minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 11:57


m87z írta:
mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



helo
sztem még próbáld meg azt hogy járó motornál a kipufogóhoz odateszel egy fehér rongyot és nyomod a gázt mert ha eszi az olajat akkor fekete pöttyök lesznek a rongyon meg ugye elég jól kormol a gép mellette, bár mondjuk ez a módszer nem tudom hogy működik e a részecskeszűrővel szerelt példányoknál, de egy próbát azért megér hátha...


Nem fog mukodni. Csak ha rossz a resz.szuro de akkor a kipuf belseje is kormos nem femtiszta.



ervin35
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz ervin35

Törzsvendég

Elismertség: 10% (12 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 11:40




Szia. Ahogy az előttem szóló mondta vegyétek le az alsó motor burkolatot ha van olajfolyás ott lennie kell olajnak! Nekem az intercoolerem rossz és a jobb-baloldali csőnél ereszti az olajat látszik is ha benézek a felülről a motortérbe! Most lesz cserélve cooler meg az egr-röl leágazó cső meg a tömítések.Nézd meg hátha nálad is ott ereszti az olajat.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 08. vasárnap, 11:43

m87z
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz m87z

Újonc

Elismertség: 10% (5 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 11:36


mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



helo
sztem még próbáld meg azt hogy járó motornál a kipufogóhoz odateszel egy fehér rongyot és nyomod a gázt mert ha eszi az olajat akkor fekete pöttyök lesznek a rongyon meg ugye elég jól kormol a gép mellette, bár mondjuk ez a módszer nem tudom hogy működik e a részecskeszűrővel szerelt példányoknál, de egy próbát azért megér hátha...

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 11:25


mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



Hali!
Ehhez a kocsihoz nem értek, de sztem kezdetnek szedd le a motor alatti műanyagot és nézd meg, hogy látsz e valahol olaj folyást, meg a motortérben is nézz szét amennyire csak tudsz...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz mrred

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2015. február 08. vasárnap, 11:07


Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz barni

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 17:51


sziasztok mennyire "elfogadható" egy 2004 es e 46 diesel bmw olajfogyasztása?olyan 4000 km uán fél liter!

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 11:16


anubisz írta: Egy kis infó akit érdekel.
http://www.injektor.hu/kezdola...csipegetes


Egy ilyen mértékű felújításra nem lesz pénzem sajna sose, pedig szívesen megtenném....


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 18:22


Egy kis infó akit érdekel.
http://www.injektor.hu/kezdola...csipegetes

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz fokadriver

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. október 09. csütörtök, 22:22


Szevasztok Urak,
Segítséget szeretnék tőletek kérni...
Öcsém külföldön vezet egy 2004-es gyártású 3as BMW-t E46 316i 1.8i-t automata váltóval.
(316i - N46B18A) Nem túl gyakori verzió itthon az automata miatt.
Megugrott az olajfogyasztása (hirtelen) bő 1 liter/1000 km-re. Kompresszió méretve 13.5 bar szimmetrikus. 110ekm az autóban, végig pecsételve,olyan ország ahol ezzel nem játszanak, tehát valós lehet. Szervizben cserélteti az olajat, mert nem ért hozzá. Vélhetőleg gyári spec-nek megfelelő olajat tesznek bele.

Amennyire ki tudtam itt hámozni, ebben a típusban vagy kartergáz szűrő, vagy kartergáz szelep van, ami el tud tömődni, és akkor nem szellőzik a forgattyús ház, ez okozza a megugró olajfogyasztást, és az utastérbe beszűrődő "furcsa" kvázi üzemanyagra talán hasonlító szagért is ez a felelős...Eddig jól tudom ?

Milyen árban (forint) lehet ennek a javítása, vagy hány munkaóra lehet, a ti tippetek alapján ?

A leírtak alapján van más hibára is tippetek ?

Köszönettel,
FD.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. október 09. csütörtök, 22:56

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. október 01. szerda, 22:13


irodlak írta:
anubisz írta:
irodlak írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.

Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.

A motorban 158ezer km van.

Köszi a segítségeteket!
Tamás


1. Autódban nem 158 000 van. El hiheted, jó ránézni,de nem több. KB mint a kirakatba mikor ki van téve hogy 70 ezer a kabát, és le van akciózva 15 ezerre... végül is 300 ezret is írhattak volna...
2.330 as mindig enni fogja, szerintem ez ilyen konstrukció. Szimering csere után is. Nekem is az van,és eszi,kb 3 litert egy periódus alatt. 130 felett hatványozottan, 160 felett még inkább.
180 nál ne csodálkozz,hogy ennyit fog enni. Bár 10 ezer alatt sok a 3 liter, de simán benyalja ha 160 felett pályázol vele. Főleg, hogy a kocsidba 250 minimum van, de szerintem több is.
Ha megvárod a 20 ezret addigra még rosszabb lesz, mert kb 10 után kezdi nagyon zabálni, mert addigra már elgyengül az olaj.
Kb 6,7 000 ig az enyém is tartja, utána kezdi eszegetni. Régen mikor én is 180 al jártam vele, hát nagyon sűrűn kezdett világítani a sárga lámpa.
Ez ilyen autó. Cseréld az olajat 15 ezernél, mert utána már csak benne van,de semmit nem ér. Főleg ilyen fordulaton.
Csak megjegyezném, az enyém se füstöl, és van már benne simán 400 ezer, és 12.6 a kompresszió minden hengerben.


Hello!

Kösz a kommentet, akkor valamennyire megnyugodtam. Alapvetően nincs bajom ezzel, hogy eszi az olajat, csak tudni akartam, hogy ez normális-e. Mondjuk ezek alapján lehet beruházok egy 60literes hordóra a 4 literes flakonok helyett Sűrűbb olajnak lenne valami pozitív / negatív hozadéka?

Amúgy nyilván nem azért vettem 330i-t hogy 130-cal menjek vele, meg elfogadom hogy költeni kell rá, csak nem akartam abba a hibába esni, hogy jaja persze biztos eszi az olajat, miközben nem kéne hogy egye.

Új vagyok még ezen a fórumon, de jó tudni, hogy itt is akadnak fórumozók, akik 3 mondat alapján képesek megmondani, hogy hány kilóméter van az ember autójában mindenféle előélet, kép vagy akár származás nélkül.






Nem igen változik az olajok cserélgetésével,esetleg nagyon keveset. Nekem volt gyertya menet szakadásom, ez miatt le lett véve a hengerfej.Így ki cseréltettem akkor már a sz.szár.szimeringeket,szelepvezetőket,stb. Így is eszi.Amint hígulni kezd az olaj,úgy kezdi nyamizni, de mikor én se jártam soha 160 alatt a pályán,akkor a még friss olaj is kapatosabb volt, a 8,10 ezrest meg nagyon nyalta. bár 20 ezer alatt akkor se evett 3,4 l nél többet. Gyertyáim szép tiszták, kipufogó szép barna, nem szutykos, nem füstöl. Ez van. Amit megcsinálhatsz ha lesz felesleg pénzed, a karter szellőztető szelepet cseréld le, mert az még okoz túlzott olajzabálást, minden csővel együtt!!! mert a melegtől leszedésnél törnek,hullanak szét. Meg nézess kompressziót!
Szimering csere nem éri meg, csak ha bontani kell amúgy is, mivel tökéletesen csak heng,fej leszedéssel lehet megcsinálni,és akkor meg minden tömítést cserélni kell, nem mondom, hogy hányszor 10 ezer egy nem gagyi készlet, de40,és 90 között valahol,attól függ, hol veszed,és mi van benne,és milyen a gyártó.
Nem 1 nem 2 330 M54 motorossal beszéltem itt, mindnek ette az olajat, szintén ugyan azzal jöttek amivel te,
Olajba nem szólok bele, az itt örök vitatéma, nekem most 5-30 van benne, de használtam 0-40 is, azt is ette. Ha megnyugtat cserélgesd, de ne castrolt használj, mert sok a hamis. Bár a 40 el lehet jobban jársz, még is jobban bírja a meleg oldali terhelést, talán azzal kicsit jobb lesz, de szerintem ne reménykedj.
Én is így gondolkodtam, és volt év mikor 400 ezer ment csak tr.büntetésre, de blokkolóra arra sajnáltam a pénzt. Mióta megjavultam azóta nincs büntetésem,és a kocsit is kímélem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2003

státusz irodlak

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. október 01. szerda, 21:21


anubisz írta:
irodlak írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.

Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.

A motorban 158ezer km van.

Köszi a segítségeteket!
Tamás


1. Autódban nem 158 000 van. El hiheted, jó ránézni,de nem több. KB mint a kirakatba mikor ki van téve hogy 70 ezer a kabát, és le van akciózva 15 ezerre... végül is 300 ezret is írhattak volna...
2.330 as mindig enni fogja, szerintem ez ilyen konstrukció. Szimering csere után is. Nekem is az van,és eszi,kb 3 litert egy periódus alatt. 130 felett hatványozottan, 160 felett még inkább.
180 nál ne csodálkozz,hogy ennyit fog enni. Bár 10 ezer alatt sok a 3 liter, de simán benyalja ha 160 felett pályázol vele. Főleg, hogy a kocsidba 250 minimum van, de szerintem több is.
Ha megvárod a 20 ezret addigra még rosszabb lesz, mert kb 10 után kezdi nagyon zabálni, mert addigra már elgyengül az olaj.
Kb 6,7 000 ig az enyém is tartja, utána kezdi eszegetni. Régen mikor én is 180 al jártam vele, hát nagyon sűrűn kezdett világítani a sárga lámpa.
Ez ilyen autó. Cseréld az olajat 15 ezernél, mert utána már csak benne van,de semmit nem ér. Főleg ilyen fordulaton.
Csak megjegyezném, az enyém se füstöl, és van már benne simán 400 ezer, és 12.6 a kompresszió minden hengerben.


Hello!

Kösz a kommentet, akkor valamennyire megnyugodtam. Alapvetően nincs bajom ezzel, hogy eszi az olajat, csak tudni akartam, hogy ez normális-e. Mondjuk ezek alapján lehet beruházok egy 60literes hordóra a 4 literes flakonok helyett Sűrűbb olajnak lenne valami pozitív / negatív hozadéka?

Amúgy nyilván nem azért vettem 330i-t hogy 130-cal menjek vele, meg elfogadom hogy költeni kell rá, csak nem akartam abba a hibába esni, hogy jaja persze biztos eszi az olajat, miközben nem kéne hogy egye.

Új vagyok még ezen a fórumon, de jó tudni, hogy itt is akadnak fórumozók, akik 3 mondat alapján képesek megmondani, hogy hány kilóméter van az ember autójában mindenféle előélet, kép vagy akár származás nélkül.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 01. szerda, 21:24

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. október 01. szerda, 18:16


irodlak írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.

Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.

A motorban 158ezer km van.

Köszi a segítségeteket!
Tamás


1. Autódban nem 158 000 van. El hiheted, jó ránézni,de nem több. KB mint a kirakatba mikor ki van téve hogy 70 ezer a kabát, és le van akciózva 15 ezerre... végül is 300 ezret is írhattak volna...
2.330 as mindig enni fogja, szerintem ez ilyen konstrukció. Szimering csere után is. Nekem is az van,és eszi,kb 3 litert egy periódus alatt. 130 felett hatványozottan, 160 felett még inkább.
180 nál ne csodálkozz,hogy ennyit fog enni. Bár 10 ezer alatt sok a 3 liter, de simán benyalja ha 160 felett pályázol vele. Főleg, hogy a kocsidba 250 minimum van, de szerintem több is.
Ha megvárod a 20 ezret addigra még rosszabb lesz, mert kb 10 után kezdi nagyon zabálni, mert addigra már elgyengül az olaj.
Kb 6,7 000 ig az enyém is tartja, utána kezdi eszegetni. Régen mikor én is 180 al jártam vele, hát nagyon sűrűn kezdett világítani a sárga lámpa.
Ez ilyen autó. Cseréld az olajat 15 ezernél, mert utána már csak benne van,de semmit nem ér. Főleg ilyen fordulaton.
Csak megjegyezném, az enyém se füstöl, és van már benne simán 400 ezer, és 12.6 a kompresszió minden hengerben.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2003

státusz irodlak

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. október 01. szerda, 14:54


Sziasztok!

Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.

Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.

A motorban 158ezer km van.

Köszi a segítségeteket!
Tamás

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325xi
Évjárat: 2005

státusz zsoooti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. szeptember 08. hétfő, 15:19


Sziasztok,

2005-ös 325xi-m van. 2006-ig visszamenőleg ismerem az autó kórtörténetét. Most 250e km van a kocsiban. Már az első években is fogyasztotta az olajat becsülettel. Tavalyi év végén szelepszár szimeringeket cseréltük, azonban az olajfogyás nem szűnt meg, sőt. Most egy tank benzin mellé majd egy liter olaj társul(most éppen 10w60). Tudom h a következő lépés a gyűrűzés miegymás, viszont érdekes h új korától eszi az olajat, füstölni nem füstöl, és a kompresszió is megfelelő.

Kit javasoltok gyógyításra, javításra?

Segítség!

Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 30. szerda, 15:03


hancurozo írta:
YELLOW írta:

nem csomagolás alapján választok. de még mindig pl jobban bízok egy castrol tobozú olajban, mint egy BMW dobozosban. a miérteket leírtam. de csak mert BMW dobozps az olaj nem fogom megvenni drágán szervízben, hogy nagyjából biztos legyek benne, hogy esetleg nem pancsolt valami. ha meg megnézzük, hogy kézen forogva, 2700 +/-200Ft-ért mennek, akkor enniyért inkább egy Mobil 1, vagy valami ami saját dobozában van, és SZERINTEM nagyobb valószínűséggel van benen az, amit a doboz hirdet. de pl vatera és egyéb helyeken ezeket az olajakat sem venném meg, hanem inkább valami olaj shop-ban. így is benne van, hogy lehet benne valami más, de kisebb esélyt adok neki.
igaz nem próbáltam még a BMW dobozos olajt, de a leírtak miatt én nem is fogom. akárki ajánlja. ez csak vélemény, ami lehet szubjektív.


Az "olaj shop-ban" (nem hivatalos olajkereskedés) lévő olajakról számlával kell rendelkezni (esetleges ellenőrzés miatt). De semmi sem garantálja, hogy a raktáron lévő készlet az, ami a számlán szerepel. Ott a legegyszerűbb a "hamisított" olajat eladni. (már, ha létezik az olajhamisítás). Szerintem csak hivatalos forgalmazónál, esetleg olyan üzletben, akik nem kimondottan olajakkal foglalkoznak(tehát nem rendelkeznek nagy raktári készletekkel) tudsz 80%-ig biztos lenni a megvásárolt olaj minőségében.


jó az olaj shop-ot mint gyűjtő írtam, azon belül is megválogatom honnan mit. csalódtam már oylanba is, ahol azt írták, közvetlen a gyártótól szerzik be. attól függ kit értünk gyártó alatt mindegy minden esetben korrigálták a dolgokat.
viszont a kis bolt meg olyan, hogy ők is vagy a shop-okból veszik, vagy kitudja fű alatt. mert én sok ilyet tudok. ráadásul marha nagy haszonkulccsal, persze amiből nem adózik ám le én nem akarok senkit meggyőzni, csupán az én gondolatmenetemet (ami lehet nem jó) osztom meg. persze simán bele lehet fűzni mindenbe a rosszat, de hát már ha végképp nem bízhat semmiben sem az ember, még gondolati szinten sem, akkor nem sok értelme van élni