autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 25. szombat, 18:29


Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám jött elő, hogy mikor 1,2-s be váltok egy nagy dübbenős rántást érezni a kocsin. Ez az egyik...
A másik, hogy sokszor csinál olyat hogy megtorpan alacsony fordulaton mikor odalépek neki és ránt is egyet ill. olyan erőtlennek tűnik olyankor!
Hibakód nincs benne, ma néztem...
Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat!?
Előre is köszönöm!


Sztem csak beképzeled.Ha annyira zavar a hang,akkor próbáld meg ezt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...=11816#p18


Köszi!
De ez nem okozna megtorpanást, erőtlenséget vagy igen?!


Sztem sem.De a hangot okozhatja talán.Alacsony fordulatot nem szereti amúgy egyik benyás sem!!!


Csak eddig nem csinálta ezt egyáltalán...
Mióta ilyen meleg van azóta csinálja...


Olvass vissza,mert szerkesztettem közben.
Esetleg még a DISA szelep környékén is nézz szét.
Lehet csak azt kell kitakarítani.


Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 858

Elküldve: 2016. június 25. szombat, 18:04


Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám jött elő, hogy mikor 1,2-s be váltok egy nagy dübbenős rántást érezni a kocsin. Ez az egyik...
A másik, hogy sokszor csinál olyat hogy megtorpan alacsony fordulaton mikor odalépek neki és ránt is egyet ill. olyan erőtlennek tűnik olyankor!
Hibakód nincs benne, ma néztem...
Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat!?
Előre is köszönöm!


Sztem csak beképzeled.Ha annyira zavar a hang,akkor próbáld meg ezt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...=11816#p18


Köszi!
De ez nem okozna megtorpanást, erőtlenséget vagy igen?!


Sztem sem.De a hangot okozhatja talán.Alacsony fordulatot nem szereti amúgy egyik benyás sem!!!


Csak eddig nem csinálta ezt egyáltalán...
Mióta ilyen meleg van azóta csinálja...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 25. szombat, 18:01


Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám jött elő, hogy mikor 1,2-s be váltok egy nagy dübbenős rántást érezni a kocsin. Ez az egyik...
A másik, hogy sokszor csinál olyat hogy megtorpan alacsony fordulaton mikor odalépek neki és ránt is egyet ill. olyan erőtlennek tűnik olyankor!
Hibakód nincs benne, ma néztem...
Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat!?
Előre is köszönöm!


Sztem csak beképzeled.Ha annyira zavar a hang,akkor próbáld meg ezt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...=11816#p18


Köszi!
De ez nem okozna megtorpanást, erőtlenséget vagy igen?!


Sztem sem.De a hangot okozhatja talán.Alacsony fordulatot nem szereti amúgy egyik benyás sem!!!
Esetleg nézd meg a gyertyákat,meg a trafókat is.Lehet nem egészséges arrafelé valami.Esetleg az üzemanyag ellátással van valami.Benzinszűrő a kocsi alatt,vagy az üzemanyag szivattyú.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 25. szombat, 18:05

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 858

Elküldve: 2016. június 25. szombat, 17:47


Bitu79 írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám jött elő, hogy mikor 1,2-s be váltok egy nagy dübbenős rántást érezni a kocsin. Ez az egyik...
A másik, hogy sokszor csinál olyat hogy megtorpan alacsony fordulaton mikor odalépek neki és ránt is egyet ill. olyan erőtlennek tűnik olyankor!
Hibakód nincs benne, ma néztem...
Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat!?
Előre is köszönöm!


Sztem csak beképzeled.Ha annyira zavar a hang,akkor próbáld meg ezt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...=11816#p18


Köszi!
De ez nem okozna megtorpanást, erőtlenséget vagy igen?!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 25. szombat, 17:17


Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan problémám jött elő, hogy mikor 1,2-s be váltok egy nagy dübbenős rántást érezni a kocsin. Ez az egyik...
A másik, hogy sokszor csinál olyat hogy megtorpan alacsony fordulaton mikor odalépek neki és ránt is egyet ill. olyan erőtlennek tűnik olyankor!
Hibakód nincs benne, ma néztem...
Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat!?
Előre is köszönöm!


Sztem csak beképzeled.Ha annyira zavar a hang,akkor próbáld meg ezt:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...=11816#p18

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 858

Elküldve: 2016. június 25. szombat, 14:38


Hali!
Egy olyan problémám jött elő, hogy mikor 1,2-s be váltok egy nagy dübbenős rántást érezni a kocsin. Ez az egyik...
A másik, hogy sokszor csinál olyat hogy megtorpan alacsony fordulaton mikor odalépek neki és ránt is egyet ill. olyan erőtlennek tűnik olyankor!
Hibakód nincs benne, ma néztem...
Valakinek valami ötlet vagy tapasztalat!?
Előre is köszönöm!

Joe330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Joe330

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. június 22. szerda, 05:28


Bitu79 írta:
Joe330 írta:

vki találkozott már ilyen hibával? mit kellene cserélni?


Az elsőre:Turbónyomás gondot ír a diag.
Töltőnyomás érzékelő szenzor hiba is lehet(MAP szenzor)
Csöveket,csatlakozásokat nézzétek át a turbónál.Csináltass egy nyomáspróbát is,hogy van-e a rendszerben megfelelő vákuum.

Kis olvasnivaló:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...etria.html

http://totalcar.hu/magazin/tec...gyre_megy/








Koszonom
Míhelyst lesz kis idom elolvasom mindkét olvasni valót amit ajánlottak

Viszont abban meg a segítségedet kérnem, hogy mond mar meg melyik a map senzor, hogy megtudjam nézni
Illetve a csövek jelzonel a kis vékony gumicsővekre gondoltál vagy a töltő csövekre?

Koszonom mégegyszer




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 22. szerda, 01:34


Joe330 írta:

vki találkozott már ilyen hibával? mit kellene cserélni?


Az elsőre:Turbónyomás gondot ír a diag.
Töltőnyomás érzékelő szenzor hiba is lehet(MAP szenzor)
Csöveket,csatlakozásokat nézzétek át a turbónál.Csináltass egy nyomáspróbát is,hogy van-e a rendszerben megfelelő vákuum.

Kis olvasnivaló:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...etria.html

http://totalcar.hu/magazin/tec...gyre_megy/







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2016. június 22. szerda, 02:22

Joe330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Joe330

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. június 21. kedd, 18:43




vki találkozott már ilyen hibával? mit kellene cserélni?


Joe330
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2000

státusz Joe330

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. június 21. kedd, 18:35




hibakódot olvastam a kocsiban, mert nincs sok erő benne
egy 330D E46 2000-es

Ötletek?

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. június 21. kedd, 16:08


erber írta: Kedves Válaszaadók, kedves gulyi!

Köszönöm az infókat! Az 5w30 olajjal 1300km-nél járok és nincs fogyás. Néha egy egység hiányt jelez a bc, meglátjuk. Füstköd néha, és épp csak egy rövid ideig. Jelzem ez is zavar.

Szelepszálszimeringet nézzük legközelebb, és a PVC szelep is logikus. Vezetem a szervizkönyvet, hallgatok a szakemberekre, de engem is érdekel, hogy mi ez az olajfogyás. Persze látom, olvasom, hogy ezek a motorok ilyenek.

Bitu79 írta:
gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Az olajcsipegetés az lehet a PCV szelep(nyomás szabályzó szelep) miatt is.

Ez:

http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

Közben látom,már írta Sutius.
Itt egy kis olvasnivaló a témáról:

http://www.injektor.hu/10-hogy...csipegetes






Nekem a 318ibe 23ekm alatt összesen 0,5 litert kellett utantolteni. Ertsd 11ekm-kent csere es max 2-3 decliter ment ra. A motorban 190e van most es varja uj gazdajat


pecsid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz pecsid

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 21. kedd, 09:28


Bitu79 írta:
pecsid írta: Sziasztok kedves klubtársak!

Egy olyan kérdésem lenne ami számotokra biztos nem okoz fejtörést. 525 TDS motor, 240.000km, könnyen indul, van turbónyomás, nincs füst, de semmi erő nincs benne.
A gumi alá tett 3 centis deszkán se lehet vele átgurulni mert lefullad még nagy gáznál is.
Mi a véleményetek?
Segítségeteket előre is megköszönöm.
Üdv

Daniel



Diagot neki elsőnek.Hátha kidob valamilyen hibát!
Mondjuk a légtömegmérő miatt is lehet ilyen sztem.






Hella!

Nem tudom hogy ezekbe vajon szereltek-e légtömegmérőt. És ha igan akkor hova mert én eddig nem találtam benne. Gázadásra plédául nem egyből reagál hanem kb 1 másodperc késlekedéssel, de kipörög szépen. A kocsi elég sokat állt kb 5 év. Lehet hogy vizes a gázolaj?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. június 21. kedd, 00:05


pecsid írta: Sziasztok kedves klubtársak!

Egy olyan kérdésem lenne ami számotokra biztos nem okoz fejtörést. 525 TDS motor, 240.000km, könnyen indul, van turbónyomás, nincs füst, de semmi erő nincs benne.
A gumi alá tett 3 centis deszkán se lehet vele átgurulni mert lefullad még nagy gáznál is.
Mi a véleményetek?
Segítségeteket előre is megköszönöm.
Üdv

Daniel



Diagot neki elsőnek.Hátha kidob valamilyen hibát!
Mondjuk a légtömegmérő miatt is lehet ilyen sztem.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 21. kedd, 00:13

pecsid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz pecsid

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2016. június 20. hétfő, 13:19


Sziasztok kedves klubtársak!

Egy olyan kérdésem lenne ami számotokra biztos nem okoz fejtörést. 525 TDS motor, 240.000km, könnyen indul, van turbónyomás, nincs füst, de semmi erő nincs benne.
A gumi alá tett 3 centis deszkán se lehet vele átgurulni mert lefullad még nagy gáznál is.
Mi a véleményetek?
Segítségeteket előre is megköszönöm.
Üdv

Daniel



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2016. június 20. hétfő, 07:36


erber írta: Kedves Válaszaadók, kedves gulyi!

Köszönöm az infókat! Az 5w30 olajjal 1300km-nél járok és nincs fogyás. Néha egy egység hiányt jelez a bc, meglátjuk. Füstköd néha, és épp csak egy rövid ideig. Jelzem ez is zavar.

Szelepszálszimeringet nézzük legközelebb, és a PVC szelep is logikus. Vezetem a szervizkönyvet, hallgatok a szakemberekre, de engem is érdekel, hogy mi ez az olajfogyás. Persze látom, olvasom, hogy ezek a motorok ilyenek.


őőő, izééé...
jó nekem N42, de nyugodtan mondhatjuk, hogy ugyanaz a motor. az enyém mégsem zabálja, sőt.
azért mert egy motorban elkopnak dolgok, ami miatt eszi az olajat, az nem jelenti azt, hogy bele kell törődni, hogy ezek ilyenek. (M54B22 más tészta)
és sajnos vannak olajak, amik 4-7ezer km után "összeesnek" és eltűnnek, kollégám Mobil 1-el járt így kb 1-2 éve. pedig előtte ugyanaz jó volt.
nem olvasom vissza mit írtam, de ha valós a km-ed, akkor nem szabad, hogy olajat egyen, rossz volt az olaj. ha pedig minden olajat így megeszi, akkor a km-ed nem kóser és el van kopva egy-két dolog, ami miatt eszi. ennyi a történet.