YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. április 03. szerda, 19:37


hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: ugyan már nem írogatok ide, olvasni sem szoktam az oldalt


szégyelld magad.
térj vissza.


Szia Y,
tudod írtam ide segítő szándékkal, írásaimat zsinórban figyelmen kívül hagyták, a válaszokban már benne sem volt, tehát minek törjem magam a továbbiakban?
Bye: hil


én elolvasom. ne vedd ezt fel. legyen az ő baja, ha el sem olvassa. te megtetted a segítő szándékot.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. április 03. szerda, 19:30


YELLOW írta:
hil írta: ugyan már nem írogatok ide, olvasni sem szoktam az oldalt


szégyelld magad.
térj vissza.


Szia Y,
tudod írtam ide segítő szándékkal, írásaimat zsinórban figyelmen kívül hagyták, a válaszokban már benne sem volt, tehát minek törjem magam a továbbiakban?
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. április 01. hétfő, 19:51


hil írta: ugyan már nem írogatok ide, olvasni sem szoktam az oldalt


szégyelld magad.
térj vissza.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2019. április 01. hétfő, 18:00


gueszka írta:
PBazsi írta:
horvathkornel írta: Hello, BMW E46 318i autóm sok olajat fogyaszt és nem tudom miből eredhet ez. A sok az azt jelenti hogy 6000km után 4 liter olajat kelett hozzá öntenem, ami szerintem rengeteg.
Van valakinem valami tapasztalata ilyen téren?
Előre is kösz a segítséget!


Halihó, nekem is olajfogyási problémám van (ezrenként 2-3 dl-t kell rátöltenem). Most 5W 40-est tetettem bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik, de attól tartok egy szelepszárszimering csere lesz már csak a megoldás. Már csak azt nem tudom, h. kihez furdolhatnék Bp.-en ezzel a problémával/munkával és vajon mi a reális ára egy ilyen műveletnek.


Hi! Ennél a motornál nem szelepszár szimering szokott lenni? https://www.youtube.com/watch?...amp;t=496s


Sziasztok,
ugyan már nem írogatok ide, olvasni sem szoktam az oldalt, de szelepszár szimrering ügyben javasolnám Szoták Dávidot (Alagon dolgozik), nekem is ő csinálta. Előtte 1000Km-re kb 6 dl volt a fogyás, most semmi.
Bye: hil







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. április 01. hétfő, 18:01

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2019. március 19. kedd, 14:21


PBazsi írta:
horvathkornel írta: Hello, BMW E46 318i autóm sok olajat fogyaszt és nem tudom miből eredhet ez. A sok az azt jelenti hogy 6000km után 4 liter olajat kelett hozzá öntenem, ami szerintem rengeteg.
Van valakinem valami tapasztalata ilyen téren?
Előre is kösz a segítséget!


Halihó, nekem is olajfogyási problémám van (ezrenként 2-3 dl-t kell rátöltenem). Most 5W 40-est tetettem bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik, de attól tartok egy szelepszárszimering csere lesz már csak a megoldás. Már csak azt nem tudom, h. kihez furdolhatnék Bp.-en ezzel a problémával/munkával és vajon mi a reális ára egy ilyen műveletnek.


Hi! Ennél a motornál nem szelepszár szimering szokott lenni? https://www.youtube.com/watch?...amp;t=496s



PBazsi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz PBazsi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2019. március 19. kedd, 14:12


horvathkornel írta: Hello, BMW E46 318i autóm sok olajat fogyaszt és nem tudom miből eredhet ez. A sok az azt jelenti hogy 6000km után 4 liter olajat kelett hozzá öntenem, ami szerintem rengeteg.
Van valakinem valami tapasztalata ilyen téren?
Előre is kösz a segítséget!


Halihó, nekem is olajfogyási problémám van (ezrenként 2-3 dl-t kell rátöltenem). Most 5W 40-est tetettem bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik, de attól tartok egy szelepszárszimering csere lesz már csak a megoldás. Már csak azt nem tudom, h. kihez furdolhatnék Bp.-en ezzel a problémával/munkával és vajon mi a reális ára egy ilyen műveletnek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz horvathkornel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. január 04. péntek, 08:17


Hello, BMW E46 318i autóm sok olajat fogyaszt és nem tudom miből eredhet ez. A sok az azt jelenti hogy 6000km után 4 liter olajat kelett hozzá öntenem, ami szerintem rengeteg.
Van valakinem valami tapasztalata ilyen téren?
Előre is kösz a segítséget!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2018. szeptember 29. szombat, 17:13


YELLOW írta:
Pocses írta:
Horser írta: Így 50 évesen végre megvettem 2. BMW-met. Sajnos nagyon belenyúltam, mert rögtön Valvetronik szelepvezérlés hibás lett. Addig, amíg a javításra összejön a cash, addig annyi kérdésem lenne, hogy ha lehúzom a vezérlés csatlakozót. lehet-e használni az autót?
Mivel a komplett motor csere olcsóbb a vezérlés cserénél, ezért most motorra várok.


Használhatod csak normál szelepvezérlésű lesz így. Győrben tudok ajánlani megbízható szerelőt, nem hinném, hogy a motorcsere a legjobb megoldás és a legolcsóbb, mert ugye az is "macskazsák" lehet. Ja igen volt ilyen probléma barátom nejének 120i autóján a vezérlőmotor újan 140 papír lett volna, de bontottan lett bele 30 papírért. Tökéletesen működik.


miért a bontott VT motor nem az? vagy bármi ami bontott?
Eleve nem tudod mi a baja. kopásból eredő a probléma, vagy valami más. szenzor, motor, vezérlő.
szerintem ha magát a VT egységet belül a motorban kell cserélni az bonyolultabb, költségesebb munkában, mint egy komplett motort cserélni. ráadásul ha szétugrik az egység, akkor lehet összelegózni.
sajnos ez a Valvetronic is úgy jó, mint a legtöbb dízel, hogy 0km-esen megveszed és használod amíg tudod, mert addig gondmentes és valóban jó szerkezet.



Én se a motor csere mellett voksolnék inkább a jelenlegi megmentésén. Nekem most pont ugyan ez volt a 316i-vel. Nekem is sokan javasolták a motorcserét, de amit tudni kell erről a dologról az az hogy ez típushiba ezeknél a motoroknál. Előbb-utóbb elő fog jönni annál is akinél még jó. Ugyanis a valvetronic tengely,himbák,csapágyak olajozása "kicsit" alul lett méretezve és ha egyszer véletlenül egy kicsit is lecsökken valami miatt az olajnyomás akkor bukta. Nagyon gyorsan megszorul a tengely. Leginkább amiket külföldről is behoznak motorokat ez a baja vagy a túlzott olajfogyasztás..szóval egy másik bontott motor ugyan olyan lutri mint ha bontott valvetronicot cserélnél kompletten...és az legalább nem 200 ropi hanem 30-40 -ért már lehet találni (én is annyiért vettem most és jó). Még ha be is sz*rik pár év múlva akkor sem került több száz ezerbe. Az új alkatrész a legjobb megoldás nyilván, de a wallis azt mondta fél millió. 1 misit ér a kocsi..hagyjuk már.
Szóval szerintem jól gondold meg, a megoldást. Ha gondolod tudok ajánlani Vattán egy srácot aki meg tudja oldani a javítást (becsületes)és nem lesz egy vagyon.
Én azért is döntöttem a motor megtartásánál, mert más baja nincsen, ezt legalább ismerem és tudom hogy 10 ezrenként olajcsere volt. De egyébként ezt kint a németek b*ssz*k el azzal hogy be tartják a hülye 30 ezer km-es olajcsere periódust...nem is értem. Ezért van a sok valvetronic hiba.
És valvetronicot is csak úgy szabad venni bontottan ha esetleg arra kerülne a sor, hogy konzol,tengely,himbák, lehetőség szerint még a vezérműtengely is rajta legyen..és mindez összerögzítve! Nem szétbontva meg darabokban stb...nincs az az ember aki azt össze legózza.

A kérdésedre pedig a válasz: igen lehet járni lehúzott érzékelővel..én is kénytelen voltam úgy járni vele 2 hónapig amíg találtam egy jó szerelőt.
A teljesítmény lecsökken a fogyasztás megnő, de kárt nem tesz benne.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2018. szeptember 29. szombat, 11:28


Pocses írta:
Horser írta: Így 50 évesen végre megvettem 2. BMW-met. Sajnos nagyon belenyúltam, mert rögtön Valvetronik szelepvezérlés hibás lett. Addig, amíg a javításra összejön a cash, addig annyi kérdésem lenne, hogy ha lehúzom a vezérlés csatlakozót. lehet-e használni az autót?
Mivel a komplett motor csere olcsóbb a vezérlés cserénél, ezért most motorra várok.


Használhatod csak normál szelepvezérlésű lesz így. Győrben tudok ajánlani megbízható szerelőt, nem hinném, hogy a motorcsere a legjobb megoldás és a legolcsóbb, mert ugye az is "macskazsák" lehet. Ja igen volt ilyen probléma barátom nejének 120i autóján a vezérlőmotor újan 140 papír lett volna, de bontottan lett bele 30 papírért. Tökéletesen működik.


miért a bontott VT motor nem az? vagy bármi ami bontott?
Eleve nem tudod mi a baja. kopásból eredő a probléma, vagy valami más. szenzor, motor, vezérlő.
szerintem ha magát a VT egységet belül a motorban kell cserélni az bonyolultabb, költségesebb munkában, mint egy komplett motort cserélni. ráadásul ha szétugrik az egység, akkor lehet összelegózni.
sajnos ez a Valvetronic is úgy jó, mint a legtöbb dízel, hogy 0km-esen megveszed és használod amíg tudod, mert addig gondmentes és valóban jó szerkezet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2018. szeptember 29. szombat, 07:56


Horser írta: Így 50 évesen végre megvettem 2. BMW-met. Sajnos nagyon belenyúltam, mert rögtön Valvetronik szelepvezérlés hibás lett. Addig, amíg a javításra összejön a cash, addig annyi kérdésem lenne, hogy ha lehúzom a vezérlés csatlakozót. lehet-e használni az autót?
Mivel a komplett motor csere olcsóbb a vezérlés cserénél, ezért most motorra várok.


Használhatod csak normál szelepvezérlésű lesz így. Győrben tudok ajánlani megbízható szerelőt, nem hinném, hogy a motorcsere a legjobb megoldás és a legolcsóbb, mert ugye az is "macskazsák" lehet. Ja igen volt ilyen probléma barátom nejének 120i autóján a vezérlőmotor újan 140 papír lett volna, de bontottan lett bele 30 papírért. Tökéletesen működik.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. szeptember 29. szombat, 08:02

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2001

státusz Horser

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. szeptember 28. péntek, 19:47


Így 50 évesen végre megvettem 2. BMW-met. Sajnos nagyon belenyúltam, mert rögtön Valvetronik szelepvezérlés hibás lett. Addig, amíg a javításra összejön a cash, addig annyi kérdésem lenne, hogy ha lehúzom a vezérlés csatlakozót. lehet-e használni az autót?
Mivel a komplett motor csere olcsóbb a vezérlés cserénél, ezért most motorra várok.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. július 27. péntek, 11:10


Viktormb írta: Adott egy 2003-os E46 318 CI Reggeli hidegindításnál semmi probléma semmi füst, üzemmeleg motornál ha állok a lámpánál kb egy fél percet az első elindulásnál nem egyszerű kék pamacsot lő. Menet közben meg semmi nincs mögötte.????
A válaszokat előre is köszönöm


Másik topicokban már kitárgyaltuk, ez egyértelmű jele a szelepszárszimering kikeményedésének. Majd figyeld az olaj fogyasztást is, mert emelkedni fog sajnos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Viktormb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. július 27. péntek, 01:32


Adott egy 2003-os E46 318 CI Reggeli hidegindításnál semmi probléma semmi füst, üzemmeleg motornál ha állok a lámpánál kb egy fél percet az első elindulásnál nem egyszerű kék pamacsot lő. Menet közben meg semmi nincs mögötte.????
A válaszokat előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz ethancole

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2018. június 12. kedd, 17:24


YELLOW írta:
ethancole írta:
YELLOW írta:
ethancole írta: Sziasztok. Nemrég vettem az autót még előtte nem volt BMW-m. Hallottam benne egy sípoló hangot már akkor is generátor csapágynak gondoltuk, de levettem a hosszbordás szíjat és még így is megvan a hang csak csendesebb. A generátoron kívül mi adhat még ilyen hangot a motornak ezen a részén?


esetleg főtengely csapágy hang? vagy lehet csak egy cső likas valahol a szívó részen, és false beszívás ad ki hangot.
az a baj, hogy így nehéz beazonosítani, mert lehet neked sípoló hang, míg másnak nem annyira. így csak tippelgetni lehet.


Kifejezetten a szívótorok környékén hallani, el szokott ez repedni?


akár.... de lehet a kartergáz visszavezetésnek van hangja. még amúgy az olajpumpa jutott eszembe. de ha fent hallod, akkor...

100%-ban meglett a hiba forrása. Alapjárati állító motor sípolt.Ki...asztam.


Phonixboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Phonixboy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2017. december 02. szombat, 15:13


Üdv mindenkinek nem akarja a disa szelep hogy ki szedjem akár hogy tekergetem nem jön ki

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. december 02. szombat, 15:14