papika67 írta:
Dagador írta:
Helló Mindenki!
Segítséget, információt szeretnék kapni a tapasztaltaktól.
Eddig más márkát hajtottam, de tervezem BMW vásárlását. Ami szóba jöhet az szívó benzin motor, a 320i vagy 325i, szedán, manuális váltóval, 2007-2008as évjárat.
A kérdéseim:
Mire figyeljek az autó áttekintésénél? Mik a típus hibái? Mennyire szervíz igényesek ezek a tipusok? Mitől ótzkodjak? Mik általában a tapasztalatok ezekkel a típusokkal?
A segítséget előre is köszönöm!
Egy leendő fanatikus.
D
Nekem a BMW szervizbe van egy nagyon jó barátom Essenbe ö azt mondta 1999 végétöl mindegyik szar,csak a szopás van velük !A régiek a jók!De kinek mi a jó.Én is inkább a régieknek vagyok a hive mióta vettem egy 2000 évjáratut csak szoptam vele meg sokat költötem rá!Diselbe a mercik jók a Bmw be a benzines szerintem.De kinek hogy.Én benzines párti vagyok nagyon.Gondold át mielött veszel valamit alaposan meg ha nem ismered nagyott tudol bukni!
sokat érsz vele, ha jó a dízel Merci motor, ha lerohad körbe a kasztni, vagy épp a nagy márka igénytelenül néz ki a sok rozsdától. mint már írtam itt visszább, akárki akármit mond, a VW adagolós 1.9-es TDI-jétől nincs jobb dízel motor. tudod meddig gyártották ezeket a blokkokat? nagyon sokáig. ennyi évig szerintem nem gyártottak egyet sem, ennyi db számban. az évek alatt voltak piciny változások, erősebbek lettek, be kellett férni EU normákba, de a világ egyik legjobb dízel motorja. voltak még régen Merciben 5 hengeres dízelek, talán azok voltak még jók.
az egész autóipart a zöldek írtják ki. azóta szarok a motorok, mindegy, hogy dízel, vagy benzines, mióta már szinte mindenhol az EU normákon pörögnek. egyre és egyre bonyolultabb motorok kellenek, ha a teljesítményt hozni akarják, de mellé legyenek környezetbarátak is. jó itt ellentmond mondjuk az új Ladák 1.6-os motorja, ami valahogy belefér az EU normákba, csak nehogy csalás derüljön ki ott is. downsizing meg apjuk faca.
a dolog nagyon egyszerű.
- ha menőzni akarsz és "új" autóval villogni, akkor drágábban fogod megvenni, sokba fog kerülni a javítása, és kb. negyed addig bírja, mint korábban. szóval egyre veszteségesebb autót venni.
- a régi megbízható autókat kevésbbé adják el, ha eladó sorba is kerül, már nagyon le van lakva a sok-sok valósan futott km és egyéb tényezők miatt. illetve egyre jobban az ellen dolgozik a rendszer, hogy egy tudatos vásárló vehessen valami tartósat. hisz a rendszernek nem érdeke az, hogy boldogan, megbízhatóan, sokáig használj valamit.
több autót meg kell nézni, legyen összehasonlítási alap. kereskedők kerülendők, mivel sokat jelent, ha látod ki az eladó, sok minden leszűrhető belőle. kisebb a rizikó.
sok magánszemély is hordja be a kint levetett sz@rdarabokat, szóval erre is figyelni kell. persze a mese meg lesz mindegyikhez, és jól betanult, hogy a laikussal elhitessék, azt mondják, amit hallani akar.
nem szabad sajnálni a pénzt, egy jó helyen való átnézésre. itt nem konkrétan BMW szervizt értek, mert.... hát na, ott is vannak érdekességek. itt az oldalon van elég szerviz értékelés lehet szemezgetni.
sajnos sokba fog kerülni, mire egy jót találsz. ha se időd, se pénzed, se türelmed nincs erre, akkor a BMW nem neked való, inkább ne vedd meg, csak mert közelben van, meg ki van glancolva, mert a szívás garantált. kivéve, ha ismerőstől van és tudod miként használna, ismered az illetőt.
minden motor, autó rizikós, ha nem ismered az előéletét. semmi más nem garancia. lehet sokkolóan hat, de sajnos ez van. lehet szerencsés kezű, lehet mázlid egy jót kifogni. viszont az eladó autók nagy része nem azért eladó, mert az jó. hiába sokan vannak, akik 3-4 évente cserélik a verdát, hiába van, aki tényleg újabb típust akar venni, vagy csak valóban meg van szorulva, ezt a valóságban olyan ritka megtalálni, mint tűt a szénakazalban. az egész képest kevés ezek száma. arról nem beszélve, hogy nem tudhatod, hogy aki rá van szorulva, az vajon megfelelően tartotta-e karban a gépet.
szóval nehez dió.