BarG írta:
Üdv Mindenki,
Nemrégiben cseréltettem olajat és ha már a szerelőnél jártam, hibaolvasást is csináltattam. Egyrészt örömmel töltött el, hogy 264e km után a befecskendezők korrekciói 0,7-nél kevesebbek voltak, viszont volt egy hibajelem, mégpedig lambdaszonda hiba. Törlés után hamar visszaírta, úgyhogy valami van. A kérdésem az volna, hogy az én kedves öszvér motoromban mit csinál a lambda szonda? A forgalmim szerint EUR3 a besorolásom, viszont lambdaszondát csak EUR4-re ír az álmoskönyv, az EGR-em kiépítése is 4-nek megfelelő, de a befecskendezőim meg a turbóm is 3-as. A gépen nem venni észre, hogy másképp viselkedne, mint azelőtt. Az tény, hogy kicsit jobban füstölgök, mint a gép újkorában, de az már így volt egy éve is, amikor a lambdaszondát még nem hozta ki hibásnak. Szóval milyen sebességgel kezdjek rendelni egyet? Mi van, ha hibás szondával megyek tovább? Check engine lámpa nem világít.
Én annyit mondanék, hogy ha meghallom hogy "lambdaszonda", ki tudnék futni a világból, annyit szoptam vele.
Az enyém 2004-es 320D, és EURO 4-es - ez segít valamit? Nem lehet, hogy a tiédet rosszul sorolták be?
Eszembe jut az a sok ember, aki még mindig nem jött rá, hogy neki ZÖLD matrica járna a rendszámára...
Nekem benzinesen folyamatosan bajom volt a lambdaszondával, ha dízelen ugyanúgy vagy erősen hasonlóan működik, akkor elvileg előbb-utóbb befigyel a check engine, közben meg vagy megnő a fogyasztás (több anyagot nyomat), vagy elmegy az erő (elveszi a levegőt, gázolajat) - de semmiképp sem lesz jó a vége. Anno az én benyás OFF gépemnek az volt a baja, hogy sok olaj került a hengerbe (gyári hibás dugattyú és gyűrű dizájn LOL ) ezt a lambdaszonde megpróbálta ellensúlyozni üzemanyag-levegő keverékkel (megugrott a fogyasztás, fura volt az alapjárat), aztán a végén bevágta a durcit, és betolt az arcomba egy check enginet, és kiiktatta a változó szelepvezérlést (VVTi Toyotáéknál ugye), aminek köszönhetően az autóm nem igazán akart menni...
Az én példám esetén komoly problémát jelzett be a szonda (ez volt a dolga), de 10 szerelőből 9 azt mondja elsőre, hogy "biztosan a szonda rossz". Persze. Az eszébe sem jut senkinek, hogy esetleg a dolgát teszi, és nem viccel. A szaki szerint a lambdaszondák általában télen rosszalkodnak, amikor sok pára csapódik le rajta, és nagy a különbség a hideg és meleg motor kipufogógázában.
Remélem nálad tényleg, csak a szonda rossz
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. január 14. hétfő, 21:56