státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. április 01. vasárnap, 09:37


BMW_0902 írta: Fanatikus társaim!

Segítségeteket szeretném kérni!

Úgy tűnik, hogy az akksim végleg meghalt. Így a csere esedékessé vált.

Meg szeretném kérdezni, hogy
1. Milyen típusú akksit ajánlatok, ami nálatok bevált? (Jelenleg nekem Bosch van)
2. Mindig, ha megmutatom a motorteret egy BMW-s kollégának, akkor rögtön megkérdezi, hogy "bazz nem túl kicsi ez az akkumulátor a kocsiba?" Jelenleg 12v 55Ah-s van benne. A kocsim ugye 1995cc-s 318i, és akik megnézik, rendre nem adják sorhat alá...

Szóval maradhat a 12v 55Ah-s vagy mehet bele nagyobb is?

3. Végül:
Ki-be szerelés. Az addig megvan, hogy először negatívot le, majd a pozitív sarut oldom, aztán a lemerült akksit ki a tartókengyelből, majd be az újat, majd először a pozitív sarut, majd a negatívot teszem rá.
De adódik a kérdés: Semmi nem állítódik el a kocsiban az akksi kivétele végett?
Pl.: Rádió kódot kér, stb?

A helpet előre is köszönöm!


Tehetsz bele nagyobb akkut is, de az akku méretére és a polaritások helyes oldalára figyelj. (úgy értem például francia autóknál másik oldalon van a + és a - fordítva betéve pedig nem biztos hogy odaér valamelyik kábel)
Sokkal nagyobbat úgysem tudsz beletenni, mert annak a befoglaló mérete is általában nagyobb.
Óra és esetleg rádióállomások elállítódnak, de kódot nem fog kérni.
Hogy milyen márkát tegyél bele, ami neked anyagilag is szimpatikus, de legyen zárt, gondozásmentes, mert én még láttam kitekerős, kipárolgós és mindentmegmarós akkut is még.


BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 01. vasárnap, 09:28


Fanatikus társaim!

Segítségeteket szeretném kérni!

Úgy tűnik, hogy az akksim végleg meghalt. Így a csere esedékessé vált.

Meg szeretném kérdezni, hogy
1. Milyen típusú akksit ajánlatok, ami nálatok bevált? (Jelenleg nekem Bosch van)
2. Mindig, ha megmutatom a motorteret egy BMW-s kollégának, akkor rögtön megkérdezi, hogy "bazz nem túl kicsi ez az akkumulátor a kocsiba?" Jelenleg 12v 55Ah-s van benne. A kocsim ugye 1995cc-s 318i, és akik megnézik, rendre nem adják sorhat alá...

Szóval maradhat a 12v 55Ah-s vagy mehet bele nagyobb is?

3. Végül:
Ki-be szerelés. Az addig megvan, hogy először negatívot le, majd a pozitív sarut oldom, aztán a lemerült akksit ki a tartókengyelből, majd be az újat, majd először a pozitív sarut, majd a negatívot teszem rá.
De adódik a kérdés: Semmi nem állítódik el a kocsiban az akksi kivétele végett?
Pl.: Rádió kódot kér, stb?

A helpet előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz fanta2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2012. február 07. kedd, 08:54


Sziasztok!

Tegnap kétheti állást követően mentem kb. 50 km-t majd a leállítás után és kb. 10 perc kiegészítő fűtést követően az autó azt üzente cseréljem az aksit mert kritikus állapotba van. A kétheti pihenő után gond nélkül indult és még sosem volt ilyen probléma. Kérdésem szerintetek gondolkoznom kell cserén vagy csak a jelenlegi időjárás számlájára írhatom a dolgot? Előre is köszi.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 20:17


YELLOW írta:
hancurozo írta:
csatis1 írta: Ez sajnos nem olyan intelligens!


Ha házi készítésű, akkor a töltési áramerősségtől függ. Ha gyári akkor is, de olyat ami nem veszi vissza az áramerősséget ha feltöltött nem láttam. (majd az ampervadászok adnak róla pontos infót)


a töltési áram azért csökken, mert már nem fér bele több mármint töltés. úgy kell elképzelni, mint egy fém tartály. raksz rá egy átfolyásmérőt. eleinte nagyon gyorsan megy bele, aztán ahogy telítődik, és nő benne a nyomás, úgy az átfolyó befolyó mennyiség is csökken. amikor a két nyomás kiegyenlítődik, akkor nem megy bele több.
elvileg ha 1-2 A-en van a mutató, akkor már szinte feltöltöttnek mondható.


Köszi, majd figyelem!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 20:17


csatis1 írta: Állítólag ez olyan töltő, hogy beállítja az áramerősséget, de nem kapcsol ki!
Én sajna láma vagyok ezekhez a dolgokhoz, hátha valaki kiokosítana...


Az enyém sem kapcsol ki, de ha feltöltött (max-on van) szinte semmi áram nem folyik a töltő és az akku között.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 20:16


hancurozo írta:
csatis1 írta: Ez sajnos nem olyan intelligens!


Ha házi készítésű, akkor a töltési áramerősségtől függ. Ha gyári akkor is, de olyat ami nem veszi vissza az áramerősséget ha feltöltött nem láttam. (majd az ampervadászok adnak róla pontos infót)


a töltési áram azért csökken, mert már nem fér bele több mármint töltés. úgy kell elképzelni, mint egy fém tartály. raksz rá egy átfolyásmérőt. eleinte nagyon gyorsan megy bele, aztán ahogy telítődik, és nő benne a nyomás, úgy az átfolyó befolyó mennyiség is csökken. amikor a két nyomás kiegyenlítődik, akkor nem megy bele több.
elvileg ha 1-2 A-en van a mutató, akkor már szinte feltöltöttnek mondható.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 20:14


hancurozo írta:
csatis1 írta: Ez sajnos nem olyan intelligens!


Ha házi készítésű, akkor a töltési áramerősségtől függ. Ha gyári akkor is, de olyat ami nem veszi vissza az áramerősséget ha feltöltött nem láttam. (majd az ampervadászok adnak róla pontos infót)


Állítólag ez olyan töltő, hogy beállítja az áramerősséget, de nem kapcsol ki!
Én sajna láma vagyok ezekhez a dolgokhoz, hátha valaki kiokosítana...


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 20:11


csatis1 írta: Ez sajnos nem olyan intelligens!


Ha házi készítésű, akkor a töltési áramerősségtől függ. Ha gyári akkor is, de olyat ami nem veszi vissza az áramerősséget ha feltöltött nem láttam. (majd az ampervadászok adnak róla pontos infót)

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 20:01


hancurozo írta:
csatis1 írta: Eljött a nap, hogy nekem is tölteni kell az akksimat, csak azt nem tudom, hogy mennyi ideig lehet a töltőn. Előre is köszi a segítséget!


A legtöbb töltő kikapcsol ha feltöltötte az akkut. (még a tacskós is)


Ez sajnos nem olyan intelligens!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 19:56


csatis1 írta: Eljött a nap, hogy nekem is tölteni kell az akksimat, csak azt nem tudom, hogy mennyi ideig lehet a töltőn. Előre is köszi a segítséget!


A legtöbb töltő kikapcsol ha feltöltötte az akkut. (még a tacskós is)

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 19:53


Eljött a nap, hogy nekem is tölteni kell az akksimat, csak azt nem tudom, hogy mennyi ideig lehet a töltőn. Előre is köszi a segítséget!

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 17:34


Kaszáltak ma az akkumlátorosok! Szinte minden ismerősöm valamilyen indítási gonddal küzd.
Ma 3db új akkumlátort vásároltam közel a minimálbér áráért.Nagyon megérte ma felkelni.A BMW kapta a legnagyobbat egy 100-as exide-ot.

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. február 02. csütörtök, 17:52


nonesz írta: Sziasztok !

Aki hasonlóval kűzd, annak : generátor csere, megoldotta a gondom ! Úgy néz ki a dolog ! lehet elég lett volna feszszabályzót cserélni, de azt égen-földön nem kaptam, csak gyárit, de annál olcsóbb volt a bontós generátor !
Ha kell vkinek generátor ékszíjtárcsa ÚJ !! akkor van, meg 1 majdnem jó ( nyáron jó ) generátor. Sztem a feszszabályzó nem jó hidegen benne !

Köszi mindenkinek aki segített v akart!



Mi ez a sok felkiáltójel?

A szerelődnek meg gratulálok

nonesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz nonesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 37

Elküldve: 2012. február 02. csütörtök, 14:14


Sziasztok !

Aki hasonlóval kűzd, annak : generátor csere, megoldotta a gondom ! Úgy néz ki a dolog ! lehet elég lett volna feszszabályzót cserélni, de azt égen-földön nem kaptam, csak gyárit, de annál olcsóbb volt a bontós generátor !
Ha kell vkinek generátor ékszíjtárcsa ÚJ !! akkor van, meg 1 majdnem jó ( nyáron jó ) generátor. Sztem a feszszabályzó nem jó hidegen benne !

Köszi mindenkinek aki segített v akart!











szeda írta: Ha már postázol és kifizetsz egy nagyobb vagy nehezebb darabért 1700-at akkor inkább ajánlom a GTR futárszolgálatot.Ugyanazért 2000-et kell náluk fizetni és háztól-házig 24 óra alatt kézbesítenek ezért a pénzért.

nonesz írta: Aha részben igazad van !
Postás egy f... volt, azé bolyongott a cucc !
Generátor leszedve, kimérve, minden ok vele !


szeda írta: Hát hogyhogy mi.Generátor a szar! Diódasor.Vagy valami kontakthibája van vagy csak egyszerűen a szénkefék kopottak.Mit kell ezen ennyit görcsölni egy szerelőnek.meg mi az az alkatrész amire több napot kell várni? Én amit megrendelek reggel az délután megvan.Egy szerelő tudhatná.
Itt inkább ugyanaz van mint nálam volt.Nem tudja mi a baja mert nem ért hozzá csak találgat a te pénztárcádra.Én így másfélszer drágább motorgenerált csináltattam!

nonesz írta: Sziasztok !

Csak okulás miatt, nem a generátor ékszíjtárcsa volt rossz! Még mindig nem tudjuk mi a baj. Ha bemelegszik akkor van töltés, hidegen nincs !


nonesz írta: Bocsi, a szerelőm magyarázta csak én hüje vok hozzá. Lehet rosszul írtam le ! Szíj nem csúszott, hangja nem volt ! Lehet nem is az a baja ??????
Hétfőn jön a cucc, utána többet tudok !



hil írta:
nonesz írta: Nem találjátok ki !
A generátor ékszíjtárcsával van valami bibi. Elkoptak a görgők, megszorul v nem ad töltést, vmi ilyesmit mondott a szerelő srác !Nem értek hozzá ! Remélem tényleg csak ez a szar !!!
Hétfőn jön meg. Utána okosabbak leszünk. Amúgy megyek hosszú távokat is csak ritkábban ! Jellemzően a városi tötymörgés !



Szia!
Már ne haragudj, de ha a generátor tengelye annyira meg van szorulva, hogy nem tud tölteni, akkor az a szíj már régen elégett volna a csúszás által keletkezett hőtől, meg annak hangja is kellene, hogy legyen, azt viszont nem említetted. Nem hangzik nagyon hihetőnek!


















autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Centurion534

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2012. január 21. szombat, 15:56


Sziasztok,

A csomagtartóban eltávolítottam az akksi takaró műanyag elemet, hogy hozzáférjek az akksihoz. Észrevettem egy bekötetlen kábelt.
Azt szeretném kérdezni, hogy másnak sincs rákötve a mellékelt képen látható kábel az akkumulátorra? Vagy hova kéne? Egyáltalán minek a csatlakozója ez? Tud valaki segíteni?
Bár semmi hibát nem jelez az autó.



köszi,
üdv.