Andras6800 írta:
Sziasztok!
Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12l/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.
Előre is köszi a válaszokat.
Az irasodbol nem latom, hogy a lambda szondaval foglalkoztatok volna. Most volt nekem egy szonda problema, de az "egyenletlen alapjarat"-hoz irtam be.
Nezesd meg meg akkor is ha nincs hibakod!!! Nezzek meg, hogy nincs-e lelustulva, amit ugy latsz meg, hogy nem megy ki a ket vegletig, ami 0.1V es 0.9V, hanme csak 0.3-0.7 vagy rosszabb es az atlag sem mozog nagyon. Szerintem a tied be van allva ugy 0.6 fole, Na meg nezzetek meg a frekijet is. 1sec alatt minimum 10szer kell valtson a ket veglet kozott.
Na, de ez meg mindig nem jelenti azt, hogy szsonda baja van. Alapjaraton amikor teszteled a szondat (oszciloszkop, vagy OBDII tester) huzd le a fekk vakumslagat, hogy kapjon extra levegot es ekkor a volt pillanatok alatt kellene essen 0.1V fele, aztan meg ebbe slagba nyomjal bele egy keves propan gazt es ekkor 0.9 fele kell kibillenjen, ha ez megvan akkor a szonda ok. Mashol kell keresni a hibat: injektorok, vagy nyomasszabalyozo.
Amikor eztra levegot akarsz adni akkor ne a nyomasszabalyozo slagjat huzd le, mert valtozni fog a nyomas es radusit, mintha full padlot nyomnal neki.
Sok sikert!