autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. április 05. szerda, 10:43


gulyi írta:
YELLOW írta:
atomanti86 írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.


van erről 1 jó cikk,érdemes elolvasni
http://injektor.hu/technikai-i...csipegetes


sokszor volt már belinkelve ez a cikk.
jogos a PCV szelep is lehet. viszont amit leír jelenséget, az inkább nekem olajlehúzógyűrű gyanús.
de mivele gyszerűbb a PCV szelep ellenőrzése, így valóban célszerű azt szemügyre venni biztos, ami biztos.


Ezt a multkor már kiveséztem,Én is így jártam,ette az olajat,mint az állat,már 500 km-en elfogyott egy liternyi.Mindenféle csodaszeren forgattam az agyam,de a vége az lett,hogy meg kellett műteni.Azt javaslom, ne elégedj meg a hengerfej felújítással, mert ha nem az a baja, szedhetitek szét újra.Persze akkor mégegyszer minden tömítést meg kell venned.Ha nem ovál a hengered,gyűrűztesd meg,de hajtókar csapágyakat mindenképp cserélni kell, mert a megnövekedett kompresszió miatt a csapágyakat kinyírja.Ez a művelet fájni fog/anyagilag/,de ha szereted a kocsid,javíttasd meg.Amúgy,ha már karter tömítést cseréltetsz,akkor ott van a főtengelyen a hajtókarok,csak ki kell tolni. Nekem a 316i 4 kiloba volt,de most bejáratós.




Baranya vagy Somogy megéből tudtok ajánlani jó szerelőt?


gulyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2005

státusz gulyi

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 27

Elküldve: 2017. április 03. hétfő, 23:39


YELLOW írta:
atomanti86 írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.


van erről 1 jó cikk,érdemes elolvasni
http://injektor.hu/technikai-i...csipegetes


sokszor volt már belinkelve ez a cikk.
jogos a PCV szelep is lehet. viszont amit leír jelenséget, az inkább nekem olajlehúzógyűrű gyanús.
de mivele gyszerűbb a PCV szelep ellenőrzése, így valóban célszerű azt szemügyre venni biztos, ami biztos.


Ezt a multkor már kiveséztem,Én is így jártam,ette az olajat,mint az állat,már 500 km-en elfogyott egy liternyi.Mindenféle csodaszeren forgattam az agyam,de a vége az lett,hogy meg kellett műteni.Azt javaslom, ne elégedj meg a hengerfej felújítással, mert ha nem az a baja, szedhetitek szét újra.Persze akkor mégegyszer minden tömítést meg kell venned.Ha nem ovál a hengered,gyűrűztesd meg,de hajtókar csapágyakat mindenképp cserélni kell, mert a megnövekedett kompresszió miatt a csapágyakat kinyírja.Ez a művelet fájni fog/anyagilag/,de ha szereted a kocsid,javíttasd meg.Amúgy,ha már karter tömítést cseréltetsz,akkor ott van a főtengelyen a hajtókarok,csak ki kell tolni. Nekem a 316i 4 kiloba volt,de most bejáratós.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. április 02. vasárnap, 20:40


atomanti86 írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.


van erről 1 jó cikk,érdemes elolvasni
http://injektor.hu/technikai-i...csipegetes


sokszor volt már belinkelve ez a cikk.
jogos a PCV szelep is lehet. viszont amit leír jelenséget, az inkább nekem olajlehúzógyűrű gyanús.
de mivele gyszerűbb a PCV szelep ellenőrzése, így valóban célszerű azt szemügyre venni biztos, ami biztos.

atomanti86
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz atomanti86

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. április 02. vasárnap, 19:56


YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.


van erről 1 jó cikk,érdemes elolvasni
http://injektor.hu/technikai-i...csipegetes

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. április 02. vasárnap, 16:28


Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. április 02. vasárnap, 15:02


YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. április 02. vasárnap, 14:51


Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz Jenci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. április 02. vasárnap, 14:47


Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?


Köszi!

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. március 05. vasárnap, 08:31


Doxa320d írta: Sziasztok!

E90 320d 2005-ös bömösömbe eddig Castrol edge titanium 5w30-at használtam,de nem vagyok benne biztos,hogy ez a legjobb választás. Az eddig szerelőm szerint ez kell neki. Ti mit javasolnátok?
Köszönöm!


Pontosan ugy csinalom, ahogy Yellow is irta. Ha evente 2 olajcsere kell - en kb 15e kent csereltetem es kb 40e-t megyek - akkor tavasszal 5w, osszel 0w. Sokban nem kulonbozik allitolag - nemtudom, hogy az 5w az meg felszintetikus, vagy teljesen - de jobb a leleknek telen egy 0w as az autoban.
Marka tok mindegy, ha jo minosegu es megfelel a BMW elvarasainak. Castrollal melle nem losz, ha normalis, biztos forrasbol van.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 19:15


amigo57 írta: Sziasztok. 3hete vásároltam Németországban egy 3-as Bmw touringet (benzin) n43b20a motor van benne. 117.000-nél volt az utolsó olajcsere. Én 123.700-nál vettem, hazafelé kiírta az olajat, hogy minimumon van. Olajcsere 125.000-nél volt. Most van benne 126.600. Ma voltam Pesten (200km) és néztem az olajállást induláskor, maxon volt. Hazafelé éreztem olajszagot a kocsiba, és megnéztem a szintet, akkor esett le. Itthon megnéztem a kocsi hátulját tiszta mocsok (kormos), gondolom olajos. Úgy néz ki, mintha dízeles autóm lenne. Szerintetek szelepzár-szimmering vagy kopott gyűrű lehet? Múlt héten is mentem pestre, de akkor nem evett semmi olajat. Castrol 5w30 olaj lett bele rakva, előtte 04 0w30 volt benne a szervízkönyv szerint.


Szia,
feltevés: lehetséges, hogy a gondos, jó német tulaj, miután széthajtotta az autót, eladásra tisztességesen felkészítette: tele rakta olaj adalékkal. Te lecserélted az olajat, azt a trükköt nem tetted bele, így Neked már zabálja az olajat.
Ismétlem: ez csak feltételezés! (hallottam már sok ilyet)
bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 14:41


Doxa320d írta: Sziasztok!

E90 320d 2005-ös bömösömbe eddig Castrol edge titanium 5w30-at használtam,de nem vagyok benne biztos,hogy ez a legjobb választás. Az eddig szerelőm szerint ez kell neki. Ti mit javasolnátok?
Köszönöm!


nem tudom mennyi a km benne. de ha ez nem a legjobb lett volna neki, akkor 100+ezer km után már nincs olaj, ami megjavítaná a motort, ha gondot okozott volna az előző olaj.
olyan olaj való bele, ami BMW-LL04 és C3-at teljesít. hogy most milyen márka, arról órákat lehet vitatkozni, mint ahogy régen meg is tettük.
0w-30, 5w-30 tökéletes bele. ha sokat mész és évente 2 kell cseréltetni olajat, akkor én ősszel 0w-30-at, tavasszal pedig az 5w-30-at tenném bele.

Doxa320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Doxa320d

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2017. február 18. szombat, 14:32


Sziasztok!

E90 320d 2005-ös bömösömbe eddig Castrol edge titanium 5w30-at használtam,de nem vagyok benne biztos,hogy ez a legjobb választás. Az eddig szerelőm szerint ez kell neki. Ti mit javasolnátok?
Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2008

státusz amigo57

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2017. február 16. csütörtök, 12:24


Sziasztok. 3hete vásároltam Németországban egy 3-as Bmw touringet (benzin) n43b20a motor van benne. 117.000-nél volt az utolsó olajcsere. Én 123.700-nál vettem, hazafelé kiírta az olajat, hogy minimumon van. Olajcsere 125.000-nél volt. Most van benne 126.600. Ma voltam Pesten (200km) és néztem az olajállást induláskor, maxon volt. Hazafelé éreztem olajszagot a kocsiba, és megnéztem a szintet, akkor esett le. Itthon megnéztem a kocsi hátulját tiszta mocsok (kormos), gondolom olajos. Úgy néz ki, mintha dízeles autóm lenne. Szerintetek szelepzár-szimmering vagy kopott gyűrű lehet? Múlt héten is mentem pestre, de akkor nem evett semmi olajat. Castrol 5w30 olaj lett bele rakva, előtte 04 0w30 volt benne a szervízkönyv szerint.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. február 16. csütörtök, 12:51

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2017. január 23. hétfő, 17:52


YELLOW írta:
DPF-es autónál amúgy is hígul az olaj. .


Azert ez igy nem igaz. HA, a kocsi surun regeneral, pl eltomodott dpf, vagy sok varosi menet miatt, akkor igen. De egy palyazos dizelben nem fog higulni, foleg ha neha neha meglépik kicsit.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. január 23. hétfő, 10:09


Hektor írta:
viktor írta:
YELLOW írta:
viktor írta:
Semmit sem jelent, hogy kispályásoknak nem való. Mindenki esküszik az általa használtra. Nem olcsó olaj, viszont nagyon jó, megvagyok vele elégedve. Van bmw specifikus olajuk. Rövid távokat megyek bízelel, de cserekor nem híg löttyöt engedek le a kocsiból, még akkor is jó a viszkozitása.


a drága prémium olaj sem fog segíteni a sok rövid távozásnak... de ha megnyugtat a tudat.
a viszkozitást, meg műszerrel kellene mérni, nem érzésre vagy volt tapasztalatod, egyéb olajjal, ami hígabban jött le?
DPF-es autónál amúgy is hígul az olaj. de 10-12ezer km-kénti csere esetén sokkal kevésbbé van jelentősége azolajnak. aki kijérja a 25-30ezres ciklust ott már igen. bár 5ezer/L-es olajjal sem mennék el annyit. ha tudja, ha nem.

3200/ liter szerintem nem drága (nagyker ár), A rövid távos kocsikázásról már beszéltünk egyszer. Valóban nem a legideálisabb, de egy minőségi olaj sokat javít a helyzeten. Volt már rossz tapasztalatom pl. castrol vs e46 320d, mint a mosogató víz úgy folyt ki 12000 km után, mobil 1 vs e36 320i pár ezer km után csattogtak a hidrótőkék. Aztán jött a motul, most béke van.


Én használtam, igaz nem bmw-ben.Merciben a Castrolt cseréltem le rá, mert azt télen nem szerette. A motullal szépen járt, de nekem az volt a tapasztalatom vele, hogy előbb használódott mint más olaj. Szerintem jó, de a saját tapasztalatomból indulva figyelj a csereperiócusra. Sok sikert hozzá.


igen a Mazda6-os kolléga ugyanezt tapasztalta. pedig neki a DPF már ki volt iktatva. és az ajánlotta neki ezt az olajat, aki kiírta a belőle a DPF-et, mert hogy ezzel versenyeznek is. ja csak éppen lehet minden versenyen új olajat kap az autó, és nem 10ezret megy el vele. egyébként szinte minden márkának vannak olyan olajai, amik magasabb kategóriát képviselnek, és drágábbak. biztos jók. de abba emgfura belegondolni, hogy akkor az olcsóbb termékek rosszabbak is? és miért ha mégis? pedig a legtöbbet ezeket vásárolják nem a prémium termékeket. ha magának a tulaj nem vezsi meg sehol nem fognak belerakni prémium anyagot. ha kéred sem tudhatod valójában mit raknak bele egy szervizben, ahol nem vagy jelen.
szerintem az egész azon múlik, hogy időben cserélve legyen az olaj. 10ezret kibírnak a márkás olajak olcsóbb fajtái is, viszont a prémium drága olaj, sem bír ki 30ezret következmények nélkül. lehet 1 ilyen alkalom nem okoz gondot, de 3 már valószínű. ezért kukázódnak le az új motorok idő előtt, mert 30ezres csere intervallumok vannak.
kamionoknál is mennyi 50-70ezer az intervallum? de azok nem is pörögnek 1500-tól többet nagyon.