irodlak írta:
anubisz írta:
irodlak írta:
Sziasztok!
Nemrég vettem egy BMW E46 330i limuzint. Azt vettem észre, hogy elég sok olajat fogyaszt, de nem tudom eldönteni, hogy ez még természetes-e, vagy gond. Most nagyjából 10.000km alatt megevett 4 litert az olajcsere óta (főleg autópályán ment 140-180 között, néha többel rövid távon városban keveset használtam). Jelenleg Castrol Edge 5W30-as olaj van benne.
Más olajat kéne használnom, vagy ez normális fogyasztás, vagy mit kéne megnézzek? Olajfojást és füstölést nem látok, az olajcsere előtt volt vizsgán ott is minden ok volt.
A motorban 158ezer km van.
Köszi a segítségeteket!
Tamás
1. Autódban nem 158 000 van. El hiheted, jó ránézni,de nem több. KB mint a kirakatba mikor ki van téve hogy 70 ezer a kabát, és le van akciózva 15 ezerre... végül is 300 ezret is írhattak volna...
2.330 as mindig enni fogja, szerintem ez ilyen konstrukció. Szimering csere után is. Nekem is az van,és eszi,kb 3 litert egy periódus alatt. 130 felett hatványozottan, 160 felett még inkább.
180 nál ne csodálkozz,hogy ennyit fog enni. Bár 10 ezer alatt sok a 3 liter, de simán benyalja ha 160 felett pályázol vele. Főleg, hogy a kocsidba 250 minimum van, de szerintem több is.
Ha megvárod a 20 ezret addigra még rosszabb lesz, mert kb 10 után kezdi nagyon zabálni, mert addigra már elgyengül az olaj.
Kb 6,7 000 ig az enyém is tartja, utána kezdi eszegetni. Régen mikor én is 180 al jártam vele, hát nagyon sűrűn kezdett világítani a sárga lámpa.
Ez ilyen autó. Cseréld az olajat 15 ezernél, mert utána már csak benne van,de semmit nem ér. Főleg ilyen fordulaton.
Csak megjegyezném, az enyém se füstöl, és van már benne simán 400 ezer, és 12.6 a kompresszió minden hengerben.
Hello!
Kösz a kommentet, akkor valamennyire megnyugodtam. Alapvetően nincs bajom ezzel, hogy eszi az olajat, csak tudni akartam, hogy ez normális-e. Mondjuk ezek alapján lehet beruházok egy 60literes hordóra a 4 literes flakonok helyett Sűrűbb olajnak lenne valami pozitív / negatív hozadéka?
Amúgy nyilván nem azért vettem 330i-t hogy 130-cal menjek vele, meg elfogadom hogy költeni kell rá, csak nem akartam abba a hibába esni, hogy jaja persze biztos eszi az olajat, miközben nem kéne hogy egye.
Új vagyok még ezen a fórumon, de jó tudni, hogy itt is akadnak fórumozók, akik 3 mondat alapján képesek megmondani, hogy hány kilóméter van az ember autójában mindenféle előélet, kép vagy akár származás nélkül.
Nem igen változik az olajok cserélgetésével,esetleg nagyon keveset. Nekem volt gyertya menet szakadásom, ez miatt le lett véve a hengerfej.Így ki cseréltettem akkor már a sz.szár.szimeringeket,szelepvezetőket,stb. Így is eszi.Amint hígulni kezd az olaj,úgy kezdi nyamizni, de mikor én se jártam soha 160 alatt a pályán,akkor a még friss olaj is kapatosabb volt, a 8,10 ezrest meg nagyon nyalta. bár 20 ezer alatt akkor se evett 3,4 l nél többet. Gyertyáim szép tiszták, kipufogó szép barna, nem szutykos, nem füstöl. Ez van. Amit megcsinálhatsz ha lesz felesleg pénzed, a karter szellőztető szelepet cseréld le, mert az még okoz túlzott olajzabálást, minden csővel együtt!!! mert a melegtől leszedésnél törnek,hullanak szét. Meg nézess kompressziót!
Szimering csere nem éri meg, csak ha bontani kell amúgy is, mivel tökéletesen csak heng,fej leszedéssel lehet megcsinálni,és akkor meg minden tömítést cserélni kell, nem mondom, hogy hányszor 10 ezer egy nem gagyi készlet, de40,és 90 között valahol,attól függ, hol veszed,és mi van benne,és milyen a gyártó.
Nem 1 nem 2 330 M54 motorossal beszéltem itt, mindnek ette az olajat, szintén ugyan azzal jöttek amivel te,
Olajba nem szólok bele, az itt örök vitatéma, nekem most 5-30 van benne, de használtam 0-40 is, azt is ette. Ha megnyugtat cserélgesd, de ne castrolt használj, mert sok a hamis. Bár a 40 el lehet jobban jársz, még is jobban bírja a meleg oldali terhelést, talán azzal kicsit jobb lesz, de szerintem ne reménykedj.
Én is így gondolkodtam, és volt év mikor 400 ezer ment csak tr.büntetésre, de blokkolóra arra sajnáltam a pénzt. Mióta megjavultam azóta nincs büntetésem,és a kocsit is kímélem.