kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2014. március 11. kedd, 21:04


Üdv
Kivilant a hűtővíz sárgán de a vízszint megvan azt mondták hogy piszkos a hűtöm a szalonba
Hogy szoktátok takarítani a hűtőt kívűlről belülről?


Jhonney82
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Jhonney82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. január 26. vasárnap, 16:17


vzs05 írta:
Jhonney82 írta: Sziasztok!
Őrületes nagy problémám van!kezdődött a kiegyenlítő tartály s a hengerfej közötti légtelenítő csővel.Szivargott,ugy kb 1000km enként 1liter víz.Jo,rájöttem,sajna tanácsra öntöttem bele ezt a tömítő folyadékot,mert nem láttam a szivárgást,gondoltam jó lesz.Sokan le is Csesznek miatta!de kérdem én,akkor minek árulják ha csak osszeba**a a dolgokat?egy valamire viszont jo volt!a trutyi kicsapódott az említett csövön.jó,kicsereltem!teljesen új,utángyártott cső ...alig megy fel,de mint ha nem is illeszkedett volna,viszont az acél rögzítök bepattantak.Na végre megnyugodhatok,fasza minden.ahha persze.Az új cső is szivárog,s észre vettem,hogy bazi kemyény lesz a problèmás cső!!tobben azt mondjak,tuti hengerfej.Ja,s kissé benzin illatú a hűtővize.
Okozhatja ezt más,pl:kiegyenlito tartály kupak,vízpumpa,vagy ilyesmi?
Valaki járt mar így???
Fontos lenne,legyszi ki ismeri a problémát az írjon.
Üdv :Jani


Szia!
Nekem most lett hengerfejezve a kocsim mert fogyott belőle a víz és kemények voltak a vízcsövek, forralta a vizet, meg ellőtt egy vízcsövet. Kezdetben kicseréltem egy-két bilincset, meg egy csőcsonkot ahol szivárgott a hűtőfolyadék, de nem oldotta meg a problémát. Érdekes módon nem égett át a hengerfejtömítés csak barna égésnyomok voltak a hűtőcsatorna és az égéstér között a tömítésen. Amúgy ha fehéren füstöl akkor eszi a vizet. Ha a kiegyenlítőtartályból fröcsköli ki a vizet akkor is hengerfejes. Amúgy lehet kapni olyan folyadékot amit ha a kiegyenlítőtartályhoz teszel és átszívod rajta a levegőt akkor elszíneződik ha égéstermék van a hűtővízben ami egyértelműen azt jelenti, hogy átégett a hengerfejtömítés.



Szia!
Nagyon hosszú kálvárián vagyok túl,s ha nem szeretném ennyire a kocsim,már felgyujtottam volna !!
Szóval,szaki megnéz,miert keményedik a cső,szerinte a hütő van eldugulva.Jo cseréljük ki.Kapott új hütőt,de sajna hamar kiderült,a probléma még mindig fent áll!De pluszban észre vettem,hogy a "porszívonak" mondott valami hidegen elég hangos. Sík ideg lettem tőle,pont ünnepek elött,mikor kellet volna a vas.Áll két hetet.mire ujra belendül magyarország.Elvittem másik szakihoz.Szerinte hengerfej.Leszedte a hengerfejet,lenyomáspróbázta,de nincs elrepedve.Talán mint ha a tömítésen látszódna valami.Kicseréltük,jó sok pénzbe fájt.2 hét után kész lett.Hozom el az autót,s hidegen,alacsony fordulaton alig megy,s mint ha visszahúzná valami az autót.Hivom szakit,azt mondja szerinte a vzérlést nem alátotta be rendesen.A fogyasztás is megnőtt.Visszaviszem,újból beállit,jobb lett,de hidegen még mindig gyenge.
Ezek után kezdek kiborulni,s ha tényleg nem szeretném ennyire már rég szétvertem volna kalapáccsal a bökőt.



veszkoo85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz veszkoo85

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 212

Elküldve: 2013. december 20. péntek, 20:32


hali minden márkatársnak szükségem lenne SOS egy y alakú vízcsőre amin ez a szám áll:1112-2247744.....
köszönöm

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 12:58


YELLOW írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok,szükségem lenne egy kis segítségre. 2000es évjáratú 318im van,termosztátot kell cseréljek.Meg is rendeltem alvázszám alapján az újat,meg is jött,de itt a bökkenő,nem olyan mint ami most benne van.Ilyet rendeltem:
de nekem meg ilyen van benne:
még a cső hossza(inkább rövidsége) nem is lenne gond,de az új termosztáton van csatlakozó az érzékelőnek a régin meg nincs.Van-e valakinek valami ötlete?



alvázszám alapján és nem jó? nem addo meg az utolsó 7 karaktert? lehetnem is ennek az autónak a alvázszáma ez. nem paráztatni akarlak, de volt már ilyen.


Én is gondoltam erre,de hála istennek megoldódott a problémám,megtaláltam a lehúzott érzékelőt,be volt rejtve a generátor mögé... Gondolom az előző tulaj kiszedte a körből azt a termosztátot...:

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 13. péntek, 07:01


ArkyCsaba írta: Sziasztok,szükségem lenne egy kis segítségre. 2000es évjáratú 318im van,termosztátot kell cseréljek.Meg is rendeltem alvázszám alapján az újat,meg is jött,de itt a bökkenő,nem olyan mint ami most benne van.Ilyet rendeltem:
de nekem meg ilyen van benne:
még a cső hossza(inkább rövidsége) nem is lenne gond,de az új termosztáton van csatlakozó az érzékelőnek a régin meg nincs.Van-e valakinek valami ötlete?



alvázszám alapján és nem jó? nem addo meg az utolsó 7 karaktert? lehetnem is ennek az autónak a alvázszáma ez. nem paráztatni akarlak, de volt már ilyen.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2013. december 12. csütörtök, 23:36


Sziasztok,szükségem lenne egy kis segítségre. 2000es évjáratú 318im van,termosztátot kell cseréljek.Meg is rendeltem alvázszám alapján az újat,meg is jött,de itt a bökkenő,nem olyan mint ami most benne van.Ilyet rendeltem:
de nekem meg ilyen van benne:
még a cső hossza(inkább rövidsége) nem is lenne gond,de az új termosztáton van csatlakozó az érzékelőnek a régin meg nincs.Van-e valakinek valami ötlete?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 12. csütörtök, 23:37

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 20:17


Pocses írta:




Így van, ahogy mondod. 1xre kell az összeset cserélni nincs értelme egyesével a szerelőm is azt mondta a belső alsó a leggányabb meló, de most új lesz körbe az összes.

Na ja, megküzdöttem vele rendesen.....





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 05. csütörtök, 20:17


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 19:24


hil írta:
dfle írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy hónapok óta fogy a hűtővizem,kb.1 liter amit havonta kell tölteni utána...Nem csöpögött sehol, nem tudtam hová tűnik, amíg minap a motor blokk hátsó felén, felülről benyúlva,a pollenszűrőház alatt, kitapintottam egy könyök szerű csövet, ami jön ki a motorból és azt tapasztaltam, hogy teljesen nedves körülötte... Valószínű ott szökik a víz. Az lenne a kérdésem, hogy azt hogyan lehetne kicserélni, hogyan lehet hozzáférni???
Előre is köszönöm!


Szia! Az a neve, hogy connector, száma: 11531708808
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35

Leveszed a pollenszűrő házat (4 csavar) és onnantól már mindent látni fogsz. Javasolt a többi ilyen szar műanyag csőnek a cseréje, mert sorba fognak következni. Van egy a motorblokk elején jobb oldalt felül és jól eldugva, szemből nézve jobb oldalon alul. Ez már komoly szerelést igényel, nekem ott távozott a víz (11531709232) http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35
hil







Így van, ahogy mondod. 1xre kell az összeset cserélni nincs értelme egyesével a szerelőm is azt mondta a belső alsó a leggányabb meló, de most új lesz körbe az összes.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 19:18


dfle írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy hónapok óta fogy a hűtővizem,kb.1 liter amit havonta kell tölteni utána...Nem csöpögött sehol, nem tudtam hová tűnik, amíg minap a motor blokk hátsó felén, felülről benyúlva,a pollenszűrőház alatt, kitapintottam egy könyök szerű csövet, ami jön ki a motorból és azt tapasztaltam, hogy teljesen nedves körülötte... Valószínű ott szökik a víz. Az lenne a kérdésem, hogy azt hogyan lehetne kicserélni, hogyan lehet hozzáférni???
Előre is köszönöm!


Szia! Az a neve, hogy connector, száma: 11531708808
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35

Leveszed a pollenszűrő házat (4 csavar) és onnantól már mindent látni fogsz. Javasolt a többi ilyen szar műanyag csőnek a cseréje, mert sorba fognak következni. Van egy a motorblokk elején jobb oldalt felül és jól eldugva, szemből nézve jobb oldalon alul. Ez már komoly szerelést igényel, nekem ott távozott a víz (11531709232) http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=35
hil







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. december 05. csütörtök, 19:21

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 18:47


dfle írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy hónapok óta fogy a hűtővizem,kb.1 liter amit havonta kell tölteni utána...Nem csöpögött sehol, nem tudtam hová tűnik, amíg minap a motor blokk hátsó felén, felülről benyúlva,a pollenszűrőház alatt, kitapintottam egy könyök szerű csövet, ami jön ki a motorból és azt tapasztaltam, hogy teljesen nedves körülötte... Valószínű ott szökik a víz. Az lenne a kérdésem, hogy azt hogyan lehetne kicserélni, hogyan lehet hozzáférni???
Előre is köszönöm!


Jövőhét kedden cseréltetem én is kompletten az összes csövet, ahol írtad elsősorban ott ereszt át a cső. Elöregedik és amikor üzemi hőfokon van a hűtővíz, olyan mintha izzadna az ember "átkönnyezik" magán a könyökön. Szerelőm mondta ha cseréli akkor már körbe az összeset nem érdemes a 3-ból egyet.

dfle
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz dfle

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2013. december 05. csütörtök, 14:39


Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy hónapok óta fogy a hűtővizem,kb.1 liter amit havonta kell tölteni utána...Nem csöpögött sehol, nem tudtam hová tűnik, amíg minap a motor blokk hátsó felén, felülről benyúlva,a pollenszűrőház alatt, kitapintottam egy könyök szerű csövet, ami jön ki a motorból és azt tapasztaltam, hogy teljesen nedves körülötte... Valószínű ott szökik a víz. Az lenne a kérdésem, hogy azt hogyan lehetne kicserélni, hogyan lehet hozzáférni???
Előre is köszönöm!

vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 21:10


Idézet:
Bocs segíteni én se tudok ,de ha rájönnél a dologra megköszönném mert nekem is kb ezek a tünetek és már csak hengerfejre tudok gondolni.Nekem a csövek is felkeményednek! 316i compact 97-es.


Szia!
Hengerfejezni kellett végül a kocsit ami megoldotta a problémát.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. december 04. szerda, 21:11

vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. december 04. szerda, 21:08


Jhonney82 írta: Sziasztok!
Őrületes nagy problémám van!kezdődött a kiegyenlítő tartály s a hengerfej közötti légtelenítő csővel.Szivargott,ugy kb 1000km enként 1liter víz.Jo,rájöttem,sajna tanácsra öntöttem bele ezt a tömítő folyadékot,mert nem láttam a szivárgást,gondoltam jó lesz.Sokan le is Csesznek miatta!de kérdem én,akkor minek árulják ha csak osszeba**a a dolgokat?egy valamire viszont jo volt!a trutyi kicsapódott az említett csövön.jó,kicsereltem!teljesen új,utángyártott cső ...alig megy fel,de mint ha nem is illeszkedett volna,viszont az acél rögzítök bepattantak.Na végre megnyugodhatok,fasza minden.ahha persze.Az új cső is szivárog,s észre vettem,hogy bazi kemyény lesz a problèmás cső!!tobben azt mondjak,tuti hengerfej.Ja,s kissé benzin illatú a hűtővize.
Okozhatja ezt más,pl:kiegyenlito tartály kupak,vízpumpa,vagy ilyesmi?
Valaki járt mar így???
Fontos lenne,legyszi ki ismeri a problémát az írjon.
Üdv :Jani


Szia!
Nekem most lett hengerfejezve a kocsim mert fogyott belőle a víz és kemények voltak a vízcsövek, forralta a vizet, meg ellőtt egy vízcsövet. Kezdetben kicseréltem egy-két bilincset, meg egy csőcsonkot ahol szivárgott a hűtőfolyadék, de nem oldotta meg a problémát. Érdekes módon nem égett át a hengerfejtömítés csak barna égésnyomok voltak a hűtőcsatorna és az égéstér között a tömítésen. Amúgy ha fehéren füstöl akkor eszi a vizet. Ha a kiegyenlítőtartályból fröcsköli ki a vizet akkor is hengerfejes. Amúgy lehet kapni olyan folyadékot amit ha a kiegyenlítőtartályhoz teszel és átszívod rajta a levegőt akkor elszíneződik ha égéstermék van a hűtővízben ami egyértelműen azt jelenti, hogy átégett a hengerfejtömítés.

Jhonney82
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Jhonney82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. november 28. csütörtök, 17:55


Sziasztok!
Őrületes nagy problémám van!kezdődött a kiegyenlítő tartály s a hengerfej közötti légtelenítő csővel.Szivargott,ugy kb 1000km enként 1liter víz.Jo,rájöttem,sajna tanácsra öntöttem bele ezt a tömítő folyadékot,mert nem láttam a szivárgást,gondoltam jó lesz.Sokan le is Csesznek miatta!de kérdem én,akkor minek árulják ha csak osszeba**a a dolgokat?egy valamire viszont jo volt!a trutyi kicsapódott az említett csövön.jó,kicsereltem!teljesen új,utángyártott cső ...alig megy fel,de mint ha nem is illeszkedett volna,viszont az acél rögzítök bepattantak.Na végre megnyugodhatok,fasza minden.ahha persze.Az új cső is szivárog,s észre vettem,hogy bazi kemyény lesz a problèmás cső!!tobben azt mondjak,tuti hengerfej.Ja,s kissé benzin illatú a hűtővize.
Okozhatja ezt más,pl:kiegyenlito tartály kupak,vízpumpa,vagy ilyesmi?
Valaki járt mar így???
Fontos lenne,legyszi ki ismeri a problémát az írjon.
Üdv :Jani

vzs05
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz vzs05

Újonc

Elismertség: 7% (1 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2013. október 26. szombat, 11:14


jedematik írta:
vzs05 írta: Sziasztok!

Hűtési problémáim vannak, nem találtam jobb topicot a kérdésemnek.
Szóval a kocsim forralja a vizet. Termosztát nemrég lett cserélve, de a diagnosztika alatt kiszereltem a hűtési körből. Fogyott a kocsiból a hűtővíz, először azt hittem, hogy megeszi a motor, de szépen jár, jól indul meg is találtam a szivárgás helyét. A hűtőből kilépő alsó cső nem melegszik, viszont a hengerfejből a hűtőbe jövő cső forró. Vízpumpa nem esett szét, kiszereltem szépen forog nincs beállva, lapátjai rendben vannak, kicsit lóg a tengelye de az még belefér. Hűtőventilátor nem kapcsol be, mert a hőgomba olyan helyen van ahol a hűtővíz nem forró (a hideg cső oldalán a hűtőn), viszont szerencsére a műszerfalra kötött hőmérséklet érzékelő a hengerfej olyan részére van rakva ahol valóban forr a víz (különben már nem lenne motorom). Rövidre zártam a 2. fokozat reléjét, így gyújtásráadásra azonnal forog a ventilátor, de ez sem segít igazán nagyon hamar felforr a víz. Ha a hűtő tetején beöntöm a vizet, az alján szépen kifolyik, nincs eldugulva, termosztát nem lehet rossz hisz azt kiszereltem a körből, vízszivattyú jó (van állítólag olyan, hogyha felmelegszik a motor vele a vízpumpa is akkor a tengelyén nem forog el a lapátsor hiába hajtja az ékszíj, de amikor kiszereled hideg/hidegebb állapotban akkor együtt forog a tengellyel. Ezt úgy vizsgáltam, hogy bemelegítettem a motort és egy indítózás erejéig leszereltem a vízcsövet, és szépen nyomta ki a vizet a szivattyú.) Gyertyák egyformák, a végén már desztillált vízzel járattam a motort, nem volt benne égéstermék, sem olaj. Hengerfejen is átfolyattam egy csomó vizet, nincs eldugulva, víz nem fogy el. Viszont egyik pillanatról a másikra lett ez a probléma, és a fűtés is elég gyenge. Persze légtelenítettem is a kör legmagasabb pontján a hűtősapka melletti kis csavar segítségével.

Biztos vagyok benne, hogy valami egyszerű megoldás lesz, csak valami felett elsiklottam. Előre is köszönöm a segítségeket!


Bocs segíteni én se tudok ,de ha rájönnél a dologra megköszönném mert nekem is kb ezek a tünetek és már csak hengerfejre tudok gondolni.Nekem a csövek is felkeményednek! 316i compact 97-es.



Szia!

Melegedés sok mindentől lehet. Nekem egy tömítés ment tönkre a hűtési körben ahol lelevegősödött. Tudok pár tippet adni, de ezek általánosak:
- kevés hűtővíz
- vízpumpa meghibásodott (lapátjai letörtek, elforog a tengelye)
- eltömődött valahol a rendszer
- hengerfejes az autó
- termosztát meghibásodott
- lelevegősödik valahol a rendszer stb...

Remélem tudtam segíteni