tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2012. február 06. hétfő, 07:29


Tano írta:
ute107 írta: Fanok!

Az autóm néha - főleg most hidegekben - nehezen indul...teker teker de nem indul be. Valamikor meg pöccre startol. A múltkor már az akksim is lemerült annyiszor próbáltam indítani.
Izzítógyertyákat tegnap rendeltem, a héten beszerelem. De megakadt a szemem azon amit EZEN az oldalon láttam. Én úgy tudtam, hogy csak a Facelift utáni CR motorokban van izzítóvezérlő relé.

Akkor itt mi a 10-es alkatrész. Meg lehet ezt valahogy állapítani, hogy melyik lehet a rossz?

Nem nagy tétel az izzítógyertya, de már puszta kíváncsiságból is ennek mi a pontos kiderítése?


Válaszolok én, mivel ezt már végigjártam.
A 136 lovas dízelben van izzító relé, a CR-ben nem csak sima relé van.
A relé helyileg a motorvezérlő dobozban található, a kerékdob felőli szélén. Rá van kötve egy szép vastag tápvezeték, erről megismered melyik. A relé csatlakozójánál ki tudod mérni a gyertyákat is. A WDS-ben megtalálod a kapcsolási rajzot. Ott rajta van, melyik gyertyának melyik a csatlakozója, ez alapján ki lehet mérni. Valamint a relét is le lehet ellenőrizni, akár diaggal is.


én még megnézném a helyedben biztitáblát is!
A kesztyűtartó ki és a lenyitós biztik mögött vannak a nagyobb áramerősségűek.
Saját tapasztalat: nekem egy 100A bizti volt kiolvadva, aminek az izzításhoz volt köze tuti, mert azóta jól indul.
anno ez is Tano tanácsa volt!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. február 06. hétfő, 07:30

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. február 05. vasárnap, 23:10


ute107 írta: Fanok!

Az autóm néha - főleg most hidegekben - nehezen indul...teker teker de nem indul be. Valamikor meg pöccre startol. A múltkor már az akksim is lemerült annyiszor próbáltam indítani.
Izzítógyertyákat tegnap rendeltem, a héten beszerelem. De megakadt a szemem azon amit EZEN az oldalon láttam. Én úgy tudtam, hogy csak a Facelift utáni CR motorokban van izzítóvezérlő relé.

Akkor itt mi a 10-es alkatrész. Meg lehet ezt valahogy állapítani, hogy melyik lehet a rossz?

Nem nagy tétel az izzítógyertya, de már puszta kíváncsiságból is ennek mi a pontos kiderítése?


Válaszolok én, mivel ezt már végigjártam.
A 136 lovas dízelben van izzító relé, a CR-ben nem csak sima relé van.
A relé helyileg a motorvezérlő dobozban található, a kerékdob felőli szélén. Rá van kötve egy szép vastag tápvezeték, erről megismered melyik. A relé csatlakozójánál ki tudod mérni a gyertyákat is. A WDS-ben megtalálod a kapcsolási rajzot. Ott rajta van, melyik gyertyának melyik a csatlakozója, ez alapján ki lehet mérni. Valamint a relét is le lehet ellenőrizni, akár diaggal is.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2012. február 05. vasárnap, 22:44


Fanok!

Az autóm néha - főleg most hidegekben - nehezen indul...teker teker de nem indul be. Valamikor meg pöccre startol. A múltkor már az akksim is lemerült annyiszor próbáltam indítani.
Izzítógyertyákat tegnap rendeltem, a héten beszerelem. De megakadt a szemem azon amit EZEN az oldalon láttam. Én úgy tudtam, hogy csak a Facelift utáni CR motorokban van izzítóvezérlő relé.

Akkor itt mi a 10-es alkatrész. Meg lehet ezt valahogy állapítani, hogy melyik lehet a rossz?

Nem nagy tétel az izzítógyertya, de már puszta kíváncsiságból is ennek mi a pontos kiderítése?


barbrady
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2002

státusz barbrady

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 16:27


Gond van az izzításommal, m47-es motorról van szó. A hiba az, hogy olyan mintha nem izzítana kellő gyorsasággal. Olyankor van gond, ha a külső hőmérséklet +10 fok felett van, ilyenkor csak röviden izzít, és tekertetni kell a motort pár másodpercig hogy beinduljon. Ha nem indítok egyből a visszajelző kialvása után, hanem várok pár mp-et, akkor indul pöccre. Új gyertyák (NGK) vannak benne, relét is cseréltem, és a biztik is jók. És állandóan beírja hibára az izzítást. Most a mínuszokban alapból hosszabban izzít, ilyenkor indul is szépen. Tehát olyan mintha lassan izzanának fel a gyertyák. Van valakinek ötlete mi lehet a gond?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 01. csütörtök, 16:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:39


hancurozo írta:
YELLOW írta:
xlzx írta: sziasztok!

Neki álltam a cserének, Beru gyertyákat vettem. Az 1-4est simán kicseréltem. A 2-3as hengernél be vannak rohadva a régi gyertyák. Nem akartam megszakítani, így bent hagytam. Találkozott már valaki ilyennel? hogy lehetne kiszedni??

köszi!


meleg vagy hideg motornál próbáltad? mert ellenkező esetben is meg kell próbálni


Csak hideg motornál érdemes, mert kihúzod az alu.-ból a menetet.


én is így tudtam, de mástól mást hallottam.
ha jobban belegondolok, ha valaki elviszi szervízbe, akkor ott nem fognak várakozni, főleg, hogy 1-2 óra alatt sem hűlik, vagy hűl ki a motor. bemész oszt cserélik is.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:33


YELLOW írta:
xlzx írta: sziasztok!

Neki álltam a cserének, Beru gyertyákat vettem. Az 1-4est simán kicseréltem. A 2-3as hengernél be vannak rohadva a régi gyertyák. Nem akartam megszakítani, így bent hagytam. Találkozott már valaki ilyennel? hogy lehetne kiszedni??

köszi!


meleg vagy hideg motornál próbáltad? mert ellenkező esetben is meg kell próbálni


Csak hideg motornál érdemes, mert kihúzod az alu.-ból a menetet.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:16


xlzx írta: sziasztok!

Neki álltam a cserének, Beru gyertyákat vettem. Az 1-4est simán kicseréltem. A 2-3as hengernél be vannak rohadva a régi gyertyák. Nem akartam megszakítani, így bent hagytam. Találkozott már valaki ilyennel? hogy lehetne kiszedni??

köszi!


Szárazon én még sohasem próbáltam. Azt csináltam, amikor az enyémben cseréltem, hogy injekciós tűvel és fecskendővel tiszta gázolajat fecskendeztem az izzítógyertya köré a tövéhez, ahol beleül a hengerfejbe. Majd vártam egy órát, hogy biztosra menjek. A gázolaj a legjobb csavarlazító, idő kérdése és minden repedésbe, résbe beszivárog.
Miután letelt az egy óra finoman megindítottam az izzítógyertyát és mindet sikerült kiszedni.

Saját vélemény, hogy inkább az összeszerelésre fontos figyelni. csak az előírt nyomatékkel húzzuk meg (ehhez ugye szükséges egy nyomatékkulcs) hogy ha összerohad, akkor ne szívja meg az aki legközelebb ki akarja szedni. Ha kézzel izomból meghúzza az ember akkor csúnyán ráfázhat az aki legközelebb ki szeretné szedni és beletöri a fejét.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:15


xlzx írta: sziasztok!

Neki álltam a cserének, Beru gyertyákat vettem. Az 1-4est simán kicseréltem. A 2-3as hengernél be vannak rohadva a régi gyertyák. Nem akartam megszakítani, így bent hagytam. Találkozott már valaki ilyennel? hogy lehetne kiszedni??

köszi!


meleg vagy hideg motornál próbáltad? mert ellenkező esetben is meg kell próbálni

xlzx
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz xlzx

BMWfanatic

Elismertség: 3% (13 pont) | Hozzászólások: 408

Elküldve: 2011. november 24. csütörtök, 16:09


sziasztok!

Neki álltam a cserének, Beru gyertyákat vettem. Az 1-4est simán kicseréltem. A 2-3as hengernél be vannak rohadva a régi gyertyák. Nem akartam megszakítani, így bent hagytam. Találkozott már valaki ilyennel? hogy lehetne kiszedni??

köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 21:38


RePTaiL írta: Sziasztok!

Időközben akadt egy kis gondom amire nem lelem a megoldást!
Kb. 2 hónapja vágtam a kukába a rossz izzítógyertyáimat, mind a négyet, mivel hideg indításkor himbált a motor és a hibának is a 4 izzító gyertyát írta (semmi mást)! Helyettük gyáriakat raktam bele! Kicserélés után abbamaradt a hibajelenség (mert elég melegek voltak) de mióta megint hidegek vannak megint jelentkezik a történet...bár már nem olyan mértékben! Mi okozhatja még a hibát?



pl: a lentebb említett izzításvezérlő.
Azt érdemes figyelembe venni, hogy az izzítás visszajelzése és hossza nem fedi, hogy valóban van-e izzítás és milyen hosszan. Az akkor is visszajelez, ha nem tud (gyertyák, vezérlő) izzítani.
Talán mindenki tapasztalt olyant, hogy -15°C "egy fordulatra" indul a motor (mert ott van izzítás), míg mondjuk -1°C "2-3 fordulat" kell (mert ott még nem izzít). Na jó a pontos hőm. adatokat nem tudom

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 20:59


Sziasztok!

Időközben akadt egy kis gondom amire nem lelem a megoldást!
Kb. 2 hónapja vágtam a kukába a rossz izzítógyertyáimat, mind a négyet, mivel hideg indításkor himbált a motor és a hibának is a 4 izzító gyertyát írta (semmi mást)! Helyettük gyáriakat raktam bele! Kicserélés után abbamaradt a hibajelenség (mert elég melegek voltak) de mióta megint hidegek vannak megint jelentkezik a történet...bár már nem olyan mértékben! Mi okozhatja még a hibát?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 20:50


SAS írta: Burns, köszönöm!
Azt írod: "három még működött, egy szakadt volt" ... És a hibatároló mit mutatott? Mert nekem mind a négyet szakadtnak véli, miközben a manapság jellemző hajnali mínuszokban is jószerivel pöccre indítok. Nem igazán értem. Mivel a műszerfalon sem jelenik meg ezzel kapcsolatos hibaüzenet, azt gondolnám, hogy ha nem tudnék a computer hibatároló üzenetéről, gond nélkül autóznék... De így ... Olyan ez, mint amikor csak úgy elmész egy általános orvosi kivizsgálásra, aztán ott kiderítik, hogy ááá, koránt sem vagy egészséges... Ha nem úgy tudnád, éldegélnél tovább, mint hal a vízben.
Amúgy a gyertyaműtéttel egy időben esetleg meg tudják nézni a szívósort is? (Arról kering a legtöbb nagyhalálos info...)
Ja, és még az is érdekelne, Te miért cseréltél gyertyákat? Gondjaid voltak? Vagy csak elővigyázatosságból?
Köszi még 1x!


Tudtam, hogy rossz a 3. hengernél lévő, mert volt hibaüzi. Azért cseréltem, mert hideg indításnál egy pár mp.-ig lehetett hallani, hogy nem OK. A szívósort ilyenkor (amikor kézben van) ki szoktam takarítani. EGR, pillangók, stb. mert néha valóban nem árt ránézni.


státusz SAS

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 20:36


Burns, köszönöm!
Azt írod: "három még működött, egy szakadt volt" ... És a hibatároló mit mutatott? Mert nekem mind a négyet szakadtnak véli, miközben a manapság jellemző hajnali mínuszokban is jószerivel pöccre indítok. Nem igazán értem. Mivel a műszerfalon sem jelenik meg ezzel kapcsolatos hibaüzenet, azt gondolnám, hogy ha nem tudnék a computer hibatároló üzenetéről, gond nélkül autóznék... De így ... Olyan ez, mint amikor csak úgy elmész egy általános orvosi kivizsgálásra, aztán ott kiderítik, hogy ááá, koránt sem vagy egészséges... Ha nem úgy tudnád, éldegélnél tovább, mint hal a vízben.
Amúgy a gyertyaműtéttel egy időben esetleg meg tudják nézni a szívósort is? (Arról kering a legtöbb nagyhalálos info...)
Ja, és még az is érdekelne, Te miért cseréltél gyertyákat? Gondjaid voltak? Vagy csak elővigyázatosságból?
Köszi még 1x!

Burns írta:
SAS írta: Köszi, Tano! Örülök, hogy írtál, mert már eddig is - amíg kívülállóként nagyon sokat lógtam ezen a fórumon - rengeteg hasznos infót olvastam tőled.
Amúgy a CR az common rail, ugye? Mert akkor igen, ez már az: 2004/6
Akkor az üdvözítő sorrend: gyertyák kimérése, ha rossz, csere, ha nem, vezérlőbuherálás, ugye?
Mindez megvárható időn belül megvalósítható? Meddig tart egy felszerelt, felkészült szerelőnek? (Mert akikről tudok, nincsenek hozzám közel...)


Tano írta:
SAS írta: Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)


Ha jól látom neked már a CR változatú a motorod?
Ennél ha mind a 4 gyertyát hibásnak jegyzi, akkor érdemes megnézni a vezérlőt is, mert meg szokta adni magát. A gyertykat ki tudjátok mérni egyenként is hogy jók-e.




Ha minden OK, akkor kb. 1-1,5 óra alatt megvan. Csak akkor van gáz, ha esetleg nem lehet kicsavarni a gyertyákat. Én most cseréltem. Szerencsére kijött mind a négy. Három még működött, egy szakadt volt. Az az érdekes, hogy a három jóból csak egy volt tökéletes.




státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 19:57


SAS írta: Köszi, Tano! Örülök, hogy írtál, mert már eddig is - amíg kívülállóként nagyon sokat lógtam ezen a fórumon - rengeteg hasznos infót olvastam tőled.
Amúgy a CR az common rail, ugye? Mert akkor igen, ez már az: 2004/6
Akkor az üdvözítő sorrend: gyertyák kimérése, ha rossz, csere, ha nem, vezérlőbuherálás, ugye?
Mindez megvárható időn belül megvalósítható? Meddig tart egy felszerelt, felkészült szerelőnek? (Mert akikről tudok, nincsenek hozzám közel...)


Tano írta:
SAS írta: Köszönöm a gyors választ, RePTaiL!

Szakemberre bízom, és köszönettel megkereslek a nagykátai szerelő ügyében, ha Bp-hez közelebb nem találok megfelelő embert (remélem, találok, mert van egy-két ajánlatom).

De olyanról is hallottam, hogy ilyenkor esetleg nem is a gyertyákkal van a gond, hanem az izzításvezérlővel, a relével, és akkor meg hiába a gyertyacsere...

Viszont, ha úgy van, ahogy írod, hogy mind a 4 gyertya el lehet szakadva, akkor egyértelműbb a képlet. (Az autóm csakugyan többet fogyaszt, mint ahogy számítottam rá...)


Ha jól látom neked már a CR változatú a motorod?
Ennél ha mind a 4 gyertyát hibásnak jegyzi, akkor érdemes megnézni a vezérlőt is, mert meg szokta adni magát. A gyertykat ki tudjátok mérni egyenként is hogy jók-e.




Ha minden OK, akkor kb. 1-1,5 óra alatt megvan. Csak akkor van gáz, ha esetleg nem lehet kicsavarni a gyertyákat. Én most cseréltem. Szerencsére kijött mind a négy. Három még működött, egy szakadt volt. Az az érdekes, hogy a három jóból csak egy volt tökéletes.

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. február 20. vasárnap, 19:03


vin99 írta: Üdv.

Átolvastam a fórumot és tanácsot kérnék. 2006.09.320d a beteg, hidegindítánál 2-3 mpig olyan mintha csak 3 henger indulna. Hibavisszajelző semmit nem mutat, nem füstöl, pöccre indul, jól megy. Szerelő megnézte az izzítógyertyákat egyesével és azt mondta h jók az értékek, de azt is mondta h nem porlasztócsúcs a gond, inkább az izzítógyertya, csak olyan problémája lehet az izzítógyertya valamelyikének, amit nem mutat ki a műszer.


Mit javasoltok? Hogy lehet leellenőrizni pontosan ezeket az izzítógyertyákat? Esetleg a kábelezés, izzító végfok vagy az izzítás vezérlő lehet a gond?

Köszi


A következő lépcső az izzítógyertya relé. http://schmiedmann.hu/termek/i..._rele.html