- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 13:19
BarG írta:bmw320d4 írta:BarG írta: Hehehe!
Ma mentem egy fogyasztási kört. Miskolc - Gyöngyös (majdnem odáig, de valójában a nagyúti körforgalomig) - Miskolc a régi 3-as úton. Óra szerinti 80-nal tötymörögtem és leszartam, hogy az 1,2-1,4-1,6 versenyzők most vesznek revansot. Csutka teletöltésről indultam, mentem 175,0km-t, majd tankoltam 7,93 litert, szintén csurigtankig. Ez 4,53 l/100km-nek felel meg. A bc 5,2-t mutatott.
3d, 204LE, ezen az úton léptem át vele a 279e km-t.
(átlagom 6,5-7 vegyesben, 10-12 városban)
Lehet köpködni
Nincs ebben semmi meglepő, legfeljebb annyit tennék hozzá, hogy igaz, hogy mennyiségszabályozós a befecskendezés, de mégis melegszik valamennyit a gázolaj.
Tehát tágul, a kúton meg hideg az anyag, vsz ha álltál volna egy éjszakát, akkor pár decivel több ment volna bele.
A meglepő az, hogy:
- az enyém gyári vegyes fogyasztási adata 6,6 l/100km - normál közlekedéssel hozom is
- az új 3d-é 4,9 !!! ilyen arányban lejjebb menne az a 4,5, amit mértem?
- vagy egyre nagyobbakat lódítanak a gyárak?
- az én bc-n mért fogyasztásom mindig magasabb, mint amit a kúton mérek. Velem ellentétben mindenki másnál ez fordítva van. Miért?
Ilyen tötymörgős utazás után ha gyorsítok egy tisztességeset, olyan fkete koromfelhő van mögöttem, hogy elszégyellem magam. Ha harmadszorra gyorsítok nagyobbat, a korom teljesen eltűnik. Van egy folyamatos OBD olvasóm, amin látom, hogy a gyorsításoknál egyre magasabb turbónyomást állít a gép. Van benne valami öntanuló mechanizmus, ami az elmúlt pár km vezetői szokásaihoz állítja a motorvezérlést?
Hát az tény és való hogy az pl az új 20d-k 30d-k valami iszonyat takarékosak, főleg egy ilyen menetben mint amit Te mentél...