gronholm írta:
Sziasztok,
Egy nem mindennapi problémával fordulok mindenkihez. Egy benzines 318ci-ről van szó. N46B20A motorkód 143LE. Ha tudomásom nem csal "hasonló" mint az N42 motorkód csak frissebb azt hiszem. A problámám a következő:
1. Alapjáraton érezhető az utastérben hogy néha egyenetlen az alapjárat
2. 1500-2000 között szinte nincs erő. De abszolut. Fogyasztásmérő persze kiakad.
3. Társaihoz képest sokat eszik a "tatás" vezetéshez mellett (10.8 - 11 liter)
A sztori a következővel kezdődött:
A felsoroltak mellett pályán vezetve kidobta a sárga lámpát. Hibakód P0420 (Catalyst Efficiency (Bank1) below threshold. Szerelő megállapította hogy lánc baja van és ez befolyásolja a lambda szenzort és a katalizátor megfelelő műkodését.. Furcsa volt hogy ezt mondta mert "csupán" 158 ezer van benne. De hát mindegy ha cserélni kell cseréljük. Hozzátette, hogy valószínűleg ettől megjavul a problémám. Kicseréltük a motor tényleg csendesebb lett szóval laza volt a lánc. De más semmi nem javult.
Később nem hagyott nyugodni a dolog. Elvittem máshova hátha mást mondanak. Rákötötték gépre, tesztelgették próbakörön miközben hibát próbáltak olvasni. Az eredmény befecskendező injektor 1es és 4es henger. Nem dolgoznak jól vagy koszosak ezért a gyengeség, nagy fogyasztás...stb. OK. Vegyünk 2 ujjat bele és megjavul. Vettem is és az első indításnál ereztem semmi nem változott. Hoztam haza a szervizből és fogyasztás nem javul erőtlenséget érzem még mindig azon a bizonyos tartományban. Magamnak kitakarítottam a légtömegmérőt, kicseréltem a benzin szűrőt is de semmi. Én valahol a katalizátor és lambda szonda körül gyanokodok mert az a régi hibakód gyanús nekem hogy miért jött elő. Olyat is hallottam, hogy ha nem állandó a hibakód attól még rossz lehet de nem dobja ki és nem mutatja. Ha valakinek van ötlete szívesen várom.
Köszi, Norbi
na tisztán látszik, hogy a szerelőd olyan dolgot cseréltetett le, aminek semmi köze nem volt a hibához, csak mert sokan írják, hogy ennek a motornak láncugrás, nyúlás problémái szoktak lenni.
mivel a hengerek úgy vannak párban, hogy 1-4 és 2-3, ezért attól, hogy azt a hibát dobta, hogy 1 és 4-es hengerben van gond, az oké, de miért pont az injektor? azt tudni kell hengerpáronként van egy-egy lambda is, ami igencsak beleszól a keverék képzésbe. tehát nagy valószínűséggel azzal lesz gond, azért jelez rossz értéket, mert rosszul mér.
a képen alul ott az a kettő hengerpáronként a leömlő végén.