YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 12:33


lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.


N46B18

1,8 Liter (1796 cm³), 85 kW (115 PS), 175 Nm.
-E46 316i/316ti

N46B20

2,0 Liter (1995 cm³).
95 kW (129 PS), 180 Nm
-E87 118i
-E90/E91 318i

105 kW (143 PS), 200 Nm
-E46 318i/318Ci/318ti (bis 03/2005)

110 kW (150 PS), 200 Nm
-E46/2 / E46/C 318Ci Coupe/Cabrio (ab 03/2005)
-E83 X3 2.0i*
-E84 X1 sDrive18i**
-E85 Z4 2.0i
-E87 120i (bis 03/2007)
-E90/E91 320i (bis 09/2007)

N46NB20 (nur auf einigen Absatzmärkten.)

105 kW (143 PS), 190 Nm
-E81/E87 118i (ab 03/2007)
-E90/E91 318i (ab 09/2007)

125 kW (170 PS), 210 Nm
-E81/E87 120i (ab 03/2007)
-E90/E91 320i (ab 09/2007)
-E60/E61 520i (ab 09/2007)


N45B16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
09/2003–05/2006 im E46 316Ci Coupé
09/2003–05/2006 im E46 316ti Compact
03/2004–03/2007 im E87 116i
03/2005–03/2007 im E90 316i

N45NB16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
seit 03/2007 im E87 116i
seit 03/2007 im E90 316i

N45B20S

2,0 Liter (1997 cm³).
126 kW (173 PS), 200 Nm
2006 im E90 320si

N43B16

90 kW (122 PS)
seit 09/2007 E81/E87 als 116i
seit 09/2007 E90 als 316i

N43B20

90 kW (122 PS)
seit 03/2009 E81/E87 als 116i

105 kW (143 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 118i[8]
seit 03/2008 E88 als 118i Cabriolet
seit 09/2007 E90/E91 als 318i
seit 03/2010 E92 318i Coupe[9]
seit 03/2010 E93 318i Cabrio

125 kW (170 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 120i
seit 09/2009 E82 als 120i Coupe[10]
seit 03/2008 E88 als 120i Cabriolet[11]
seit 09/2007 E90/E91 als 320i
seit 09/2007 E92 320i Coupe
seit 09/2007 E93 320i Cabrio
seit 03/2007 E60 als 520i


Ezek mind 4 hengeresek. M52TÜ B20,B25,B28 volt 2000-ig 6 hengeres,2000 utän jött az M54 B22,B25,B30.


tehát ezt nem vágtam csak, hogy csak a 170 lovas 2.0 4 hengereseket nevezték 20i-nek. azt hittem a 150 lovas-akat is már annak nevezték. a régi motorokat vágom.

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 12:07


lantika írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.


N46B18

1,8 Liter (1796 cm³), 85 kW (115 PS), 175 Nm.
-E46 316i/316ti

N46B20

2,0 Liter (1995 cm³).
95 kW (129 PS), 180 Nm
-E87 118i
-E90/E91 318i

105 kW (143 PS), 200 Nm
-E46 318i/318Ci/318ti (bis 03/2005)

110 kW (150 PS), 200 Nm
-E46/2 / E46/C 318Ci Coupe/Cabrio (ab 03/2005)
-E83 X3 2.0i*
-E84 X1 sDrive18i**
-E85 Z4 2.0i
-E87 120i (bis 03/2007)
-E90/E91 320i (bis 09/2007)

N46NB20 (nur auf einigen Absatzmärkten.)

105 kW (143 PS), 190 Nm
-E81/E87 118i (ab 03/2007)
-E90/E91 318i (ab 09/2007)

125 kW (170 PS), 210 Nm
-E81/E87 120i (ab 03/2007)
-E90/E91 320i (ab 09/2007)
-E60/E61 520i (ab 09/2007)


N45B16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
09/2003–05/2006 im E46 316Ci Coupé
09/2003–05/2006 im E46 316ti Compact
03/2004–03/2007 im E87 116i
03/2005–03/2007 im E90 316i

N45NB16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
seit 03/2007 im E87 116i
seit 03/2007 im E90 316i

N45B20S

2,0 Liter (1997 cm³).
126 kW (173 PS), 200 Nm
2006 im E90 320si

N43B16

90 kW (122 PS)
seit 09/2007 E81/E87 als 116i
seit 09/2007 E90 als 316i

N43B20

90 kW (122 PS)
seit 03/2009 E81/E87 als 116i

105 kW (143 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 118i[8]
seit 03/2008 E88 als 118i Cabriolet
seit 09/2007 E90/E91 als 318i
seit 03/2010 E92 318i Coupe[9]
seit 03/2010 E93 318i Cabrio

125 kW (170 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 120i
seit 09/2009 E82 als 120i Coupe[10]
seit 03/2008 E88 als 120i Cabriolet[11]
seit 09/2007 E90/E91 als 320i
seit 09/2007 E92 320i Coupe
seit 09/2007 E93 320i Cabrio
seit 03/2007 E60 als 520i


Ezek mind 4 hengeresek. M52TÜ B20,B25,B28 volt 2000-ig 6 hengeres,2000 utän jött az M54 B22,B25,B30.



Nekem a 170lovas 320i 6 hengeres van és az M54B22! 2003-as..

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 11:20


YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.


N46B18

1,8 Liter (1796 cm³), 85 kW (115 PS), 175 Nm.
-E46 316i/316ti

N46B20

2,0 Liter (1995 cm³).
95 kW (129 PS), 180 Nm
-E87 118i
-E90/E91 318i

105 kW (143 PS), 200 Nm
-E46 318i/318Ci/318ti (bis 03/2005)

110 kW (150 PS), 200 Nm
-E46/2 / E46/C 318Ci Coupe/Cabrio (ab 03/2005)
-E83 X3 2.0i*
-E84 X1 sDrive18i**
-E85 Z4 2.0i
-E87 120i (bis 03/2007)
-E90/E91 320i (bis 09/2007)

N46NB20 (nur auf einigen Absatzmärkten.)

105 kW (143 PS), 190 Nm
-E81/E87 118i (ab 03/2007)
-E90/E91 318i (ab 09/2007)

125 kW (170 PS), 210 Nm
-E81/E87 120i (ab 03/2007)
-E90/E91 320i (ab 09/2007)
-E60/E61 520i (ab 09/2007)


N45B16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
09/2003–05/2006 im E46 316Ci Coupé
09/2003–05/2006 im E46 316ti Compact
03/2004–03/2007 im E87 116i
03/2005–03/2007 im E90 316i

N45NB16

1,6 Liter (1596 cm³).
85 kW (116 PS), 150 Nm
seit 03/2007 im E87 116i
seit 03/2007 im E90 316i

N45B20S

2,0 Liter (1997 cm³).
126 kW (173 PS), 200 Nm
2006 im E90 320si

N43B16

90 kW (122 PS)
seit 09/2007 E81/E87 als 116i
seit 09/2007 E90 als 316i

N43B20

90 kW (122 PS)
seit 03/2009 E81/E87 als 116i

105 kW (143 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 118i[8]
seit 03/2008 E88 als 118i Cabriolet
seit 09/2007 E90/E91 als 318i
seit 03/2010 E92 318i Coupe[9]
seit 03/2010 E93 318i Cabrio

125 kW (170 PS)
seit 03/2007 E81/E87 als 120i
seit 09/2009 E82 als 120i Coupe[10]
seit 03/2008 E88 als 120i Cabriolet[11]
seit 09/2007 E90/E91 als 320i
seit 09/2007 E92 320i Coupe
seit 09/2007 E93 320i Cabrio
seit 03/2007 E60 als 520i


Ezek mind 4 hengeresek. M52TÜ B20,B25,B28 volt 2000-ig 6 hengeres,2000 utän jött az M54 B22,B25,B30.



Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2016. január 17. vasárnap, 11:35

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 10:42


YELLOW írta:

szomorú, hogy nem hittél.
miért állítottam volna valótlant?
én is olvasom, hogy ez a motor eszi az olajat. hát én amellett vagyok, hogy aki ilyenre panaszkodik ennél a motornál, annak sürgősen meg kell néznie valamit. azzal nagyon nem bántak jól.
vagy az olaj egy köpet, vagy a motorral komoly gondok vannak. kartergázszűrő, gyűrűk, szlepelszár szimmering, vagy akárhol, ahol elmegy. nekem is 4,25 liter megy bele, de az első csere kivételével már csak 4 litert rakok bele. az is elég, é mivel nem fogy, nem kell utána tölteni. felesleges volna +1 litert azért venni, hogy 2,5 dl-t kitöltsek belőle.

szerk.: egyébként kollégám olaja off autóban 7ezer km környékén esett össze és kezdte el enni de nagyon. tipikusan az olaj volt a hibás. tehát ettől is függ mikor lesz az olaj olyan, hogy nem bírja tartani magát.


Ismerősöm is vett egy e46 318i-t. 2002-es évjárat, 185kKm. Az olajat úgy fogyasztja, hogy 1000 (ezer) Km-ként betölt 1,5litert. Már Tescos olajat tölt rá, az autót 2 hónap használat után már árulja is, szabadulna tőle. Németországi az autó és nem is volt olcsó, továbbá költött már rá azóta rendesen. Előre sajnálom az új tulajt.....



státusz MrKopu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 10:06


Sziasztok,

szeretném a segítségeteket, tanácsotokat kérni.
Egy jó ismerősöm szeretné nyugalmazni jelenlegi E39-es 2001-es 525d-ét. Manual váltós, és közel 600.000 km lesz, vagy már van is benne. Minden héten jön-megy Bécs - Borsod útvonalon. A futásteljesítmény már kezdi megviselni az autót, ill. ami talán ettől is nagyobb gond, hogy nem talál normális szerelőt, és csak lehúzzák, érdemi eredménye nincs a beavatkozásoknak.

Szeretne ismét egy 5-t venni, 4-5 éveset, dízelt, manualis váltóval. Azt mondta, hogy ragaszkodna most is a 2,5 literes lökettérfogathoz, de nem zárkózik el mástól sem.

Érdemes E60-t nézegetni 2009-2010-es évjárattal, vagy akkor már több értelme van az F10-nek? Mi lehet a hátulütő, mire kell figyelni, vannak esetleg tipushibák? Menyik motort ajánlanátok? Bármi tanácsot szivesen fogadnuk. A keret kb. 20e EUR. Még megfordult a fejében hasonló korú és specifikációjú X5-ös is, de a limuzin a preferencia.

Előre is köszönöm a segítséget az ő nevében is.

Üdv,
Kornél


státusz Whole01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 61

Elküldve: 2016. január 17. vasárnap, 10:03


Köszi a hozzászólásokat!4 hengeresekben gondolkodom.
Én az E90nél a 2.0i-t 150Le-nek láttam más hirdetésekben is....


lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2016. január 16. szombat, 21:48


Idézet:
Ha 6 hengeres kell e90-ből,akkor minimum 323i-t kell nézned.

egy jó kis összefoglaló az E90es széria benzinmotorjairól.
én úgy tudom hogy a legkisebb kapható 6 hengeres a 325i tipusjelzésű gép volt azaz
N52 motorkód ami direkt leszármazottja az M54 méltán elismert motornak.











YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 16. szombat, 14:50


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.

Szia Y!
Akkor felfelé kerekített, mert a VIN alapján 320i, e90 és N46-os motor van benne.
Eddig úgy néz ki, szerencsém lehet a jelenlegi autómmal, igaz vezérlés cseréltetéssel kezdtem (jó drága volt, de nyugodtan akarok élni). Akkor az olajat én cseréltem, sikerült is kb 1mm-el a max fölé tölteni, de azt mondtam, úgyis el fogja fogyasztani. Azóta 5000Km-t mentem vele, de az 1mm plusz még mindig meg van. (Igaz Neked sem hittem, hogy nem fogyasztja az olajat....)


szomorú, hogy nem hittél.
miért állítottam volna valótlant?
én is olvasom, hogy ez a motor eszi az olajat. hát én amellett vagyok, hogy aki ilyenre panaszkodik ennél a motornál, annak sürgősen meg kell néznie valamit. azzal nagyon nem bántak jól.
vagy az olaj egy köpet, vagy a motorral komoly gondok vannak. kartergázszűrő, gyűrűk, szlepelszár szimmering, vagy akárhol, ahol elmegy. nekem is 4,25 liter megy bele, de az első csere kivételével már csak 4 litert rakok bele. az is elég, é mivel nem fogy, nem kell utána tölteni. felesleges volna +1 litert azért venni, hogy 2,5 dl-t kitöltsek belőle.

szerk.: egyébként kollégám olaja off autóban 7ezer km környékén esett össze és kezdte el enni de nagyon. tipikusan az olaj volt a hibás. tehát ettől is függ mikor lesz az olaj olyan, hogy nem bírja tartani magát.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 16. szombat, 14:52

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. január 16. szombat, 14:33


YELLOW írta:
hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.

Szia Y!
Akkor felfelé kerekített, mert a VIN alapján 320i, e90 és N46-os motor van benne.
Eddig úgy néz ki, szerencsém lehet a jelenlegi autómmal, igaz vezérlés cseréltetéssel kezdtem (jó drága volt, de nyugodtan akarok élni). Akkor az olajat én cseréltem, sikerült is kb 1mm-el a max fölé tölteni, de azt mondtam, úgyis el fogja fogyasztani. Azóta 5000Km-t mentem vele, de az 1mm plusz még mindig meg van. (Igaz Neked sem hittem, hogy nem fogyasztja az olajat....)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. január 16. szombat, 14:41

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 16. szombat, 14:16


hil írta:
Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével


ha 150 lovas, akkor nem az N46 kódos. vagy csak felfelé kerekített.
én úgy tudom, hogy a későbbi N43, N45 kódosaknál a 4 hengeres 2 literes is 20i. ezekből voltak 150 lovasak, majd később 170. de már őszintén szólva én sem nagyon tudom nyomon követni.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. január 16. szombat, 14:06


Bitu79 írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok.Csak benzines 320i érdekel.Néztem 2005,2006,2007es évjáratút.
Kérdésem hogy a 2007esekben még a megbízható motor van?
Mivel olvastam bizonyos évjáratnál láncszakadás és egyéb problémákról...

Egyébként a következő a kiszemeltem:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9498593

Köszi!


Szerintem az N46B20 motor van benne,akkor nem magnéziumos úgy néz ki.
Ez egy 4 hengeres,16 szelepes valvetronic szelepvezérlésű,megbízható motor.Sok szériába szerelték,és megbízható erőforrás.Én ilyen motorral bele mernék vágni.

Facelift után(2008-tól) a google szerint N43B20-as motorral szerelték.
De ez is 4 hengeres...
Ha 6 hengeres kell e90-ből,akkor minimum 323i-t kell nézned.


Sziasztok!
Én úgy tudom (lehet rosszul), hogy az N42/N46 motorok alu blokkok, Nicasil bevonattal
Egyébként érdekes a belinkelt autó, mert 320i-nek írják (e90), ami 2200cm3, 6 henger, de az 170Le. Az N46B20-at 318-nak nevezik, viszont 143Le, nem pedig 150Le.
Vagy valamit rosszul tudok, vagy a hirdető írta félre, de az tuti, a BMW nagyot kevert a motorok megnevezésével
Megnéztem a VIN alapján, valóban 320i, a motor N46. Nagy a kavarodás....








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. január 16. szombat, 14:18

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2016. január 16. szombat, 13:12


YELLOW írta: BMWfanatics.hu - A rajongói portál

Ójaj! Valami hiba történt az oldal feldolgozása közben!