YELLOW írta:
Pocses írta:
Horser írta:
Így 50 évesen végre megvettem 2. BMW-met. Sajnos nagyon belenyúltam, mert rögtön Valvetronik szelepvezérlés hibás lett. Addig, amíg a javításra összejön a cash, addig annyi kérdésem lenne, hogy ha lehúzom a vezérlés csatlakozót. lehet-e használni az autót?
Mivel a komplett motor csere olcsóbb a vezérlés cserénél, ezért most motorra várok.
Használhatod csak normál szelepvezérlésű lesz így. Győrben tudok ajánlani megbízható szerelőt, nem hinném, hogy a motorcsere a legjobb megoldás és a legolcsóbb, mert ugye az is "macskazsák" lehet. Ja igen volt ilyen probléma barátom nejének 120i autóján a vezérlőmotor újan 140 papír lett volna, de bontottan lett bele 30 papírért. Tökéletesen működik.
miért a bontott VT motor nem az? vagy bármi ami bontott?
Eleve nem tudod mi a baja. kopásból eredő a probléma, vagy valami más. szenzor, motor, vezérlő.
szerintem ha magát a VT egységet belül a motorban kell cserélni az bonyolultabb, költségesebb munkában, mint egy komplett motort cserélni. ráadásul ha szétugrik az egység, akkor lehet összelegózni.
sajnos ez a Valvetronic is úgy jó, mint a legtöbb dízel, hogy 0km-esen megveszed és használod amíg tudod, mert addig gondmentes és valóban jó szerkezet.
Én se a motor csere mellett voksolnék inkább a jelenlegi megmentésén. Nekem most pont ugyan ez volt a 316i-vel. Nekem is sokan javasolták a motorcserét, de amit tudni kell erről a dologról az az hogy ez típushiba ezeknél a motoroknál. Előbb-utóbb elő fog jönni annál is akinél még jó. Ugyanis a valvetronic tengely,himbák,csapágyak olajozása "kicsit" alul lett méretezve és ha egyszer véletlenül egy kicsit is lecsökken valami miatt az olajnyomás akkor bukta. Nagyon gyorsan megszorul a tengely. Leginkább amiket külföldről is behoznak motorokat ez a baja vagy a túlzott olajfogyasztás..szóval egy másik bontott motor ugyan olyan lutri mint ha bontott valvetronicot cserélnél kompletten...és az legalább nem 200 ropi hanem 30-40 -ért már lehet találni (én is annyiért vettem most és jó). Még ha be is sz*rik pár év múlva akkor sem került több száz ezerbe. Az új alkatrész a legjobb megoldás nyilván, de a wallis azt mondta fél millió. 1 misit ér a kocsi..hagyjuk már.
Szóval szerintem jól gondold meg, a megoldást. Ha gondolod tudok ajánlani Vattán egy srácot aki meg tudja oldani a javítást (becsületes)és nem lesz egy vagyon.
Én azért is döntöttem a motor megtartásánál, mert más baja nincsen, ezt legalább ismerem és tudom hogy 10 ezrenként olajcsere volt. De egyébként ezt kint a németek b*ssz*k el azzal hogy be tartják a hülye 30 ezer km-es olajcsere periódust...nem is értem. Ezért van a sok valvetronic hiba.
És valvetronicot is csak úgy szabad venni bontottan ha esetleg arra kerülne a sor, hogy konzol,tengely,himbák, lehetőség szerint még a vezérműtengely is rajta legyen..és mindez összerögzítve! Nem szétbontva meg darabokban stb...nincs az az ember aki azt össze legózza.
A kérdésedre pedig a válasz: igen lehet járni lehúzott érzékelővel..én is kénytelen voltam úgy járni vele 2 hónapig amíg találtam egy jó szerelőt.
A teljesítmény lecsökken a fogyasztás megnő, de kárt nem tesz benne.