YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 19:33 Futómû és hibái

Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR

https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP

Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.
Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.
Ezekhez nem találtam szilentet külön.


valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:20 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

Köszi.Yellow belinkeled nekem a realoemről a cikkszámokat?


magad is ki tudod keresni. de alkatrészes oldalakon, stabilizátor rúd néven, stabilizátor rúd összekötő néven találni meg a kutyacsontot. pálcika két végén gömbfej. a stabrúd szilentet pedig így, vagy stabilizátor szilent néven lehet megtalálni. oda nem kell a rúd, csak két lukas gumi szilent. rákeresel a neten dobja úgy is.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:17 Motorolaj

Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.


lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.

YELLOW Elküldve: 2021-07-19 14:13 Futómû és hibái

Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

YELLOW Elküldve: 2021-07-18 19:27 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...


így akkor oké. vagyis nem oké, de az a hiba, amit írtak.

YELLOW Elküldve: 2021-07-17 19:35 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.

YELLOW Elküldve: 2021-07-15 17:57 Fûtés - Klíma

akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.

Nos azt hiszem mindenképp cserélnem kell. Szétszedtem. A nagyobbik henger egy villanymotor,ami egy ügyes mágneses megoldással hajt a víztérben lévő kis lapátot. ezzel nem volt baj. A kisebb henger az egy elektromágnes. Ez a fűtéscsap. Mikor széthúztam,akkor láttam,hogy van benne egy nagyobb spec formájú gumitömítés ,amely úgy szét volt esve,hogy vissza sem tudtam rakni.Így is működik,de szerintem ez a tönítés hivatott kizárni a vizet az elektromágnes tekercs részéből.Összeraktam,kifelé nem folyik,de az alap jelenség ugyanaz,és gondolom hosszabb távon tönkre fog menni a mágnes a bejutó folyadéktól.És a fentieket figyelembe véve bontott eleve ki van zárva.


igen úgy van, van egy másodlagos keringető. jellemzően az is rossz szokott lenni.
neked valószínű maga a szelep van beállva, de mivel beállt, az azt jelenti, hogy mindig nyitva van. tehát valamiért már korábban nem húzta be a tekercs. vagy lehet nincs beállva, csak most sem húzza a be a tekercs, ezért a szelep nyitva marad.

YELLOW Elküldve: 2021-07-14 22:29 Fûtés - Klíma

akela írta:
YELLOW írta:
akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.


A motor kap áramot, működik,mert meleget tudok csinálni vele,csak most leveszem pl.16 fokra ,és klíma be,de csak a bal oldalt jön ki hideg levegő. A jobb oldalt nem meleg,de a kinti hömérsékletű


azért tudsz meleget csinálni, mert melegen alapesetben is nyitva van.
azt nézd meg, hogy megfogod azt a két hengeres csapot, aztán belül menjen a befúvás és valaki tekerje a középső rostélyt piros, majd kék állásba. a hőfokot is lehet állítani kell majd közben. de a lényeg, hogy ha nem érzel semmit, akkor nem zár el. vagy lehet érzel és félig elzár, de az sem jó.
amikor az ember hűtőfolyadékot cserél és légtelenít, pont azért kell fűtésre tenni, mert amikor indítod a motort, akkor a fűtéscsap elzár és akkor nem keringetné ott a vizet, azaz a levegő ott marad. de ha melegre állítod, akkor kinyit és elkezdi ott is forgatni a vizet.

YELLOW Elküldve: 2021-07-14 18:41 Fûtés - Klíma

akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

Értem.De ez nem kétoldali mint az E39. Tehát egy vízcsó megy be a radiátorba nem? A kisebbik henger tűzforó,a nagyobbik kb. mint a vízcső. Akkor első körben próbáljam meg kitakarítani,és ne rögtön cserében gondolkozni?( tehát elvileg javítható?)


javítható, ha nincs összegyógyulva. valamikor egy kocogtatás elég neki.
ha jól emlékszem úgy van, hogy alapesetben nyitva van, ha beindul a motor és nem kell fűtés, akkor elzár. na most neked nem zár el. tehát vagy dzsuva és oxidáció miatt, vagy mert nem kap feszt, vagy sérült benne a tekercs.

YELLOW Elküldve: 2021-07-13 22:09 Fûtés - Klíma

akela írta: Üdv márkatársak.
Adott egy 2005-ös E46 18i. Az a problémám vele,hogy bekapcsolt klímánál a jobb oldalra nem fúj hideget,csak a sima levegőt. Ez 36 fokban kissé bosszantó.( mondjuk bal oldalra is gyengusz szerintem,de ez más gond.)Van valami ötlet erre?


fűtéscsap probléma.
esetleg meg lehet kocogtatni, a jobb oldali nyúlvány mellett van. de szét is lehet szedni és kitakarítani. de lehet csak kontakt hibája van.

YELLOW Elküldve: 2021-07-13 18:12 Motorolaj

sancia írta: Szasztok!
320 d 2008 mennyi időnként cseréljem az olajat?


ha jót akarsz 10ezrenként. ha sokat mész hosszútávot, akkor max 15ezerig el lehet tolni.

YELLOW Elküldve: 2021-07-13 18:11 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

rain91 írta: Sziasztok,
17x8 ET30 előre-hátra, necces, vagy elfér? E90-re való Rial felnikről van szó, 225/45 R17 gumikkal.



E30-ra? az a baj az 4 csavaros, a felni meg 5. amúgy szerintem elférne. de így kell osztókör módosító, és úgy már necces.

YELLOW Elküldve: 2021-07-13 18:09 Mi lehet a baj?_

TomyMU írta: Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, olyat produkál az autóm, hogy kivillan a töltés visszajelző lámpá(kb. 2mp), és amikor kivillan akkor meg is torpan az autóm, jól leesik a fordulat aztán visszaáll. Eljátssza ezt párszor aztán kivillan az EML hibakód is. Volt, hogy annyira leesett a fordulat, hogy leállt az autó. Menni megy, de inkább nem használom, most raktam le a szerelőnél, kiváncsi vagyok mit olvas ki a géppel. Esetleg valakivel fordult már elő ilyen és van tapasztalata hogy mi lehet a baj? (N42B18A)


hát lehet főtengely jeladó is. de majd a diag megmondja, mert lehet ez sok minden.

YELLOW Elküldve: 2021-07-03 17:05 kettõstömegü lendkerék

Manoka0216 írta: Sziasztok!
Akkor ezek szerint az semmi esetre se normális, hogy 36.000 km-nél kettőstömegűt és kuplungot kelljen cserélnem a 2015-ös 2-es coupemba, ugye?


ha úgy vezetsz még normális is lehet
amúgy nem. erős városi használat mellett is 80ezret azért kibír egy kuplung.

YELLOW Elküldve: 2021-06-27 19:36 Képek feltöltése CSAK 1024x768-as méretben, vagy kisebben!

YELLOW írta: Képeket csak 1024x768 méretben lehetséges feltölteni, hogy normálisan jelenjen meg.
Régen az oldal magának alakította át a képeket ilyen méretben, nem számított milyen méretben kerül feltöltésre. "Szerver változás" miatt ez a funkció nem működik. Így az 1024x768 méretnél nagyobb képek rosszul jelennek meg. Hirdetésben és a galériában is.
Mehet a 16:9-es képarány is, csak a kép 1024 képpontól ne legyen szélesebb.
Megértést köszi!