- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2014. december 16. kedd, 08:51
BarG írta:csbalu írta:BarG írta:csbalu írta:rece65 írta:YELLOW írta:rece65 írta: Sziasztok!
Eddig Omv és Shell normál dieselt tankoltam az autómba.
Most kipróbálnám a Lukoil alap diesel-jét.
Mennyivel rosszabb mint az előzőleg tankolt üzemanyag,van-e tapasztalat vkinek a Lukoil dieseljéről?(aki esetleg huzamosabb ideig tankolta)
Úgy csinálom majd hogy teszek hozzá minden alkalommal a piros Spuri adalékot!
Így rendben lehet vagy felejtsem el a Lukoilt??
Üdv!
elvileg az alap, NEM prémium üzemanyagok mindenhol ugynaazok, max másképp van színezve. tehát MOL-os. az hogy adott kutakon játszanak-e valamivel, kevbernek hozzá pl benzinhez több E85-öt az már urban legend téma, hogy menniyre igaz vagy sem. szóval én ezt tudom elmondani.
Köszi!
Másnak nincs tapasztalata a Lukoil-al,fogyasztás,minőség,mennyire szennyezi a motort stb..?
A Spurival lehet arra a szintre hozni az alap dieselt mintha a prémium-ot tankolnám,vagy annak a közelébe?(gondolom nem.. )
Kútja válogatja. Ahol tankoltam többször semmi baj nem volt. Aztán 1x tankoltam egy forgalmas LUK-on 17. kerületben és iszonyat rossz fogyasztás valamit eszetlen füst jött ki a kocsiból.... 130nál evett vagy 8 litert... a következő tankolásnál ismét visszaállt a rendes fogyasztás és füst. Aztóta többször tankoltam LUK-on, nem volt semmi de azt a kutat hanyagolom.
Igazából az E85 mentes diesel lenne a legjobb, de azt sajna nehéz beszerezni.
Szerintem minden kúton kapni E85 mentes dízelt!
És melyik az? A barátomék Schwechatból hozatják az aggregátoraikba 3000 literével, gondolom van valami különbség azért.
Mindegyik.
Szerintem valamivel kevered az E85-öt. Az azt jelenti, hogy olyan keverék, amiben 85% etanol van, 15% benzinnel keverve. Na ilyen nincs egyik gázolajban sem. Már csak azért se, mert egyszerűen nem keveredik a gázolajjal. Na jó, 1 literben 1/2deci talán. Ami viszont kötelező európában, az a megújuló üzemanyag tartalom, ami gázolajnál valami növényolaj-metilésztert jelent, FAME-nek is szokták hívni. (Fatty Acid Methyl Ester) Ezt akkor se tudod kikerülni, ha Portugáliából hozatod a gázolajat. Maximum nem repceolaj metilészter lesz a gázolajban, hanem pálmaolaj származék. Legrosszabb esetben dögzsír metilészter. Mert már ilyen is van.
Ezzel persze nem azt mondom, hogy a gázolajok közt nincs különbség, mert hát van, mégpedig óriási. Az egyik cég orosz köolajból dolgozik, a másik arabból, a harmadik északi tengeriből. Az egyik cég A-B-C technológiákból rakja össze a gázolajat, a másik A-G-F-ből, a harmadik meg A-T-D-ből. Ezeket nem kötik az orrunkra, csak azt érezzük, hogy az egyikkel jobban megy a gép, halkabb, talán később kell javítani az üzemanyag rendszer elemeit. Dehát szinte senki sincs, aki kategórikusan mindig ugyanannál a kútnál tankol, ezért sosincs összehasonlítási alapunk, csak hiedelmeink.
A schwechatiaknak van egy kőolaj vezetékük Triesztbe, onnan tudnak arab olajat venni, ha akarnak, de van orosz olajhoz is vezetékük, úgyhogy ki tudja, mit kaphatunk onnan, az viszont tény, hogy a prémium olajuk még csak nem is hasonlít a mol-os csodához.
Nemrég vettem Shell V Power Nitro-t, meglepődtem, mert 1-2 évvel ezelőtt az igen hasonlított az OMV prémiumra, most meg úgy néz ki, mint a Castrol SLX motorolaj kicsit hígabban, sárga, de bizonyos szögből nézve sötétzöld! Pár éve víztiszta, halványzöld volt ez is. Szóval nincs itt állandóság.
Köszönöm, látom Te igazán képben vagy. Valószínűleg keverem, de úgy emlékszem hogy akkor ilyen megújuló üzemanyag mentes gázolajat vesznek. Lehet hogy keverem még ezt is valamivel, de a lényeg hogy valami menteset veszik és sokkal finomabban jár tőle az autó + kevesebbet eszik 1 literrel. Nekik ez azért számít mert a "gépek" rengeteget mennek.