autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. március 06. vasárnap, 10:40


pneurob írta:
DzsanniE írta: Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?




2004 évjáretnál nincs AGR termosztát, viszont van a normál
http://www.schmiedmann.com/115...ummer.aspx



Van olyan 2004-es amiben nincs egr termosztát, ezek tudtommal euro3-as motorok és ezekből van kevesebb.


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 06. vasárnap, 09:44


pneurob írta:
DzsanniE írta: Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?




2004 évjáretnál nincs AGR termosztát, viszont van a normál
http://www.schmiedmann.com/115...ummer.aspx



Ez érdekes. Akkor mit cseréltem ki



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 06. vasárnap, 09:51

DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. március 06. vasárnap, 07:51


pneurob írta:
DzsanniE írta: Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?




2004 évjáretnál nincs AGR termosztát, viszont van a normál
http://www.schmiedmann.com/115...ummer.aspx



A Realoem mindkettőt hozza az autómhoz, úgyhogy kell lennie.
Lehet, hogy nem is kell majd kicserélni, mert még nem tudjuk hol a gond.
Valamelyik hőmérséklet jeladó lehet a ludas, mert hideg és langyos állapotban is "meleg" jelet ad, és nem dúsítja a naftát, na és nem engedi bezáródni a hűtőzsalut sem.
Ha ezt már megoldottuk, akkor derül fény a termosztátok működésére.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. március 06. vasárnap, 00:29




9400,-ft

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 23:30


DzsanniE írta: Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?




2004 évjáretnál nincs AGR termosztát, viszont van a normál
http://www.schmiedmann.com/115...ummer.aspx



státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 14:49


DzsanniE írta: Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?



EGR termosztát 11717787870
Termosztát 11517805811

DzsanniE

státusz DzsanniE

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 14:01


Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. március 05. szombat, 14:41


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 09:35


czellaia írta:

Sziasztok!

Nagyon köszönöm a sok hozzá szólást és a javaslatokat.Az egr-en lévő"kis"termosztát lett cserélve természetesen gyárira!Szerintem ha a motoron lévő "nagy"termosztátot ki cseréltetem akkor
nem lesznek ilyen jelenségek.

Köszönöm:czellaia


Két 320d-ben cseréltem ki az összes termosztátot, és azóta is tökéletesen működnek. (ami érdekes, hogy szinte azonos időben mentek tönkre)

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 09:31


YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.


Yellow! Hagyd már ezt a fűtés dolgot. Semmi köze hozzá. A dízel elektromosan is melegíti az utastér fűtési körét, és ha jó a termosztát, akkor nem mozog a mutató, tök mindegy, hogy -20, vagy +40 fok van, megy a fűtés vagy nem. Ki kell cserélni ha szar a termosztát, ennyi az egész.


nyomatékosan leírtam, hogy a fűtést példaként hoztam fel. és, hogy nálam van így. (csupán szemláltetni akartam)
amúgy pont kérdezni akartam, hogy a belső fűtéshez benyásnál nincs ilyen kiegészítő micsoda? vagy ez ugyanaz a webasto kályha lenne, amit már emlegettetek? (állófűtés)

szerk.: vagy valami elektonyos fűtéssegítő sincs?


Külön kell választani a benzines és a dízel verziót ilyen szempontból.
Ez nem a Webasto, hanem egy elektromos egység, ami az utastér fűtési körét közvetlenül melegíti.
A benzines verzióban szerintem nincs ilyen, mert ott nagyobb a veszteséghő.

czellaia
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz czellaia

Újonc

Elismertség: 6% (4 pont) | Hozzászólások: 64

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 08:59


Hori írta:
YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.


Yellow! Hagyd már ezt a fűtés dolgot. Semmi köze hozzá. A dízel elektromosan is melegíti az utastér fűtési körét, és ha jó a termosztát, akkor nem mozog a mutató, tök mindegy, hogy -20, vagy +40 fok van, megy a fűtés vagy nem. Ki kell cserélni ha szar a termosztát, ennyi az egész.


nyomatékosan leírtam, hogy a fűtést példaként hoztam fel. és, hogy nálam van így. (csupán szemláltetni akartam)
amúgy pont kérdezni akartam, hogy a belső fűtéshez benyásnál nincs ilyen kiegészítő micsoda? vagy ez ugyanaz a webasto kályha lenne, amit már emlegettetek? (állófűtés)

szerk.: vagy valami elektonyos fűtéssegítő sincs?





a mutató a műszerfalon 75foknál áll be középre és 110ig marad ott ha megmozdul akkor ergo 75 foknál kevesebb vagy 110 foknál több a vizhőfokod



Sziasztok!

Nagyon köszönöm a sok hozzá szólást és a javaslatokat.Az egr-en lévő"kis"termosztát lett cserélve természetesen gyárira!Szerintem ha a motoron lévő "nagy"termosztátot ki cseréltetem akkor
nem lesznek ilyen jelenségek.

Köszönöm:czellaia

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 08:39


YELLOW írta:
Burns írta:
YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.


Yellow! Hagyd már ezt a fűtés dolgot. Semmi köze hozzá. A dízel elektromosan is melegíti az utastér fűtési körét, és ha jó a termosztát, akkor nem mozog a mutató, tök mindegy, hogy -20, vagy +40 fok van, megy a fűtés vagy nem. Ki kell cserélni ha szar a termosztát, ennyi az egész.


nyomatékosan leírtam, hogy a fűtést példaként hoztam fel. és, hogy nálam van így. (csupán szemláltetni akartam)
amúgy pont kérdezni akartam, hogy a belső fűtéshez benyásnál nincs ilyen kiegészítő micsoda? vagy ez ugyanaz a webasto kályha lenne, amit már emlegettetek? (állófűtés)

szerk.: vagy valami elektonyos fűtéssegítő sincs?





a mutató a műszerfalon 75foknál áll be középre és 110ig marad ott ha megmozdul akkor ergo 75 foknál kevesebb vagy 110 foknál több a vizhőfokod



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 05. szombat, 08:40

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 08:28


anubisz írta: azt nem értem,ha ugyan olyan termosztátot tettél bele,mint ami kell,amit előírnak ahhoz a típushoz,akkor hogy lehet kicsi,vagy nagy? Akkor annak tökéletesen kel nyitni,zárni. Nem értem,lehet hülye vagyok hozzá.


2db van benne. 1 nagy a motoron, és 1 kicsi az egr-en.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 06:50


anubisz írta:

azt nem értem,ha ugyan olyan termosztátot tettél bele,mint ami kell,amit előírnak ahhoz a típushoz,akkor hogy lehet kicsi,vagy nagy? Akkor annak tökéletesen kel nyitni,zárni. Nem értem,lehet hülye vagyok hozzá.


Lehet,hogy nem gyári, hanem utángyártott termosztátot tett bele, azzal megeshet az ilyen. Én szoptam off autókkal ebből kifolyólag többször is (spórolni akartam....)Erről nem írt.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 05. szombat, 06:52

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 05:15


Burns írta:
YELLOW írta:
czellaia írta:
YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



Meg próbálom megnézni,de gondolod hogy ha jó idő lesz és nem fűtök akkor nem lesz
visszaesés?


a fűtés dolgot csak magyarázat, szemlélet képp írtam. hogy pl amikor rányit a nagy kör, akkor visszaeshet a mutató, de ennek függ a mértéke. aztán ha anynira meleg a víz és a venti beindul, akkor mégjobban visszaesik. azért mondom, hogy a titkos menüben kellene megnézni. nekem 85 és 106 fok között szokott melegen vándotolni, de nekem benzines, azoknál ez az üzemi. tehát nekem 106 foknál indul a venti, ilyenkor 85 fokig visszahül. olyan 102 fok körül nyit a nagy kör, ilyenkor olyan 94 fokig hül vissza a titkos menü szerint. de mondom nekem benyás, neked lehet másak a határok.


Yellow! Hagyd már ezt a fűtés dolgot. Semmi köze hozzá. A dízel elektromosan is melegíti az utastér fűtési körét, és ha jó a termosztát, akkor nem mozog a mutató, tök mindegy, hogy -20, vagy +40 fok van, megy a fűtés vagy nem. Ki kell cserélni ha szar a termosztát, ennyi az egész.


nyomatékosan leírtam, hogy a fűtést példaként hoztam fel. és, hogy nálam van így. (csupán szemláltetni akartam)
amúgy pont kérdezni akartam, hogy a belső fűtéshez benyásnál nincs ilyen kiegészítő micsoda? vagy ez ugyanaz a webasto kályha lenne, amit már emlegettetek? (állófűtés)

szerk.: vagy valami elektonyos fűtéssegítő sincs?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 05. szombat, 05:31

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 05. szombat, 01:57


YELLOW írta:
czellaia írta: Sziasztok!

Nem rég volt cserélve a "kis"termosztát,mert negyed és fél között feljebb nem ment a mutató.Nagyon hidegben még negyedig sem.Most olyat vettem észre hogy ha elkezdem neki
tolni akkor középről vissza esik egy picit,ha nem tolom neki akkor szépen vissza áll középre.Valamikor meg gondol egyet és csak úgy egy hangyányit KB:1-2 milt vissza esik,megyek tovább megint középre áll.Kérdés:Mi lehet a gond?"Nagy termosztát"??

Előre is köszi.


jó lenne megnézni titkos menüben pontosan milyen visszaesések ezek.
ha 85 és 108 fok között történik (jah dízelnél lehet másképp van) akkor nem feltétlen baj.
ugyanis a termosztát, nyit egy adott hőfokon, ekkor lehet visszaesés, de ha már a menetszél nem tudja hűteni eléggé, akkor kapcsol a venti, ami újabb visszaesést eredményez. tehát a tartományt kellene tudni.
szerintem jól működik neked. ha pl nem megy a fűtésed, nincs befűvás, és elindulás után kb 4-5 km-rel, mikor majdnem eléri a mutató a közép állást, majd kinyitod a fűtést bentre, akkor is visszafog esni, hisz a fűtés körben lévő víz, belekeveredik a meleghez, ergó annak egy pilalnatra lecsökken a hőfoka.



azt nem értem,ha ugyan olyan termosztátot tettél bele,mint ami kell,amit előírnak ahhoz a típushoz,akkor hogy lehet kicsi,vagy nagy? Akkor annak tökéletesen kel nyitni,zárni. Nem értem,lehet hülye vagyok hozzá.