csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. június 07. kedd, 06:36


Robin68 írta:
csatis1 írta:
Robin68 írta:
nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....



Osram és Philips. Az olcsó nem azért szar, mert szétégeti a foncsort, hanem mert harmatgyengén világít és semmit se lehet vele látni! Akkor égetné szét a foncsort, ha erősen világítana. Próbáltam... nem jött be. Azóta touringban Osram (Philips után kínai, utána váltottam Osramra), coupeban Philips.
Nagyon jól világítanak.

Saját tapasztalatból írtam. Mikor megvettem a bontott xenon lámpákat, beszerelés előtt szét szedtem darabokra. Az egyikben noname izzó volt és a foncsor elég rendesen megégve. A másikban márkás izzó és csak a kor látszott meg rajta.



Lehet hogy valami erősnek látszó izzó volt, vagy még előtte égett meg. Aki nem használ kínai izzókat, annak is megéghet a foncsor. Kicserélted a foncsort?

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 16:22


csatis1 írta:
Robin68 írta:
nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....



Osram és Philips. Az olcsó nem azért szar, mert szétégeti a foncsort, hanem mert harmatgyengén világít és semmit se lehet vele látni! Akkor égetné szét a foncsort, ha erősen világítana. Próbáltam... nem jött be. Azóta touringban Osram (Philips után kínai, utána váltottam Osramra), coupeban Philips.
Nagyon jól világítanak.

Saját tapasztalatból írtam. Mikor megvettem a bontott xenon lámpákat, beszerelés előtt szét szedtem darabokra. Az egyikben noname izzó volt és a foncsor elég rendesen megégve. A másikban márkás izzó és csak a kor látszott meg rajta.



csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 15:00


Robin68 írta:
nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....



Osram és Philips. Az olcsó nem azért szar, mert szétégeti a foncsort, hanem mert harmatgyengén világít és semmit se lehet vele látni! Akkor égetné szét a foncsort, ha erősen világítana. Próbáltam... nem jött be. Azóta touringban Osram (Philips után kínai, utána váltottam Osramra), coupeban Philips.
Nagyon jól világítanak.


Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 14:56


nickname írta:
hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

Osram vagy Philips. Én nem raknék be ilyen olcsó fajta xenon izzót. Hamarabb szét fogja égetni a foncsort mint ahogy kiégne.
Megesik, hogy az olcsóbb a sokkal drágább....



nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 13:38


hocila írta: Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Osram az jó megbízható, és lehet találni kedvezőbb áron is 18K környékén

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 523i
Évjárat: 2006

státusz hocila

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 11:49


Sziasztok! Van jó vagy rossz tapasztalatotok olcsón beszerezhető xenon izzókról?

Egy Z4-ben haldoklik a gyári 8 éves izzó, és utánanézve az alkatrész áraknak látom, hogy óriási különbségek vannak.
Gyári BMW d1s kb. 130 ezer Ft/db,
márkás kék fényű (Osram; Philipps) kb. 22 ezer Ft/db,
e-bay forrásból szabványos 35 W-os, 6000K színhőmérsékletű noname 3500 Ft/pár!

Az óriási árkülönbözet miatt be is rendeltem e-bayről arra gondolva, hogy egy próbát még akkor is megér, ha csak 2-3 hónapot bír ki az esetleges gyengébb minőség miatt. Aztán most elbizonytalanodtam, hogy szabad-e bevállalni egy ilyen próbát, mert mindenféle infóval találkoztam. Van aki azzal riogat, hogy simán tönkreteheti az olcsó vacak a trafókat meg egyéb drága alkatrészeket. Van aki meg azt mondja, hogy ha szerencsém van, a noname nem sokban különbözik a márkásaktól, legfeljebb a gyengébb alapanyagok miatt néhány %-kal gyengébb a fényereje, és rövidebb ideig bírja. Ráadásul a márkásakat hamisítják, így gyakran a drága választás sem hoz jobb eredményt.

Szóval saját, vagy közvetlen ismeretségből származó tapasztalat érdekelne. Elképzelésem, előítéletem nekem is van, csakhát inkább más kárán tanulnék, ha valóban veszélyes ez a játék.
Köszi!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 06. hétfő, 11:51

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz wzfcfq

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. május 18. szerda, 22:58


Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni. A problémám a következő: Beázott a jobb első lámpám, belülről bepárásodott. A bepárásodás után 2 nappal reggel induláskor hiba jelent meg. "Cornering lights failure" Azóta inuláskor csak a bal lámpámon végzi el a függőleges ellenőrzést, a jobb nem mozdul és az oldalírányúnak neki sem áll egyik lámpánál sem. (Kanyarkövetős a lámpám) Korbban ezt is megcsinálta. Találkozott már valaki ilyen problémával? Lehetséges hogy kioldott biztosték? A biztosíték táblánál lévő papíron nem igazán igazodtam el.
Az autó: BMW320d E91 2006 gyári xenon



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 18. szerda, 22:58


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. április 29. péntek, 05:11


ivlo írta: Sziasztok!

Lehet volt már kérdés, de felteszem megint. Találkozott már valaki villogó xenon problémával? csak az egyik oldal villog az is véletlenszerűen.


szinte erről szól az egész topic. csak olvasni kellene egy picit vissza.
cseréld meg a két izzót. ha átmegy a hiba, akkor izzó probléma. ha nem, akkor trafó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2003

státusz ivlo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. április 29. péntek, 00:28


Sziasztok!

Lehet volt már kérdés, de felteszem megint. Találkozott már valaki villogó xenon problémával? csak az egyik oldal villog az is véletlenszerűen.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2002

státusz Generator

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 22:30


csatis1 írta:

Próbáld meg beszintezni mindkét fényszórót a lámpatest tetején lévő tekerőkkel...


Köszi. Az első szenzorra nem reagál semmit, szóval az valószínűleg halott. Majd megpróbálom kiszedni, rámérni, hogy működik-e. Úgyis kell futóműveshez menni, akkor majd megnézem a hátulját is, meg kiszedem az elsőt.
Ha utána is az eget világítja, beállíttatom majd valahol. Minden esetre köszi a tanácsokat.


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 14:28


Generator írta:
csatis1 írta:
Generator írta: Sziasztok!
Gyári xenon lámpámmal akadt egy kis gond. Az eget világítja a lámpa, magam és főleg a szembejövők nem túl nagy örömére. A szintérzékelő szenzort megmozgattam az első tengelynél, de arra nem reagált semmit. Tudom, hogy van hátul is egy, de ahhoz nem fértem hozzá (utcán, földön fekve). Kellene reagálni arra is a rendszernek, ha csak az elsőt mozgatom, vagy mindkettő változása kel hozzá? Fel lehet esetleg cserélni az első és hátsó szenzort, hogy lássam, változik-e valami?

Köszi a segítséget előre is.


Ha csak az első szintezőt mozgatod, arra is reagálnia kell.
A hátsó szintező kicsit el van rejtve a teniszütőben, de érdemes megnézni azt is.
Mindkét fényszóró egyszerre "fennakadt"? Vagy csak az egyik oldala?


Szia!
Megtaláltam a hátsót is, csak kissé nehezen hozzáférhető, ezért nem tudtam azt megnézni. Mindkét lámpa fennakadt. A mozgató motorok működnek, mert bekapcsoláskor megcsinálja az ellenőrző le-fel mozgatást mindkét lámpánál.


Próbáld meg beszintezni mindkét fényszórót a lámpatest tetején lévő tekerőkkel...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2002

státusz Generator

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 10:50


csatis1 írta:
Generator írta: Sziasztok!
Gyári xenon lámpámmal akadt egy kis gond. Az eget világítja a lámpa, magam és főleg a szembejövők nem túl nagy örömére. A szintérzékelő szenzort megmozgattam az első tengelynél, de arra nem reagált semmit. Tudom, hogy van hátul is egy, de ahhoz nem fértem hozzá (utcán, földön fekve). Kellene reagálni arra is a rendszernek, ha csak az elsőt mozgatom, vagy mindkettő változása kel hozzá? Fel lehet esetleg cserélni az első és hátsó szenzort, hogy lássam, változik-e valami?

Köszi a segítséget előre is.


Ha csak az első szintezőt mozgatod, arra is reagálnia kell.
A hátsó szintező kicsit el van rejtve a teniszütőben, de érdemes megnézni azt is.
Mindkét fényszóró egyszerre "fennakadt"? Vagy csak az egyik oldala?


Szia!
Megtaláltam a hátsót is, csak kissé nehezen hozzáférhető, ezért nem tudtam azt megnézni. Mindkét lámpa fennakadt. A mozgató motorok működnek, mert bekapcsoláskor megcsinálja az ellenőrző le-fel mozgatást mindkét lámpánál.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 10:03


Generator írta: Sziasztok!
Gyári xenon lámpámmal akadt egy kis gond. Az eget világítja a lámpa, magam és főleg a szembejövők nem túl nagy örömére. A szintérzékelő szenzort megmozgattam az első tengelynél, de arra nem reagált semmit. Tudom, hogy van hátul is egy, de ahhoz nem fértem hozzá (utcán, földön fekve). Kellene reagálni arra is a rendszernek, ha csak az elsőt mozgatom, vagy mindkettő változása kel hozzá? Fel lehet esetleg cserélni az első és hátsó szenzort, hogy lássam, változik-e valami?

Köszi a segítséget előre is.


Ha csak az első szintezőt mozgatod, arra is reagálnia kell.
A hátsó szintező kicsit el van rejtve a teniszütőben, de érdemes megnézni azt is.
Mindkét fényszóró egyszerre "fennakadt"? Vagy csak az egyik oldala?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 325i
Évjárat: 2002

státusz Generator

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. február 09. kedd, 09:22


Sziasztok!
Gyári xenon lámpámmal akadt egy kis gond. Az eget világítja a lámpa, magam és főleg a szembejövők nem túl nagy örömére. A szintérzékelő szenzort megmozgattam az első tengelynél, de arra nem reagált semmit. Tudom, hogy van hátul is egy, de ahhoz nem fértem hozzá (utcán, földön fekve). Kellene reagálni arra is a rendszernek, ha csak az elsőt mozgatom, vagy mindkettő változása kel hozzá? Fel lehet esetleg cserélni az első és hátsó szenzort, hogy lássam, változik-e valami?

Köszi a segítséget előre is.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2016. január 11. hétfő, 13:05


notoriusbg írta:
pityek1 írta:
Tano írta:
pityek1 írta: Sziasztok! Megtudja valaki irni hol talalom a gyari xenon trafot E46-ban? A valaszt elore is koszonom


Ott van a lámpa hátoldalára rögzítve, szürke doboz.


Nekem a lampa hatuljan nincs trafo. Valami mas tipp?



Szia, itt rögtön a videó elején látszik, amikor megfordítja a lámpát: https://www.youtube.com/watch?v=OA_7vAVA7PY


a fényszórót mindenképp ki kell venni.
Ha jól látom neked 2001-es touring van, sanszos hogy ilyen szürke dobozt kell keresned: