anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 20. kedd, 20:25


JANI77 írta: Sziasztok! Akkor most tök egyszerű szavakkal /úgy,hogy egy egyszerű "vendéglátós -agy" is megértse..../ hogyan lehet egyszerű szavakkal leírni azt,ha egy kettős tömegű megérett a cserére...mik a jelek?? hogyan viselkedik az autó??leállításkor lehet érezni valamit??mit?? mert ugy néz ki a bakok rendben vannak és tényleg igaz ,ha benyomott kuplunggal állítom le akkor nincs ilyen koppanó,zörrenő hangja...de ez a hang csak leállításkor...de még egyszer leírom menet közben semmi gond,nem csúszik a kuplung,nem zörög semmi....csak leállításkor.... :S


Tele van a net a tünetekkel,szemezgess,több szem többet lát.
http://www.autonavigator.hu/ti...ektol-6043
http://www.google.hu/search?q=...=firefox-a

JANI77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2005

státusz JANI77

Újonc

Elismertség: 14% (5 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2011. december 20. kedd, 20:19


Sziasztok! Akkor most tök egyszerű szavakkal /úgy,hogy egy egyszerű "vendéglátós -agy" is megértse..../ hogyan lehet egyszerű szavakkal leírni azt,ha egy kettős tömegű megérett a cserére...mik a jelek?? hogyan viselkedik az autó??leállításkor lehet érezni valamit??mit?? mert ugy néz ki a bakok rendben vannak és tényleg igaz ,ha benyomott kuplunggal állítom le akkor nincs ilyen koppanó,zörrenő hangja...de ez a hang csak leállításkor...de még egyszer leírom menet közben semmi gond,nem csúszik a kuplung,nem zörög semmi....csak leállításkor.... :S

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 21:10


JANI77 írta: először is nagyon köszi srácok az infokat,akkor egyenlőre hagyom a lendkerék "részét"..a váltótartóbakra tényleg nem gondoltam....:Sigazatok van abban is ,hogy elég könnyen rávágják a szerelők /és tisztelet a kivételnek/ ,hogy ezt vegyél,akkor mégsem de ez is szar volt..most vegyünk azt...szóval a diagnózis: nem ketyeg utána / mint anno a "nagykompressziós" Zsigulik kis oktánszámú benzinnel/le áll egyből,az ékszíj egyet nyösszen/biztos az mert szilikon ráfújás után elhallgat-fagyálló ráfolyt.../ nem csúszik a kuplung,nem ráz,nem remeg menet közben semmi de abszolút semmi.."mint a vaj"...tényleg eredeti 156000 kilométer van az autóban...a váltótartóbak "infónak" örülök...és köszi mégegyszer remélem ott lesz a hiba....


És viszonylag pénztárcabarát:4-6E Ft/db. Valamint a cserélése sem ördöngősség

JANI77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2005

státusz JANI77

Újonc

Elismertség: 14% (5 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 20:44


először is nagyon köszi srácok az infokat,akkor egyenlőre hagyom a lendkerék "részét"..a váltótartóbakra tényleg nem gondoltam....:Sigazatok van abban is ,hogy elég könnyen rávágják a szerelők /és tisztelet a kivételnek/ ,hogy ezt vegyél,akkor mégsem de ez is szar volt..most vegyünk azt...szóval a diagnózis: nem ketyeg utána / mint anno a "nagykompressziós" Zsigulik kis oktánszámú benzinnel/le áll egyből,az ékszíj egyet nyösszen/biztos az mert szilikon ráfújás után elhallgat-fagyálló ráfolyt.../ nem csúszik a kuplung,nem ráz,nem remeg menet közben semmi de abszolút semmi.."mint a vaj"...tényleg eredeti 156000 kilométer van az autóban...a váltótartóbak "infónak" örülök...és köszi mégegyszer remélem ott lesz a hiba....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 20:14


JANI77 írta: köszönöm urak egyetlen egy gond van...ujak a motortartó bakok...és ha benyomott kuplunggal állítom le akkor valamivel elviselhetőbb a jelenség...páran azt mondják akik hallják ,hogy ez semmi ,ne akarjak már tökéleteset de engem minden kis "szarság" idegesít az autón ha nem "kerek"....szóval,hogyan tovább??vagy várjak vele és ha el kezd zörögni akkor tutti az a baj?? vagy ez teljesen megadhatja magát és akkor megállok az útszélén??én szinte csak hazautazásra használom és az elég kellemetlen lenne ha úgy félúton(600km) lerobbannék......


Van ott még két váltótartó gumibak is, amit meg kellene nézni (ezt nem írtad, h cseréltétek, nagyon esélyes, h már "nyávog"), hiába újak a motortartók, ha ezek kivannak. A kinyomott kuplunggal nyugodtabb megállás is ezt erősíti. Megvizsgálni mindenesetre egyszerű.

bomos535
autója adatai
Széria: 7
Típus: E38
Kivitel: Sedan
Modell: 728i
Évjárat: 2001

státusz bomos535

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 19:48


anubisz írta:
Tano írta:
Milan írta: Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.


A folytószelepet takaríthatja egy ideig, mivel ezekben a dízelekben nincs ilyen...




Jézusom ezt el sem hiszem....

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 19:19


Tano írta:
Milan írta: Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.


A folytószelepet takaríthatja egy ideig, mivel ezekben a dízelekben nincs ilyen...





Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 14:41


Milan írta: Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.


A folytószelepet takaríthatja egy ideig, mivel ezekben a dízelekben nincs ilyen...

Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 14:00


Szia.
Mennyi km van a motorban?
Csak mert általában 150-200 ezernél szokott a lendkerék döglődni.
Nálam is nyekkent-nyikkant, ékszíjjtárcsát is cseréltünk, szinte ugyanolyan volt,
utána ékszíjj jött, úgy szinte teljesen elhallgatott, bár nem 100%-os most se,
a görgőket is ki kéne de úgy voltunk vele ennyi belefér.
Remegés... hát okozhatja a lendkerék is, így nehéz megmondani. Egyébként
szerintem a diesel motoroknál ez nem olyan vészes, szinte mind remeg
főleg ha a sok korom miatt nem zár rendesen a folytószelep és nem bírja
"megfolytani" azonnal a motort, a VW Polomnál ez volt, amióta kitakarítottam
a folytószelepet valamivel szebben áll le.

De ha visszaolvasol le van írva 1-2 dolog még.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 14. szerda, 14:04

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 14. szerda, 05:26


JANI77 írta: köszönöm urak egyetlen egy gond van...ujak a motortartó bakok...és ha benyomott kuplunggal állítom le akkor valamivel elviselhetőbb a jelenség...páran azt mondják akik hallják ,hogy ez semmi ,ne akarjak már tökéleteset de engem minden kis "szarság" idegesít az autón ha nem "kerek"....szóval,hogyan tovább??vagy várjak vele és ha el kezd zörögni akkor tutti az a baj?? vagy ez teljesen megadhatja magát és akkor megállok az útszélén??én szinte csak hazautazásra használom és az elég kellemetlen lenne ha úgy félúton(600km) lerobbannék......


Ha cserélve voltak,akkor passz.Ha lendkerekes attól nem fog megállni,esetleg,ha szétszakad,de ez nagyon messze van attól.
Az a gond,az ilyen hibák keresése többnyire többe kerül,mint maga az alkatrész.Főleg ott,ahol váltót,mindent bontani kell,vagy esetleg mázlista vagy,és kifogsz egy profit,aki hallásra megmondja mi csinálja.Lehet összerakja,és ugyan úgy csörög,vagy szétszedi és,jaj ez is kopott,lehet ez csinálja,cseréljük,jaj az is kopott lehet az csinálja,csere.
Mindjárt 200 ezer,meg a szervízdíj. Szerintem várj vele kicsit,hogy mit mutat később,ha rosszabb lesz,talán egyszerűbb rájönni,vagy esetleg addig kapsz valami okos tippet,valami E46 gurutól.Amíg nem bontják,addig úgy is csak tippelgetnek a szerelők is.

JANI77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2005

státusz JANI77

Újonc

Elismertség: 14% (5 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2011. december 13. kedd, 23:15


köszönöm urak egyetlen egy gond van...ujak a motortartó bakok...és ha benyomott kuplunggal állítom le akkor valamivel elviselhetőbb a jelenség...páran azt mondják akik hallják ,hogy ez semmi ,ne akarjak már tökéleteset de engem minden kis "szarság" idegesít az autón ha nem "kerek"....szóval,hogyan tovább??vagy várjak vele és ha el kezd zörögni akkor tutti az a baj?? vagy ez teljesen megadhatja magát és akkor megállok az útszélén??én szinte csak hazautazásra használom és az elég kellemetlen lenne ha úgy félúton(600km) lerobbannék......

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 13. kedd, 22:46


Tano írta:
JANI77 írta: Sziasztok!szükségem lenne gy kis segítségre illetve információra!nemrég van Bmw és még most ismergetem a típust..enyhe sérüléssel vettem ,odahaza rendbe rakattam..ami nem tetszik,hogy "nem szépen áll le"...enyhe ékszíjnyösszenést is hallok és leállításkor remegés szerű..huhh nem tudom leírni...először kicseréltettem a főtengelyékszíjtárcsát de megmaradt a probléma..az ékszíj csak leállításkor nyösszen egy rövidet de azt mondta a szerelő,hogy azert mert valőszínű rá folyt a fagyálló és tapad..fújtunk rá egy kis szilikont és tényleg elhallgatott..a leállításkori "rázkódás-remegés" kettős tömegű?? kuplung semelyik fokozatban nem csúszik,nem remeg a pedál kinyomáskor szóval semmi más zavaró dolog nem észlelhető...ha kettőstömegű akkor azt azonnal cserélni kell?? ára? ha esetleg már másnak is volt már ilyen gondja jó lenne ha megosztaná a tapasztalatait...köszönöm!


Mielőt beruháznál egy lendkerékre, szerintem érdemes megnézni a motortartóbakokat is. Csere után nekem is sokkal kevésbé remeg indításkor és leállításkor.


Csere előtt meg kimondottan nagyon csattog,ráz,mert nekem is cserélni kellett mindkettőt.Főleg ekkora motort.Úgyhogy bakok ellenőrzése az első.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 13. kedd, 21:48


JANI77 írta: Sziasztok!szükségem lenne gy kis segítségre illetve információra!nemrég van Bmw és még most ismergetem a típust..enyhe sérüléssel vettem ,odahaza rendbe rakattam..ami nem tetszik,hogy "nem szépen áll le"...enyhe ékszíjnyösszenést is hallok és leállításkor remegés szerű..huhh nem tudom leírni...először kicseréltettem a főtengelyékszíjtárcsát de megmaradt a probléma..az ékszíj csak leállításkor nyösszen egy rövidet de azt mondta a szerelő,hogy azert mert valőszínű rá folyt a fagyálló és tapad..fújtunk rá egy kis szilikont és tényleg elhallgatott..a leállításkori "rázkódás-remegés" kettős tömegű?? kuplung semelyik fokozatban nem csúszik,nem remeg a pedál kinyomáskor szóval semmi más zavaró dolog nem észlelhető...ha kettőstömegű akkor azt azonnal cserélni kell?? ára? ha esetleg már másnak is volt már ilyen gondja jó lenne ha megosztaná a tapasztalatait...köszönöm!


Mielőt beruháznál egy lendkerékre, szerintem érdemes megnézni a motortartóbakokat is. Csere után nekem is sokkal kevésbé remeg indításkor és leállításkor.

JANI77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2005

státusz JANI77

Újonc

Elismertség: 14% (5 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2011. december 13. kedd, 18:51


Sziasztok!szükségem lenne gy kis segítségre illetve információra!nemrég van Bmw és még most ismergetem a típust..enyhe sérüléssel vettem ,odahaza rendbe rakattam..ami nem tetszik,hogy "nem szépen áll le"...enyhe ékszíjnyösszenést is hallok és leállításkor remegés szerű..huhh nem tudom leírni...először kicseréltettem a főtengelyékszíjtárcsát de megmaradt a probléma..az ékszíj csak leállításkor nyösszen egy rövidet de azt mondta a szerelő,hogy azert mert valőszínű rá folyt a fagyálló és tapad..fújtunk rá egy kis szilikont és tényleg elhallgatott..a leállításkori "rázkódás-remegés" kettős tömegű?? kuplung semelyik fokozatban nem csúszik,nem remeg a pedál kinyomáskor szóval semmi más zavaró dolog nem észlelhető...ha kettőstömegű akkor azt azonnal cserélni kell?? ára? ha esetleg már másnak is volt már ilyen gondja jó lenne ha megosztaná a tapasztalatait...köszönöm!


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 10:20


Szia.
Ha kicsit visszaolvasol akkor kiderül, szerintem nem úszod meg a lendkerék csere
nélkül, itt 200 ezer km-t mondtak rá, hogy annyit szokott bírni.
Nálam már 170-nél csúszkált. Ez persze nagyban függ hol futotta a legtöbb km-t.
De ha már csúszkál a kuplung, meg rázkódik, akkor tökmindegy, meg van égve.
Hangja nekem is mint utólag kiderült nem a lendkeréknek volt, az csendben volt
nem pofázott... az ékszíjtárcsa és az ékszíj nyekkent.