tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. november 08. kedd, 13:23


próbáltam keresni megoldást a hozzászólások között, de nem találtam.

A gondom az, hogy a kipufogó füstjének néha elég durván csípős, szemkönnyezős ereje van.
Alig lehet megmaradni az alapjáraton pötyögő autó közelében.

Na ennek mi lehet az oka?

kartergázszűrőt 1 hónapja cseréltem

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. október 29. szombat, 16:42


anubisz írta: 2 nyomaték kulcsom is van,persze,hogy az egyik 60,a másik 40 től mér. De jó,hogy a gyertyáké 30,nehogy tudjam használni. 30 +- 3 ír,ráhúzok 40 el,lehet meg is tépi.


Itt az ideje, hogy vegyél egy harmadikat is.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 29. szombat, 10:24


2 nyomaték kulcsom is van,persze,hogy az egyik 60,a másik 40 től mér. De jó,hogy a gyertyáké 30,nehogy tudjam használni. 30 +- 3 ír,ráhúzok 40 el,lehet meg is tépi.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 28. péntek, 09:11


Na ez a szívás,mert én azt mindig a Google Cromal nyitom meg,hogy fordítsa le,de ahogy beforditt Magyarra, úgy nem ad be semmit a számra,meg se nyikkan. kattintgattam én is,gondoltam hogy valamit kellene neki adnia,de Magyarba nem adja ki, azért nem ment. Ha eredeti nyelvet jelentettem meg akkor egyből beadta,csak úgy meg nem is nagyon próbáltam.
Ez így tökéletes,ha nyomatékot nézek,csak vissza kel lépnem Angolra.
Amúgy köszönöm szépen. Ki tudja mikor jöttem volna rá. Másik oldalról szedtem le PDF-be, de így egyszerűbb.

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2011. október 28. péntek, 06:49


anubisz írta: M12x1,25 23 +-3 Nm
M14x1,25 30 +-3 Nm
Köszi Google


Bár látom rájöttél, de hogy legközelebb ne kelljen keresgélni, amikor ilyen számokat látsz azokra rá lehet kattintani és ilyesmiket kapsz:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/04/55 12 12 1AZ
http://tis.spaghetticoder.org/...1/06/54/43 meghúzási nyomatékok nem bezsírozott betekerésnél


gyertyát meg hányszor veszel 1 évben? A netről csak úgy én biztos nem vennék, azért a 4k különbségért összesen.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. október 28. péntek, 06:51

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 28. péntek, 03:02


Most nézem UNIX tényleg drága. 1 gyertyára simán rávágnak 1000,1500 ft-ot.
Még ilyet. NGK LPG1 8000FT darabja,
V-Line 30 14000 4db, Unixba 17000Ft
Még az BKR6EQU NGK hittem drágának,bár az Unixba az is 4100, a neten meg 3000Ft
Atya világ,van amelyik majdnem annyi,mint egy trafó ára.
Azért adnak ott már kezdésnek 10% kedvezményt,hisz még úgy is drágább sokkal. Dugják fel a kedvezményt,ez a vakítás
Többet semmit nem veszek ott,csak ha tényleg aznap kel valami,mert azt meghozzák már délutánra,ha van raktáron.

Most néztem a szerviz számláimat. Gyertyát 140 ezernél cseréltek. Most vagy elszórtam egy számlát,vagy már mentem velük 140 ezret egyáltalán bírnak annyit? már nem is működnének. Lehet nem találom azt a számlát,csak cserélték idén,vagy tavaly,múltkor kivett egyet úgy fél éve,akkor szépek voltak.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. október 28. péntek, 03:08

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 28. péntek, 01:08


M12x1,25 23 +-3 Nm
M14x1,25 30 +-3 Nm
Köszi Google


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 28. péntek, 00:57


Látom,itt nem sokan foglalkoznak ilyen ( semmirevaló részletekkel) mint a nyomaték érték.
Azért volt az enyémbe is beletépve a gyertya menet,mikor megvettem. Mindjárt azzal kellett kezdeni,hogy le a hengerfej,és újra menetezni.
Na mindegy marad a testvérem. ( Google )
Nem írom meg senkinek,így álok bosszút

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 28. péntek, 00:30


Tudom én szoktam írni ( Google a legjobb barátod ) de gondolom megkérdezem,nincs meg valakinek nagyjából a csavarok meghúzási nyomaték értéke? Gyorsba a gyertyáké is megfelelne. Meg szeretném nézni őket,de nem szeretném bele szakítani. Én nem értem a TIS ahogy írja,milyen számsor az? Mi a franc ez? Tightening torque, 12 12 1AZ
12 a nyomaték érték? vagy milyen listán kel azt nézni? milyen számok ezek?
Most nézem írja ( Lásd műszaki adatok.) Azt hol találom az online TIS ben?
Ilyet találtam: Megjegyzések a javítási utasítások, műszaki adatok, meghúzási nyomatéka
Magyarra fordítva. Itt bizony semmi nincs,csak kioktatnak,hogy kel használni a Tist stb...


Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. október 28. péntek, 00:40

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz rricsi86

Újonc

Elismertség: 12% (1 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 23:02


tarkanyif írta:
szeda írta:
rricsi86 írta:
Bero írta:
jons írta:
szeda írta:
rricsi86 írta: Sziasztok, Bmw E46 320d tulajdonos lettem és olyan problémám akadt, hogy a műszerfalról elment néhány visszajelző (tompitott, refi, ajtók, index, fényszoró állitás) Kiegészítő fűtést piszkáltam mert 2 perc után leállt mindig (ezt sem értem h miért áll le) Szóval lehúztam a kábeljét meg visszadugtam, gyújtás nélkül. azóta elsem indul meg a müszerfal is szar. Biztosíték? de melyik lehet az?


hát van egy pár a kesztyűtartóban!



És ott a papír is a kiosztásról. Igaz Bero?



Jajj,ne is mond! Milyen jó,hogy rájöttél a hibára


Jó okés de olaszul volt a kiosztás de már találtam itt az oldalon egy magyar nyelvűt, majd megnézem h az e a baj. De a kiegészítő fűtésem miért állt le mindig 2 perc után? abban is tudnátok segíteni? Arra gondoltam h ki volt véve (mert a keringető szivattyúja szar volt de utána működött, elindult) és nem jó lett légtelenítve? Víz hőfok is lassan áll be középre 20-25 km után kb. a rossz légtelenítés is okozhat lassú felmelegedést vagy termosztát szarakodik? vagy ennek a kályhához semmi köze?
Köszönöm a válaszokat!


A bemelegedés szerintem egyértelmű termosztát hiba.Milyen keringető szivattyúra gondolsz? mert szerintem a motor vízpumpáján kívül más nem nagyon van.A fűtés is csak akkor megy ha a motor jár.Honnan tudod hogy két perc után kikapcsolt? Vagy ez valami állófűtés? Mert csak annak van elektromos keringetőszivattyúja.


tuti termosztát!
egyébként gyújtáson hallani lehet, hogy megy-e az elektromos szivattyú. Ez 2 db henger alakú kis motor, ami a vezető oldali torony körül a gázolajhűtő alatt látsz, ill hallasz.



Kiegészítő fűtés szivattyúja de az jó már, és ez a kályha kapcsol ki 2perc után és onnan tudom mert lehet hallani h leáll és nem füstöl a kipufugója. Ezt nem tudom h miért kapcsol ki!
Amúgy normál tempóban egy 320d hány km alatt éri el az üzemi hőfokot ilyen időben?
Légtelenitésst is lehet h rosszul csináltam vagy mivel nem tom h hogyan kel jól csinálni


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 14:07


anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Ki kéne már olvasni azt a hibatárolót,nem totózni a látatlanba. Nekem is szar volt a termosztát,10km volt mire felmelegedett, műszerfalra nem,de a tárolóba folyamatosan írta a termosztát hibát. Minden indításkor,hiába volt törölve.
Hihetetlen,hogy senki nem mondja olvastasd ki, nem díszből kezdik azzal a szervizben is.
Ha nincs benne semmi, (ami kizárt ) utána ráérsz totózni.


nekem a 2-es hengerben lévő trafó megadta magát, chek engine villog, világít minden. mentem is vele azé vagy 500 métert hanem többet. ki lett cserélve. tagnap olvastam a hibatárolót és üres a motornál. rendesen elcsodálkoztam, hogy ezt nem írta be. pedig gyújtás kimaradás és azon körben bármi jelzett volna. szerintem ez a tutti van hiba nem mindig helytálló.



Ez amúgy érdekes tényleg.Azért,ha nem megy egy henger, azt mindig beírja.Mert gondolom nem ment,ha a trafó elszállt.


hát nem ment... mondom diszkózott a műszerfal... amúgy amikor bekrültek az újak, utána kb 3-4 indításra aludt csak a check engine lámpa.... pedig már nem vót baja...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 13:57


YELLOW írta:
anubisz írta: Ki kéne már olvasni azt a hibatárolót,nem totózni a látatlanba. Nekem is szar volt a termosztát,10km volt mire felmelegedett, műszerfalra nem,de a tárolóba folyamatosan írta a termosztát hibát. Minden indításkor,hiába volt törölve.
Hihetetlen,hogy senki nem mondja olvastasd ki, nem díszből kezdik azzal a szervizben is.
Ha nincs benne semmi, (ami kizárt ) utána ráérsz totózni.


nekem a 2-es hengerben lévő trafó megadta magát, chek engine villog, világít minden. mentem is vele azé vagy 500 métert hanem többet. ki lett cserélve. tagnap olvastam a hibatárolót és üres a motornál. rendesen elcsodálkoztam, hogy ezt nem írta be. pedig gyújtás kimaradás és azon körben bármi jelzett volna. szerintem ez a tutti van hiba nem mindig helytálló.



Ez amúgy érdekes tényleg.Azért,ha nem megy egy henger, azt mindig beírja.Mert gondolom nem ment,ha a trafó elszállt.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 13:53


YELLOW írta:
anubisz írta: Ki kéne már olvasni azt a hibatárolót,nem totózni a látatlanba. Nekem is szar volt a termosztát,10km volt mire felmelegedett, műszerfalra nem,de a tárolóba folyamatosan írta a termosztát hibát. Minden indításkor,hiába volt törölve.
Hihetetlen,hogy senki nem mondja olvastasd ki, nem díszből kezdik azzal a szervizben is.
Ha nincs benne semmi, (ami kizárt ) utána ráérsz totózni.


nekem a 2-es hengerben lévő trafó megadta magát, chek engine villog, világít minden. mentem is vele azé vagy 500 métert hanem többet. ki lett cserélve. tagnap olvastam a hibatárolót és üres a motornál. rendesen elcsodálkoztam, hogy ezt nem írta be. pedig gyújtás kimaradás és azon körben bármi jelzett volna. szerintem ez a tutti van hiba nem mindig helytálló.



Nem mondtam,hogy tuti,de ha meg sem nézi amúgy a múltkor kíváncsiságból lehúztam járó motornál a légt.mérő csatiját,azt sem írta be,pedig gondolom be kellett volna,bár a sebváltó fogaskerék az megjelent,csak nem oda írta a hibát,de el is tűnt,amint újraindítottam. Sima OBD olvasó,meg nem tudja kiolvasni a bmw specifikus sebváltóhibákat.
Hogy mit írhatott,mi köze a tömegmérőnek az automata váltóhoz nem értem.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 13:51


YELLOW írta:
anubisz írta: Ki kéne már olvasni azt a hibatárolót,nem totózni a látatlanba. Nekem is szar volt a termosztát,10km volt mire felmelegedett, műszerfalra nem,de a tárolóba folyamatosan írta a termosztát hibát. Minden indításkor,hiába volt törölve.
Hihetetlen,hogy senki nem mondja olvastasd ki, nem díszből kezdik azzal a szervizben is.
Ha nincs benne semmi, (ami kizárt ) utána ráérsz totózni.


nekem a 2-es hengerben lévő trafó megadta magát, chek engine villog, világít minden. mentem is vele azé vagy 500 métert hanem többet. ki lett cserélve. tagnap olvastam a hibatárolót és üres a motornál. rendesen elcsodálkoztam, hogy ezt nem írta be. pedig gyújtás kimaradás és azon körben bármi jelzett volna. szerintem ez a tutti van hiba nem mindig helytálló.



nekem sem ír be mindig mindent. Pl. amikor a jobb oldali ajtó csatlakozóját szedtem szét, akkor bedobta a légzsák hibát. Amikor a balt, akkor semmi... Bár remélem ez nem azt jelenti h nem tud a bal ajtólégzsákról és ha gáz van nem fog semmi az arcomba robbanni oldalról

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. október 27. csütörtök, 13:45


anubisz írta: Ki kéne már olvasni azt a hibatárolót,nem totózni a látatlanba. Nekem is szar volt a termosztát,10km volt mire felmelegedett, műszerfalra nem,de a tárolóba folyamatosan írta a termosztát hibát. Minden indításkor,hiába volt törölve.
Hihetetlen,hogy senki nem mondja olvastasd ki, nem díszből kezdik azzal a szervizben is.
Ha nincs benne semmi, (ami kizárt ) utána ráérsz totózni.


nekem a 2-es hengerben lévő trafó megadta magát, chek engine villog, világít minden. mentem is vele azé vagy 500 métert hanem többet. ki lett cserélve. tagnap olvastam a hibatárolót és üres a motornál. rendesen elcsodálkoztam, hogy ezt nem írta be. pedig gyújtás kimaradás és azon körben bármi jelzett volna. szerintem ez a tutti van hiba nem mindig helytálló.