![330d](http://static.bmwfanatics.hu/uploaded/userfile/182/182_1288296902447_150x100.jpg)
- autója adatai
- Széria: 1
- Típus: E88
- Kivitel: Cabrio
- Modell: 120d
- Évjárat: 2008
Elküldve: 2011. július 30. szombat, 16:06
anubisz írta:330d írta:anubisz írta:330d írta:anubisz írta:YELLOW írta:330d írta: Üdv Urak!
A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?
van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.
Ettől félek én is, lehet hengerfejes(: Bár nem látam bubikat a kiegyenlítőben. Víz égéstérbe elvileg nem kerül, nem párás annyira a kipuffgáz. És a víz inkább a nyomás miatt távozik valahol ahol a meleg okozta hőtágulás elmultával utat talál. Bár lehet ez a nyomás abból származik, hogy a vízkörbe beledolgozik valahol):
Hogy tudom kiszűrni a hengerfejet, van vmi porlasztó helyére rakható légveszteségmérő, azzal?
Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.
Gondolom a 2-es számú csavar.
http://bmwfans.info/parts/cata...sion_tank/
Vent screw
Köszönöm szépen, hogy megnézted. Ez annyira triviális volt, hogy nem is mondtam, ezt kinyitottam(:
Hengerefejességtől ver a víz, bár van egy új 0km-es 118d motorom, lehet belerakom, és nem agyalok. Ha jól tudom megyegyezik a porlasztók/turbó kivételével.
Olajnyomás leesésre bemelegedve alapjáraton erre még esetleg vmi ötlet? Bár ha motort cserélek, ez is okafogyott(:
Az autóban amúgy 45ezer km van.
Nekem az a gyanús,hogy hűtővíz,és olaj problémád van,nem e az olajba jutó víz okozza.Nem e az miatt megy el a nyomásod. Bár nem értek hozzá,tehát nem akarok hülyeséget mondani.Viszont nekem mikor szétnyílt a légtelenítő tartályom,kérdeztem a BMW szervizbe mikor cserélték,hogy remélem nem lett ettől hengerfejes a kocsi,( bár nem hevült túl,mert egyből leálltam ) és azt a csövet nyomogatta amit te mondasz,hogy nem e kemény,aztán azt mondta biztos nem. Vized meg annyi elfolyna,hiába a takaró lemez,az bizony látszana a betonon,már persze,ha nem nyomás alatt ereszti el valahol menet közben,és le is szárad egyből a motortérben. Meg is mérted az olajnyomást? vagy csak a lámpa világit ki.
Csak a lámpa világít, és nem mértem): Diagnosztikám sincsen sajnos amivel pontosíthatnám a dolgot. Milyet ajánlotok, mert szeretnék venni egy e92-est is, és jó lenne ha hasonló apparátusom lenne mint audikhoz.
Menetközben egy deka víz se fogy a rendszerből, ez bíztató, csak miuután leállítottam, és kihűlt a motor, akkor elengedi el a kocsi alá! És ez sztem valahol vmi hajszálrepedés lesz, ami melegen annyira összeduzzad a hőtágulástól, hogy nem tud kifolyni.