YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. június 14. kedd, 20:16


spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz spepe

Újonc

Elismertség: 10% (1 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. június 14. kedd, 10:32


Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 14. kedd, 10:33

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. március 02. szerda, 10:31


Tano írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi


Ha az ajtószivacs a helyén van, akkor még a kárpittartó tiplik tövénél is befolyhat. Nálam ott volt folyásnyom, pedig volt rajta az a szivacsos tömítés. Nos én ezt kicseréltem gumitömítésre házilag, és most már jó. Tisztítsd le az ajót a kárpit alatti részen, és utána látni fogod hol marad nyoma a víz folyásának.


OKé köszi,akkor majd a 7végén mrgnézem.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2016. március 02. szerda, 07:39


ArkyCsaba írta: Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi


Ha az ajtószivacs a helyén van, akkor még a kárpittartó tiplik tövénél is befolyhat. Nálam ott volt folyásnyom, pedig volt rajta az a szivacsos tömítés. Nos én ezt kicseréltem gumitömítésre házilag, és most már jó. Tisztítsd le az ajót a kárpit alatti részen, és utána látni fogod hol marad nyoma a víz folyásának.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. március 02. szerda, 07:34


ArkyCsaba írta: Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi


Ha van tetőablakod, esetleg onnan is ázhat az anyósülés előtt. A kis gégecső szokott lecsúszni az elvezető csőről. Így aztán az A-oszlop mentén levezeti a vizet a lábtérhez.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2016. március 02. szerda, 00:28


Sziasztok.Sajna én is elkezdtem beázni.Anyós oldal ülés előtt,mintha a küszöbön bukna át a víz.Az ajtópanelt már leszedtem az jó,teszteltem is.Lehet hogy a kéder már nem zár rendesen és amiatt ázok?Alul a műanyag fölött(a küszöbön) totál vizes az is viszont maga a műanyag száraz.Merre menjek tovább?
Előre is köszi

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2016. március 01. kedd, 21:33


Üdv

A "Beázás" topicot nem tudom megnyitni, így marad ez!

Nos...múltkor írtam hogy a kulcsom nem működik, feltanítás után talán 1x ha tudok zárni, de mást már nem.

Igaz az, hogy a touringoknál a "kombi" ajtóban van a kulcs jelét észlelő érzékelő?

Mert sajnos észrevettem, hogy víz van az akkumulátornak a tárolójában hátul, és a kárpitok leszedését követően azt sikerült megállapítanom, hogy a víz a hátsó csomagtér ajtóból folyik a csomagtartóba. A csomagtér ajtó alján folyik ki a kédergumi belső oldalánál és szépen egy vízpróba után csöpög bele az akksi tartó kialakításba.

Volt valakinek hasonló? Megoldás?

Hol ázhat be a csomagtér ajtó?

***Nem volt még időm szétszedni az ajtót - de úgy érzem eljön annak is az ideje?

MEgj.: az autó törve nem volt, szóval nem értem, hogy most ez mitől jött elő.




leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2015. március 15. vasárnap, 09:50


Észrevettem hogy a napfénytetőm kárpit takarója foltos. Valahol beázik az üveg mellett gondolom. Tudtok ajánlani valakit aki ezeket javítja? Egyébként is nehezen jár egy kicsit.

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2013. június 30. vasárnap, 09:42


HGabor írta: Sziasztok!

Mostanában eléggé "ázottkutya" szag van az autóban. "Szerencsére" nem alulról ázik be, hanem felül.
Hol ázhat be? Kihez lehet vinni ilyen............

A tetőantennád szigetelése lesz a probléma.



HGabor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 328Ci
Évjárat: 1999

státusz HGabor

Újonc

Elismertség: 4% (3 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. június 29. szombat, 17:55


Sziasztok!

Mostanában eléggé "ázottkutya" szag van az autóban. "Szerencsére" nem alulról ázik be, hanem felül.
Hol ázhat be? Kihez lehet vinni ilyen problémával? Karosszérialakatos?

"Csak" a lefényképezett résznél éreztem, hogy vizes, a féklámpa takaróeleme, nem? GPS antennánál szivároghat vajon?

Mielőtt lőttem a képet, magasnyomásúval megküldtem az autót, de sima esőzésnél is ennyire nedves, de csak ezek a takaró részen.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 09:29


vin99 írta:
kempelen írta:
anubisz írta:
vin99 írta:
oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??


Én nem gyanakodnék a szélvédőre,de viszont ott meg nincs más,csak a szélvédő keret,meg az üveg illesztése.Az a szélvédő ragasztó úgy tapad,mint a nyavalya,és széles.Ha ott beszivárog,akkor nagyon elbasztak valamit mikor berakták.Lekaparni is alig lehet.Ha csak nem megsértették azokkal a fém kaparókkal,amivel a régi ragasztót karistolják le,és felvált a festékkel.Jön a tél,zsugorodás,tágulás,el engednek a hibás illesztések.
Kezd el locsolni ott felül ahol enged,hátha látni fogod amikor előbuggyan belül az első vízcsepp.Főleg ha a mínuszba még bele is fagy a víz a résbe,majd jobban kitágítja.Még most járj utána amíg ez a pár nap enyhébb idő van.


Ha valaha is ragasztották a gyári beszerelés után az előző tulajnál, mert mondjuk megpattant a gyári üveg és cserélni kellett a szélvédőt, akkor bármi előfordulhat. Rosszul dolgoztak az új üveg alá a keretnél, kevés volt a ragasztó vagy ott ahol beázik vékonyan kötött és mivel a szélvédő egyébként is nagyban segít az autó merevségében ezért bármi előfordulhat.

Nagyjából 8-10-15 éve még csak a három nagy európai üveggyártók termékeit lehetett kapni és ezek mindegyike megbízható márka volt. Annak idején megtanulta az ember hogy ha beázik valahol a szélvédő, akkor csakis az ronthatta el aki beszerelte, akár akaratán kívül is.

Ma már sajnos a piacon van a kínai üveg is és az árai nyomottak. Rengeteg garanciális problémával a szokásos kínai minőségben. Mivel nem csak idehaza, hanem külföldön is fontos szempont az ár ezért ott is kaphatóak a minőségi üveghez képest nyomottabb áron.
Volt ahol szélvédő csere után a negyedik ablaktörlő lapátkészlet után jöttek rá, hogy púpos a szélvédő közepe, mert olcsó kínait akart az ügyfél és sajnos már beszerezhető, ami mint írtam 8-10-15 éve még nem volt lehetséges.
Ugyanez vonatkozik a beszerelő segédanyagokra is.

Ennek fényében:

- az üveg még a gyári szerelés, annak ragasztásának elengedése igen csekély (nem is adnék erre esélyt)
- valamikor cserélve volt az üveg már nem az amit a gyárban beraktak és rosszul tették be
- jól tették be, de a ragasztó és vagy a primer és vagy az üveg silány minőség (láttam én már szilóval betett szélvédőt is)

Mást nem tudsz tenni, mint ha bizonyítottan az üveg miatt ázik be, akkor üveg ki és üveg újra be.

Másik lehetséges hibaforrás: nincs neked véletlenül napfénytetőd?

Köszi a válaszokat!!!

Nincs napfénytető.
Tudtok ajánlani vmi megbízható szakit üveg ki-be szerelésre Bp-n vagy vonzáskörzetében? Nem szeretném ha sérülne a szélvédő! Időben árban mi a reális? Esetleg szélvédő ha sérülne gyári vagy utángyártott érdemes(milyen utángyártottat javasolsz kb árak)?
Miből lehet megállapítani hogy már cserélve volt a szélvédő. Egyébként ha cserélték akkor tuti hogy német szakszervíz csinálta, 3 évesen vettem kint.

THX








Hát csak oda vidd ahol garantálják is,hogy nem reped el mikor kiszedik,vannak akik házhoz is mennek,mikrobusszal.Ott helyben kikapják,és vissza is teszik,múltkor láttam egy ilyen mutatványt.Mire kettőt pislantottam végeztek is.
Szerintem ne tegyél bele,csak eredetit,inkább szerezz rá egy betétlapot,és dobd meg kővel,aztán kicserélik,mint egy 15 000Ft üveget beletegyél. El is repedhet,és még lehet baleset veszélyes is. Ki tudja balesetkor hogy viselkedik.Lehet az ember nyakába omlik az egész Kínai szar.

státusz vin99

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 09:07


kempelen írta:
anubisz írta:
vin99 írta:
oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??


Én nem gyanakodnék a szélvédőre,de viszont ott meg nincs más,csak a szélvédő keret,meg az üveg illesztése.Az a szélvédő ragasztó úgy tapad,mint a nyavalya,és széles.Ha ott beszivárog,akkor nagyon elbasztak valamit mikor berakták.Lekaparni is alig lehet.Ha csak nem megsértették azokkal a fém kaparókkal,amivel a régi ragasztót karistolják le,és felvált a festékkel.Jön a tél,zsugorodás,tágulás,el engednek a hibás illesztések.
Kezd el locsolni ott felül ahol enged,hátha látni fogod amikor előbuggyan belül az első vízcsepp.Főleg ha a mínuszba még bele is fagy a víz a résbe,majd jobban kitágítja.Még most járj utána amíg ez a pár nap enyhébb idő van.


Ha valaha is ragasztották a gyári beszerelés után az előző tulajnál, mert mondjuk megpattant a gyári üveg és cserélni kellett a szélvédőt, akkor bármi előfordulhat. Rosszul dolgoztak az új üveg alá a keretnél, kevés volt a ragasztó vagy ott ahol beázik vékonyan kötött és mivel a szélvédő egyébként is nagyban segít az autó merevségében ezért bármi előfordulhat.

Nagyjából 8-10-15 éve még csak a három nagy európai üveggyártók termékeit lehetett kapni és ezek mindegyike megbízható márka volt. Annak idején megtanulta az ember hogy ha beázik valahol a szélvédő, akkor csakis az ronthatta el aki beszerelte, akár akaratán kívül is.

Ma már sajnos a piacon van a kínai üveg is és az árai nyomottak. Rengeteg garanciális problémával a szokásos kínai minőségben. Mivel nem csak idehaza, hanem külföldön is fontos szempont az ár ezért ott is kaphatóak a minőségi üveghez képest nyomottabb áron.
Volt ahol szélvédő csere után a negyedik ablaktörlő lapátkészlet után jöttek rá, hogy púpos a szélvédő közepe, mert olcsó kínait akart az ügyfél és sajnos már beszerezhető, ami mint írtam 8-10-15 éve még nem volt lehetséges.
Ugyanez vonatkozik a beszerelő segédanyagokra is.

Ennek fényében:

- az üveg még a gyári szerelés, annak ragasztásának elengedése igen csekély (nem is adnék erre esélyt)
- valamikor cserélve volt az üveg már nem az amit a gyárban beraktak és rosszul tették be
- jól tették be, de a ragasztó és vagy a primer és vagy az üveg silány minőség (láttam én már szilóval betett szélvédőt is)

Mást nem tudsz tenni, mint ha bizonyítottan az üveg miatt ázik be, akkor üveg ki és üveg újra be.

Másik lehetséges hibaforrás: nincs neked véletlenül napfénytetőd?

Köszi a válaszokat!!!

Nincs napfénytető.
Tudtok ajánlani vmi megbízható szakit üveg ki-be szerelésre Bp-n vagy vonzáskörzetében? Nem szeretném ha sérülne a szélvédő! Időben árban mi a reális? Esetleg szélvédő ha sérülne gyári vagy utángyártott érdemes(milyen utángyártottat javasolsz kb árak)?
Miből lehet megállapítani hogy már cserélve volt a szélvédő. Egyébként ha cserélték akkor tuti hogy német szakszervíz csinálta, 3 évesen vettem kint.

THX








státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 12:38


anubisz írta:
vin99 írta:
oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??


Én nem gyanakodnék a szélvédőre,de viszont ott meg nincs más,csak a szélvédő keret,meg az üveg illesztése.Az a szélvédő ragasztó úgy tapad,mint a nyavalya,és széles.Ha ott beszivárog,akkor nagyon elbasztak valamit mikor berakták.Lekaparni is alig lehet.Ha csak nem megsértették azokkal a fém kaparókkal,amivel a régi ragasztót karistolják le,és felvált a festékkel.Jön a tél,zsugorodás,tágulás,el engednek a hibás illesztések.
Kezd el locsolni ott felül ahol enged,hátha látni fogod amikor előbuggyan belül az első vízcsepp.Főleg ha a mínuszba még bele is fagy a víz a résbe,majd jobban kitágítja.Még most járj utána amíg ez a pár nap enyhébb idő van.


Ha valaha is ragasztották a gyári beszerelés után az előző tulajnál, mert mondjuk megpattant a gyári üveg és cserélni kellett a szélvédőt, akkor bármi előfordulhat. Rosszul dolgoztak az új üveg alá a keretnél, kevés volt a ragasztó vagy ott ahol beázik vékonyan kötött és mivel a szélvédő egyébként is nagyban segít az autó merevségében ezért bármi előfordulhat.

Nagyjából 8-10-15 éve még csak a három nagy európai üveggyártók termékeit lehetett kapni és ezek mindegyike megbízható márka volt. Annak idején megtanulta az ember hogy ha beázik valahol a szélvédő, akkor csakis az ronthatta el aki beszerelte, akár akaratán kívül is.

Ma már sajnos a piacon van a kínai üveg is és az árai nyomottak. Rengeteg garanciális problémával a szokásos kínai minőségben. Mivel nem csak idehaza, hanem külföldön is fontos szempont az ár ezért ott is kaphatóak a minőségi üveghez képest nyomottabb áron.
Volt ahol szélvédő csere után a negyedik ablaktörlő lapátkészlet után jöttek rá, hogy púpos a szélvédő közepe, mert olcsó kínait akart az ügyfél és sajnos már beszerezhető, ami mint írtam 8-10-15 éve még nem volt lehetséges.
Ugyanez vonatkozik a beszerelő segédanyagokra is.

Ennek fényében:

- az üveg még a gyári szerelés, annak ragasztásának elengedése igen csekély (nem is adnék erre esélyt)
- valamikor cserélve volt az üveg már nem az amit a gyárban beraktak és rosszul tették be
- jól tették be, de a ragasztó és vagy a primer és vagy az üveg silány minőség (láttam én már szilóval betett szélvédőt is)

Mást nem tudsz tenni, mint ha bizonyítottan az üveg miatt ázik be, akkor üveg ki és üveg újra be.

Másik lehetséges hibaforrás: nincs neked véletlenül napfénytetőd?







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. december 04. vasárnap, 12:40

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 10:54


vin99 írta:
oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??


Én nem gyanakodnék a szélvédőre,de viszont ott meg nincs más,csak a szélvédő keret,meg az üveg illesztése.Az a szélvédő ragasztó úgy tapad,mint a nyavalya,és széles.Ha ott beszivárog,akkor nagyon elbasztak valamit mikor berakták.Lekaparni is alig lehet.Ha csak nem megsértették azokkal a fém kaparókkal,amivel a régi ragasztót karistolják le,és felvált a festékkel.Jön a tél,zsugorodás,tágulás,el engednek a hibás illesztések.
Kezd el locsolni ott felül ahol enged,hátha látni fogod amikor előbuggyan belül az első vízcsepp.Főleg ha a mínuszba még bele is fagy a víz a résbe,majd jobban kitágítja.Még most járj utána amíg ez a pár nap enyhébb idő van.

státusz vin99

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 10:09


oldbiker írta: Hello
A gyári elsõ szélvédõ van benne, vagy cserélték már? Ha cserélték akkor valószínûleg a szélvédõ beragasztásával van probléma.


Szia,

2006.09-es E90-em van. 2 éve van nálam, mindig kint állt, eddig sosem ázott be. Most már 2-3 alkalommal igen. Nálam a középső visszapillantótükör és az első szélvédő közötti 5-10cm hosszan, fél méteres csíkban teljesen vizes és innen csöpög a víz esőben. Nálam nem volt cserélve a szélvédő, de nem gyári ami benne van(németben vettem anno). Szemmel látható sérülés vagy rést nem látok, pedig alaposan végignéztem az első szélvédő gumikeretét körbe. Létezik hogy most engedte el a ragasztás? Kb 3 hete volt egy minimális koccanás elsőlökös +1 lámpa csere volt. Esetleg e miatt engedett el a szélvédő ragasztás??