státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. április 23. szombat, 19:46


YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)


amit Te írsz a keverési arány nem?


Nem.


mert az kb stimmelne. főleg, hogy viszonyszám van felírva. na de ehhez én megen csak hüle vagyok. de most legalább tudom.



Szerintem egyértelműen fogalmaztam.

Találtam még egy változatot: A 75kW-os verziónál a KOMPRESSZIÓ 9,7:1


azt én vágom, de nekem fura, hogy miért arányszám (viszonyszám) van írva kompresszióhoz. mikor a kompresszió az nyomás, amivel a henger tömítettségét nézik, mert ugye a robbanáshoz kell a nyomás is. mindegy tényleg nem kötekedem, csak nem értem.


A gyári adatokat adtam meg tájékoztató jelleggel, ami nem változik, ha nem módosítanak a motoron. Ebből már lehet következtetni egy végnyomás értékre. Ez a végnyomás azonban több dologtól is függhet, de ezt már hancurozo kolléga leírta.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. április 23. szombat, 11:00


YELLOW írta: azt én vágom, de nekem fura, hogy miért arányszám (viszonyszám) van írva kompresszióhoz. mikor a kompresszió az nyomás, amivel a henger tömítettségét nézik, mert ugye a robbanáshoz kell a nyomás is. mindegy tényleg nem kötekedem, csak nem értem.


Azért, mert a kompesszió érték amit a gyári könyv tartalmaz az arányszám. Ezt adja meg a gyár értéknek. Az más kérdés, hogy a kompresszió mérő az sűrítést mér, és ezért nyomás értéket ad meg. A kompresszió viszony nem változik, csak a sűrítési végnyomás, a henger, gyűrűk, kopásából, esetleg a szelep beégésből következően. Csak kompressziót nem mérünk, hanem nézni kell mellé hengerveszteséget is.
Visszatérve az eredeti kérdéshez, én még nem láttam olyan cserét ahol nem vették volna le a hengerfejet. Viszont, ha több benne az olaj, esetleg rossz a karter szűrőd, produkál kék füstöt a motor olajcsere után. (saját tapasztalat)

rabbit
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz rabbit

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2011. április 23. szombat, 05:21


szóval 116 le és a gyári adat könyv szerint 10,5 nekem 8,5 108 ezer km alatt ez a veszteség .. szer sok de nem tudom...de fő kérdés még mindíg az lenne hogy a szelepszár szimeringet felülről ki lehet e csrélni . mert a szett nem olyan vészes 10.000 forint kör 16db gumi de a szerelés ha nagy bontás kell az ajaj....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. április 23. szombat, 05:15


Burns írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)


amit Te írsz a keverési arány nem?


Nem.


mert az kb stimmelne. főleg, hogy viszonyszám van felírva. na de ehhez én megen csak hüle vagyok. de most legalább tudom.



Szerintem egyértelműen fogalmaztam.

Találtam még egy változatot: A 75kW-os verziónál a KOMPRESSZIÓ 9,7:1


azt én vágom, de nekem fura, hogy miért arányszám (viszonyszám) van írva kompresszióhoz. mikor a kompresszió az nyomás, amivel a henger tömítettségét nézik, mert ugye a robbanáshoz kell a nyomás is. mindegy tényleg nem kötekedem, csak nem értem.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. április 22. péntek, 23:25


YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)


amit Te írsz a keverési arány nem?


Nem.


mert az kb stimmelne. főleg, hogy viszonyszám van felírva. na de ehhez én megen csak hüle vagyok. de most legalább tudom.



Szerintem egyértelműen fogalmaztam.

Találtam még egy változatot: A 75kW-os verziónál a KOMPRESSZIÓ 9,7:1


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. április 22. péntek, 23:15


Burns írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)


amit Te írsz a keverési arány nem?


Nem.


mert az kb stimmelne. főleg, hogy viszonyszám van felírva. na de ehhez én megen csak hüle vagyok. de most legalább tudom.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. április 22. péntek, 23:09


YELLOW írta:
Burns írta:
rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)


amit Te írsz a keverési arány nem?


Nem.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. április 22. péntek, 22:54


Burns írta:
rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)


amit Te írsz a keverési arány nem?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. április 22. péntek, 22:46


rabbit írta: Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.


Kevésnek tartom a 8,5-ös kompressziót. Ha a tiéd a 85kW-os verzió, akkor 10,1:1 a gyári adat (elméletileg)

rabbit
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz rabbit

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2011. április 22. péntek, 20:56


Sziasztok következő kérdésem lenne hozzátok ki tudja hogy a szelepszárszimeringet felülről kilehet éé cserélni 2003. 316i N40 B16AB MOt kód-- ugyanis a jelenség motorolaj csere óta az autó kék fütöt ereget magából,, ez szégyenletes a 20 éves fordom anno nem fütölt ennyire.. jelenség ..alapjárat 30 másodperc járás gázadás nem padló.. eggy kupac jókora világos kék füstfelhö további fordulaton hagyva abba marad. km óra állás 108 000-ja és kompressiót is mérettem..összes hengerbenn 8,5. ez most jó kevés vagy megfelelő??
segitsetek minnél több hozzászólással hogy megnyugodjak....... vagy nem..
Köszönöm .Rabbit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1989

státusz Titus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2010. november 10. szerda, 11:13


YELLOW írta:
Titus írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy E30 M20B20 motornál hogy kell szelephézagot állítani? Ha jók az infóim akkor itt van egy excenteres kis karika amivel lehet és ez nem korongos.
A másik pedig hogy mennyire kell állítani? Azt hiszem valaki írta itt a fórumon hogy szívó oldalon 0,20 kipufogón meg olyan 0.23. Mondjuk a gyári meg elvileg olyan 0.25 körül van mindkét oldalon talán.

Köszi a válaszokat
Üdv


"excenteres és mind a két oldalon 0.25!" ezt a választ kaptam hozzáértőtől.



Köszönöm szépen az információt!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. november 10. szerda, 10:51


Titus írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy E30 M20B20 motornál hogy kell szelephézagot állítani? Ha jók az infóim akkor itt van egy excenteres kis karika amivel lehet és ez nem korongos.
A másik pedig hogy mennyire kell állítani? Azt hiszem valaki írta itt a fórumon hogy szívó oldalon 0,20 kipufogón meg olyan 0.23. Mondjuk a gyári meg elvileg olyan 0.25 körül van mindkét oldalon talán.

Köszi a válaszokat
Üdv


"excenteres és mind a két oldalon 0.25!" ezt a választ kaptam hozzáértőtől.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1989

státusz Titus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2010. november 10. szerda, 09:52


Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy E30 M20B20 motornál hogy kell szelephézagot állítani? Ha jók az infóim akkor itt van egy excenteres kis karika amivel lehet és ez nem korongos.
A másik pedig hogy mennyire kell állítani? Azt hiszem valaki írta itt a fórumon hogy szívó oldalon 0,20 kipufogón meg olyan 0.23. Mondjuk a gyári meg elvileg olyan 0.25 körül van mindkét oldalon talán.

Köszi a válaszokat
Üdv