si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 11:50


Darius írta:

Automata 320d-vel 4.4 fogyasztas...mesélj mèg kérlek...



Ezt talán még a bmw gyárban a merketingesek is kiröhögnék, akik a fogyasztási adatok írták bele a manualbe!

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 08:33


gzu11 írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....





Inkább azt hagyjuk, hogy mit kell a másikat kritizálni, és az állításait meghazudtolni...
Nekem is 2004/2 havi a kocsim, 124ekm van benne, és elhiheted, hogy patika, mert ma pl. csak azért igazoltatott két rendőr srác, hogy megnézzék az autót...

Azt viszont teljes mértékben aláírom, hogy minden a megtett távtól függ!!!
Én szinte csak hosszabb úton használom és városban csak hétvégente!
Én egy tank gázolajjal 950-1150 km megyek ténylegesen!
Számolj vissza, ha ennyire fenn vagy akadva a kapott adaton...
Egyik ismerősömnek is pont ilyen volt, neki manuális váltóval 4,2 is volt a fogyija, megpakolva + 4 személy pályán, városban pedig 4,8...
Persze ha taposod neki ez is megeszik 8-at is, de az már annak a baja aki így jár vele...
És igen pályán 120 km/h, tempomat be, szakadó eső, 380 km-es táv, 4,4 L/100 km, mondj azt amit akarsz...

Csak városban, rövid távon valóban hamarabb ki lehet nyírni, mint az "igénytelen" benzinest, ez tény!
De a kérdés csak a fogyasztásra tért ki, nem pedig a használatra...



Ez nem kritizálás volt csupán az igazság.... Automata 320d-vel 4.4 fogyasztas...mesélj mèg kérlek...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 06:47


pár napja volt a TC rádiós műsorában szó az új adóról is autóvásárlás kapcsán.
az első, az etanolos, pár szó esik pár autómárkáról, amik 600ezres futás felett vannak kevés hibával, szinte alig cserélve valami. a lényeg az első tulaj és a hosszú távos használat:
http://totalcar.hu/egester/

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 01:49


tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Nem írtad a legfontosabbat, hogy mire és mennyit használnád az autót!
Amúgy ha ennyire lényeg a fogyasztás akkor gondolom az egyéb költségek is, úgyhogy a BMW felejtős szerintem.
Tudnám ajánlani az elektromos bringát vagy a full elektromos priust, mert még a hibridnek is kell minimum 4 liter benzin 100km-en!
Kicsit viccesnek tartom ezt az új "vegyünk BMW-t hogy menők legyünk" szokást, de arra hogy fenntartsuk meg ne 1000Ft-ért csorgassunk bele arra már nincs keret.
Az állandó fogyasztás méricskélés+számolgatás, tojáson lépkedés az meg végképp kiveri a biztosítékot nálam.
Annak aki így közlekedik meg szigorúan 120 autópályán stb. arra elég egy 100éves 1.6D is.
Jah, igaz abba nem lehet feszengeni, meg nem néznek meg a 15 éves csajok...




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. február 01. szombat, 01:59

gzu11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz gzu11

Újonc

Elismertség: 17% (9 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 00:26


Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....





Inkább azt hagyjuk, hogy mit kell a másikat kritizálni, és az állításait meghazudtolni...
Nekem is 2004/2 havi a kocsim, 124ekm van benne, és elhiheted, hogy patika, mert ma pl. csak azért igazoltatott két rendőr srác, hogy megnézzék az autót...

Azt viszont teljes mértékben aláírom, hogy minden a megtett távtól függ!!!
Én szinte csak hosszabb úton használom és városban csak hétvégente!
Én egy tank gázolajjal 950-1150 km megyek ténylegesen!
Számolj vissza, ha ennyire fenn vagy akadva a kapott adaton...
Egyik ismerősömnek is pont ilyen volt, neki manuális váltóval 4,2 is volt a fogyija, megpakolva + 4 személy pályán, városban pedig 4,8...
Persze ha taposod neki ez is megeszik 8-at is, de az már annak a baja aki így jár vele...
És igen pályán 120 km/h, tempomat be, szakadó eső, 380 km-es táv, 4,4 L/100 km, mondj azt amit akarsz...

Csak városban, rövid távon valóban hamarabb ki lehet nyírni, mint az "igénytelen" benzinest, ez tény!
De a kérdés csak a fogyasztásra tért ki, nem pedig a használatra...

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 00:16


gzu11 írta:
ember84 írta:
ZoleeSRB írta:
verebke20 írta: Mit gondoltok erröl a tipusról már beszéltem a sráccal végig ütött könyv leinformálható valóban M packet-es?---- összességében a tipus elönye vagy hibái?!

A link neve


Hát kívülről első lökös ok,hátsó ok,küszöbök ok!Belülről viszont semmi sem M-es!
Én nagyon kétlem,hogy gyárilag adtak volna ki így BMW-t,de ha adtak is ki akkor ez max egy M-optic!


Nagy kamu egy kereskedő ez,bűzlik ahogy kinéz,jó átbaszós lehet!Nehogy a MÉH-re kelljen vinni annak akit átver majd!


Szia!

Nekem is ezek a meglátásaim, mint az előttem szóló kollégáknak...
Nem M-Packet-es, legalább is gyárilag nem...
Kérj egy VIN kódot az eladótól (a forgalmi utolsó 7 karaktere - 2 betű + 5 szám), ha tényleg tetszik és írd be a neten...
Kidobja a gyári felszereltségi listát, abból le tudod szűrni, hogy eredeti vagy sem az M-Packet, de tuti nem lesz az...
Ettől függetlenül még lehet szép autó, vagy az elvárásaidnak megfelel.

Üdv:
G.


320d-nek hirdeti, de ez egy 318D, ha jól látom

gzu11
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2004

státusz gzu11

Újonc

Elismertség: 17% (9 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. február 01. szombat, 00:11


ember84 írta:
ZoleeSRB írta:
verebke20 írta: Mit gondoltok erröl a tipusról már beszéltem a sráccal végig ütött könyv leinformálható valóban M packet-es?---- összességében a tipus elönye vagy hibái?!

A link neve


Hát kívülről első lökös ok,hátsó ok,küszöbök ok!Belülről viszont semmi sem M-es!
Én nagyon kétlem,hogy gyárilag adtak volna ki így BMW-t,de ha adtak is ki akkor ez max egy M-optic!


Nagy kamu egy kereskedő ez,bűzlik ahogy kinéz,jó átbaszós lehet!Nehogy a MÉH-re kelljen vinni annak akit átver majd!


Szia!

Nekem is ezek a meglátásaim, mint az előttem szóló kollégáknak...
Nem M-Packet-es, legalább is gyárilag nem...
Kérj egy VIN kódot az eladótól (a forgalmi utolsó 7 karaktere - 2 betű + 5 szám), ha tényleg tetszik és írd be a neten...
Kidobja a gyári felszereltségi listát, abból le tudod szűrni, hogy eredeti vagy sem az M-Packet, de tuti nem lesz az...
Ettől függetlenül még lehet szép autó, vagy az elvárásaidnak megfelel.

Üdv:
G.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 23:31


Umberto írta:
viktor írta:
Ha kevesebbet mész akkor is a dízel fogyaszt kevesebbet. Csak a bekerülési költség a számítható költség, mert bármelyik elmehet hiba nélkül több 100 ezer km-t is...



Nem. Nem fog elmenni a 300000+ kilométerrel vásárolt dé-d még többszázezret, az átlag használat mellett, anélkül hogy a gatyádat ráköltenéd.

Ha kevesebbet mész, de alattad szarik be és neked kell kifizetni a többszázezret (nem km-t, forintot ) a dízelbajokra, akkor hiába hozz a konyhádra 50000-et mondjuk évi 7000 km-nél. Remélem érthetően fogalmaztam, vagy lehet követni



Szerk. Hancurozo:
Rendben van, én semmivel nem vonom kétségbe, hogy van pár dízel, amely elmegy x százezer km-t minden baj nélkül, de azokat valószínűleg nem úgy használták, mint azt itthon szokás.

Az meg a másik dolog, hogy Te megnézted hogy mit veszel, ahogy én(mi) is így tettünk. De azt még sem mondhatod, hogy az átlag így vesz autót, mert nem.
Az, hogy mi rádugjuk diagra, odaállítunk rétegmérővel, hozzáértéssel, meg több év, esetleg évtized tapasztalattal, imígyen hogy: "na megjöttünk autót venni!, az abszolút nem tükrözi az átlag vásárlói hozzáállást.


Jól van, pihenjél.

Arról írtam, hogy papírforma szerint mik a megtérülés körülményei.
Egyébként meg megvizsgálhatod a legfaszább szerelővel, vagy vizsgálhatod csoda műszerekkel az autót, akkor sem tudod kizárni a rejtett hibák lehetőségét.
Tök mindegy mit kell bele tankolni. Megveszed az autót és reménykedsz, hogy jól döntöttél. Persze egy sokat futottnál valószínűsíthetőbb a hibák lehetősége. De akkor is csak vagy igen vagy nem.
Szándékosan nem folyok bele a lerúgott autó témába, mert ép eszű ember olyat nem vesz...

Umberto
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Umberto

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 22:06


viktor írta:
Ha kevesebbet mész akkor is a dízel fogyaszt kevesebbet. Csak a bekerülési költség a számítható költség, mert bármelyik elmehet hiba nélkül több 100 ezer km-t is...



Nem. Nem fog elmenni a 300000+ kilométerrel vásárolt dé-d még többszázezret, az átlag használat mellett, anélkül hogy a gatyádat ráköltenéd.

Ha kevesebbet mész, de alattad szarik be és neked kell kifizetni a többszázezret (nem km-t, forintot ) a dízelbajokra, akkor hiába hozz a konyhádra 50000-et mondjuk évi 7000 km-nél. Remélem érthetően fogalmaztam, vagy lehet követni



Szerk. Hancurozo:
Rendben van, én semmivel nem vonom kétségbe, hogy van pár dízel, amely elmegy x százezer km-t minden baj nélkül, de azokat valószínűleg nem úgy használták, mint azt itthon szokás.

Az meg a másik dolog, hogy Te megnézted hogy mit veszel, ahogy én(mi) is így tettünk. De azt még sem mondhatod, hogy az átlag így vesz autót, mert nem.
Az, hogy mi rádugjuk diagra, odaállítunk rétegmérővel, hozzáértéssel, meg több év, esetleg évtized tapasztalattal, imígyen hogy: "na megjöttünk autót venni!, az abszolút nem tükrözi az átlag vásárlói hozzáállást.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 31. péntek, 22:19

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 21:57


Umberto írta:
hancurozo írta:
Évente 30e km-t megyek. Az autót nem vakon vettem. Nem a "keveset futott" (400e km feletti, de nagyon kiglancolt) autót vettem meg. Megnéztem rendesen, hogy mit veszek. Mi az a hiba, ami megengedett (mert 3 év feletti hibátlan használt autó nincs) és mi az amit kerülni kell.
Autószerelőként nem költök munkadíjra. (eddig nem kellett olyan alkatrészt cserélnem, ami diesel hiba) Eddig minden fődarab bontatlan.
Számoltam.
Ha azt nézem amit eddig mentem vele, akkor k..a jól jártam.


Oké, de a Te eseted abszolút nem példázza az átlagfelhasználóét, valamint hogy neked éppen nem jöttek ki a diesel-hibák attól még nagyon sok embernek igen.

Hogy én se maradjak ki:
én becsülettel bevallom évi HATEZER km-t megyek, és röhögve tankolom a sokhengert
mivel ilyen futásnál az nem számít szinte, annál inkább az élmény


Lehet azért nem jöttek elő a "dieseles hibák", mert nem a többször visszatekert Németből behozott szemetet vettem meg. (amit a nepperek bagóért vásároltak fel) Mindenhol be lehet szerezni karbantartott megkímélt autót, de tisztában kell lenni vele, hogy nem 5-10e km-t mentek évente. (ezt bele kell kalkulálni)
Miért nincs szinte gond 500e km alatt a lendkerékkel, adagolóval, stb. (előfordul, hogy van, de nagyon ritkán)
Ismerőstől anno meg szerettem volna venni az 525tds-t. (Német rokonoktól kapta, ők vették újként) Bontatlan motorral adta el 700e km-el. (Románok vitték el)
Ki tudja hányan járnak 500-600e km-t futott autóval, úgy, hogy nem is tudnak róla, mert az óra szerint még csak 220e lesz benne.
Ezért van sok gond nálunk a használt autóval.
Neked megéri a benzines. Az élmény is nagyobb a tiedben.
Én viszont évi 6000 km-ért nem vennék autót. (ez nem bántás, de kevesebbe kerülne a bérlés)


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 21:54


Umberto írta: Akkor számoljunk kicsit.



Aszondod, 5.2-5.4 között mozog a fogyasztásod, amelyet kiátlagolva 5.3-at kapunk. Így a Te üzemanyag költséged 100 km-re kivetítve ~2220 Ft. az átlagáron számolva (NEM! Premium dieselt tankolva, amely pedig mint tudjuk, igencsak ajánlott...)

A benzines szerinted 1.5-2 literrel többet fogyaszt, 2-vel fogyasszon többet! Így szintén 100 km-re, 95-öst tankolva 2942 Ft-ra jön ki a költség.

A különbözet 722 Ft 100 km-en. Ami azt illeti, 15000 km-en, vagyis évi átlag magyar futásteljesítmény mellett, összesen 108300 Ft-ot spórolsz.

Az, hogy mennyit mész egy évben, teljes mértékben meghatározza, hogy anyagilag melyik éri meg jobban.

Tekintve, hogy n összegből hányszor elhasználtabb (és ezáltal valószínűsíthetően nagyobb fenntartási költséggel kecsegtető) diesel bömöst lehet venni, mint benzinest, én csak annyit mondok,

számolj!


Sziasztok!

Nekem volt mind a kettő, benzines és dízel is. Akár mit csinálsz a benzines minimum 2 literrel többet fog fogyasztani. Tekintve azt a tényt is, hogy dízelnek alacsonyabb fordulaton már jelentős a nyomatéka, ezért szinte alap gázon elgurul. Míg a benzinest kicsit jobban kell nyomni, mert magasabb fordulaton jön meg az ereje. Tehát több főtengely fordulat több üzemanyagot jelent. Ha a főtengely fordulat nem több akkor az üzemanyag kell, hogy több legyen azért, hogy alacsonyabb fordulaton is erős legyen. Városban (Budapest, lakott terület)ez még többet jelent, mert a sok (ugyan az az) elindulás és kigyorsítás egy benzinesnél több energiát igényel. Ha kevesebbet mész akkor is a dízel fogyaszt kevesebbet. Csak a bekerülési költség a számítható költség, mert bármelyik elmehet hiba nélkül több 100 ezer km-t is...



Umberto
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Umberto

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 21:39


hancurozo írta:
Évente 30e km-t megyek. Az autót nem vakon vettem. Nem a "keveset futott" (400e km feletti, de nagyon kiglancolt) autót vettem meg. Megnéztem rendesen, hogy mit veszek. Mi az a hiba, ami megengedett (mert 3 év feletti hibátlan használt autó nincs) és mi az amit kerülni kell.
Autószerelőként nem költök munkadíjra. (eddig nem kellett olyan alkatrészt cserélnem, ami diesel hiba) Eddig minden fődarab bontatlan.
Számoltam.
Ha azt nézem amit eddig mentem vele, akkor k..a jól jártam.


Oké, de a Te eseted abszolút nem példázza az átlagfelhasználóét, valamint hogy neked éppen nem jöttek ki a diesel-hibák attól még nagyon sok embernek igen.

Hogy én se maradjak ki:
én becsülettel bevallom évi HATEZER km-t megyek, és röhögve tankolom a sokhengert
mivel ilyen futásnál az nem számít szinte, annál inkább az élmény

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 21:22


Umberto írta: Akkor számoljunk kicsit.



Aszondod, 5.2-5.4 között mozog a fogyasztásod, amelyet kiátlagolva 5.3-at kapunk. Így a Te üzemanyag költséged 100 km-re kivetítve ~2220 Ft. az átlagáron számolva (NEM! Premium dieselt tankolva, amely pedig mint tudjuk, igencsak ajánlott...)

A benzines szerinted 1.5-2 literrel többet fogyaszt, 2-vel fogyasszon többet! Így szintén 100 km-re, 95-öst tankolva 2942 Ft-ra jön ki a költség.

A különbözet 722 Ft 100 km-en. Ami azt illeti, 15000 km-en, vagyis évi átlag magyar futásteljesítmény mellett, összesen 108300 Ft-ot spórolsz.

Az, hogy mennyit mész egy évben, teljes mértékben meghatározza, hogy anyagilag melyik éri meg jobban.

Tekintve, hogy n összegből hányszor elhasználtabb (és ezáltal valószínűsíthetően nagyobb fenntartási költséggel kecsegtető) diesel bömöst lehet venni, mint benzinest, én csak annyit mondok,

számolj!


Évente 30e km-t megyek. Az autót nem vakon vettem. Nem a "keveset futott" (400e km feletti, de nagyon kiglancolt) autót vettem meg. Megnéztem rendesen, hogy mit veszek. Mi az a hiba, ami megengedett (mert 3 év feletti hibátlan használt autó nincs) és mi az amit kerülni kell.
Autószerelőként nem költök munkadíjra. (eddig nem kellett olyan alkatrészt cserélnem, ami diesel hiba) Eddig minden fődarab bontatlan.
Számoltam.
Ha azt nézem amit eddig mentem vele, akkor k..a jól jártam.

Umberto
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Umberto

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 21:08


Akkor számoljunk kicsit.



Aszondod, 5.2-5.4 között mozog a fogyasztásod, amelyet kiátlagolva 5.3-at kapunk. Így a Te üzemanyag költséged 100 km-re kivetítve ~2220 Ft. az átlagáron számolva (NEM! Premium dieselt tankolva, amely pedig mint tudjuk, igencsak ajánlott...)

A benzines szerinted 1.5-2 literrel többet fogyaszt, 2-vel fogyasszon többet! Így szintén 100 km-re, 95-öst tankolva 2942 Ft-ra jön ki a költség.

A különbözet 722 Ft 100 km-en. Ami azt illeti, 15000 km-en, vagyis évi átlag magyar futásteljesítmény mellett, összesen 108300 Ft-ot spórolsz.

Az, hogy mennyit mész egy évben, teljes mértékben meghatározza, hogy anyagilag melyik éri meg jobban.

Tekintve, hogy n összegből hányszor elhasználtabb (és ezáltal valószínűsíthetően nagyobb fenntartási költséggel kecsegtető) diesel bömöst lehet venni, mint benzinest, én csak annyit mondok,

számolj!

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2014. január 31. péntek, 19:09


csbalu írta:
hancurozo írta:
Darius írta:
gzu11 írta:
tiborpapp írta: Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?


Szia!

Ha a fogyasztás a lényeg, akkor diesel...
Fateromnak volt korábban 2003-as, benzines, E46 316i-je (1.8-as, 116 LE motor), manuális váltóval, neki mindig 7,2 - 8,3 L/100 km volt a fogyasztása vegyesben, pályán persze lement 6,7 L/100 km környékére.
Nekem most egy 2004-es 1995 cm3-es, automata váltós, diesel, E46-osom van, átlagfogyasztásom 5,4 L/100 km vegyesben, pályán 4,4 L/100 km.

Fenntartásban mind a kettő egy szinten van, mert a benzinesnek is vannak nem olcsó költségei...
Ezt saját tapasztalatból mondom és nem a kisujjamból kiszívva!

De a legfontosabb, hogy állapotot vegyél, ne km-t...
Remélem tudtam segíteni!!!

G.



Hagyjuk már a mellébeszélést!Ne is haragudj de nekem volt 2004/7 havi 320d-m városba télen 8-9 litert evett,nyáron 6,5-7litert ,kinnt tempomat országút 100 5,5...autopálya 140 tempomat 5,5-6... és az enyém kézi 6 os váltós volt patika motorikus állapotba 147ezer kmerrel...Anyám 1.5 szívódízel saxoja nem eszik 4,4-et pedig az nem egy atomerőmű....




Ki lehet hozni, de csak tisztán országúton max 90km/h. Én országúton használom bőven 6 liter alatt marad. (pedig adagolós, kézi 5-ös)


Pont a legfontosabbat nem írtad le hogy hol használnád az autót!
Napi ingázásra, városban rövidebb távokra, ezek mind mind nagyon fontos tényezők, majdnem a legfontosabbak ha fogyasztásról beszélünk. Pl egy 20d-vel városban rövid 3-4km-es távokra nem is érdemes gondolkozni, mert hidegen, katasztrófálisan fogyasztana, nem is beszélve arról hogy az akksit is nagyon nyírbálná, míg ha napi 60-80km-t ingázol akkor tökéletesebb kocsi nincs is. Ezeket az alap dízeleket erre találták ki a németeknek "rövid" napi 50-150km-es ingázásokra normál autópálya tempó mellett.
Ha városban rövideket mész, vagy akár többet, de mindig városban akkor a dízelt annyira nem javaslom, mert ezzel lehet a legjobban tönkretenni minden kritikus alkatrészt amitől rettegnek az emberek, turbó, lendkerék, lengőkarok, porlasztók stb... és fogyasztásban sincsen már akkora különbség.
Én városba benzinest ajánlanék, szinte mind1 milyet ez már csak a menetdinamikai igényeidtől függ.
Most például hogy beköltözök pestre a munkahelyemtől nem messze én is nagyon gondolkozom hogy egy benzinesbe ülök át.
Ha ingázásra használnád és dízel kéne akkor pl eladó is a kocsim

Na jó vásárlást!
Remélem tudtam segíteni üdv
Balu

ui.: Diesel 20d BMW fogyasztásmérője szinte SOHA nem mutat valós értéket, kb 1 litert adj hozzá és akkor nem jársz messze a valóságtól.


Szerintem leírtam, hogy hol használom. Csak el kellene olvasni. (országúton!tehát nem városban, nem pályán) Nem a BC adatokra támaszkodok. Rátankolással mértem. 20km-es távokon mozogva 5,2-5,4 (normálisan közlekedve, nem papósan)
És lehet 4,4-es fogyasztás, ha csak sík országúton max 90-es tempóval (teherautósan) közlekedsz és minimum 100km-t (Pl. Esztergom-Győr útvonal)
A benzines pedig 1,5-2 literrel mindíg többet fog enni, mint a diesel.