csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. január 14. hétfő, 23:25


e90318d írta:
csbalu írta:
e90318d írta: Sziasztok, van egy 318d-m e90, hidegen (-1 fok alatt) nem tudom elsőre egyesbe vagy hátramenetbe rakni a váltót, csak ha először 3.-ba teszem, és utána ha kicsit akadva is de már mindig megy. Melegen 95%-ban jó, csak nagyon ritkán akad és csak egyesben.
Váltó olajat, kuplung hidraulika folyadékot már cseréltettem, de nem lett jobb. Csörgés-zörgés nincs, ami a kettős tömegű hibájára utalna, de nem zárták ki márkaszervizben, hogy ezt is lehet hogy cserélni kell. Horror összeget mondtak. Az autóban elvileg 100e km alatt van.
Létezik hogy mégis rossz a kettős tömegűje, és/vagy csak a kuplung beteg?


Kinyomócsapágy?


Azt senki fel sem vetette, lehet az is?



Nem vagyok autószerelő, de az is ott van. Majd valaki okosabb talán megmondja. Én azt sem zárnám ki a buliból.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz e90318d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. január 14. hétfő, 23:04


csbalu írta:
e90318d írta: Sziasztok, van egy 318d-m e90, hidegen (-1 fok alatt) nem tudom elsőre egyesbe vagy hátramenetbe rakni a váltót, csak ha először 3.-ba teszem, és utána ha kicsit akadva is de már mindig megy. Melegen 95%-ban jó, csak nagyon ritkán akad és csak egyesben.
Váltó olajat, kuplung hidraulika folyadékot már cseréltettem, de nem lett jobb. Csörgés-zörgés nincs, ami a kettős tömegű hibájára utalna, de nem zárták ki márkaszervizben, hogy ezt is lehet hogy cserélni kell. Horror összeget mondtak. Az autóban elvileg 100e km alatt van.
Létezik hogy mégis rossz a kettős tömegűje, és/vagy csak a kuplung beteg?


Kinyomócsapágy?


Azt senki fel sem vetette, lehet az is?



csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2013. január 14. hétfő, 23:00


e90318d írta: Sziasztok, van egy 318d-m e90, hidegen (-1 fok alatt) nem tudom elsőre egyesbe vagy hátramenetbe rakni a váltót, csak ha először 3.-ba teszem, és utána ha kicsit akadva is de már mindig megy. Melegen 95%-ban jó, csak nagyon ritkán akad és csak egyesben.
Váltó olajat, kuplung hidraulika folyadékot már cseréltettem, de nem lett jobb. Csörgés-zörgés nincs, ami a kettős tömegű hibájára utalna, de nem zárták ki márkaszervizben, hogy ezt is lehet hogy cserélni kell. Horror összeget mondtak. Az autóban elvileg 100e km alatt van.
Létezik hogy mégis rossz a kettős tömegűje, és/vagy csak a kuplung beteg?


Kinyomócsapágy?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz e90318d

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. január 14. hétfő, 22:47


Sziasztok, van egy 318d-m e90, hidegen (-1 fok alatt) nem tudom elsőre egyesbe vagy hátramenetbe rakni a váltót, csak ha először 3.-ba teszem, és utána ha kicsit akadva is de már mindig megy. Melegen 95%-ban jó, csak nagyon ritkán akad és csak egyesben.
Váltó olajat, kuplung hidraulika folyadékot már cseréltettem, de nem lett jobb. Csörgés-zörgés nincs, ami a kettős tömegű hibájára utalna, de nem zárták ki márkaszervizben, hogy ezt is lehet hogy cserélni kell. Horror összeget mondtak. Az autóban elvileg 100e km alatt van.
Létezik hogy mégis rossz a kettős tömegűje, és/vagy csak a kuplung beteg?


Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. október 28. vasárnap, 09:33


BarG írta:
Milan írta:

Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.


Hát nem is tudom, mit vártál.
Olyan kijelentést, hogyha XY cég ZU termékét beteszed, akkor 23 425,63 km múlva kiesik a motorod?
Mások a vezetési szokások, a motorok kopottsága, konstrukciója, teljesítménytartalékai, elhasználódottsága, van akinek a gépe megbicsaklik egy gyenge 10%-os emeléstől, másnál a 40%-os bbrutál tuning is elmegy évekig. A TE eseted bármelyik lehet. Ki fog szerinted biztosra mondani bármit is?!

Egy biztos, a cigány a saját lovát fogja dícsérni.



"Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani."
Ez a lendkerékkel kapcsolatos kérdésre vonatkozott, nem a chipre



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. október 27. szombat, 15:52


Milan írta:

Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.


Hát nem is tudom, mit vártál.
Olyan kijelentést, hogyha XY cég ZU termékét beteszed, akkor 23 425,63 km múlva kiesik a motorod?
Mások a vezetési szokások, a motorok kopottsága, konstrukciója, teljesítménytartalékai, elhasználódottsága, van akinek a gépe megbicsaklik egy gyenge 10%-os emeléstől, másnál a 40%-os bbrutál tuning is elmegy évekig. A TE eseted bármelyik lehet. Ki fog szerinted biztosra mondani bármit is?!

Egy biztos, a cigány a saját lovát fogja dícsérni.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2012. október 26. péntek, 22:23


kbalint írta: e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



Automatába nem 2 tömegű van, hanem ilyen sima.
http://bmwfans.info/parts/cata...automatic/
ha megnézed a 2 tömegűt, írja, hogy automata NO
Bár némelyik szerelő lesz olyan faszagyerek, hogy berak neked egyet, ismerve némelyik szaktudását.
Látod, ott írja végig, hogy NO.
http://bmwfans.info/parts/cata..._flywheel/



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 26. péntek, 22:25


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. október 26. péntek, 17:20


YELLOW írta:
csatis1 írta:
kbalint írta: e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



A lendkerék kettőstömegű. Ha már cseréled, a kuplunggal együtt érdemes.
Ígyis-úgyis zsebbenyúlós sztori.


automatáról van szó.... lehet hiányos az infóm, de ott nincs olyan kuplung, hanem oylajnyomás elvén működő szerkezet



Bakker! Jogos, azt nem is figyeltem, hogy automata. Sorry


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2012. október 26. péntek, 17:15


csatis1 írta:
kbalint írta: e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



A lendkerék kettőstömegű. Ha már cseréled, a kuplunggal együtt érdemes.
Ígyis-úgyis zsebbenyúlós sztori.


automatáról van szó.... lehet hiányos az infóm, de ott nincs olyan kuplung, hanem oylajnyomás elvén működő szerkezet

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. október 26. péntek, 17:02


kbalint írta: e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



A lendkerék kettőstömegű. Ha már cseréled, a kuplunggal együtt érdemes.
Ígyis-úgyis zsebbenyúlós sztori.

státusz kbalint

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2012. október 26. péntek, 16:16


e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. július 07. szombat, 23:22


Milan írta:
hil írta:
Milan írta:


Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.
Így nekem is meg kellett venni a gyári lenkereket normál tárcsával.
A legjobb az lenne ha át lehetne alakítani 1tömegűre az egész szart
de erre sem találtam semmi biztos receptet.
Az egyezésre csak annyit, hogy lendkereket találtam ujat kéz alól
60 ezerért, mindössze annyi volt probléma hogy az 2003 február előtti
gyártásúhoz volt való.
De az enyémhez már nem volt jó mert az február 7.-ei, így vihettem vissza
az volt a szerencsém hogy megértő volt az ember akitől vettem.
Előtte még telefontáltam sokat, ott akkor belefáradtam, megvettem boltól
és ennyi, teszi a dolgát.


Gratulálok, Te biztosan jobban tudod.......





?
Ugyan mi alapján kérdőjelezed meg azt hogy tudom?


Szia! Én nem kérdőjeleztem meg tudásodat! De, de a megfelelő topikban bőven olvasgatva, Magad is rá fogsz jönni a valóságra. Főleg azt az írást keresd (nevet nem említek szándékosan), aki dicsérte rendesen, aztán értekezett Mikivel ((akinek tudását itt senki nem kérdőjelezi meg) csak, hogy rejtélyesebb legyen a dolog) és már másképpen értelmezte a chip tuningot.
Amennyiben Te alkalmazod, az a Te dolgod, Te felelősséged, választásod, de felesleges javasolni másnak, mert bajt hozhatsz rá, mégha nem is szándékosan.
"a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve"

Itt én be is fejeztem, ne is válaszolj rá (kérlek).



Milan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Milan

Törzsvendég

Elismertség: 10% (18 pont) | Hozzászólások: 180

Elküldve: 2012. július 06. péntek, 22:50


hil írta:
Milan írta:


Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.
Így nekem is meg kellett venni a gyári lenkereket normál tárcsával.
A legjobb az lenne ha át lehetne alakítani 1tömegűre az egész szart
de erre sem találtam semmi biztos receptet.
Az egyezésre csak annyit, hogy lendkereket találtam ujat kéz alól
60 ezerért, mindössze annyi volt probléma hogy az 2003 február előtti
gyártásúhoz volt való.
De az enyémhez már nem volt jó mert az február 7.-ei, így vihettem vissza
az volt a szerencsém hogy megértő volt az ember akitől vettem.
Előtte még telefontáltam sokat, ott akkor belefáradtam, megvettem boltól
és ennyi, teszi a dolgát.


Gratulálok, Te biztosan jobban tudod.......





?
Ugyan mi alapján kérdőjelezed meg azt hogy tudom?


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 07. szombat, 08:20

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. július 06. péntek, 20:00


csbalu írta:
jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás


Nem tudom van-e különbség a 20d meg a 30d kettőstömegűlye között. Ha nincs akkor tök mind1 mert a 30d-nek alapból annyi a nyomatéka mint a 20d-nek chippelve.


Az attól függ melyik 30d nek a 184 vagy a 204 lovasnak mert szerintem köze nincs még csippelve se


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. július 06. péntek, 18:25


Milan írta:


Egy jó chiptől semmi nem károsodhat.
Én is kérdezősködtem, senki nem tudott semmi konkrétat mondani.
Így nekem is meg kellett venni a gyári lenkereket normál tárcsával.
A legjobb az lenne ha át lehetne alakítani 1tömegűre az egész szart
de erre sem találtam semmi biztos receptet.
Az egyezésre csak annyit, hogy lendkereket találtam ujat kéz alól
60 ezerért, mindössze annyi volt probléma hogy az 2003 február előtti
gyártásúhoz volt való.
De az enyémhez már nem volt jó mert az február 7.-ei, így vihettem vissza
az volt a szerencsém hogy megértő volt az ember akitől vettem.
Előtte még telefontáltam sokat, ott akkor belefáradtam, megvettem boltól
és ennyi, teszi a dolgát.


Gratulálok, Te biztosan jobban tudod.......