330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 16:06


anubisz írta:
330d írta:
anubisz írta:
330d írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.

Ettől félek én is, lehet hengerfejes(: Bár nem látam bubikat a kiegyenlítőben. Víz égéstérbe elvileg nem kerül, nem párás annyira a kipuffgáz. És a víz inkább a nyomás miatt távozik valahol ahol a meleg okozta hőtágulás elmultával utat talál. Bár lehet ez a nyomás abból származik, hogy a vízkörbe beledolgozik valahol):
Hogy tudom kiszűrni a hengerfejet, van vmi porlasztó helyére rakható légveszteségmérő, azzal?


Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.



Gondolom a 2-es számú csavar.
http://bmwfans.info/parts/cata...sion_tank/
Vent screw

Köszönöm szépen, hogy megnézted. Ez annyira triviális volt, hogy nem is mondtam, ezt kinyitottam(:
Hengerefejességtől ver a víz, bár van egy új 0km-es 118d motorom, lehet belerakom, és nem agyalok. Ha jól tudom megyegyezik a porlasztók/turbó kivételével.
Olajnyomás leesésre bemelegedve alapjáraton erre még esetleg vmi ötlet? Bár ha motort cserélek, ez is okafogyott(:

Az autóban amúgy 45ezer km van.




Nekem az a gyanús,hogy hűtővíz,és olaj problémád van,nem e az olajba jutó víz okozza.Nem e az miatt megy el a nyomásod. Bár nem értek hozzá,tehát nem akarok hülyeséget mondani.Viszont nekem mikor szétnyílt a légtelenítő tartályom,kérdeztem a BMW szervizbe mikor cserélték,hogy remélem nem lett ettől hengerfejes a kocsi,( bár nem hevült túl,mert egyből leálltam ) és azt a csövet nyomogatta amit te mondasz,hogy nem e kemény,aztán azt mondta biztos nem. Vized meg annyi elfolyna,hiába a takaró lemez,az bizony látszana a betonon,már persze,ha nem nyomás alatt ereszti el valahol menet közben,és le is szárad egyből a motortérben. Meg is mérted az olajnyomást? vagy csak a lámpa világit ki.


Csak a lámpa világít, és nem mértem): Diagnosztikám sincsen sajnos amivel pontosíthatnám a dolgot. Milyet ajánlotok, mert szeretnék venni egy e92-est is, és jó lenne ha hasonló apparátusom lenne mint audikhoz.
Menetközben egy deka víz se fogy a rendszerből, ez bíztató, csak miuután leállítottam, és kihűlt a motor, akkor elengedi el a kocsi alá! És ez sztem valahol vmi hajszálrepedés lesz, ami melegen annyira összeduzzad a hőtágulástól, hogy nem tud kifolyni.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 14:43


330d írta:
anubisz írta:
330d írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.

Ettől félek én is, lehet hengerfejes(: Bár nem látam bubikat a kiegyenlítőben. Víz égéstérbe elvileg nem kerül, nem párás annyira a kipuffgáz. És a víz inkább a nyomás miatt távozik valahol ahol a meleg okozta hőtágulás elmultával utat talál. Bár lehet ez a nyomás abból származik, hogy a vízkörbe beledolgozik valahol):
Hogy tudom kiszűrni a hengerfejet, van vmi porlasztó helyére rakható légveszteségmérő, azzal?


Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.



Gondolom a 2-es számú csavar.
http://bmwfans.info/parts/cata...sion_tank/
Vent screw

Köszönöm szépen, hogy megnézted. Ez annyira triviális volt, hogy nem is mondtam, ezt kinyitottam(:
Hengerefejességtől ver a víz, bár van egy új 0km-es 118d motorom, lehet belerakom, és nem agyalok. Ha jól tudom megyegyezik a porlasztók/turbó kivételével.
Olajnyomás leesésre bemelegedve alapjáraton erre még esetleg vmi ötlet? Bár ha motort cserélek, ez is okafogyott(:

Az autóban amúgy 45ezer km van.




Nekem az a gyanús,hogy hűtővíz,és olaj problémád van,nem e az olajba jutó víz okozza.Nem e az miatt megy el a nyomásod. Bár nem értek hozzá,tehát nem akarok hülyeséget mondani.Viszont nekem mikor szétnyílt a légtelenítő tartályom,kérdeztem a BMW szervizbe mikor cserélték,hogy remélem nem lett ettől hengerfejes a kocsi,( bár nem hevült túl,mert egyből leálltam ) és azt a csövet nyomogatta amit te mondasz,hogy nem e kemény,aztán azt mondta biztos nem. Vized meg annyi elfolyna,hiába a takaró lemez,az bizony látszana a betonon,már persze,ha nem nyomás alatt ereszti el valahol menet közben,és le is szárad egyből a motortérben. Meg is mérted az olajnyomást? vagy csak a lámpa világit ki.

330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 14:31


anubisz írta:
330d írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.

Ettől félek én is, lehet hengerfejes(: Bár nem látam bubikat a kiegyenlítőben. Víz égéstérbe elvileg nem kerül, nem párás annyira a kipuffgáz. És a víz inkább a nyomás miatt távozik valahol ahol a meleg okozta hőtágulás elmultával utat talál. Bár lehet ez a nyomás abból származik, hogy a vízkörbe beledolgozik valahol):
Hogy tudom kiszűrni a hengerfejet, van vmi porlasztó helyére rakható légveszteségmérő, azzal?


Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.



Gondolom a 2-es számú csavar.
http://bmwfans.info/parts/cata...sion_tank/
Vent screw

Köszönöm szépen, hogy megnézted. Ez annyira triviális volt, hogy nem is mondtam, ezt kinyitottam(:
Hengerefejességtől ver a víz, bár van egy új 0km-es 118d motorom, lehet belerakom, és nem agyalok. Ha jól tudom megyegyezik a porlasztók/turbó kivételével.
Olajnyomás leesésre bemelegedve alapjáraton erre még esetleg vmi ötlet? Bár ha motort cserélek, ez is okafogyott(:

Az autóban amúgy 45ezer km van.




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 13:55


330d írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.

Ettől félek én is, lehet hengerfejes(: Bár nem látam bubikat a kiegyenlítőben. Víz égéstérbe elvileg nem kerül, nem párás annyira a kipuffgáz. És a víz inkább a nyomás miatt távozik valahol ahol a meleg okozta hőtágulás elmultával utat talál. Bár lehet ez a nyomás abból származik, hogy a vízkörbe beledolgozik valahol):
Hogy tudom kiszűrni a hengerfejet, van vmi porlasztó helyére rakható légveszteségmérő, azzal?


Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.



Gondolom a 2-es számú csavar.
http://bmwfans.info/parts/cata...sion_tank/
Vent screw





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. július 30. szombat, 13:56

330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 13:42


anubisz írta:
YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.

Ettől félek én is, lehet hengerfejes(: Bár nem látam bubikat a kiegyenlítőben. Víz égéstérbe elvileg nem kerül, nem párás annyira a kipuffgáz. És a víz inkább a nyomás miatt távozik valahol ahol a meleg okozta hőtágulás elmultával utat talál. Bár lehet ez a nyomás abból származik, hogy a vízkörbe beledolgozik valahol):
Hogy tudom kiszűrni a hengerfejet, van vmi porlasztó helyére rakható légveszteségmérő, azzal?


Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.




330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 13:30


YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.



sajnos nem volt még időm levenni az alsó borítást, ami ugyebár lehetetlenné teszi az elfolyást helyének azonosítását): ?a lekapom, és kivárom azt az 1-1,5 órát amire kihűl a motor és elkezd folyni.
Belgiumban vettem és indulás előtt 4-órán keresztül probáltuk lelégteleníteni, természetesen kiegyenlítőtartály nyitogatásával, külön légtelenítő csavart nem találtunk sehol. Van ilyen?

Nyilván alaposabban át kell nézni, és okkal mondhatod minek kérdezek itt hülyeséget annélkül, hogy legalább a körülményeket megvizsgáltam volna, de azt hittem ez vmi jellegzetes BMW-s dolog ami esetleg mind a két jelenséggel összefüggésbe hozható. Esetleg vmi víz és olaj közös hűtő ami csak nyomáson enged át stb stb Volvónál szívtam már meg ilyet, és ott hengerfejesség tüneteit produkálta):

Van amúgy légtelenítő csavar valahol? Magas pontjain kerestem a csöveknek, de sehol semmit nem találtam):




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 13:27


YELLOW írta:
330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.



Nem tudom,hogy ennél a típusnál hogy van,de 1 liter vizeket visszaenged,az nagyon sok. Nekem mikor levegős volt a rendszer alapjáraton minden ok volt,20 métert mentem vele,már majdnem pirosba ugrott a mutató. Hozzáteszem,nem volt lekötve a rendszer,csak a hűtőről lett a cső levéve. Úgyhogy nem ment sok víz el,és nem kellett sokat utána tölteni,mégis annyi levegő ami akkor belejutott majdnem felforralta a vizet.Ha anyi levegő lenne benne,és középen áll a mutató,nagyobb teljesítményen biztos kimozdulna,mondjuk egy nagyobb emelkedőn,azonnal elmozdul középről.Rengeteg levegő lenne benne ha 1 liter vizet visszaereszt,az teljesítmény alatt biztos megmutatkozik,főleg nyáron melegbe. Ugye nem hengerfejes? Csak nem? Gondolom azt már megvizsgáltad.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 11:10


330d írta: Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?


van látható nyoma, a víz elfolyásnak? ha nincs, akkor nem folyik az sehova, csak levegős a rendszer. meleg motornál, óvatosan ki kell nyitni a kiegyenlítő tartály tetejét, és alapjáraton járatni a motort, elvileg úgyis fog némi levegő távozni. persze van légtelenítő vagy két helyen biztos. szerintem előbb ezzel próbálkozz.



330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2011. július 30. szombat, 10:40


Üdv Urak!

A problémám a következő; vásároltam egy enyhén sérült 120d-t (177le), a hűtőjét kicseréltem, de amikor feltöltöttem vízzel, a hűtő nem akart átmelegedni, mintha a termosztát nem nyitott volna, és nem menne körbe a víz. Kicseréltem, semmi változás. 1300km-t megtettem vele, ami út alatt volt fűtés, a motor nem melegedett túl, tehát semmi különösebb jelenség nem volt a vízzel kapcsolatban. Viszont az elejétől a következő probléma jelentkezett; amikor bemelegedett a motor, alapjáraton elment az olajnyomás (visszajelző szerint) A másik probléma visszakanyarodva a vízes dolgokra; miután kihűl a motor, elfolyik belőle 1l víz, és a hűtő bal oldalán lévő csövek nagyon feszesek.
Valami ötlet?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. július 24. vasárnap, 22:51


YELLOW írta: jut eszembe, tegnap beszéltük egyik kollégával melóhelyen, hogy egyik ismerősének a E46 20d-je elkezdett rosszalkodni, érdekes hangja volt, meg nem úgy ment, a turbo volt érdekes. elvitték szervízbe, ahol azt mondták, hogy ne ijedjen meg, ebben ilyen a turbo, idézem "öntisztítást végez", majd jó lesz.
igaz sok mindent nem hallottam még, de ilyet meg pláne. van ebben ráció? még itt sem hallottam ezt sosem. azt tom, hogy más típusoknál is van olyan, hogy részecskeszűrő tisztítás automatice, de hogy turbó, meg egyáltalán hogy???


Ú. ez nem semmi. Öntisztítás Ha már annyi kosz belemegy, hogy öntisztítást csinál,annak már annyi lenne. na meg hogy? elkezdi rázni a lapátokat 100 000-res fordulatnál?

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. július 24. vasárnap, 21:29


YELLOW írta: jut eszembe, tegnap beszéltük egyik kollégával melóhelyen, hogy egyik ismerősének a E46 20d-je elkezdett rosszalkodni, érdekes hangja volt, meg nem úgy ment, a turbo volt érdekes. elvitték szervízbe, ahol azt mondták, hogy ne ijedjen meg, ebben ilyen a turbo, idézem "öntisztítást végez", majd jó lesz.
igaz sok mindent nem hallottam még, de ilyet meg pláne. van ebben ráció? még itt sem hallottam ezt sosem. azt tom, hogy más típusoknál is van olyan, hogy részecskeszűrő tisztítás automatice, de hogy turbó, meg egyáltalán hogy???


Nincs ilyen.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17588

Elküldve: 2011. július 24. vasárnap, 21:01


jut eszembe, tegnap beszéltük egyik kollégával melóhelyen, hogy egyik ismerősének a E46 20d-je elkezdett rosszalkodni, érdekes hangja volt, meg nem úgy ment, a turbo volt érdekes. elvitték szervízbe, ahol azt mondták, hogy ne ijedjen meg, ebben ilyen a turbo, idézem "öntisztítást végez", majd jó lesz.
igaz sok mindent nem hallottam még, de ilyet meg pláne. van ebben ráció? még itt sem hallottam ezt sosem. azt tom, hogy más típusoknál is van olyan, hogy részecskeszűrő tisztítás automatice, de hogy turbó, meg egyáltalán hogy???

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz borisz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2011. július 19. kedd, 08:09


soospeter81 írta:
Coyote írta:
borisz írta:
Coyote írta:
borisz írta: Sziasztok!

Olyan hibajelenság jött elő a gépnél, hogy időközönként elfogy az erő belőle. Pl:tempomat 145km/h beállítva tatabányai emelkedőknél 100km/ra csökkent. Van, hogy hiába nyomom neki nem akar menni! Mivel nem állandó a hiba ezért inpa-val kiolvastam. Ezt találtam. Valami ötle, hogy merre kutakodjak? Az autó 320D 100kw.




Esetleg ezen az ábrán az 1-es alkatrész (pressure converter, magyarul nem tudom a megfelelő szakszavát). Emlékeztem rá, hogy külföldi fórumon olvastam ilyen problémáról, ott legalábbis ezt ajánlották.
Benyás off autómon vákumcső repedés szokott ilyesmit okozni, dízelnél nem tudom, hogy előfordulhat-e hasonló.



Köszi! De ha a cső repedt lenne akkor állandó lenne a hibajelenség nem?


Nem, nálam pontosan ugyanez volt a tünet: bizonyos fordulatszám-tartományban, mintha elgáncsolták volna. Annál lejjebb semmi baj nem volt, csak ott deformálódott annyit a vákumcső (ami amúgy normális dolog), hogy falsot szívott. Rohadt idegesítő tortúra volt, heteken át küzdöttünk, mire kitaláltuk. Persze üresben túráztatva nem jött elő, csak menet közben, nyomás alatt.


Hi!Az enyem ugyanezt csinalta amit irsz nagynehezen rajottunk,hogy a vakum nem megfelelo.szivosor alatt van egy halom cso mindet csereltuk azota tunet mentes az enyem.egy probat meger nem koltseges.Peti


Köszönöm, meg lesz a hétvégi programom!

soospeter81
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz soospeter81

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 20:35


Coyote írta:
borisz írta:
Coyote írta:
borisz írta: Sziasztok!

Olyan hibajelenság jött elő a gépnél, hogy időközönként elfogy az erő belőle. Pl:tempomat 145km/h beállítva tatabányai emelkedőknél 100km/ra csökkent. Van, hogy hiába nyomom neki nem akar menni! Mivel nem állandó a hiba ezért inpa-val kiolvastam. Ezt találtam. Valami ötle, hogy merre kutakodjak? Az autó 320D 100kw.




Esetleg ezen az ábrán az 1-es alkatrész (pressure converter, magyarul nem tudom a megfelelő szakszavát). Emlékeztem rá, hogy külföldi fórumon olvastam ilyen problémáról, ott legalábbis ezt ajánlották.
Benyás off autómon vákumcső repedés szokott ilyesmit okozni, dízelnél nem tudom, hogy előfordulhat-e hasonló.



Köszi! De ha a cső repedt lenne akkor állandó lenne a hibajelenség nem?


Nem, nálam pontosan ugyanez volt a tünet: bizonyos fordulatszám-tartományban, mintha elgáncsolták volna. Annál lejjebb semmi baj nem volt, csak ott deformálódott annyit a vákumcső (ami amúgy normális dolog), hogy falsot szívott. Rohadt idegesítő tortúra volt, heteken át küzdöttünk, mire kitaláltuk. Persze üresben túráztatva nem jött elő, csak menet közben, nyomás alatt.


Hi!Az enyem ugyanezt csinalta amit irsz nagynehezen rajottunk,hogy a vakum nem megfelelo.szivosor alatt van egy halom cso mindet csereltuk azota tunet mentes az enyem.egy probat meger nem koltseges.Peti


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. július 18. hétfő, 17:04


borisz írta:
Coyote írta:
borisz írta: Sziasztok!

Olyan hibajelenság jött elő a gépnél, hogy időközönként elfogy az erő belőle. Pl:tempomat 145km/h beállítva tatabányai emelkedőknél 100km/ra csökkent. Van, hogy hiába nyomom neki nem akar menni! Mivel nem állandó a hiba ezért inpa-val kiolvastam. Ezt találtam. Valami ötle, hogy merre kutakodjak? Az autó 320D 100kw.




Esetleg ezen az ábrán az 1-es alkatrész (pressure converter, magyarul nem tudom a megfelelő szakszavát). Emlékeztem rá, hogy külföldi fórumon olvastam ilyen problémáról, ott legalábbis ezt ajánlották.
Benyás off autómon vákumcső repedés szokott ilyesmit okozni, dízelnél nem tudom, hogy előfordulhat-e hasonló.



Köszi! De ha a cső repedt lenne akkor állandó lenne a hibajelenség nem?


Nem, nálam pontosan ugyanez volt a tünet: bizonyos fordulatszám-tartományban, mintha elgáncsolták volna. Annál lejjebb semmi baj nem volt, csak ott deformálódott annyit a vákumcső (ami amúgy normális dolog), hogy falsot szívott. Rohadt idegesítő tortúra volt, heteken át küzdöttünk, mire kitaláltuk. Persze üresben túráztatva nem jött elő, csak menet közben, nyomás alatt.