Jumper
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Jumper

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2016. október 25. kedd, 22:18


Gabi írta:
Jumper írta:
Tano írta:
Jumper írta: Yellow te tudod pontosan hol helyezkedik el a motortérben ez a szabályzó?


Menet irány szerint jobb oldalon keresd.


Koszi tano az infót!esetleg valami amire figyeljek?eszrevetel tapasztalat stb?gondolom aksirol saru le?!valamint törlik magától a hiba kodot ha cserélve lett vagy néztünk ra megint?

Sziasztok.
Jol gondolom hogy az 1-es számú alkatrészről van szó??
Kedves Jumper ha kicserélted a szabályzót leírnád jobb lett a turbó, és mennyiből jöt ki ez a kis felujítás? Mert nekem is elmarad néha a turbó nyomás úgy 160 körűl.



Hat nekem ma lett kesz az autó!
Helyzet a következo,nem a szabályzóval volt a gond hanem a turbó geometriája volt szar valamint egy alapos takarítás!most mar pantent



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. október 25. kedd, 22:18

bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. október 25. kedd, 20:50


YELLOW írta:
bikemano írta:
bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!


Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?


Gyerekek én meg őrűlök..... Vissza került a 17-es felni uj gumikkal és megy minden rendesen, nem csinálja az eszét... Ez mért volt ??? Nem tudok rájönni


mert valószínű nem váltóméret lett feltéve.
írd már le légyszívs, hogy a 15 és 17-es felnin milyen méretű gumik vannak? valószínű nem váltóméret, ezlrt a mótkerék más fordulatszámot idézett elő, a többihez képest.


Eltérő méretű volt, erre nem is gondoltam, hogy emiatt a fordulatszámom befojásolható De köszönöm a választ, tanultam vele!



bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. október 24. hétfő, 19:59


Sziasztok!
Delphi diag a mai nap 1-es és 2-es hengersor üzemanyagellátás-szabályzás és injektor hibakódokat hozott.
A fő kérdés az lenne ez mit is takar?
Különösebb hibajelenségre nem lettem eddig figyelmes, alapjáratom néha meging, alapjárati motort vettem, a héten cserélem, illetve ritkán ugyan, de néha meggyullad az EML lámpám, ekkor elkezd rázni az autó, ésolyan öblös hangja is lesz. Ujraindításra elmúlik és ritkán csinálja. Szerintem gyujtótrafó.
Viszont néha érzem kicsit, hogy rázza a váltókart, mikor olyanja van, de elmúlik általában hamar. és csak kicsit, viszont érezhető., belül. MEgy, nyomatékos, húz, nincs különösebb hibajelenségem. Mi lehet ez így összességében?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 21:53


Gabi írta: Az alkatrész elhelyezkedése ugyan ott van mint a régebbieknél??


Rajta van a turbón.

Gabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Gabi

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 19:25


Tano írta:
Gabi írta: Igen ez már EU4-es elektromos. ennyit tudok rola. Ennél mi a szitu, hasonló problémánál??
Ebben valami jeladó van?


Ennél a vákumos geometria mozgatás lett lecserélve egy elektromechanikusra. Persze ez is elromolhat, illetve a geometria is beragadhat a lerakódásoktól.

Az alkatrész elhelyezkedése ugyan ott van mint a régebbieknél??



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 18:44


bikemano írta:
bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!


Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?


Gyerekek én meg őrűlök..... Vissza került a 17-es felni uj gumikkal és megy minden rendesen, nem csinálja az eszét... Ez mért volt ??? Nem tudok rájönni


mert valószínű nem váltóméret lett feltéve.
írd már le légyszívs, hogy a 15 és 17-es felnin milyen méretű gumik vannak? valószínű nem váltóméret, ezlrt a mótkerék más fordulatszámot idézett elő, a többihez képest.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 18:32


Gabi írta: Igen ez már EU4-es elektromos. ennyit tudok rola. Ennél mi a szitu, hasonló problémánál??
Ebben valami jeladó van?


Ennél a vákumos geometria mozgatás lett lecserélve egy elektromechanikusra. Persze ez is elromolhat, illetve a geometria is beragadhat a lerakódásoktól.


bikemano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz bikemano

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 17:35


bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!







Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?



Gyerekek én meg őrűlök..... Vissza került a 17-es felni uj gumikkal és megy minden rendesen, nem csinálja az eszét... Ez mért volt ??? Nem tudok rájönni


Gabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Gabi

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 17:07


Tano írta:
Gabi írta: Sziasztok.
Jol gondolom hogy az 1-es számú alkatrészről van szó??
Kedves Jumper ha kicserélted a szabályzót leírnád jobb lett a turbó, és mennyiből jöt ki ez a kis felujítás? Mert nekem is elmarad néha a turbó nyomás úgy 160 körűl.


Igen, az 1-es elem az, ami a vákumot szabályozza a geometria állításhoz.
VIN kódod alapján csekkold le, vagy vizuálisan a motortérben, mert lehet neked már nem vákumos, hanem az elektromos állítós turbód van. 2005 ben volt mindkettő, az EU4-es azt kapta.

Igen ez már EU4-es elektromos. ennyit tudok rola. Ennél mi a szitu, hasonló problémánál??
Ebben valami jeladó van?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 17:01


Gabi írta: Sziasztok.
Jol gondolom hogy az 1-es számú alkatrészről van szó??
Kedves Jumper ha kicserélted a szabályzót leírnád jobb lett a turbó, és mennyiből jöt ki ez a kis felujítás? Mert nekem is elmarad néha a turbó nyomás úgy 160 körűl.


Igen, az 1-es elem az, ami a vákumot szabályozza a geometria állításhoz.
VIN kódod alapján csekkold le, vagy vizuálisan a motortérben, mert lehet neked már nem vákumos, hanem az elektromos állítós turbód van. 2005 ben volt mindkettő, az EU4-es azt kapta.

Gabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Gabi

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 16:36


Jumper írta:
Tano írta:
Jumper írta: Yellow te tudod pontosan hol helyezkedik el a motortérben ez a szabályzó?


Menet irány szerint jobb oldalon keresd.


Koszi tano az infót!esetleg valami amire figyeljek?eszrevetel tapasztalat stb?gondolom aksirol saru le?!valamint törlik magától a hiba kodot ha cserélve lett vagy néztünk ra megint?

Sziasztok.
Jol gondolom hogy az 1-es számú alkatrészről van szó??
Kedves Jumper ha kicserélted a szabályzót leírnád jobb lett a turbó, és mennyiből jöt ki ez a kis felujítás? Mert nekem is elmarad néha a turbó nyomás úgy 160 körűl.



jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 15:30


jamborj írta:
YELLOW írta:
jamborj írta: Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??


jah igen a biztiket kihagytam

Fuse 1 - 30A - DME, Injectors, SMG Hydraulic unit
Fuse 2 - 30A - DME, Idle control valve, Fuel tank ventilation valve, Fuel pump
Fuse 3 - 20A - E-box fan, Transmission RPM sensor, Camshaft positioning sensors, Mass airflow sensor, Fuel pump relay, Secondary air pump relay, A/C Compressor relay, Fuel tank leakage diagnostic module, SMG selector lever
Fuse 4 - 30A - Oxygen sensors and oxygen sensor heater circuits.
Fuse 5 - 30A - Fuel injector relay.


Cserélték a két hátsó lambdaszondát és előtte én elvágtam a vezetéket, mert azt hittem úgy ki fogom tudni cserélni, szerintem ekkor ment ki...
Azóta mentem vele 1200 km-t...kíváncsi leszek mi lesz ha kicserélem


kicseréltem...megy az autó
Most már csak az aggaszt, hogy miért most ment ki? remélem nem égett el a vezeték mert rossz helyen vezették el vagy nem jól rögzítették...

jamborj
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2001

státusz jamborj

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 102

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 14:32


YELLOW írta:
jamborj írta: Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??


jah igen a biztiket kihagytam

Fuse 1 - 30A - DME, Injectors, SMG Hydraulic unit
Fuse 2 - 30A - DME, Idle control valve, Fuel tank ventilation valve, Fuel pump
Fuse 3 - 20A - E-box fan, Transmission RPM sensor, Camshaft positioning sensors, Mass airflow sensor, Fuel pump relay, Secondary air pump relay, A/C Compressor relay, Fuel tank leakage diagnostic module, SMG selector lever
Fuse 4 - 30A - Oxygen sensors and oxygen sensor heater circuits.
Fuse 5 - 30A - Fuel injector relay.


Cserélték a két hátsó lambdaszondát és előtte én elvágtam a vezetéket, mert azt hittem úgy ki fogom tudni cserélni, szerintem ekkor ment ki...
Azóta mentem vele 1200 km-t...kíváncsi leszek mi lesz ha kicserélem

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Tomi0203

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 14:31


Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni.
2008
N47D20A
E91
2.0d

Gázolajszűrő csere után nem indult el. Diagra téve le lett légtelenítve, indítva lett a magasnyomású is. Elméletileg nincs rail nyomáshiba, megjött a nyomás a csőbe.
Továbbra sem indul. Ujra diag, bedobott 3 rossz izzítógyertyát. Szerintetek van esély rá hogy ha ki van dobva mind a 4, vezérlő csere is pluszban, elindul?
El kéne neki indulni semmi izzítással? Tilthatja az izzításvezérlő?
Nem értem, hogy egy gázolajszűrő csere után ekkora baj lett.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17582

Elküldve: 2016. október 23. vasárnap, 14:23


jamborj írta: Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??


jah igen a biztiket kihagytam

Fuse 1 - 30A - DME, Injectors, SMG Hydraulic unit
Fuse 2 - 30A - DME, Idle control valve, Fuel tank ventilation valve, Fuel pump
Fuse 3 - 20A - E-box fan, Transmission RPM sensor, Camshaft positioning sensors, Mass airflow sensor, Fuel pump relay, Secondary air pump relay, A/C Compressor relay, Fuel tank leakage diagnostic module, SMG selector lever
Fuse 4 - 30A - Oxygen sensors and oxygen sensor heater circuits.
Fuse 5 - 30A - Fuel injector relay.