs eldugulva, termosztát nem lehet rossz hisz azt kiszereltem a körből, vízszivattyú jó (van állítólag olyan, hogyha felmelegszik a motor vele a vízpumpa is akkor a tengelyén nem forog el a lapátsor hiába hajtja az ékszíj, de amikor kiszereled hideg/hidegebb állapotban akkor együtt forog a tengellyel. Ezt úgy vizsgáltam, hogy bemelegítettem a motort és egy indítózás erejéig leszereltem a vízcsövet, és szépen nyomta ki a vizet a szivattyú.) Gyertyák egyformák, a végén már desztillált vízzel járattam a motort, nem volt benne égéstermék, sem olaj. Hengerfejen is átfolyattam egy csomó vizet, nincs eldugulva, víz nem fogy el. Viszont egyik pillanatról a másikra lett ez a probléma, és a fűtés is elég gyenge. Persze légtelenítettem is a kör legmagasabb pontján a hűtősapka melletti kis csavar segítségével.

Biztos vagyok benne, hogy valami egyszerű megoldás lesz, csak valami felett elsiklottam. Előre is köszönöm a segítségeket!


Bocs segíteni én se tudok ,de ha rájönnél a dologra megköszönném mert nekem is kb ezek a tünetek és már csak hengerfejre tudok gondolni.Nekem a csövek is felkeményednek! 316i compact 97-es.



vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 11. péntek, 19:27


Sziasztok!

Hűtési problémáim vannak, nem találtam jobb topicot a kérdésemnek.
Szóval a kocsim forralja a vizet. Termosztát nemrég lett cserélve, de a diagnosztika alatt kiszereltem a hűtési körből. Fogyott a kocsiból a hűtővíz, először azt hittem, hogy megeszi a motor, de szépen jár, jól indul meg is találtam a szivárgás helyét. A hűtőből kilépő alsó cső nem melegszik, viszont a hengerfejből a hűtőbe jövő cső forró. Vízpumpa nem esett szét, kiszereltem szépen forog nincs beállva, lapátjai rendben vannak, kicsit lóg a tengelye de az még belefér. Hűtőventilátor nem kapcsol be, mert a hőgomba olyan helyen van ahol a hűtővíz nem forró (a hideg cső oldalán a hűtőn), viszont szerencsére a műszerfalra kötött hőmérséklet érzékelő a hengerfej olyan részére van rakva ahol valóban forr a víz (különben már nem lenne motorom). Rövidre zártam a 2. fokozat reléjét, így gyújtásráadásra azonnal forog a ventilátor, de ez sem segít igazán nagyon hamar felforr a víz. Ha a hűtő tetején beöntöm a vizet, az alján szépen kifolyik, nincs eldugulva, termosztát nem lehet rossz hisz azt kiszereltem a körből, vízszivattyú jó (van állítólag olyan, hogyha felmelegszik a motor vele a vízpumpa is akkor a tengelyén nem forog el a lapátsor hiába hajtja az ékszíj, de amikor kiszereled hideg/hidegebb állapotban akkor együtt forog a tengellyel. Ezt úgy vizsgáltam, hogy bemelegítettem a motort és egy indítózás erejéig leszereltem a vízcsövet, és szépen nyomta ki a vizet a szivattyú.) Gyertyák egyformák, a végén már desztillált vízzel járattam a motort, nem volt benne égéstermék, sem olaj. Hengerfejen is átfolyattam egy csomó vizet, nincs eldugulva, víz nem fogy el. Viszont egyik pillanatról a másikra lett ez a probléma, és a fűtés is elég gyenge. Persze légtelenítettem is a kör legmagasabb pontján a hűtősapka melletti kis csavar segítségével.

Biztos vagyok benne, hogy valami egyszerű megoldás lesz, csak valami felett elsiklottam. Előre is köszönöm a segítségeket!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 11. péntek, 19:36

vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 11. péntek, 19:00


YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta:
hát vagy a kiegyenlítő tartály repedt szét, vagy lejött a cső róla. mivel ha rögtön elfolyik, akkor ilyesmi lehet..... szerintem.


Neked mindenhez kell írni valamit? Van még egy pár hely ahol folyhat a víz. Ilyet nem lehet fórumról megszerelni...


mivel azt írja ahogy önti rögtön elfolyik, ez a legvalószínűbb... nem a blokk másik végén fog folyni.


Nem akarok beleszólni de nagyon hamar kiderül, ha nyomás alá helyezitek a rendszert egy arra alkalmas célszerszámmal (elég 1,5-2bar), még azt is kimutatja, ha egy bilincs nincsen rendesen meghúzva a rendszerben. Csak a hűtősapka helyére kell betekerni, és a rajta lévő autószeleppel nyomás alá lehet helyezni a rendszert.

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 18:10


Milo írta: Sziasztok
EGR termosztát miatt leetséges hogy a vízhőfok mutatóm menet közben hosszútávon max negyedig megy fel,városban sok pöcsöléskor felmegy fügőleges helyzetbe,majd ha folyamatosan haladok negyedig vissza megy.
Valakinek ilyen volt már?


Az inkább a nagy termosztát lesz, esetleg mindkettő!
Ha csak a kicsi rossz, attól a mutató még általában felmegy az üzemi hőmérsékletre, max kicsivel később.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Milo

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2013. szeptember 10. kedd, 16:38


Sziasztok
EGR termosztát miatt leetséges hogy a vízhőfok mutatóm menet közben hosszútávon max negyedig megy fel,városban sok pöcsöléskor felmegy fügőleges helyzetbe,majd ha folyamatosan haladok negyedig vissza megy.
Valakinek ilyen volt már?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 13:18


jons írta:
YELLOW írta:
hát vagy a kiegyenlítő tartály repedt szét, vagy lejött a cső róla. mivel ha rögtön elfolyik, akkor ilyesmi lehet..... szerintem.


Neked mindenhez kell írni valamit? Van még egy pár hely ahol folyhat a víz. Ilyet nem lehet fórumról megszerelni...


mivel azt írja ahogy önti rögtön elfolyik, ez a legvalószínűbb... nem a blokk másik végén fog folyni.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 08:36


YELLOW írta:
hát vagy a kiegyenlítő tartály repedt szét, vagy lejött a cső róla. mivel ha rögtön elfolyik, akkor ilyesmi lehet..... szerintem.


Neked mindenhez kell írni valamit? Van még egy pár hely ahol folyhat a víz. Ilyet nem lehet fórumról megszerelni...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 27. szombat, 06:58


laciiking320d írta: Sziasztok! Elfolyt a víz...ahogy beleöntöm már folyik is ki...egyenlőre nemlátom h honna mert nem szedtem le a burkolatokat...remélem nem nagy a baj...?


hát vagy a kiegyenlítő tartály repedt szét, vagy lejött a cső róla. mivel ha rögtön elfolyik, akkor ilyesmi lehet..... szerintem.

laciiking320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz laciiking320d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 21:37


Sziasztok! Elfolyt a víz...ahogy beleöntöm már folyik is ki...egyenlőre nemlátom h honna mert nem szedtem le a burkolatokat...remélem nem nagy a baj...?


ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. december 27. csütörtök, 09:54


vikti írta:
ignasow írta:
vikti írta: Hi! Megint zavarok ...
Azzal,hogy van a hűtő és a motor között az a hűtőzsalu ami vákuumra nyit. Működik is de tiszta fordítva, ha begyujtom hidegen a motrot, akkor egyből kinyit. És csak leállításnál zár vissza. Ennek nemúgy kéne működnie, hogy ha bemelegedett a víz akkor nyit ki és akkor áramolhasson ott a levegő,hidegmotornál meg zárva maradnia?


Üdv. Azt is egy elektromos vákuum szabályzó szelep működteti, lehet az szórakozik... vákuum csöveket csekkold le nincs egy felcserélve... vagy diag.


Azokat is átnéztem, mind jó is, nemlátni semmi hibát diaggal is működik csak nemtudom h miert forditva...


Hátha ez segít: Hűtő:



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. december 27. csütörtök, 09:54

vikti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz vikti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. december 26. szerda, 23:26


ignasow írta:
vikti írta: Hi! Megint zavarok ...
Azzal,hogy van a hűtő és a motor között az a hűtőzsalu ami vákuumra nyit. Működik is de tiszta fordítva, ha begyujtom hidegen a motrot, akkor egyből kinyit. És csak leállításnál zár vissza. Ennek nemúgy kéne működnie, hogy ha bemelegedett a víz akkor nyit ki és akkor áramolhasson ott a levegő,hidegmotornál meg zárva maradnia?


Üdv. Azt is egy elektromos vákuum szabályzó szelep működteti, lehet az szórakozik... vákuum csöveket csekkold le nincs egy felcserélve... vagy diag.


Azokat is átnéztem, mind jó is, nemlátni semmi hibát diaggal is működik csak nemtudom h miert forditva...

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. december 26. szerda, 22:25


vikti írta: Hi! Megint zavarok ...
Azzal,hogy van a hűtő és a motor között az a hűtőzsalu ami vákuumra nyit. Működik is de tiszta fordítva, ha begyujtom hidegen a motrot, akkor egyből kinyit. És csak leállításnál zár vissza. Ennek nemúgy kéne működnie, hogy ha bemelegedett a víz akkor nyit ki és akkor áramolhasson ott a levegő,hidegmotornál meg zárva maradnia?


Üdv. Azt is egy elektromos vákuum szabályzó szelep működteti, lehet az szórakozik... vákuum csöveket csekkold le nincs egy felcserélve... vagy diag.

vikti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz vikti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. december 26. szerda, 17:33


Hi! Megint zavarok ...
Azzal,hogy van a hűtő és a motor között az a hűtőzsalu ami vákuumra nyit. Működik is de tiszta fordítva, ha begyujtom hidegen a motrot, akkor egyből kinyit. És csak leállításnál zár vissza. Ennek nemúgy kéne működnie, hogy ha bemelegedett a víz akkor nyit ki és akkor áramolhasson ott a levegő,hidegmotornál meg zárva maradnia?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. december 18. kedd, 17:10


alesi01 írta: hello mindenkinek

az auto 318tds 1996, a problémám ha 120km fellett próbálok haladni akkor egy idő után el kezd melegedni a víz, hideget fúj a fűtés és egy idő után olyan mint ha a turbo sem üzemelne. de ezek a hibák rögtön eltűnnek ha lassítok kb 80km-re és ha 120km alatt maradok nem jönnek elő. a munkám miatt sokat minden nap utazom autópályán, sokat álok fogalomban és se víz se turbo vagy akármi más hibát nem érzékelek. segítségeteket előre is koszonom


ezt most hagyd már abba lécci. kommented van mind ez. aki tud majd válaszol. ha nem, akkor menj szervízbe.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 1999

státusz alesi01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2012. december 18. kedd, 17:08


hello mindenkinek

az auto 318tds 1996, a problémám ha 120km fellett próbálok haladni akkor egy idő után el kezd melegedni a víz, hideget fúj a fűtés és egy idő után olyan mint ha a turbo sem üzemelne. de ezek a hibák rögtön eltűnnek ha lassítok kb 80km-re és ha 120km alatt maradok nem jönnek elő. a munkám miatt sokat minden nap utazom autópályán, sokat álok fogalomban és se víz se turbo vagy akármi más hibát nem érzékelek. segítségeteket előre is koszonom