YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 14:57


norbeee írta:
mutyuru írta:
jokerface írta: A 30e olajcserékröl ennyi elég lesz:

http://totalcar.hu/magazin/tec...olajcsere/



Na bumm, akkor nem ertem minek van ilyen opcio beepitve.
Remelem semmit nem xarodott el emiatt.


Szerintem cseréltess legalább 15 ezrenként is olajat. Ismerek olyat aki "0" kilométertől az új 530D-jét nem csak 30 ezrenként vitte kötelező jelleggel olajcserére hanem 10 ezrenként is bement a szervízbe és kért egy olaj és szűrő cserét csak úgy. Már évekkel ezelőtt sem hitt a csoda olajokban és a hosszú szervízintervallumban. Szerintem megéri én legalábbis nyugodtabban aludnék.


csak így, mert megen befagyott ez a retek g.ci... f@sza lesz mán állandóan Ctrl+C-zek majd elküldés előtt


norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 14:44


mutyuru írta:
jokerface írta: A 30e olajcserékröl ennyi elég lesz:

http://totalcar.hu/magazin/tec...olajcsere/



Na bumm, akkor nem ertem minek van ilyen opcio beepitve.
Remelem semmit nem xarodott el emiatt.


Szerintem cseréltess legalább 15 ezrenként is olajat. Ismerek olyat aki "0" kilométertől az új 530D-jét nem csak 30 ezrenként vitte kötelező jelleggel olajcserére hanem 10 ezrenként is bement a szervízbe és kért egy olaj és szűrő cserét csak úgy. Már évekkel ezelőtt sem hitt a csoda olajokban és a hosszú szervízintervallumban. Szerintem megéri én legalábbis nyugodtabban aludnék.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz mutyuru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 14:08


jokerface írta: A 30e olajcserékröl ennyi elég lesz:

http://totalcar.hu/magazin/tec...olajcsere/



Na bumm, akkor nem ertem minek van ilyen opcio beepitve.
Remelem semmit nem xarodott el emiatt.

jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 13:31


A 30e olajcserékröl ennyi elég lesz:

http://totalcar.hu/magazin/tec...olajcsere/



SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 11:56


mutyuru írta: Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M


Szia.

Én biztos nem várnék olyan sokáig.Hivatalosan, ha nem éred el az adott szervizciklust, akkor is ajánlott évente az olajcser.Longlife ide vagy oda, 30ezer alatt az olajad már minden tulajdonságát elvesztette.Én a 15 ezres cserét preferálom, jó minőségű olajjal, szűrőkkel.

Üdv:Tomi


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz mutyuru

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2013. július 25. csütörtök, 11:53


Sziasztok!

Mint a profilombol kiderul van egy E90-s 320D BMW-m - 2009-es evjarat.
Tavaly augusztusba vettem Nemetorszagban hivatalos BMW szerviztol, ahol a megvetel elott teljes generalt vegeztek az auton, amibe az olajcsere is benne foglaltatik.
Azota kb 30 000km-t tettunk a kocsiba - 70%-ban autopalyas hasznalat es 30% volt a varosi furikazas. Nem sporolunk a sebesseggel es sportosan vezetjuk az autot - nem is lehet maskeppen, mert iszonyat jo a vezetesi elemeny.
A kocsiban nem gyari 177 paci figyel, hanem egy hivatalos BMW chiptunningot szereltek be, igy 199LE.
Szoval a kerdesem: Mikor erdemes az olajat es a tobbi cuccot cserelni benne?
Mivel a kocsi leirasaba olvastam, hogy automatikusan kijelzi, amikor ez szukseges. Ezt pedig a hasznalatbol, sebessegbol es inditasbol kalkulalja valahogyan. Uagyan akkor nem szeretnem a szeretett automat szivatni es feleslegesen nyuzni. Valaki tudna tanacsot adni?
Tenyleg varjam meg a jelzest vagy mar most a pl a km miatt menjek csereltetni.

Kosz,
M

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2009

státusz nagym

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. július 24. szerda, 09:52


nagym írta:
viktor írta:
YELLOW írta: még anno én linkeltem
ez amúgy kb olyan vidi, mint amiben 20 percig vagy meddig forralják a kocakólát. anniy értelme van a videónak, hogy ilyen szinten látszik rajta mi marad vissza egy adott olajban. ugye van ennek az orosz oldala, ahol számtalan olaj képe látható ugyanezen a teszten, ami úgye kicsit részlehajlós, mert az orosz olajak nagy részre marha jól teljesít ezen a teszten, persze teljesen véletlenül
ugye én akár feltételezhetném azt is, hogy némely olaj mellé kevertek egy kis cukrot. videóról senki nem mondja meg.
először én is ámultam, meg stb, de mikor láttam az összesített eredményt, hogy az orosz mindentől jobb és orosz teszt, akkor azért gyanakodni kezdtem


Igazatok van.
Egyébként ennek a videónak, kísérletnek azért sem látom értelmét, mert a BMW és a castrol haverok. Az olajbetöltő kupakra 20 éve castrol van írva, azon kívül a kezelésí könyvbe azt írják, hogy a bmw a castrolt ajánlja. Tehát a bmw olajos flakonban is nagy valószínűséggel valamelyik castrol olaj van.
Ettől függetlenül továbbra is inkább Motul olajat, használok.


Motor olajok esetén vannak gyártó és felhasználó általi ajánlások a "jó", "jobb" és "legjobb" kategóriákban. A jó és a jobb ketegóriákba nagyon sok fajta olaj beletartozik, BMW a CASTROLT (jó és jobb) ajánlja, a szervizköltségek figyelembe vétele miatt is. A "legjobb" kategóriába tartoznak MOTUL SPECIFIC 0W40 és a MOBIL1 ESP FORMULA 5W40, BMW ajánlással.


Elnézést a MOTULT elírtam. Módosítva MOTUL SPECIFIC 5W40-re.




autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2009

státusz nagym

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2013. július 24. szerda, 09:47


viktor írta:
YELLOW írta: még anno én linkeltem
ez amúgy kb olyan vidi, mint amiben 20 percig vagy meddig forralják a kocakólát. anniy értelme van a videónak, hogy ilyen szinten látszik rajta mi marad vissza egy adott olajban. ugye van ennek az orosz oldala, ahol számtalan olaj képe látható ugyanezen a teszten, ami úgye kicsit részlehajlós, mert az orosz olajak nagy részre marha jól teljesít ezen a teszten, persze teljesen véletlenül
ugye én akár feltételezhetném azt is, hogy némely olaj mellé kevertek egy kis cukrot. videóról senki nem mondja meg.
először én is ámultam, meg stb, de mikor láttam az összesített eredményt, hogy az orosz mindentől jobb és orosz teszt, akkor azért gyanakodni kezdtem


Igazatok van.
Egyébként ennek a videónak, kísérletnek azért sem látom értelmét, mert a BMW és a castrol haverok. Az olajbetöltő kupakra 20 éve castrol van írva, azon kívül a kezelésí könyvbe azt írják, hogy a bmw a castrolt ajánlja. Tehát a bmw olajos flakonban is nagy valószínűséggel valamelyik castrol olaj van.
Ettől függetlenül továbbra is inkább Motul olajat, használok.


Motor olajok esetén vannak gyártó és felhasználó általi ajánlások a "jó", "jobb" és "legjobb" kategóriákban. A jó és a jobb ketegóriákba nagyon sok fajta olaj beletartozik, BMW a CASTROLT (jó és jobb) ajánlja, a szervizköltségek figyelembe vétele miatt is. A "legjobb" kategóriába tartoznak MOTUL SPECIFIC 0W40 és a MOBIL1 ESP FORMULA 5W40, BMW ajánlással.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. július 24. szerda, 09:49

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2013. július 23. kedd, 06:53


Holden írta: Sziasztok,

Kb. 1 hónapja vettem egy 2008-as E90-st, szeretném jövő hónap elejére betervezni a következő olajcserét (98.000 km-nél volt a legutóbbi még az előző gazdájánál, most tapossa a 111.000 km-t). Kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok, milyet vegyek? Hány liter kell az én autómba?
Ezzel együtt szeretnék olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt is cseréltetni. Ezekből a gyári alkatrészek mennyibe kerülnek?

Köszönöm


olajból 0w-30, 5w-30 aminek van BMW minősítése, márkáról már kár is beszélni, ki lettek már tárgyalva, ami szimpatikus.
szűrőkből: Mahle, Knecht, Mann ezekkel nem tudsz mellé lőni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Holden

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. július 22. hétfő, 23:02


Sziasztok,

Kb. 1 hónapja vettem egy 2008-as E90-st, szeretném jövő hónap elejére betervezni a következő olajcserét (98.000 km-nél volt a legutóbbi még az előző gazdájánál, most tapossa a 111.000 km-t). Kérdésem, hogy milyen olajat ajánlotok, milyet vegyek? Hány liter kell az én autómba?
Ezzel együtt szeretnék olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt is cseréltetni. Ezekből a gyári alkatrészek mennyibe kerülnek?

Köszönöm

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. július 22. hétfő, 16:37


[quote="jlaci74"]
anubisz írta:
viktor írta:
YouTube videó

Már ismerjük ezt a videót, Most keress olyan BMW amibe 400 fokon ég az olaj. Ennyi erővel 1000 fokra is felmelegithete volna.


Így van.
Marhajó videó , csak semmi értelme. Nem életszerű.
Nincs motor amiben 40 percig 400 C°-os olaj van...
Általában 100 C körül van az olaj hőmérséklete, nagy terhelésnél 150 C körül, ráadásul keringetve , hűtve van folyamatosan.
( Mondom ezt pártatlanul a videóban szereplő olajok gyártmányát illetően. )



Sziasztok
Így van ha nagy igénybevételnek van kitéve a motor akkor akár a 150 c is elérheti,DE dugattyúpaláston akár a kétszerese is lehet!

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. július 22. hétfő, 13:21


[quote="nickname"]
jlaci74 írta:
anubisz írta:
viktor írta:
YouTube videó

Már ismerjük ezt a videót, Most keress olyan BMW amibe 400 fokon ég az olaj. Ennyi erővel 1000 fokra is felmelegithete volna.


Így van.
Marhajó videó , csak semmi értelme. Nem életszerű.
Nincs motor amiben 40 percig 400 C°-os olaj van...
Általában 100 C körül van az olaj hőmérséklete, nagy terhelésnél 150 C körül, ráadásul keringetve , hűtve van folyamatosan.
( Mondom ezt pártatlanul a videóban szereplő olajok gyártmányát illetően. )



főleg hogy a BMW dobozban is castrol van.



Egy kicsit zavar van itt az erőben, ezt írtam én, de kicsit szarúl néz ki a másik videó alatt
( Már ismerjük ezt a videót, Most keress olyan BMW amibe 400 fokon ég az olaj. Ennyi erővel 1000 fokra is felmelegithete volna. )



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2013. július 22. hétfő, 07:04


YELLOW írta: még anno én linkeltem
ez amúgy kb olyan vidi, mint amiben 20 percig vagy meddig forralják a kocakólát. anniy értelme van a videónak, hogy ilyen szinten látszik rajta mi marad vissza egy adott olajban. ugye van ennek az orosz oldala, ahol számtalan olaj képe látható ugyanezen a teszten, ami úgye kicsit részlehajlós, mert az orosz olajak nagy részre marha jól teljesít ezen a teszten, persze teljesen véletlenül
ugye én akár feltételezhetném azt is, hogy némely olaj mellé kevertek egy kis cukrot. videóról senki nem mondja meg.
először én is ámultam, meg stb, de mikor láttam az összesített eredményt, hogy az orosz mindentől jobb és orosz teszt, akkor azért gyanakodni kezdtem


Igazatok van.
Egyébként ennek a videónak, kísérletnek azért sem látom értelmét, mert a BMW és a castrol haverok. Az olajbetöltő kupakra 20 éve castrol van írva, azon kívül a kezelésí könyvbe azt írják, hogy a bmw a castrolt ajánlja. Tehát a bmw olajos flakonban is nagy valószínűséggel valamelyik castrol olaj van.
Ettől függetlenül továbbra is inkább Motul olajat, használok.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17581

Elküldve: 2013. július 22. hétfő, 06:27


még anno én linkeltem
ez amúgy kb olyan vidi, mint amiben 20 percig vagy meddig forralják a kocakólát. anniy értelme van a videónak, hogy ilyen szinten látszik rajta mi marad vissza egy adott olajban. ugye van ennek az orosz oldala, ahol számtalan olaj képe látható ugyanezen a teszten, ami úgye kicsit részlehajlós, mert az orosz olajak nagy részre marha jól teljesít ezen a teszten, persze teljesen véletlenül
ugye én akár feltételezhetném azt is, hogy némely olaj mellé kevertek egy kis cukrot. videóról senki nem mondja meg.
először én is ámultam, meg stb, de mikor láttam az összesített eredményt, hogy az orosz mindentől jobb és orosz teszt, akkor azért gyanakodni kezdtem

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. július 21. vasárnap, 22:22


[quote="jlaci74"]
anubisz írta:
viktor írta:
YouTube videó

Már ismerjük ezt a videót, Most keress olyan BMW amibe 400 fokon ég az olaj. Ennyi erővel 1000 fokra is felmelegithete volna.


Így van.
Marhajó videó , csak semmi értelme. Nem életszerű.
Nincs motor amiben 40 percig 400 C°-os olaj van...
Általában 100 C körül van az olaj hőmérséklete, nagy terhelésnél 150 C körül, ráadásul keringetve , hűtve van folyamatosan.
( Mondom ezt pártatlanul a videóban szereplő olajok gyártmányát illetően. )



főleg hogy a BMW dobozban is castrol van.