- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2015. december 08. kedd, 18:55
lantika írta:YELLOW írta:Real írta:valter320d írta:Tano írta:Szemy írta:Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.
Szia!
Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.
Szemy
Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.
1 kattig
Köszönöm a válaszokat! Mivel a gumisok szeretik túlhúzni a kerékcsavarokat, vettem egy fasza nyomatékkulcsot. Ez 260Nm-ig van skálázva, és a csavarok kitekerésénél maximum állásban kattogott (valamint még pluszban ugrálnom is kellett a kulcson), ezért egyes helyeken tuti, hogy min. 300-zal (vagy jóval többel) húzzák meg a gumisok légkulccsal.
Visszacsavarásnál én a 100-110Nm-t nagyon kevésnek találtam, így 140 körülivel húztam meg a csavarokat.
hát általában gumisoknál 130.150 között vannak a kulcsok, a légpisztolyt szokták 130-ra lőni.
érdekesség ha jól emlékszem a swift1 gyári előírása 70-80Nm
Tuti nem a Swift 1-re gondoltäl. Azt japänban gyärtottäk 1982-1989 között. Egyebkent az esztergomi gyärban a kerekcsavar nyomatekkulcs 110 Nm-re volt ällitva. A feltengely meg 180 Nm-re. (1997-2010-ig pont a kereknyomatekoläs környeken volt dolgom)
"ha jól emlékszem" - nekem ezt mondta a gumis jó pár éve. sosem néztem utána, bár van swift szerelési könyvem, de sosem érdekelt