autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. április 28. kedd, 09:28


csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


dehogynem van motorszám
azon van motorkód, aminél megsérül, a motorszám és nem olvasható. akkor kap egy kódot.
nekem van egy motorszám, aminek a vége a motorkód (xxxxxxxxxxN42B18A), ami nem az a motorkód, amit olvashatatlanság esetén kap.


Nekem csak azt írták bele a forgalmibba hogy 204D4. Ezt is olvassák le a műszakin. Amit Te mondasz az is biztos egy azonosító de ezt a BMW használja mint nálam az M47TUD20 stb.. stb.. ez nem kerül felvezetésre sehova hivatalos okmányokban tudtommal. Persze javítsatok ki ha tévedtem.


hát nekem mind a forgalmiba, mind a törzskönyben a Motorszám: xxxxxxxxN42B18AB korábban elírtam, tehát egy 8jegyű szám és betű kombó majd a motorkód N42B18AB. nekem ugyanez van a blokkon is.
azt tudom hogy később behozott autóknál, már csak motorkódot kapnak. még ha olvasható a blokkon akkor is sokan úgy oldják meg. persze aki direkt így akarja, az nekem már gyanus.
igen ami neked van, azt szokták úgy mondani, hogy motorkódos forgalmi. ez azért jó és lehet jó bárkinek, ha motort cserélsz, akkor szinte semmi dolgod nincs vele a cserén kívül. ha ugyanolyam motort teszel bele. havernak egy 4 hengeres 1.6-osa van, neki is motorkódos most árulja. ez azért jó azt mondja, mert egy iS motor is betehető mert 4 hengeres marhára nem fognak a köbcentivel foglalkozni. sőt műszakin neki azt mondták, hogy nem is érdekli a motor, akár V10 is lehetne benne. na mondjuk azért ha mérik zöldkártyát, akkor nem 1.6-os értéke lenne az tutti.


Nem tudom, az enyém import kocsi, kb 3 évesen hozták az országba. Lehet hogy ez volt az egyszerűbb út, nekem így van


Nekem is így van ( simán 204D4)

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. április 28. kedd, 09:26


YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


dehogynem van motorszám
azon van motorkód, aminél megsérül, a motorszám és nem olvasható. akkor kap egy kódot.
nekem van egy motorszám, aminek a vége a motorkód (xxxxxxxxxxN42B18A), ami nem az a motorkód, amit olvashatatlanság esetén kap.


Nekem csak azt írták bele a forgalmibba hogy 204D4. Ezt is olvassák le a műszakin. Amit Te mondasz az is biztos egy azonosító de ezt a BMW használja mint nálam az M47TUD20 stb.. stb.. ez nem kerül felvezetésre sehova hivatalos okmányokban tudtommal. Persze javítsatok ki ha tévedtem.


hát nekem mind a forgalmiba, mind a törzskönyben a Motorszám: xxxxxxxxN42B18AB korábban elírtam, tehát egy 8jegyű szám és betű kombó majd a motorkód N42B18AB. nekem ugyanez van a blokkon is.
azt tudom hogy később behozott autóknál, már csak motorkódot kapnak. még ha olvasható a blokkon akkor is sokan úgy oldják meg. persze aki direkt így akarja, az nekem már gyanus.
igen ami neked van, azt szokták úgy mondani, hogy motorkódos forgalmi. ez azért jó és lehet jó bárkinek, ha motort cserélsz, akkor szinte semmi dolgod nincs vele a cserén kívül. ha ugyanolyam motort teszel bele. havernak egy 4 hengeres 1.6-osa van, neki is motorkódos most árulja. ez azért jó azt mondja, mert egy iS motor is betehető mert 4 hengeres marhára nem fognak a köbcentivel foglalkozni. sőt műszakin neki azt mondták, hogy nem is érdekli a motor, akár V10 is lehetne benne. na mondjuk azért ha mérik zöldkártyát, akkor nem 1.6-os értéke lenne az tutti.


Nem tudom, az enyém import kocsi, kb 3 évesen hozták az országba. Lehet hogy ez volt az egyszerűbb út, nekem így van

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. április 28. kedd, 09:17


csbalu írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


dehogynem van motorszám
azon van motorkód, aminél megsérül, a motorszám és nem olvasható. akkor kap egy kódot.
nekem van egy motorszám, aminek a vége a motorkód (xxxxxxxxxxN42B18A), ami nem az a motorkód, amit olvashatatlanság esetén kap.


Nekem csak azt írták bele a forgalmibba hogy 204D4. Ezt is olvassák le a műszakin. Amit Te mondasz az is biztos egy azonosító de ezt a BMW használja mint nálam az M47TUD20 stb.. stb.. ez nem kerül felvezetésre sehova hivatalos okmányokban tudtommal. Persze javítsatok ki ha tévedtem.


hát nekem mind a forgalmiba, mind a törzskönyben a Motorszám: xxxxxxxxN42B18AB korábban elírtam, tehát egy 8jegyű szám és betű kombó majd a motorkód N42B18AB. nekem ugyanez van a blokkon is.
azt tudom hogy később behozott autóknál, már csak motorkódot kapnak. még ha olvasható a blokkon akkor is sokan úgy oldják meg. persze aki direkt így akarja, az nekem már gyanus.
igen ami neked van, azt szokták úgy mondani, hogy motorkódos forgalmi. ez azért jó és lehet jó bárkinek, ha motort cserélsz, akkor szinte semmi dolgod nincs vele a cserén kívül. ha ugyanolyam motort teszel bele. havernak egy 4 hengeres 1.6-osa van, neki is motorkódos most árulja. ez azért jó azt mondja, mert egy iS motor is betehető mert 4 hengeres marhára nem fognak a köbcentivel foglalkozni. sőt műszakin neki azt mondták, hogy nem is érdekli a motor, akár V10 is lehetne benne. na mondjuk azért ha mérik zöldkártyát, akkor nem 1.6-os értéke lenne az tutti.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. április 28. kedd, 09:10


YELLOW írta:
Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


dehogynem van motorszám
azon van motorkód, aminél megsérül, a motorszám és nem olvasható. akkor kap egy kódot.
nekem van egy motorszám, aminek a vége a motorkód (xxxxxxxxxxN42B18A), ami nem az a motorkód, amit olvashatatlanság esetén kap.


Nekem csak azt írták bele a forgalmibba hogy 204D4. Ezt is olvassák le a műszakin. Amit Te mondasz az is biztos egy azonosító de ezt a BMW használja mint nálam az M47TUD20 stb.. stb.. ez nem kerül felvezetésre sehova hivatalos okmányokban tudtommal. Persze javítsatok ki ha tévedtem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2015. április 27. hétfő, 21:56


Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


dehogynem van motorszám
azon van motorkód, aminél megsérül, a motorszám és nem olvasható. akkor kap egy kódot.
nekem van egy motorszám, aminek a vége a motorkód (xxxxxxxxxxN42B18A), ami nem az a motorkód, amit olvashatatlanság esetén kap.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2015. április 27. hétfő, 21:55


Coyote írta:
pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


Hogyne lenne motorszám!

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2015. április 27. hétfő, 21:51


pojcii írta: Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


BMW-ken nincs motorszám, csak motorkód. Mindig be is szokták ezt jegyezni a forgalmiba. Előny: nem kell adminisztrálni ha motort cserélsz, amíg a típusa ugyanaz. Hátrány: nincs


pojcii
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 540i
Évjárat: 1996

státusz pojcii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2015. április 27. hétfő, 21:38


Üdv!!

Tudna valaki segíteni egy kis infóval hogy az 540i blokkján hol található a motorszám?
Előre is köszönöm!


sutius
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz sutius

Törzsvendég

Elismertség: 7% (9 pont) | Hozzászólások: 119

Elküldve: 2015. április 26. vasárnap, 21:34

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2015. április 25. szombat, 05:26

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Hektor

Törzsvendég

Elismertség: 9% (14 pont) | Hozzászólások: 155

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 14:01


csbalu írta: (Új piramis indul )

Próbálja már ki ezt valaki, mert engem is kurvára idegesít, én megcsinálnám ha valakinek beválik


Ha valaki kiveszi, az úgy is azt mondja hogy jobb. Ezt úgy kellene, hogy valaki kiveszi, mi meg mind, egyesével beleülünk és kipróbáljuk

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 13:41


(Új piramis indul )

Próbálja már ki ezt valaki, mert engem is kurvára idegesít, én megcsinálnám ha valakinek beválik

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 13:29


p1tyeszka írta:
laleeboy írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról


Ha jól tudom akkor ennek a "szűkítőnek" vagy "szelepnek" annyi a szerepe hogy ha leugrasz a pedálról akkor nem vágja oda a szerkezetet hanem finom(abb)an engedi össze, illetve ha gyorsan nyomod be akkor is csillapít oldáskor, kb mint egy lengéscsillapító

Ha kiveszed akkor annyit érsz el hogy sokkal közvetlenebb lesz a pedál lenyomáskor és felengdéskor a kuplung reakciója.

Egyébként a korábbi modellekben nincs ez az alkatrész (pl E36) pedig ott is van kettőstömegű lendkerék és az egész hajtás eléggé hasonlít az E46-hoz, tehát szerintem nem okoz kárt ha kiszeded csak a váltás "érzése" lesz más


Pont ez az, hogy néha hiába tartom meg a kuplungot, felengedéskor dobol. Egyesből kettesbe meg szinte lehetetlen úgy váltani, hogy ne csinálja. Úgy képzelem el ezt a hangot, hogy mikor engeded a pedált, rámegy a nyomaték és mintha az egész hajtás még fordulna egy kicsit a semmibe. Nehéz ezt leírni.
Érdekes egyébként, hogy hidegen olyan szépen el lehet váltani mint a vaj viszont ha már bemelegedett...


Így igaz , hiába tartod a pedált , amíg ki nem egyenlítődik a nyomás a szelep előtt/után addig a szerkezet mozog még ha a pedál nem is mozdul



p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. április 24. péntek, 13:21


laleeboy írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról


Ha jól tudom akkor ennek a "szűkítőnek" vagy "szelepnek" annyi a szerepe hogy ha leugrasz a pedálról akkor nem vágja oda a szerkezetet hanem finom(abb)an engedi össze, illetve ha gyorsan nyomod be akkor is csillapít oldáskor, kb mint egy lengéscsillapító

Ha kiveszed akkor annyit érsz el hogy sokkal közvetlenebb lesz a pedál lenyomáskor és felengdéskor a kuplung reakciója.

Egyébként a korábbi modellekben nincs ez az alkatrész (pl E36) pedig ott is van kettőstömegű lendkerék és az egész hajtás eléggé hasonlít az E46-hoz, tehát szerintem nem okoz kárt ha kiszeded csak a váltás "érzése" lesz más


Pont ez az, hogy néha hiába tartom meg a kuplungot, felengedéskor dobol. Egyesből kettesbe meg szinte lehetetlen úgy váltani, hogy ne csinálja. Úgy képzelem el ezt a hangot, hogy mikor engeded a pedált, rámegy a nyomaték és mintha az egész hajtás még fordulna egy kicsit a semmibe. Nehéz ezt leírni.
Érdekes egyébként, hogy hidegen olyan szépen el lehet váltani mint a vaj viszont ha már bemelegedett...


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. április 24. péntek, 13:22

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. április 23. csütörtök, 13:41


Hektor írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról


Ha jól tudom akkor ennek a "szűkítőnek" vagy "szelepnek" annyi a szerepe hogy ha leugrasz a pedálról akkor nem vágja oda a szerkezetet hanem finom(abb)an engedi össze, illetve ha gyorsan nyomod be akkor is csillapít oldáskor, kb mint egy lengéscsillapító

Ha kiveszed akkor annyit érsz el hogy sokkal közvetlenebb lesz a pedál lenyomáskor és felengdéskor a kuplung reakciója.

Egyébként a korábbi modellekben nincs ez az alkatrész (pl E36) pedig ott is van kettőstömegű lendkerék és az egész hajtás eléggé hasonlít az E46-hoz, tehát szerintem nem okoz kárt ha kiszeded csak a váltás "érzése" lesz más